Steinar40 Skrevet 24. mai 2010 #341 Del Skrevet 24. mai 2010 (endret) Hvis man ser generelt på dette, og i et historisk perspektiv, så er det liten tvil om at det stort sett alltid har vært mannen som har bestemt over kvinnen i forholdet. Jeg tenker da på før likestillingens inntog på 1900-tallet. Før bikinien Stort sett alle såkalte u-land har det sånn fortsatt i dag. Men det må jo ha vært en eller flere grunner til at det har blitt slik. Spørsmålet er om det bare dreier seg om den sterkes rett eller ikke. Sannsynligvis er det vel det. Biologi og forplantning må alltid ha vært viktige styrende faktorer, tenker jeg. De mannlige instinkter. Jeg forstår selvfølgelig at alt slikt er såre punkter for dere kvinner. Endret 24. mai 2010 av Steinar40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 24. mai 2010 Forfatter #342 Del Skrevet 24. mai 2010 Du som snakker om samarbeidet, et "vi", kommunikasjon og nekter for at du vil bestemme over kjæresten din - men så kommer du her nå likevel og forsøker å rasjonalisere ditt kontrollbehov med biologi og historie? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 24. mai 2010 #343 Del Skrevet 24. mai 2010 Du som snakker om samarbeidet, et "vi", kommunikasjon og nekter for at du vil bestemme over kjæresten din - men så kommer du her nå likevel og forsøker å rasjonalisere ditt kontrollbehov med biologi og historie? Jeg snakker ikke om meg personlig. Men jeg tror nok at man ikke skal undervurdere "den sterkes rett" oppigjennom historien. Det var selvfølgelig derfor man innførte "likestillingen" også, for å balansere mot den "sterkes rett". Jeg tror fortsatt på at godt samarbeide er den beste løsningen i et parforhold. Tro det eller ei. Men samtidig liker jeg altså veldig dårlig når dama mi er konkurranseutsatt. Dette er bare et helt naturlig maskulint instinkt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 24. mai 2010 #344 Del Skrevet 24. mai 2010 Jeg tolket deg slik. Basert på hva ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fønix Skrevet 24. mai 2010 #345 Del Skrevet 24. mai 2010 Feil! Drømmen min er å leve i gull og grønne skoger med den rette dama og den store EKTE kjærligheten til evig tid :rødme: Du satser altså på et slags Stockholmsyndrom? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 24. mai 2010 #346 Del Skrevet 24. mai 2010 Barn er ofte et av de mest kompliserende hensyn man har å ta, ja. Du har ikke egne barn. Er du en farsfigur for barna til henne du har et forhold til, som du har problemer med å avslutte? Forholdet altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cho Skrevet 24. mai 2010 #347 Del Skrevet 24. mai 2010 Så du mener menn og kvinner i Dubai er gale, fordi de ikke er som folk flest i Norge? Ja selvfølgelig, jeg forstår ikke hvorfor du hadde behov for å engang stille meg det spørsmålet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Prøvekandidat Skrevet 24. mai 2010 #348 Del Skrevet 24. mai 2010 Eller så har ingen rett. Jeg har en god teori som forklarer hvorfor mange kvinner er så syklig opptatt av at en mann må ha stor selvtillit og være sikker på seg selv. Disse kvinnene har veldig dårlig selvtillit selv, og trenger derfor å snylte på mannens selvtillit. Samtidig som han trenger sin store selvtillit for å overleve hennes oppmerksomhet- og bekreftelsesøkende oppførsel. Hva tror du? Og hvordan oppfører en oppmerksomhets- og bekreftelssøkende kvinne seg igjen, tror ikke du har svart på det ennå? Også overleve da.. skulle jammen meg tro at vi er en flokk femme fataler som raser rundt og roter med alt som finnes av mannebein så snart mannen slipper oss ut av syne. Vi står på hvert gatehjørne og bare krever oppmerksomhet og bekreftelse i våre vulgære klær (som vi selvfølgelig har byttet til bak en busk etter at vi var kommet et stykke hjemmefra). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Airi Chikako Skrevet 24. mai 2010 #349 Del Skrevet 24. mai 2010 Og hvordan oppfører en oppmerksomhets- og bekreftelssøkende kvinne seg igjen, tror ikke du har svart på det ennå? Også overleve da.. skulle jammen meg tro at vi er en flokk femme fataler som raser rundt og roter med alt som finnes av mannebein så snart mannen slipper oss ut av syne. Vi står på hvert gatehjørne og bare krever oppmerksomhet og bekreftelse i våre vulgære klær (som vi selvfølgelig har byttet til bak en busk etter at vi var kommet et stykke hjemmefra). Jepp. Jeg hadde glemt at jeg bare dro på stranda for å bli lagt merke til av fremmede mannfolk. Trodde et øyeblikk jeg gjorde det for å sole meg og bade sammen med vennene mine. Dumme meg. Godt Steinar har gjennomskuet mine egentlige hensikter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cho Skrevet 24. mai 2010 #350 Del Skrevet 24. mai 2010 Jepp. Jeg hadde glemt at jeg bare dro på stranda for å bli lagt merke til av fremmede mannfolk. Trodde et øyeblikk jeg gjorde det for å sole meg og bade sammen med vennene mine. Dumme meg. Godt Steinar har gjennomskuet mine egentlige hensikter. Det er igrunnen godt at vi har Steinar her, i tilfelle vi glemmer hvordan vi kvinner egentlig er. Jeg har ihvertfall glemt hvordan jeg egentlig er, for samboeren min har jo formet meg i sitt bilde, og lenket meg fast til ankelen sin. Her henger jeg og dingler, i one-piecen min. For den er vel heldekkende nok, Steinar? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 24. mai 2010 #351 Del Skrevet 24. mai 2010 Det er igrunnen godt at vi har Steinar her, i tilfelle vi glemmer hvordan vi kvinner egentlig er. Jeg har ihvertfall glemt hvordan jeg egentlig er, for samboeren min har jo formet meg i sitt bilde, og lenket meg fast til ankelen sin. Her henger jeg og dingler, i one-piecen min. For den er vel heldekkende nok, Steinar? Nå ga du meg noen artige mentalbilder, Cho!! I one-piecen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 24. mai 2010 #352 Del Skrevet 24. mai 2010 Basert på hva ? Basert på det du skrev som jeg kommenterte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 24. mai 2010 #353 Del Skrevet 24. mai 2010 Og hvordan oppfører en oppmerksomhets- og bekreftelssøkende kvinne seg igjen, tror ikke du har svart på det ennå? Ei sånn ei som legger seg etter venninnenes mannfolk kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 24. mai 2010 #354 Del Skrevet 24. mai 2010 Jepp. Jeg hadde glemt at jeg bare dro på stranda for å bli lagt merke til av fremmede mannfolk. Trodde et øyeblikk jeg gjorde det for å sole meg og bade sammen med vennene mine. Dumme meg. Godt Steinar har gjennomskuet mine egentlige hensikter. Tja, virkeligheten er vel ikke helt fjernt ifra at du gjør mer eller mindre av begge deler, tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 24. mai 2010 #355 Del Skrevet 24. mai 2010 Det er igrunnen godt at vi har Steinar her, i tilfelle vi glemmer hvordan vi kvinner egentlig er. Ja, jeg glemmer det i hvert fall ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havbris Skrevet 24. mai 2010 #356 Del Skrevet 24. mai 2010 Jeg skulle faktisk ha godkjent bikinien først. Du slipper å godkjenne bikinien hvis hun drar til ei naturiststrand! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 24. mai 2010 #357 Del Skrevet 24. mai 2010 Du slipper å godkjenne bikinien hvis hun drar til ei naturiststrand! Men du misforstår her! Jeg ønsker å godkjenne bikinien hennes hehe Og ei naturiststrand blir aldri aktuelt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 24. mai 2010 #358 Del Skrevet 24. mai 2010 Men du misforstår her! Jeg ønsker å godkjenne bikinien hennes hehe Og ei naturiststrand blir aldri aktuelt igjen..du bestemmer ikke over dama di. men tviler vell egentlig at du noen gang kommer til å få noen. evt skaf deg sånn thai dame. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havbris Skrevet 24. mai 2010 #359 Del Skrevet 24. mai 2010 Men du misforstår her! Jeg ønsker å godkjenne bikinien hennes hehe Og ei naturiststrand blir aldri aktuelt Du er gjennomskuet for lenge siden - du har det utvilsomt kjempemoro med disse trådene dine, og elsker å kverulere og få folk til å svare deg i fullt alvor . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella_Grey Skrevet 24. mai 2010 #360 Del Skrevet 24. mai 2010 Ei sånn ei som legger seg etter venninnenes mannfolk kanskje? Og det er sånn du tror de fleste kvinner er altså? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg