Gjest Prøvekandidat Skrevet 21. mai 2010 #81 Del Skrevet 21. mai 2010 Ja, fordi du ikke har hatt noen særlig dårlige erfaringer, så har du lært at du kan stole på folk. Andre som derimot har hatt dårlige erfaringer, vil ha lært seg det motsatte. Sunn fornuft ligger sannsynligvis sånn ca midt imellom. Altså at man er positiv og åpen, og gir andre en sjanse, samtidig som man har litt skepsis til andres motivasjoner og tar det litt med ro. Men denne gyldne middelvei er som vanlig vanskelig å finne. Jeg har da gjort mine bommerter i livet jeg også, alt har ikke vært perfekt.. har mine dårlig erfaringer jeg også men jeg har valgt å ikke fokusere for mye på dem. Jeg har lært mye av mine bommerter og det har jeg tatt med meg videre i livet, det er nyttige erfaringer i etterkant syns jeg, ikke bestandig like moro når man er midt oppi dem. Det er også en måte å se det på, ikke problematisere mer enn man må. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Prøvekandidat Skrevet 21. mai 2010 #82 Del Skrevet 21. mai 2010 Man kan sikkert bli en slags venner med partners venner hvis man går inn for det, men det blir da altså bare pga at det er partners venner. Det er veldig lite sannsynlig at man vil ha mye til felles med disse. Det vet du ikke før du har prøvd, man får jo gjerne en kjæreste som deler noen av de samme tankene og interessene som en selv og det skulle jo være merkelig om kjærestens venner er stikk motsatt, helt annerledes. Du utelukker det fullstendig, bare måten du uttrykker deg på.. "Det er veldig lite sannsynlig..." tilsier at du overhodet ikke kommer til å gjøre noen innsats for å bli kjent med eventuelle venner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 21. mai 2010 #83 Del Skrevet 21. mai 2010 Ja da, det er fornuftig å samarbeide og det tror jeg de fleste par gjør. Det som ikke er fornuftig er at f.eks. jeg som kvinne kan få lov til å påvirke dine klesvalg så lenge du syns jeg har riktig smak i forhold til deg og din smak av klær, mens du skal godkjenne og tillate hva slags klær jeg får lov til å kjøpe og ha på meg. Det er ikke sunn fornuft for meg, for meg er det umyndiggjøring og hersking. I praksis ville såkalt "hersking" bare vært en ekstraordinær handling. Men jeg ville selvfølgelig forsøkt å påvirke henne til å kjøpe de klærne som jeg liker å se henne i Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Prøvekandidat Skrevet 21. mai 2010 #84 Del Skrevet 21. mai 2010 Seriøst, hvorfor gidder dere å diskutere noe som helst med denne Steinar-figuren? Beundringsverdig at dere orker. For min del så skyldes det nok en hjerneskade eller noe sånt... eller det er som en skorpe man ikke klarer å la være å pille på, et myggstikk som man vet man ikke skal klø på, men gjør det likevel... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 21. mai 2010 #85 Del Skrevet 21. mai 2010 Det vet du ikke før du har prøvd, man får jo gjerne en kjæreste som deler noen av de samme tankene og interessene som en selv og det skulle jo være merkelig om kjærestens venner er stikk motsatt, helt annerledes. Du utelukker det fullstendig, bare måten du uttrykker deg på.. "Det er veldig lite sannsynlig..." tilsier at du overhodet ikke kommer til å gjøre noen innsats for å bli kjent med eventuelle venner. Jeg ser vel ikke noen umulighet i at man kan ha en sivilisert omgang i sosiale lag etc., men jeg tror det er veldig vanskelig å få til at man blir personlige venner. Det kan selvfølgelig skje allikevel. Dette blir jo bare teori. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 21. mai 2010 #86 Del Skrevet 21. mai 2010 (endret) For min del så skyldes det nok en hjerneskade eller noe sånt... eller det er som en skorpe man ikke klarer å la være å pille på, et myggstikk som man vet man ikke skal klø på, men gjør det likevel... Dere innbiller vel dere at dere skal omvende meg, tenker jeg Men det er faktisk helt sant at det er veldig vanskelig å lære en gammel hund å sitte. Hunden har da sannsynligvis fått såpass med sunn fornuft at den ikke lenger ser poenget med å sitte. Man blir bare mer og mer satt i sin væremåte etc. med årene. Og det er absolutt ikke noe rart i det heller. Endret 21. mai 2010 av Steinar40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 21. mai 2010 Forfatter #87 Del Skrevet 21. mai 2010 Det er litt morsomt (og litt trist) å se at du rasjonaliserer all din bitterhet og usikkerhet som sunn fornuft. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 21. mai 2010 #88 Del Skrevet 21. mai 2010 Det er litt morsomt (og litt trist) å se at du rasjonaliserer all din bitterhet og usikkerhet som sunn fornuft. Å? Gjør jeg det? Hvordan da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kisskissbangbang Skrevet 21. mai 2010 #89 Del Skrevet 21. mai 2010 Helt seriøst, Steinar, så tror jeg du kunne hatt ok muligheter til å finne deg ei dame innenfor BDSM-miljøet. Der kunne du funnet ei dame som var sub/underdaning, og som ønsket å leve i et kjæresteforhold med en som var dominant og hadde styringen på den måten. Vi vil ikke ha gærninger vi heller, altså! Jeg blir helt matt av bare å lese diskusjoner som Steinar er aktiv i, så kudos til dere som faktisk svarer på tullet. Er bare glad jeg aldri skal involvere meg med Steinar på noe vis. Og sender i samme slengen min medfølelse til den som en gang faktisk skal det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 21. mai 2010 Forfatter #90 Del Skrevet 21. mai 2010 Fordi hver gang du blir konfrontert med alle gangene du nevner ting som "hvis det er nødvendig å kontrollere henne", "da ville jeg nekte henne", "jeg bestemmer.." osv, så bortforklarer du det med "sunn fornuft". Det er aldri du som tar feil, aldri du som innser at du fremstår som svært kontrollerende, på grensen til faktisk å virke litt halvskummel for en kvinne som ønsker å bli sammen med deg. Nei, det er alltid bare hennes feil, fordi du må jo "ta kontroll" som en dyd av nødvendighet hvis det viser seg at hun "mangler godt vett" og ikke har det du kaller "sunn fornuft". Slikt prat skremmer meg, det er en kontrollfreaks egen rasjonalisering av egne handlinger. "Jeg måtte jo nekte henne å gå ut i dag, hun eier jo ikke sunn fornuft siden hun vil sitte på kafè med venninne sine i stedet for å sitte hjemme med meg." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 21. mai 2010 #91 Del Skrevet 21. mai 2010 Er Steinar et Troll? Artig påfunn i hverfall. Jeg ler meg skakk i hjel her. Heldigvis er han mest sansynlig bare en fyr som er ute etter å provosere. Dette er så tragisk at det bir morsomt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 21. mai 2010 #92 Del Skrevet 21. mai 2010 Vi vil ikke ha gærninger vi heller, altså! Jeg blir helt matt av bare å lese diskusjoner som Steinar er aktiv i, så kudos til dere som faktisk svarer på tullet. Er bare glad jeg aldri skal involvere meg med Steinar på noe vis. Og sender i samme slengen min medfølelse til den som en gang faktisk skal det. Lucky you! hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 21. mai 2010 #93 Del Skrevet 21. mai 2010 Fordi hver gang du blir konfrontert med alle gangene du nevner ting som "hvis det er nødvendig å kontrollere henne", "da ville jeg nekte henne", "jeg bestemmer.." osv, så bortforklarer du det med "sunn fornuft". Det er aldri du som tar feil, aldri du som innser at du fremstår som svært kontrollerende, på grensen til faktisk å virke litt halvskummel for en kvinne som ønsker å bli sammen med deg. Nei, det er alltid bare hennes feil, fordi du må jo "ta kontroll" som en dyd av nødvendighet hvis det viser seg at hun "mangler godt vett" og ikke har det du kaller "sunn fornuft". Slikt prat skremmer meg, det er en kontrollfreaks egen rasjonalisering av egne handlinger. "Jeg måtte jo nekte henne å gå ut i dag, hun eier jo ikke sunn fornuft siden hun vil sitte på kafè med venninne sine i stedet for å sitte hjemme med meg." Du kan slappe helt av. Jeg er faktisk både snill og rettferdig Dessuten bryr jeg meg om dama mi også, og vil at parforholdet skal fungere. Kontroll som du beskriver over her, burde være helt unødvendig når man kommuniserer i sammen. Men du må ikke glemme at sjalusi er en helt normal følelse. Det kan sikkert du føle innimellom også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 21. mai 2010 Forfatter #94 Del Skrevet 21. mai 2010 (endret) Du forstår fortsatt ikke. Bare det at du sier "kontroll burde være helt unødvendig..." betyr at du mener du vil BRUKE kontroll når du anser det som NØDVENDIG. Herregud, hvor mange ganger må jeg trekke frem dette før du forstår det? Er du så treg etter så mange sider, eller troller du bare? Det er ikke et eneste ord du har skrevet i en eneste post av dine 8500 poster som tyder på at du er "snill og rettferdig". Har du så liten selvinnsikt? Endret 21. mai 2010 av Tabris Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 21. mai 2010 #95 Del Skrevet 21. mai 2010 Du forstår fortsatt ikke. Bare det at du sier "kontroll burde være helt unødvendig..." betyr at du mener du vil BRUKE kontroll når du anser det som NØDVENDIG. Herregud, hvor mange ganger må jeg trekke frem dette før du forstår det? Er du så treg etter så mange sider, eller troller du bare? Det er ikke et eneste ord du har skrevet i en eneste post av dine 8500 poster som tyder på at du er "snill og rettferdig". Har du så liten selvinnsikt? Hva mener du er å være "snill og rettferdig" da? At dama får bestemme alt og at jeg ikke sier noe på det? Det er ikke sunt. Det beste er om vi klarer å komme frem til en enighet, men hvis det er umulig så kan det jo hende at jeg faktisk må ta en avgjørelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 21. mai 2010 #96 Del Skrevet 21. mai 2010 Hva mener du er å være "snill og rettferdig" da? At dama får bestemme alt og at jeg ikke sier noe på det? Det er ikke sunt. Det beste er om vi klarer å komme frem til en enighet, men hvis det er umulig så kan det jo hende at jeg faktisk må ta en avgjørelse. Hvis dere ikke kommer til enighet så kan vel like gjerne hun ta en avgjørelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 21. mai 2010 #97 Del Skrevet 21. mai 2010 Hvis dere ikke kommer til enighet så kan vel like gjerne hun ta en avgjørelse. Ja, forsåvidt. Det kommer litt an på hva det dreier seg om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Numi* Skrevet 21. mai 2010 #98 Del Skrevet 21. mai 2010 (endret) Ja, forsåvidt. Det kommer litt an på hva det dreier seg om. Det er mulig hun tenker det samme om deg og dine avgjørelser, vet du. At du kan ta en avgjørelse du også, men det kommer litt an på hva det dreier seg om. Men når alt kommer til alt, så virker det jo som at det er mest ord og lite handling når det kommer til Steinar. Endret 21. mai 2010 av *Numi* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 22. mai 2010 #99 Del Skrevet 22. mai 2010 Det er mulig hun tenker det samme om deg og dine avgjørelser, vet du. At du kan ta en avgjørelse du også, men det kommer litt an på hva det dreier seg om. Men når alt kommer til alt, så virker det jo som at det er mest ord og lite handling når det kommer til Steinar. Det er ikke alltid det er så veldig lett å handle i dette livet når andre mennesker og viljer er med i bildet. Jeg forstår at dere innbiller dere at jeg kontrollerende, herskesyk og det som verre er. Men virkeligheten er altså at jeg forsøker å ta hensyn til andre også, og ikke bare meg selv. Noe som ikke alltid er til min fordel - i hvert fall ikke på kort sikt. Men jeg liker ikke å tråkke på andre, og ser heller ikke at det kommer noe godt ut av det på lengre sikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 22. mai 2010 #100 Del Skrevet 22. mai 2010 (endret) Det er litt morsomt (og litt trist) å se at du rasjonaliserer all din bitterhet og usikkerhet som sunn fornuft. Heter ikke sunn fornuft. Det er "Steinarlogikk." Det er stort sett bare Steinar som tenker sånn, selv om han ikke vil innse det selv, og selv om de fleste i trådene hans argumenterer motsatt. Endret 23. mai 2010 av Bond Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg