Gå til innhold

LunsJ


Alvina

Anbefalte innlegg

Maybe jeg kan... bli lesbisk, ville det blitt mer enkelt?

Nei, dobbelt opp med sjalusi.

Jeg har bestemt meg, skal sjekke opp alenepappaen. Fordi jeg er så ego, han kan tilføre positivitet, vi kan gå på ski, ake, grille pølser, gå på barnefilm på kino, ramle på skøyter osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er irritert (og trett). Har en avtale med en venninne, men hun tar ikke tlf og har ikke svart på sms. Regner med at noe må ha skjedd, men litt usympatisk å ikke gi en kort melding da...

Er bedt på hele to middager i dag, men har avlyst alt. Jeg er faktisk møkka-dønn-sliten. Han ene som har invitert på middag ba meg ta med venninnen min, som har bedt meg på middag (hun som ikke svarer).

Nei, jeg har gitt beskjed, det eneste jeg skal gjøre i dag er å ta en liten tur på butikken, og hvis hun vil komme hit er det ok. Hun kan gjerne overnatte også hvis hun vil. Jeg drar ikke til henne i denne formen, i tilfelle det blir verre og jeg ikke kan overnatte og må ta taxi hjem. Det andre stedet er jeg tilbudt å bli hentet og kjørt hjem igjen, men ... åh, nei, ikke i dag.

Burde føle meg priviligert, joda, men velger å lytte til kroppen. I går så jeg ut som en furie og føltes ut som jeg var det, og hadde grunn. Sliten til de grader og ble spurt om å gå på polet tidlig på dagen, men begynte å undre meg på hvorfor han som bare var hjemme ikke kunne gå dit selv ettersom timene løp og jeg måtte jobbe par timer overtid i tillegg.

Jeg sa det til han, men selv om han var enig, tror jeg det prellet av som vann på gåsa.

Var så trett og ute av form at jeg nesten kastet opp. Psykisk nede. Ikke med angst, men bare trett.

Har laget kaffe nå, håper hodet klarner nok til å gå en liten tur på butikken. Kan spørre en venninne, men liker ikke mase på andre. (andre klarer det utmerket)

Jeg gjorde en tjeneste for hun som ikke svarer på telefonen nå, kjøpte og bestilte sigaretter fra en som kom fra xxxxland og kjøpte på taxfree og som ikke røyker selv. Vel vel, enten har hun en meget god forklaring eller så har hun ikke det. En kartong sigaretter kan jeg lett bli kvitt til andre.

Er irritert, liker ikke å være det. Men å være i ulage i formen bidrar ikke til å letne trykket. Synes det har vært mye mas, fra ulikt hold. Men i den store sammenhengen kan jeg lage et sammendrag og arkivere det under behov for alenetid. Er så lei av å fly.

Stress er det siste jeg behøver nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg fatter ikke hvorfor hun ikke svarer. Et lite hodebry, men velger å ikke tenke mer på det nå. Lite teit da, invitere meg på middag i dag og ikke ta tlf. Jeg skrev riktignok en sms til henne i går og sa at jeg ikke er i form og at det ville være lettere hvis hun kom hjem til meg, hun svarte ikke på den heller.

Kanskje hun ble fornærmet. Men hvorfor... jeg har lovet henne en liter moltebær, lagt ut penger for sigaretter, også bare stillhet.

Mennesker er noen rare dyr. Håper hun har en ok forklaring. (den kan gjerne være at hun er fyllesjuk, men taushet liker jeg ikke)

Håper bare det er fyllesjuke, og at ingen i familien er blitt syke etc.

Tror jeg skal lage fiskegrateng, men mangler fullkornsmakaroni og melk. Hvis jeg gidder lage det i dag, men det er enkelt og raskt gjort. Alternativet er omelett eller ... men jeg liker å holde meg opptatt når jeg har en dårlig dag, lage opp middager i store porsjoner.

Høres vel rart ut, men jeg kan ikke sove midt på dagen og snu døgnet. Og matlaging er beroligende i seg selv.

Fanden, at hun ikke svarer. Jeg gidder ikke ringe flere ganger. Hun har heller ikke ytret seg på f.boka i dag, så noe har kanskje hendt. Håper ikke det.

Meg, hønemor, men dette er uvanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger bør jeg sette grenser, tenker ikke på henne, men jeg har for lett til å si ja når folk spør meg om tjenester. (som de utmerket klarer selv)

Lei av folk som sykeliggjør seg selv, vet om par stk. som er eksperter. Kaller det latskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en naturlig forklaring på mysteriet. Avtalte å møtes til uka.

Tror jeg skal velge å lage noe enkelt i dag, har tatt opp kjøttdeig, fiskegrateng (lager alltid opp flere former) gidder jeg ikke i dag.

Har lyst å sove, men må få i meg en matbit eller to. I går kveld spiste jeg nøtter på senga, til lunsj hadde jeg saltet laks i speltlompe.

Jeg skulle ønske formen var bedre, men må klare å innse at noen dager er ikke som andre dager.

Er koselig å være hjemme, har tatt oppvasken, men ellers skorter det litt på kjøkkenfronten. Ikke rart heller når jeg egentlig har to middagsinvitasjoner i dag som jeg har avlyst.

Hvis noen tror at jeg er så sosial at jeg aldri føler ensomhet, tar de feil. Det er dager der jeg føler meg alene med alt.

Og han småbarnspappaen, vel... han er jo intelligent og så videre, men kan ikke se for meg et forhold med en med småskolebarn. Tullet litt med en felles venn, sa at ... ja hva jeg sa, men han sa, aha, hvis det er sånt stilt, kan han formidle kontakt.

Ja, gjør det sa jeg, da er du en drittsekk.

(han kommer ikke til å gjøre det, han er selv drittbetatt av meg, selv om jeg har sagt at det aldri vil gå, vi er mer som søsken som har kjent hverandre i tretti år)

Må lage litt mat, kanskje sove en time, oppvasken er tatt, alt er bare velstand. Formen kunne vært bedre, men har innrømmet overfor meg selv at den ikke er det akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorgen, og sjokket og alt, det føles ut som jeg ikke ... som om livet har tatt personlig vendetta, for hvorfor i alle dager skulle jeg begynne å knulle med afire, bare for å miste han på den måten.

Utroskap ville vært bedre. Vel, vi var utro begge to, men tilga hverandre. Men da kunne jeg gått videre, men vet at jeg møter en ny en dag. Og gruer meg til det.

Hvilken skittstøvel skal få komme innunder huden min. Aldri.

Aldri.

Tror forresten ikke han med småskolebarn er mer enn betatt av meg, som en venn, synes jeg er søt osv, han er realist og vi har vært naboer, og jeg er ikke der at jeg kan gå inn i en rolle som reserve-mor, tror ikke han trenger det heller.

Han er fem år yngre enn meg og finner fint en dame som er litt mer på samme bølgelinje.

Tror jeg ville følt meg litt loost hvis jeg skulle datet en mann med småbarn. Selv om energien er elektrisk, han har jo fått noen ekstrapoeng når han har vært så ryddig og ok i mange år.

Det blir en enkel kveld. Det er bra. Gidder ikke gå i butikken engang, har egentlig alt jeg trenger.

Håper afire viser seg i natt i drømmene, de siste nettene har bare pappa vært der og gitt råd, men jeg husker ikke hva han rådet meg til. Han var bare tilstede der og da.

I natt drømte jeg ( i dag tidlig, for jeg sovnet igjen) at jeg og min søster gikk og holdt hverandre i hendene, vi kom til en bakke der det bare var gjørme og snudde. Når vi gikk tilbake kom det mørke skyer og hun sa at nå kan det komme tennisballer-haglebyger. Nei, håper ikke det..

Så ble det skypumper i stedet. Og jeg nektet å gå videre, sa at vi måtte søke ly, hun gikk videre, men kom straks tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg møtte søsteren min i går, først møtte jeg hennes mann og hans hund og vi slo av en prat, så gikk jeg videre og vi gikk nesten på pub, hun foreslo det, jeg med fulle bærenett - men snudde når vi var tjue meter unna, begge var litt for trette for pub, ga hverandre en klem og gikk hver til vårt.

Har ikke pratet etter det, det var tilfeldig at vi møttes i går.

Men jeg er ikke så flink til å ringe. Egentlig kan jeg være veldig sta, en liten konflikt og jeg kryper aldri til korset.

Og hun har ikke alltid vært bedre, men som regel er det hun som har laget drama, og da har jeg ikke giddet forholde meg mer. Men hun blir alltid tilgitt når hun ringer, selv om jeg er svært skeptisk.

Noen ganger har det også vært motsatt. Det er bare vi to som har et slikt forhold, elsk og hate...

Jeg er jævla glad i henne, og skulle ønske vi hadde bedre kontakt. Vi har kontakt, men hun har f.eks. lett for å la det hagle over meg (haggelbyger) hvis noe går henne i mot. Og jeg er ikke en søppelbøtte.

Klarer fint å parere, men det er slitsomt å aldri vite hvor vinden blåser, hvor det blåner.

Gud bedre jeg er lei folk som har hemmeligheter (det de gjør i senga er privat), de gjemmer seg og gir andre skylda.

Og jeg er sikkert en av dem, siden jeg er så bevisst på at det kan være et problem.

I alle fall når jeg er premenstruell.

Jeg er.....................................

.....................................

heldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En naob tittet på mine tunge bæreposer i går når jeg stabbet meg hjem, og gikk ut av trikken. Han sa; aha. Ja sa jeg, ja, fisk.

Han smilte. Jeg sa at jeg kanskje skulle overraske sønnene mine (og deres koner) en dag, siden de jobber så mye. Han stirret på all fisken jeg hadde med meg. Tilbød seg å hjelpe meg å bære, men jeg sa at jeg aldri drar med meg mer enn det jeg klarer å bære selv.

Han tilbød seg ikke å bære.

Jeg er på god talefot med mange naboer, de fleste kjenner jeg ikke, men vi slår av en prat om vind og vær og sier i alle fall hei.

Hun nabodamen som klaget for snart to år siden, smiler også og sier hei når vi møtes i trappoppgangen. Jeg har dempet meg.

Er klar over at jeg er gulleheldig med naboene, det er aldri bråk her. Stille og rolig.

Samtidig er de litt heldige også, jeg har ikke en voldelig mann som banker meg - de unngår hyling og rop om hjelp på nattetider, jeg omgås ikke kriminelle og den eneste tingen jeg har gjort er å spille litt for høy musikk par ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg er ganske spesiell, jeg er myk og sjenert, men sta som tusen esler.

"Ved passitivitet overfor urett, øker man uretten i verden." (Ukjent)

Jeg er ganske lei av naboer som ikke tåler musikk. I dag kan jeg vel spille, siden jeg ikke har plaget noen på lang tid...

Det er ikke bare jeg som har valgt å bo i blokk, det har de også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må smile litt og undre meg, jeg har ikke mange kommentarer i denne dagboka, men mange lesere...

Har bestemt meg for lenge siden at når jeg får sytti tusen lesere her inne skal jeg ikke skrive mer her. Haha, da får man se da...jeg er ingen prinsipprytter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

maten er straks klar, får visst en visitt fra en nabo, han skulle bare låne sukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er en merkelig søndag. La meg tidlig i går kveld og leste, og sov i lang tid.

Helt til tolv.

Da får jeg en telefon, eh, snorkfrøken her, hei???

Resten av historien vil jeg ikke skrive om. Men var koselig, litt kjeft selv om jeg forsøkte å gjøre mitt beste.

Heldigvis var jeg ikke alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sov lenge i går ja, søndag, og straks jeg slo telefonen på lyd ringte det.

Var spørsmål om jeg kunne kjøre og hente noen venner litt utenfor Oslo, nei, jeg var vel ikke helt kjørbar etter lørdagen. Men jeg ringte og fikk en kamerat til å kjøre, først skulle han hente meg og en annen (han vi hentet skulle betale turen i følge han på telefonen). Og han skulle visst plukke opp noen øl hjemme hos han som ringte (kona var hjemme så det gikk greit) som skulle være med og lagres på hytta.

Vel, vi kom så langt at jeg rakk å ta en rask dusj mens sjåføren jeg hadde ordnet ventet i ti minutter. Han som skulle være med kom hjem til meg. Vi kjørte bort og hentet to kasser øl og la de i bagasjerommet, men så kom det frem vha. telefonen(e) at det egentlig var JEG som skulle betale for turen - han som ringte og maset påsto dette. Til meg hadde han sagt at han som skulle være med var den som skulle betale.

Ehhh. Vi kjørte tilbake - hjem til han skulle være med - og jeg ble med inn og tok par øl (det var egentlig han som spurte om jeg kunne ordne sjåfør sine øl, komplisert, men vi kunne altså ikke trylle).

Og så begynte telefonene å gløøøde, hvor var ølet, satt vi og drakk opp alle pilsene, bla bla bla, vi måtte komme dit, få noen til å kjøre. (tre, fire mil) Jeg ba de ta bussen inn til Oslo, men hørte ikke mer.

Sant og si forsøkte vi å få en annen til å kjøre, men han var heller ikke kjørbar. Jeg hadde ikke et fnugg dårlig samvittighet for at jeg forsynte meg med to pils sammen med han andre. Vi smilte litt av situasjonen, vi fikk gratis øl i hus på en søndag og satte oss på verandaen og slappet av i vårsola. (jeg skal betale for de to ølene jeg forsynte meg med, hvis det er så om å gjøre, hørte at jeg ble mistenkeligjort, at jeg hadde PLANLAGT det hele, joda - særlig, jeg ante ingenting annet enn at jeg fikk spørsmål om sjåfør og gjorde det jeg kunne)

Hadde ikke ventet slikt drama på en søndag, så frem til å bare ta dagen med ro, men det ble en koselig søndag, sitte i vårsola med pils og prate med en hyggelig venn etter en kjøretur på femhundre og femti meter, sjåføren nektet å kjøre når det i den andre enden av telefonen bare var fyllerør og ingen tok på seg ansvaret for å betale turen.

Vi lo litt godt av situasjonen, men drakk selvfølgelig ikke opp alle pilsene. Så frekke var vi ikke.

Sjåføren lo også. Jeg sa at hadde jeg visst dette hadde jeg ikke behøvd å dusje før vi dro.

Kommer til å møte par av de som ventet på øl i går i løpet av uka, og ser litt frem til å høre hva de sier når de er litt mer edru.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske irritert og er ikke kjent for å være blyg og når jeg ble beskyldt for å ha planlagt å stikke av med to kasser pils (jeg visste ikke engang at vi skulle hente ølene, trodde de var på hytta). Ingen av de jeg kjente sa at jeg hadde planlagt dette, men jeg hørte hva en fyr sa i bakgrunnen når jeg snakket i telefonen - han er bare en jeg vet hvem er, men ikke har pratet med stort fra før, har slått av en prat eller to med dama hans, det er alt.

Sa i går at de aldri må spørre meg hvis de trenger sjåfør. Det var ikke helt greit, for sjåføren jeg ordnet nektet å ta i mot en hundrelapp i bensin for å ha tatt seg bryderiet med å komme hit. Og da er det kinky å spørre han en annen gang, også for min egen del - hvis jeg trenger noen til å kjøre.

Men denne historien er mest til å le av i grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ble så irritert at jeg ringte og de fleste husket ingenting fra i går... ja, jess.

Holder på å brase på kjøkkenet, det tar sin tid, feilberegnet tida, lager fiskegrateng av 2,5 kilo fisk fra bunnen.

Vet ikke om jeg har plass til alle fire formene i stekeovnen, men da fryser jeg bare en ned ustekt, eller to.

Har dessverre ikke flere alu.former, porsjonsformer osv. De er fine å gi bort.

Men klager ikke, klokka vil bli sent i kveld, siden maten også skal avkjøles. Og jeg har stått og spist rå fisk på kjøkkenet så er stapp stapp mett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer "vemmelig-vennelista", irl, altså ikke faceboka elller noe sånn.

Har jeg behov for støy... noe er ok, annet vil jeg ikke ha.

Nå har jeg i alle fall lagt de første formene i stekeovnen. Har også rådet en venninne som har fått rosea eller noe sånt, å smøre på ren aloevera-saft hver kveld.

Huden kjennes først tørr ut, men i løpet av natten vil det utjevne seg.

I dag har jeg også kjøpt noen planter til utendørs. Klarte ikke unngå å gjøre det. Farger, vår...

Fornemmelse av tid.

Jeg nyter å se på det som er vakkert, så hvorfor ikke.

Vinteren varer lenge nok her i Norge.

Har smurt ansiktet inn med aloe vera, kjennes ut som jeg har en ansiktsmaske på, tørr og stramt. Men det vil bli bedre om par timer og i løpet av natten.

Fiskegrateng ja, nå har jeg noen kjeler å vaske. Blir aldri ferdig på kjøkkenet, men skal bare skylle alt i vann og ta resten i morgen.

Men stopper vel på kjøkkenet og tar den i kveld, når jeg skal lage te eller hente vann.

Oppvasken har aldri vært noe problem. Men tror ikke jeg går så langt at jeg lager råkostsalat og koker poteter i kveld.

Setter alt ut under kasse/lokk når det har kjølet seg ned, ute i natt, det fungerer.

...

Og nå tok jeg oppvasken også, da slipper jeg å tenke mer på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da tok jeg en telefon, ringte feil, la på røret, han ringte opp igjen, så ringte søs og jeg sa vi må legge på.

Og nå har jeg spist for mye rå fisk, merker det på ... som ha drukket tran.

Spiste rå løk også. Det hjelper på gassen. bokstavelig talt.

Men en merkelig følelse av metthet, rene slankekosten, rå fisk og rå løk, eser ut og gasser seg... ikke er det feit mat heller. Og smaker godt. Rene fem til to-råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...