Gå til innhold

LunsJ


Alvina

Anbefalte innlegg

Tatt oppvasken, går gjennom fotografier og bilder jeg har laget, blir inspirert av det.

Det er morsomt. Mye jeg har glemt... men tar de frem for å se hva som kan komme frem i lyset og kanskje rammes inn og henge på en vegg. Har også billedserier (fotos) som kan settes som en collage.

............

Det er bare afires kamerater som ikke har forsøkt å "fri" til meg etter at han døde. Så, vet ikke hvor mange mannlige venner jeg egentlig har...eller vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har bestemt meg for å være sta på en positiv måte, det er noen ganger lett å glemme seg selv helt bort.

Er veldig takknemlig, har mye å være takknemlig for.

En kamerat ringte, han har heldigvis roet seg ned og innsett at å bli føleri fallera i fylla overfor meg ikke blir oppfattet enn annet enn kjedelig.

Ok, da har jeg en kompis i behold.

http://www.youtube.com/watch?v=B92Ct4102Qk&list=PLDC49117AF5A2F4F2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola var oppe, men jeg har enda ikke kommet meg ut døra selv om jeg stod opp åtte. Er trett, ble sent i går, var hos en nabo og tok noen øl der sammen med en venninne. (bedre naboene spiller høy musikk enn at jeg gjør det her, så slipper jeg evt. klager)

Men har tatt en dusj, tatt en liten kopp kaffe, spist sen frokost. Skal gå en liten tur, har egentlig store planer om å rydde og vaske i dag, men dagen er ung, yngre enn jeg er... Har full agenda i en uke nå. Ikke en dag uten noe konkret. Men greit, det motsatte ville være verre. Fikk ros på jobben i går, godt jobbet liksom. Ble glad for det, men visste at rosen var velfortjent. (utakknemlig litt tja, men la meg i selene, er typen som jobber når jeg er på jobb)

Har ikke flere sigaretter, ikke mer te (annet enn en dansk te - svigermors feriedrøm). Ble mye røyking i går og spanderte noen sigaretter på naboen. Han ba oss med på hytta en dag, men vet ikke, kommer an på når det er. Han er ingen potensiell kjæreste, har samsovet en gang på en hyttetur og er gode venner. Etter det går det rykter om at vi har hatt sex. Men jeg bryr meg ikke om rykter, han synes bare det er "morsomt".

Når jeg og venninna er der prater vi om alt fra sex til livets mysterier, så på ol-åpningen der i går.

Har eggløsning. Blir i godt humør og sprø og litt lat av det...

Har bare lyst å ta livet med ro i dag, og utsette husarbeid til imorn. Men i morn er det familiemiddag og vet ikke hvor motivert jeg vil våkne til huslige sysler tidlig på en søndag.

Savner Afire, fikk flere gråtetokter på torsdag kveld. Så urettferdig. For han, hans barn...

Fant noen bilder når jeg ryddet.

Så nå har jeg ikke lyst å rydde i flere papirer. Men må og skal og vil gjøre det.

(jeg må rydde og ommøblere litt pga levering av nye møbler til uka)

Har også fått tilbake tanken på siste kvelden når han ringte, hvorfor hadde jeg tatt en halv imovane like før han ringte. Han spurte om jeg kom bort til han og sov over. Jeg sa at jeg heller ble hjemme, hadde allerede lagt meg.

Kunne jeg forhindret det, kunne jeg det... hvis jeg var der kunne jeg ringt 113 og ytt førstehjelp. Ville det forandret noe, ville han likevel dødd...

Det er for sent, men tanken på den halve imovanen jeg hadde tatt gir en dårlig følelse, hvis ikke ville jeg kanskje gått hjem til han og sovet over. Hvis ikke. Hva betyr det nå. Det ble som det ble, så endelig...

Noen ganger føler jeg han. At han er her. Kan også plutselig føle han f.eks. på trikken, et nærvær, føler hans øyne og pene smil, en ro. Noen ganger her hjemme når jeg spiller musikk og stepper og tar noen trinn på gulvet, føler jeg at han står bak meg og smiler og har lyst å ta meg på hoftene og danse med meg (ja så barnslig "er" jeg)

Har også følt andre, både mennesker og dyr, lukt, men mest en følelse, eller et energibilde, elektrisk felt - gjelder spesielt hunder jeg har hatt, som valser rundt meg og er glade og lekne. En hund jeg hadde for mange år siden, da holdt jeg noen ganger opp bildøra slik at hun kunne hoppe inn og legge seg i baksetet om hun ville. Jada, det virker sprøtt, men kanskje det gir en liten mening i sorgen og savnet...

Nå skal jeg se meg i speilet, pudre nesetippen, og gå bare for å gå og komme meg ut i frisk luft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at mitt forhold til afire var turbulent. litt utenfor oppskriftsboka, men hva så. Vi delte noe sammen.

Jeg savner han. Har bedt til gud om å få følge samme vei, men det virker ikke som jeg slipper så lett unna. Han dro i forveien. Nå sitter jeg her og griner igjen.

Hvorfor... hvorfor. Hvorfor!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ringe en kamerat. Men gidder ikke dra dit i dag, er på andre siden av byen. (og han er så lat at han - ikke tykk - men lat - at han sjelden kommer på besøk)

Tenker, har tenkt, om ikke jeg og afire hadde planlagt en felles fremtid, ville det være lettere da. Svaret vet jeg ikke, trolig ville det kanskje være verre. Nå har jeg minnene om den gode tida, våre hender som møttes, øyne som glitret, lykke, ro, den faste troen på at dette ville gå bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evig eies kun det tapte...

Men nå skal jeg ut døra, venter bare på at en kamerat skal ringe tilbake. Har mest lyst til å krype under dyna og sove noen timer, men skal legge meg tidlig i kveld.

Han "kameraten" jeg har kjent i over 25 år som jeg møtte sist helg ringte meg rundt midnatt i går men jeg hadde på lydløs. Har vel ikke noe mer å prate med han om. Og om han rører i fylla er det hans problem. Makan til en skrue løs fyr i topplokket har jeg aldri støtt på før, i alle fall og i tilfelle har jeg fortrengt det uten problemer.

En alkoholisert eks ringte igjen tirsdag, på mandag tok jeg telefonen, men han var full. Jeg spurte bare; hvorfor ringer du? Han ble stille. (han er sterkt alkoholisert, er ikke sinna på han, men har ikke behov for videre kontakt når han ringer i fylla, kunne sikkert utnyttet han for noen tusenlapper siden han er mangemillionær, men har ikke behov for andres penger)

Nå må jeg ut døra, begynner å gå rundt meg selv og er rastløs. Jeg gidder ikke sitte å vente på telefon mer enn fem minutter til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk mail fra en venninne nå, er enda ikke kommet meg ut. Hun lever i skjul i et annet land pga sine politiske meninger i hjemlandet (en politistat).

Vi skal spise kake den dagen hun får oppholdstillatelse. Vi skal ha portvin til kaken(e) og kaffe. Vi skal spise mange kaker, vi skal sprette champagne, vi skal danse og smile og gi klemmer til hverandre, hun skal lære meg litt magedans og vi hoppe i taket av pur glede.

Tror jeg besøker henne der hun er, hun tør ikke komme hit nå.

Og nå virker mine små problemer ... små.

Jeg kan ikke fortelle noen hvor hun er. Bare par, tre stykker vet det. Hun har gått i dekning, drar hun til hjemlandet risikerer hun ti års fengsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har fått låne en "hytte" et landsted, og sliter fordi hun er isolert fra omverdenen. Penger får hun fordi hun tar par vaskejobber og kjæresten og par venner stiller opp.

Ti år i fengsel i en politistat... ikke bra.

Men nå måååååååååååååååååå jeg gå ut døra før dodraugen tar meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All den positiviteten, og all den vanlige negative strømmen, men også bastant negative...

Jeg nekter, men når jeg spør får jeg svar... noen jeg likte og andre jeg ikke likte helt.

Gledesdrepere.

fnys, fytti katta.

Vil ikke skrive her hva som var saken, men nekter å være ubetinget enig med andre. I den saken trenger jeg noen støttespillere, og det er det jeg var på jakt etter, men da har jeg 3,5 pluss de andre jeg ikke har spurt enda. Men flere meninger vil jeg ikke ha og trenger ikke noen råd.

Å gi råd til andre er å betrakte de som ikke tenkende vesener. Det er noe annet å være en god lytter og si at det ville jeg gjort, men jeg er ikke deg.

Stort sett trenger man ikke si stort.

Ikke et ord eller uten en tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 til to.

Slanking

Silikon, kapsler

mat

ja, hvem vil ha ordet, tusen takk for oppmerksomheten

(min tale når jeg vinner en oscar)

Nå har jeg en og en halv time før det kan bli naboklager, så jeg kan spille musikk. :)))))

Og jeg spiller ikke daglig eller i timesvis, så tror de ikke vil bytte meg ut med en kriminell f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg liker nå er en krasj med både tran, torskelever, pepper, pasta, smør, pølsebiter og sennep.

Herlig, Men må tidlig opp i morn også, er litt lei av å stå opp men i helgene våkner jeg tidlig anyway.

Denne helga har jeg ikke en eneste avtale, og heller ikke i starten av uka.

Lucky me.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:roser: Håper du får en fin helg Alvina! :klemmer:

Takk Aldrisur. :) Håper du også får en kjempefin helg.

Her er det smått med penger, men har alt jeg trenger og skal i alle fall gå en tur i snøværet og røre litt på bena. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ut døra, er visst ikke helt blakk likevel, skal hjelpe en venn som ringte med noe og tjener par tre camilla. Det er svart, men er lov å tjene uten å oppgi et så lite beløp.

Men er trett, ble litt sent i går, pluss vin. Likevel er det godt å komme seg ut og gjøre noe. Senere skal jeg bake brød, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjente par hundre men jobben var gjort på 41 min. (Hjalp en kompis med trappevask, støvsuging og gikk ut med søpla, eller kanskje luftet jeg bikkja hans... samme det)

Var på besøk hos en kamerat etter det, tok par øl, ei venninne ble med en tur hjem til meg, og så har jeg selvsagt bakt brød, de står i stekovnen nå.

Og laget verdens beste ostesmørbrød, ganske fint brød, tynt lag meierismør, Dijon sennep, litt jarlsbergost, persille, pepper og et tynt lag juksekrydder, gjerne gastromat. Ha smør i panna, og en tredjedels pakke røde linser som også pepres litt.

Setter plata ned på en, på med lokk. Smakte veldig godt og er mettende.

Føles ut som jeg har spist middag, og det er en god følelse å slippe å lage middag akkurat nå.

Dette var veldig godt, hadde passet som en forrett, men til hva... den er så mektig at det måtte blitt til noe med fisk til hovedrett.

Og skogsbær med vaniljeis til dessert.

Og kanskje noen oster, og oliven. (gjett jeg blir sulten av å tenke på mat)

Det lukter nystekte brød, skal ta de ut om fem minutter.

Har ikke brunost, men har jarlsberg og tyttebærsyltetøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå har jeg laget fiskegrateng, tre porsjoner i tre former. Fra bunnen.

Grunnen er at jeg får besøk i morn og skal sende med litt til samboeren til sønnen min også. Pluss pluss.

Den eneste grunnen jeg trenger til å lage litt ekstra mye mat, er gjester og noen å dele med. Lager mat fra bunnen ellers også, men lenge siden jeg har laget fiskegrateng, i alle fall par år og da var det ikke her hjemme hos meg.

Jeg er vel ikke lykkelig, men stort sett i godt humør og er jeg ikke det, bruker jeg å synge litt lavt og late som alt er bra.

Og det funker faktisk.

Spesielt bra hvis man f.eks. er ferdig med å støvsuge og bare tørker litt støv eller vasker eller rydder. Og ikke har lyst til annet enn å sove par timer til.

I går var jeg ute og spiste en middag og delte en vin med en venninne, det var koselig, var hjemme i åttetida. Og vil ikke skrive mer om hva vi pratet om osv i tilfelle noen som ikke burde vite det vet hvem jeg er under nicket Alvina.

Vet dere hvordan jeg kom på navnet Alvina?

Det er ikke et italiensk navn, ikke spansk og ikke portugisisk, tror jeg da.

Men ville ha et nickname som var feminint. (ikke spør meg hvorfor, det svarer jeg ikke på)

Og så fant jeg først ut hvilken forbokstav jeg ville ha et nickname på... og så ble det Alvina.

En dag må jeg kanskje si farvel til denne dagboka. Men det er ok å skrive her, men jeg vil ikke skrive om alt. Det kan innebære å utlevere andre. Så herfra og fremover vil jeg bare skrive om positive ting.

fullkornsmakaroni, 1,6 kg torsk og sei, par liter hjemmelaget hvitsaus med muskat, pepper, helmelk og litt matfløte, evt litt vann (pga lite melk), en halvstor løk, purre. 6-7 egg. Jeg gidder aldri skille eggene, og synes ikke det avgjør noe.

Hadde ikke griljermel, så hadde et dryss med solsikkekjerne øverst, og smuldret opp hjemmebakt brød. Vurderte å bruke havregryn, men det ville ikke passet til fisk, kanskje til en pølsegrateng.

Egentlig har jeg lyst å bli kokk. På fritida.

Og jeg har en liten venn her, igjen, en hund på besøk. Jeg er blitt enormt glad i Rusken og vi går fint sammen. Det er ikke snakk om at jeg skal overta den, det er bare for en venn som reiser mye.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får besøk i ettermiddag, en venninne som skal overnatte. Skal møte henne på Østbanen.

I går etter at sønnen min dro, ble jeg invitert til en nabo og det ble litt høy sigarføring, øl vin og par drinker. Vet ikke når jeg ruslet hjem, i 11 - tolvtida kanskje - så ikke på klokka. Han er kjempekoselig, og en annen kamerat jeg kjenner var også der.

Må smårydde litt her og finne ut hva jeg skal lage til middag når hun kommer. Kanskje jeg kjøper pizza et sted rett borte i gata, den er god. Men har lyst å lage noe, men ikke lyst å stå på kjøkkenet i flere timer.

Føler for å sove en time til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen kunne eh... vært litt bedre, men skal ikke klage. Har ryddet, skal bare feie over gulvet og så ut døra. Vet fremdeles ikke hva jeg skal lage til middag. En kamerat ringte og foreslo fisk... Men har spist fisk to dager på rad.

Tror jeg går for ett eller annet med kjøtt, kanskje pasta bolognese. Skal kjøpe en flaske vin. Han som ringte kommer kanskje også, når jeg fortalte hvor vakker venninnen min er, både det indre og det ytre, ble han selvsagt interessert.

Ender kanskje med at både naboen og et helt haleheng av mannlige venner kommer, men hvis noen blir eller er fulle er jeg en superflink dørvakt. Greit at jeg sliter litt med angst, men på noen områder er jeg hard. Og det er ikke noe å skryte av, jeg kjenner jo dem.

Men jeg er ikke blitt kalt for yrkesheksa helt uten grunn...

Venninnen min er så gjennomført vakker og spesiell at om jeg var en mann ville jeg være stupforelsket. Har kjent henne i mange år, men vi møtes bare par ganger i året siden vi bor på forskjellige steder.

Vet ikke om naboen er blitt småforelsket i meg, håper ikke det. Men det er kjekt med en snill nabo som man kan låne kaffe og sukker av, eller noe annet, verktøy osv. I går fikk jeg to veldig fine telysholdere av han, han skulle også gi meg en haug med cd-er, men jeg ville ikke ta i mot. Fikk også en pakke sigaretter, han har vært i utlandet noen dager og tatt med seg kvota, pluss at en venninne av han også tok med sigaretter og hun røyker ikke.

Men når det er sagt har han også fått ting av meg, greit å ha venner. Nå ser jeg nesten for meg resten av livet som singel. Og vennskap er dyrebart.

Jeg klarer å parere når menn blir sentimentale i fylla, men naboen er ikke den typen. Kanskje han prøver å snikinnføre seg i livet mitt, men da må han ha flere års tålmodighet.

Men nå må jeg ut døra, skal bare se meg i speilet og pudre nesetippen. Føler faktisk bare for å være hjemme i dag, så bra at vi ikke skal på shopperunde eller noe som helst, bare hjem hit og lage noe godt å spise. Jeg har kjent henne siden jeg var fjorten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og til ab som bruker å kverulere i tråder jeg har startet eller svarer på. Hun røyker ikke og tar bare et glass vin eller en øl til maten av og til.

Hun vet at jeg drikker til andre tider enn ola dunk flest gjør. Det vil si at jeg sjelden legger meg på stigende rus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...