Gå til innhold

Strenge Frk. Gerds fangehule


Strenge Frk.Gerd

Anbefalte innlegg

Japp! Og jeg begynner å merke fremgang på form og helse etter at jeg begynte å spise ekstremt variert.. Får i meg alt fra grønnsaker, frukt, tørket frukt, bær , nøtter, kjøtt, fisk, ost, melk, olje osv. haha.

Jeg tygger 2 hele hvitløk båter hver dag, yuuuuckkk!

Aldri brukt så mye penger på mat før!

Jeg håper jeg kan dra i oktober. :)

Jeg regner egentlig med at det blir i oktober.

Jeg har bestilt båt til københavn for meg, pappa og broren min i høstferien (3 okt-10).

Hvilket blir både hyggelig, og veldig nødvendig også.

Pappa er jo selvsagt verstingen hva -jobbe, jobbe, aldri sove, aldri spise, jobbe jobbe- angår.

Så han fallt sammen på vei fra jobb her om dagen.. slo hodet og kom på sykehuset (men han fikk bare en hjernerystelse) og er nå heldigvis sykemeldt! Noe han ikke liker men..

Mannen er 1.875 høy og veier 55 kg nå.. Så jeg skal ta han med til københavn og bare servere han så mye fet mat at han legger på seg ihvertfall litt! Og så han får slappet av..

Gudene skal vite at mannen trenger en ferie, jeg er selvsagt bekymret for helsen hans. Dette er ikke første gang han tryner, han har fått en "vane" ved å tryne med sykkelen i tide og utide i de siste ukene (selv om han altså går, og triller sykkelen).

Familien har gått sammen om å sende han på en privatklinikk for full sjekk iløpet av høsten.

Men ja..

Planen er altså at vi tre skal ta danskebåten til københavn. Og deretter ta toget 40 -50 min ut til en mindre og sjarmerende dansk by som heter Hillerød. Jeg har vært der mange ganger, da jeg har en god venn som bor der, og vi skal da bo hos han.

Hillerød er liksom midt i blinken for pappa nå, for det er et veldig avslappende sted å være.. store, luftige skoger overalt!

Akkurat hva vi trenger! :nigo:

Pappa planla faktisk å jobbe i høstferien! :sur:

men jeg fikk overtalt ham til å la være.

Men når høstferien er over, håper jeg at jeg kan ta flyet over! :sjenert:

Men nå skal jeg gå tur i skogen med romkompisen! :)

Endret av Strenge Frk.Gerd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er ei stjerne altså!

Så bra at du passer på papsen, for han gjør det tydeligvis ikke sjøl. Deilig med ferie sammen og utrolig smart å fete ham opp i køben - det er stedet å bli fet :ler:

Ha en deilig fredag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et bra sted å bli fet ja!! Satser på masse "ribs", biffer og svinekjøtt skal gjøre susen, med fettrikt tilbehør. :lur:

Og salat til meg.. :sjenert:

Håper det blir en artig tur for broren min og. Han er 17 år, snart 18, og det er jo ikke alltid det er like gøy å dra på familietur i den aldern. Men det virker som han gleder seg også! :)

M.a.o foregik samtalen noe slik

Meg: De har en gammel borg i hillerød også, det må vi jo se!

Brodern: ........jippi.

Jeppda! Han gleder seg villt!!

:ler:

Neida, han gjør virkelig det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeppda, broren min er også veldig tøff i trynet. ;)

Men jeg digger han! Han vokser opp til å bli en flott, ung mann. :)

Sorg er forøvrig en rar ting. Jeg var på J.M jarre og royksopp konsert forrige helg. Merket at det stakk litt at mamma ikke var her og at jeg ikke kunne fortelle det til henne, og deretter se henne lyse opp over det. Fordi mamma gledet seg så veldig og var så engasjert i alt som gjorde meg glad, så stikker det litt hver gang jeg gjør noe gøy (ja, hun skjemte meg bort).

Det betyr selvsagt ikke at jeg skal slutte å gjøre gøyale ting, såklart. ;) Det er både en vond og god følelse på samme tid, at et menneske i mitt liv var så fantastisk nær og positiv som hun var er godt å minnes ved. Men vondt p.g.a det såre savnet.

Jeg har en ny app på iphonen min som heter "Memento", som er en slags dagbok som også henter alle statusmeldingene fra facebook. Jeg syntes det var litt artig å se alle statusmelingene over tid, men måtte hoppe over de jeg skrev i uken før mamma døde.

Spesielt statusmeldingen hvor jeg skrev at jeg var på vei tilbake til oslo(jeg var i utlandet da hun døde).

Tenkte på det her om dagen da jeg var på bussterminalen på vei hjem fra Ikea, alle de gangene jeg har kommet frem til Oslo s.. fra tog og buss, og ringt mamma og medelt at nå er jeg hjemme.

Nå ringer jeg andre, og andre ringer meg, såklart.

Romkompisen pleier å ringe meg hvis jeg er ute for sent på en hverdag, hvis jeg f.eks er ute og handler på kjøpesenteret eller noe.. Ringer for å høre om jeg er trygg siden jeg er sen.

Det er utrolig koselig igrunn. :)

Og pappa ringer hver dag omtrent.

Så kan jo ikke si at jeg er ensom og forlatt i noen særlig grad! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for tips om iPhone app!

:kaffekopp:

Ja! Memento må du skaffe deg! :D

I dag skrev jeg innlegg i dagboken min på iphone, og tok bilder av frøkna (Var på besøk hos frk c) og kunne deretter legge til bildene jeg tok i dagboken. Fiffig måte å lage memorarer igjennom dagene på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AHHHHHH!!! ELSKE iPhone, spotify og premium offline playlist function. :strix:

Har formelig fyllt opp en playlist med alt jeg fant av royksopp, jarre, cream, morcheeba, bowie, cohen og vangelis. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg litt melankolsk på dine vegne og på egene... Jeg skjønner det med å tenke på nære mennesker av og til i spesielle situasjoner. Nå har jeg både mamma og pappa i behold, men jeg mistet bestemora mi for fjorten år siden og fremdeles tenker jeg på henne og tenker på at jeg skulle øsnke jeg kunne snakke med henne om enkelte ting, fortelle henne enkelte ting.

Jeg savner henne fortsatt etter fjorten år og da klarer jeg ikke å tenke meg hvordan det vli bli når mamma engang blir borte...

sier det på en god måte, syns jeg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det er melankolsk og trist, synes jeg det er på en side flott at du fortsatt savner og tenker på din bestemor. Høres ut som hun har gitt deg mange gode minner av betydning.

Jeg synes savn, sorg og glede går litt hånd i hånd. Selvsagt kommer det litt ann på omstendighetene hvor lett det er å tenke slik men, jeg vet at mange kanskje kan ha andre ting rundt dødsfall som må bearbeides først.. men med glede mener en slags følelse av å bli plutselig grepet av respekt, takknemlighet og beundring for de fantastiske egenskapene de menneskene som betød/betyr mye for oss. Jeg synes det ville nesten vært verre å glemme. Ikke at jeg mener at man skal velte seg i det og dvele altså. Men at man kan minnes og ta frem små skatter av den tiden man hadde, på den måten kan jo de som er borte fortsette å berike livene våres og gi oss styrke videre.

Nydelig sang, som beskriver det hele godt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Nei, ikke i dag :sjenert: Det går ikke. Jeg har 50timers arbeidsuke denne uken så er jeg virkelig i slaget skal jeg på fylla på lørdag ETTER jobb :nigo: Jeg er for gammel for hverdagsfylla :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...