Gå til innhold

Strenge Frk. Gerds fangehule

Strenge Frk.Gerd

Anbefalte innlegg

Jupp! Det er virkelig et unikt og stemingsfullt hus!

Er mye orginale detaljer innvendig, alt fra tapet til gulvbelegget har ikke blitt skiftet siden 1880.

Nå har jeg heldigvis arbeidserfaringen og kontaktene derifra til min fordel. Jeg har vurdert å gå hen og spørre om støtte, og dermed gjøre huset fredet...men dette kan gi mer bry enn glede...og det er veldig begrenset hvor mye de gir.

Drømmen min er å, etter at huset står støtt i de nærmeste 100 år såklart, er å bli helt plutselig en møbelsnekker og landskapsarkitekt (det går helt fint, jeg har helt plutselig blitt mange ting før, så det er null stress).

Designe og lage selv en kreativ kjøkkeninnredning som står i stil med resten, male takmalerier på riktige steder, snekre ting, dekorere for hånd og gjøre om hagen som nevnt.

Planen er å gjøre huset gjennomført vilt og kreativt, med vakre detaljer som man har laget selv.

Det jeg vil bruke huset til er å benytte det til å organisere ting rent privat, som tidligere har blitt organisert der: Selskaper, kunstutstillinger, teaterstykker, minikonserter osv... samt kreativt verksted for de som skulle behøve det. På den måten kan mange flere enn bare oss i familien få glede av det, slik som det har vært tradisjonelt i alle år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blir nødt til å skaffe solid netting til vinduene...eller så blir det stekt flaggermus med fløtesaus og potetstappe til her ganske snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, ikke godt å si!

Men det glir nok ned uansett, såfremt man krydrer godt og har riktig tilbehør! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistet litt matlysten her nå... :tristbla:

Anyway... jeg ble litt beveget av innlegget ditt om kjærlighet på singelforumet Frøken, og ble like sint på dine vegne da Steinar klarte å komme med noe negativ bullshit om det... :roll: JEG er håpløst lett å trekke opp av og til...

God ettermiddag, by the way.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Awww..takk. :) Det virker ikke som det er så lett for steinar med all denne redselen og usikkerheten han har. Jeg får litt feelingen av at han egentlig er skikkelig romantisk på bunn, men er livredd for å trå feil og bli utnyttet.. men sånn sett så virker jo alle disse en smule provoserende reglene og denne krampeaktige "realismen" hans mot sin hensikt. :sukk:

Hmm, jeg tror muligens jeg brygger på noe

Sov helt frem til 12 i dag og jeg sovnet helt plutselig i 2 tiden i natt, med pc'en og tv'en på.

Ulikt meg å være så trett!

Og jeg er litt seig i halsen.

M.a.o. ikke bare brygging av flaggermussuppe det er snakk om. Fikk en følelse av at B_M og Hogwash hadde veldig lyst på både en og to porsjoner med slikt! De skal få barkebrød og vampyrvin til da! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg tenker over det, og utifra hva man vet om vampyrer, så er kanskje ikke vampyrvin så attraktivt likevel. :overrasket:

Vurderer å kjøre plumbo i halsen min for å løsne litt nå ass!

Ass! esse! assa!

skjønner'u elle' seriøst ass her er'e tett som en potte assa!

Ta å løsn' opp halsen litt a' døh.

Kanskje jeg skal begynne å poste på oslodialekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Awww..takk. :) Det virker ikke som det er så lett for steinar med all denne redselen og usikkerheten han har. Jeg får litt feelingen av at han egentlig er skikkelig romantisk på bunn, men er livredd for å trå feil og bli utnyttet.. men sånn sett så virker jo alle disse en smule provoserende reglene og denne krampeaktige "realismen" hans mot sin hensikt. :sukk:

Det er han ikke alene om... :sjenert:

Hmm, jeg tror muligens jeg brygger på noe

Sov helt frem til 12 i dag og jeg sovnet helt plutselig i 2 tiden i natt, med pc'en og tv'en på.

Ulikt meg å være så trett!

Og jeg er litt seig i halsen.

Ett hvert normalt menneske som hadde holdt ditt tempo fra ukene før her hadde nå vært i et mildere koma til over helgen :opplyse:

M.a.o. ikke bare brygging av flaggermussuppe det er snakk om. Fikk en følelse av at B_M og Hogwash hadde veldig lyst på både en og to porsjoner med slikt! De skal få barkebrød og vampyrvin til da! :sjarmor:

Kan det serveres på Fårnebo (er slik gamle strenge damer snakker har jeg hørt) i nærmeste fremtid? Eventuelt i Schlåschparkhen ass (er det ikke slik frikerne bak der snakket i svunne tider?) i samme tidsrom. Vil gjerne ha mitt barkebrød med hvitløksmør krydret med standard mose. :cool: (Ække lett å verra kul ass...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah! Nå så jeg hva du svarte han! Well said suzy! :klemmer:

Suzy, the knight in shining armor! :duskedame:

:sjenert:

Blir bare så irritert... Hadde han enda hatt noen interesse av å lære eller faktisk diskutere, men nei... :roll:

Vampyrvin faktisk... Kanskje du skulle koke saft på flaggermusene istedet? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:tristbla:

Ett hvert normalt menneske som hadde holdt ditt tempo fra ukene før her hadde nå vært i et mildere koma til over helgen :opplyse:

Hehe..nei nå er jeg ganske lite sliten faktisk, bare sjuk! :sukk:

Kan det serveres på Fårnebo (er slik gamle strenge damer snakker har jeg hørt) i nærmeste fremtid? Eventuelt i Schlåschparkhen ass (er det ikke slik frikerne bak der snakket i svunne tider?) i samme tidsrom. Vil gjerne ha mitt barkebrød med hvitløksmør krydret med standard mose. :cool: (Ække lett å verra kul ass...)

Denne strenge damen skulle gjerne talt og formulert seg like elegant som han her:

:ler::rulle::nigo:

Jeg hadde en sjef som var AKKURAT som han. Åhhh verdens beste sjef. :)

Han pleide å komme med denne skrønehistorien(?) her og jeg lo meg fillete hver gang:

"I gamle da'r da jeg dro til sjø's så hadde vi med oss en knapp på knapt sytten år.

Så sku' vi til havana, siden knappen var jomfru så skaffa vi et par horer til'n.

Meeen 2 da'r gikk og vi så null niks til knappen.. men så kom'n da til slutt slentrende en da' med et digert gliiiiis om munnen..:nigo:

Sååå vi spurt'n da "Ja! åssen vare a?"

knappen svarte "Jo detta var jo bedre en prim! Også prim som er så gøtt da gitt!"

Endret av Strenge Frk.Gerd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det må være en spesifikk grunn til at de flyr som gærninger utenfor akkurat vinduet mitt.. Dette har de aldri gjort før, og jeg har bodd her i mange år.

De ser ut til å fly til et spesifikt sted til høyre her og så frem tilbake dit.. Kan det være unger? Reir?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De bor nok oppunder mønet, tenker jeg :)

God dag til deg frøkna - håper formen er bedre i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Awww...Nåmmin, så de bor der. :)

Hehe de er nå litt søte da.

Ja en riktig god dag til deg og Suzy! Formen er en smule bedre ja! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må være blind.

Jeg har lett etter nøkkelen min i hele dag. Til slutt ringte jeg en nær venn av familien og fikk han til å komme over med ekstranøkkel (Han bor rett borti her).. akkurat i det han kom inn kikket jeg ned på gulvet (hvor jeg har lett uttalige ganger i dag!) og plutselig.. der var den.

Så lette jeg etter sminkespeilet mitt, fant det ingen steder.. og joda.. nå ligger det plutselig rett foran nesen min.

Føler meg litt senil nå ja.

Endret av Strenge Frk.Gerd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må'kke si det da B_M, nå anser jeg jo flaggermusene for mine venner i nærmiljøet! :klem1::ler:

Har altså vært ute med en kompis, som skal på tur til USA.. så vi tok et par pils..og nå er jeg hjemme.. og lurer fææælt på hvor flaggrmusene er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...