Gå til innhold

På tide å ta kjønnsforskjeller på alvor?


Gjest Gorgonzola

Anbefalte innlegg

Skoleklasser bør deles inn utifra elevene sine individuelle egenskaper/behov ol. uavhengig av kjønn/årskull ol. så elever som krever lignende oppfølging/progresjon/utfordringer/læringsmetoder ol. havner i samme klasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

K&H: Gutter flest vil helst spikke og slippe å sy(billedlig talt), mens det er omvendt for de fleste jenter.

Gym: Gutter trenger mer fysisk aktivitet enn jenter, og kjønnene har stort sett veldig forskjellige interesser innen dette faget.

Jeg er, som tidligere nevnt, ikke mot å skille kjønnene i de øvrige fagene, heller, men jeg er ganske så avventende(årsaken til det, har jeg redegjort for i de forrige innlegget mitt).

Ellers er jeg veldig enig med deg.

Trenger?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også at kjønnene burde splittes. Jeg synes jenter og gutter burde gå på atskilte skoler, for jentene har ikke godt av den seksuelle trakasseringen og den infantile og meningsløse oppførselen til gutter. Vil ikke ha det på meg at jeg er kvinnesjåvinist nå, men vi må tross alt akseptere at kjønnene er forskjellige og at jenter er mer teoretisk og empatisk anlagt enn gutter. Å ha gutter i samme klasserom er svært ødeleggende for jenter. Ekstrem-maskulinistene som hele tiden har hevdet at gutter og menn er like dyktige på den sosiale arenaen som kvinner er, har fått hjernevaske samfunnet vårt alt for lenge. På tide å innse faktum: egne rølpe-skoler for guttene hvor de kan klå på hverandre istedenfor. Så kan jentene akselere kunnskapen sin ytterligere, og overgå guttene enda mer mht. akademiske prestasjoner.

Menn/gutter scorer vel høyest både i topp og bunn, hva med de guttene/mennene som er mer teoretiske enn jentene/kvinnene?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlegget var ikke rettet til meg, men jeg svarer likevel.

Ja, alle har behov for fysisk aktivitet, og det har ingen benektet. Gutter har imidlertid behov for mer fysisk aktivitet enn jenter.

Mer?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les artikkelen før du uttaler deg, er du grei. Du må gjerne motargumentere den, altså, men ikke før du faktisk vet hva som ligger til grunn for det vi anser som klare bevis på at dette. Kjønnene er faktisk svært, svært fysisk forskjellige, og akkurat dèt er det absolutt ingen som bestrider.

Så du kan dokumentere at gutter har behov for mer fysisk aktivitet?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Forskjeller i en klasse er jo bare positivt

En klasse vil føre til at mange forskjellige, må følge det samme opplegget, dvs det ville vært bedre om like individer var i samme klasse.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hans72

Så du kan dokumentere at gutter har behov for mer fysisk aktivitet?

Ja, og dette har jeg allerede gjort. Les artikkelen TS la ut, er du grei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og dette har jeg allerede gjort. Les artikkelen TS la ut, er du grei.

Det er kun en påstand i artiklen!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...