Gå til innhold

Miranda´s refleksjoner

Miranda

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Brunhilde - jeg er nok mer typen som trenger å trene sammen med noen :ler:

Forøvrig har jeg store planer om å finne en plass lengst nede, i det ene hjørnet. Men plassen der kan bli trang, for jeg har nettop dratt ei venninne med. Som også vil stå helt bakerst! ;)

Piglet, jeg har ikke startet ennå... Holdet starter først i september. Men det blir deilig. Og jeg har planer om å holde ut hele sesongen. Altså helt inn i 2006.

Forøvrig er jeg også litt preget av mannen min sin slankekur. Ikke dårlig, jeg har faktisk begynt å spise grønnsaker igjen. Etter å ha hatt en lang periode hvor jeg helt sikkert ikke har fått nok vitaminer.

Jeg har satt min brev-stemme på Høyre i dag. Nå skal bare brevet sendes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi stod på bensinstasjonen a. og jeg. Det er aldri kunder tidlig søndag morgen.

Det er ikke store variasjonen i vår frokost. Enten rundstykke og kaffe, eller rundstykke og 1/2 kakaomelk.

Hun ler og sier hun har rigtig dårlig innflytelse på meg.

Jeg har begynt å syntes det smaker godt med smør på rundstykkene. Masse smør. Som kun danskene bruker.

Jeg understreker at det kun er på rundstykker jeg bruker smør.

Så skal vi betale. Jeg forsøker å kjøre kortet igjennom. Det virker ikke. Hun prøver sitt, i bensinstasjonens egen terminal. Det går heller ikke.

Til sist får ekspeditøren det brakt i orden, og jeg betaler. Også for det hun har kjøpt utover rundstykkene og kaffen.

a. sier at det jo passer fint, så kan hun betale meg en dag denne uken.

"For vi har vel avtalt å gå tur?", spør hun.

Jeg argumenterer ikke, for selvfølgelig vil jeg gå tur!!

Men det hadde ikke vært en avtale.

Da vi en av de andre morgener hadde kjørt over broen hos meg, hadde hun pekt og sakt: "der tror jeg at jeg vil gå en tur med hundene neste uke".

Jeg fortalte hvor fint det er på den andre siden av bukten også. Og at jeg pleier å gå igjennom skogen, for så å ende opp nede ved vannet.

Nå er det i alle fall en avtale.

En av dagene det blir varmere, tar vi kaffe med, og går ned til vannet.

Jeg vil bade.

........

Etter å ha sittet tankefull i bilen, begynte a. plutselig å snakke om en stilling hun hadde sett. Hun understreket at det var en "vikar for nattevakt" de søkte.

Jeg misforstod. Trodde det var et vikariat.

Kanskje misforstod jeg, siden det er mange faktorer som gjør at vår arbeidssituasjon endrer seg. Og om vi vil godta de endringer.

Selv om det er en sår tanke, er den realistisk. At vi ikke kommer til å være kollegaer bestandig.

Ganske naturlig nikket jeg og bekreftet at det er mange stillinger der hvor vi bor også.

Kanskje hadde hun ikke ventet det svar fra meg. Hun ble usikker.

I neste sekund kastet hun ut en tanke.

Ny tanke for meg. Gjennomtenkt for henne.

Vi kunne starte opp et privat firma.

I Danmark har alle krav på et alternativ til det kommunale tilbud, i forhold til eldrepleien.

I vårt område kunne det være et potensiale!

......

Egentlig har det skjedd så mye.

Jeg er rolig.

Hun hadde gledet seg til å komme på arbeid. Synes uken gikk fort. Jeg merker hennes omsorg og nærhet.

Hun har hatt det travelt med sitt husbyggeri i ferien. Hatt tidspress. Så jeg forstår, uten at hun sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Hverdagen lot seg ikke stoppe denne gangen heller, så jeg er også tilbake ja.

Jeg blir også nødt til å ta meg selv i nakken og komme i gang med gode treningsrutiner igjen, men først blir jeg nødt til å venne meg til hverdagen igjen tror jeg..

Malou

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg også fått brevstemt! Føles bra å ha gjort min demorkatiske "plikt".

Jeg har også sluntret litt unna trening i løpet av sommeren, bortsett fra gå-og sykkelturer, da, men på torsdag begynner jeg på pilates igjen. Det blir deilig!

Piglet

PS Høres ut som en sund frokost. Bra dere sykepleiere setter et godt forbilde... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Hverdagen lot seg ikke stoppe denne gangen heller, så jeg er også tilbake ja.

Malou

Fint å ha deg tilbake, Malou. Når alt kommer til alt er det nok godt å komme tilbake i normale rutiner :)

Det er ikke så farlig om jeg ikke er noe forbilde, Piglet. Ingen som ser meg, likevel. Og de som ser meg på bensinstasjonen, (eller hos bakeren), vet ikke hvilken proffesjon jeg har :sjarmor:

I dag har jeg luket to trillebør med ugress. Kom aldri i bunn etter sommerferien. Og jeg har plantet 191 crocus-løk langs innkjørselen. Det synes ikke før i februar. Bare jeg nå ikke har fått dem i jorden for tidlig, så alt er bortkastet...

Når datteren kommer hjem fra skole, skal vi på shopping. Jeg har fått lønn! ;)

Ja, ja, det blir nok i alle fall noe til henne, og til kaninen. Men jeg kunne i alle fall tenke meg siste bok i Herbjørg Wassmos trio om Dina; Karnas Arv.

(Jeg holder på å dø av kjedsomhet over boken jeg har tatt frem igjen; "En bønn for Owen Meany" av John Irving).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg luket to trillebør med ugress. Kom aldri i bunn etter sommerferien.

Når går ugress over til å være uplanter? Etter ferien har jeg nemlig fått noe i lavendelbeddet på forsiden av huset som fullstendig prøver å ta hele oppmerksomheten fra lavendlene og jeg har ikke fått tatt meg sammen til å gå ut å fjerne det ennå. :sjenert:

Jeg gravde ned påskeliljeløker i slutten av august/begynnelsen av september i fjor, og det gikk i allefall veldig fint. Det lønner seg vel å få de i jorda tidlig mener jeg å ha lest, men kan det bli for tidlig? Jeg foressten skal grave ned noen ekstra i år, for når vi fjernet en busk i fra beddet og erstattet den med to ekstra lavendel, gikk noen av løkene med i samme slengen.

Forsatt god onsdag!

Malou

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om man kan grave ned løk fortidlig, jeg, Malou. Men jeg trodde det hadde noe med jordtemperaturen å gjøre. (Men - de blir jo liggende hele året, liksom, så det skulle vel ikke bety noe).

Noe ugress er faktisk fint, som tistelen når den blomstrer, f. eks. :sjenert:

Jeg har noen høye, som absolutt skal fjernes. Når vi får tatt oss sammen...

Ellers fikk jeg dagens største sjokk:

En av mine bukser passet ikke lengre!!!

Kun med makt fikk jeg den opp over hoftene, og til nød kneppet knappen. Jeg måtte forsøke å få den av, igjen. Lettere sakt enn gjordt.

Jeg pleier ikke veie meg, men vekta viser nesten 4 kilo mer enn hva jeg helst liker å veie.

Drastiske tiltak må til verks; 600g grønsaker daglig, i arbeidsdagene kun rundstykker med smør et par morgener, og kaffe eller en liten kakaomelk isteden for 1/2 liter...

Dessuten starter Aerobic´en snart opp...

Jeg begynner å bli sulten... men det er vel også ved å være lunsj tid... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel lov å være litt patriotisk innimellom? Uansett har jeg nettop bestilt denne:

250260.jpg

Men - hvorfor ender jeg alltid opp med det jeg ikke skal ha...? :klø:

(Mmmm... for en lekker bløtekake :sjarmor: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeps Piglet. 300g til lunsj og 300g til aftens :ler: (Jeg spiste de 300g til lunsj, og kanskje knapt 150g til aftens...) Poenget er at grønnsakene øker kroppens forbrenning. Men - jeg tar det ikke så seriøst. Selv om jeg har veiet mine 30g Corn Flakes her til morgen :rodme:

Uansett, så har jeg tenkt å inn i mine gamle bukser :sur:

Sukkerert, fint å se deg her inne. Takk for praten, forresten. Håper ting har fallet på plass der nede. Det er vel varmt? Hører forresten det er en tyfon på vei inn over Kina i dag, og en ny sterk orkan ventes inn over de sørlige japanske øyer...

Jeg har ikke fått tak i Karnas Arv, nei. Jeg gikk inn i bokandelen med det til formål, men kom ut med en bursdagsgave i steden. Grunnen var den sure og trassne ungen jeg hadde på slep.

Forsøkte nettop å reservere den via biblioteket (på nettet), men nå må jeg ha et lånekort og pinkode. Før kunne det klares via personnummeret.

Så fortiden sliter jeg meg gjennom "En bønn for Owen Meany". Hans roman, "Enke i et år", var myyyye bedre.

Endret av Miranda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt besøg av a. i dag :)

Hun hadde tatt lunsj med, så vi spiste salat og drakk kaffe. Og snakket. :)

Det er så lenge siden vi har gjordt noe sammen, mannen min og jeg. Så nå har vi bestil teaterbilletter til Nora. Det gleder jeg meg virkelig til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Slapp av, Miranda!", tenkte jeg, der jeg stod stiv som en pinne, uten å trekke pusten.

Den gamle damen med rullatoren, tok det meste av plassen den gamle heisen kunne tilby. Mitt hode når opp til a.´s hake. Resten av hennes kropp merket jeg mot min rygg.

Med viljen til hjelp fikk jeg ny luft ned i lungene.

Hun må både ha hørt og følt mitt sukk. I det minste fikk innåndingen mine muskler til å slappe av.

Vi var på vei ned fra 7. etage.

En tur igjennom evigheten.

Endret av Miranda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart halveis i arbeidsuka. Dagene og nettene flyr. Flyr ekstra fordi jeg har sakt ok til å ta to ekstravakter, i en kommune jeg ikke liker å komme...

Det er så mange praktiske ting. Handling, mat, lekser, klær, forbredelser til neste dag... Dagligdagse ting som jeg vanligvis setter pris på, blir plutselig irriterende.

Kanskje de blir irriterende fordi Tante Rød er på besøk, og fordi jeg ikke har sovet nok.

Tror det er på tide med en kopp kaffe med melk i, og litt avslapning i sofaen foran fotballkampen. Inntil det blir tid for å kjøre på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, Sukkerert. Dagen gikk.

Jeg skrudde bilradioen opp. Fikk hørt en lang nyhetssending, og en reportasje om FN.

Tror vi var trette, både a. og jeg.

Hun har alltid vært fin å være stille sammen med.

I dag har jeg fått plantet litt om i krukkene. Eller rettere: krukken. Jeg har kjøpt en lilla Asters, som endelig kunne plantes om. (Tror jeg vil kjøpe noen flere, og plante dem fritt i jorden).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får forresten på meg buksa igjen. Selv om den strammer over lårene og magen, får jeg den i det minste på. Den har vel alltid vært en størrelse for liten...

Å spise 600g grønnsaker om dagen, lykkedes jeg ikke med. Jeg var flink de dager hvor jeg fikk de anbefalte 300g.

A propo grønnsaker; noen ganger tenker jeg at jeg har lyst til å trappe ned kjøttspisingen. Tror neppe det ville gi de store problemer å være vegetar.

I det minste tror jeg at jeg vil være litt mer bevisst over hva slags kjøtt jeg kjøper. Jeg må innrømme at jeg har kikket mer på prisen, enn å tenke på hva slags liv dyrene har hatt i deres korte tilværelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Miranda! Skal du følge med på valgsendinger i kveld? Det blir vist ganske så tett...

Jeg har også tenkt på det med å ta litt mere hensyn til hvordan dyrene vi spiser har levd. I et rikt land som DK bør fokuset jo ikke bare være på at kyllingen skal være billigst mulig. Men så står man der i Netto og skal velge, og så vinner prisen ganske ofte. Men når/hvis jeg får en jobb, vil jeg prøve og bli en litt mere politisk forbruker.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...