Gjest Sukkerert Skrevet 15. mars 2005 #801 Del Skrevet 15. mars 2005 Nå har jeg vært og levert søknad om utveksling til Hong Kong. Men jeg er misfornøyd med søknaden. Visste ikke at det jeg skrev i det ene feltet skal bli brukt til å velge ut fristudenter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 15. mars 2005 Forfatter #802 Del Skrevet 15. mars 2005 Studere i Hong Kong, - så spennende da!!! Det med fristudenter, - hva er egentlig det? :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 16. mars 2005 Forfatter #803 Del Skrevet 16. mars 2005 I dag skal jeg være effektiv... Håper jeg Jeg har nemlig tenkt å sy noen vårlige kjøkkengardiner. Ikke at jeg er noen stor sy-ekspert, så det blir noen helt enkle gardiner. Nå har vi bodd her snart ett år uten gardiner i kjøkkenet (har rullegardin da, og kjøkkenet ligger usjenert), så kanskje det er på tide Og dessuten skal jeg jo ha noe å holde meg i gang med, i håp om at det snart blir søndag! Vi får overnattingsgjester igjen. De ene drar, nye kommer til. Sånn er det jo når man har bosatt seg langt fra familien. Men det er fint å ha gjester. Deilig for datteren som ellers ikke ser for mye til familien. (Det kan gi meg litt dårlig samvittighet...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 16. mars 2005 Forfatter #804 Del Skrevet 16. mars 2005 a. er online. En hel evighet siden sist. Vet ikke om hun har vært det siden jeg sendte den siste sms´en. Jeg skal sy gardiner. Jeg kan ikke spørre om hun gir kaffe. Vi ses ikke før på søndag. Kan ikke snakke med henne nå. Kan ikke eller tør ikke? Bør logge meg av, men kan ikke det heller. jeg skulle ønske jeg hadde hennes selvkontroll, hennes rolige og fornuftige væremåte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 16. mars 2005 #805 Del Skrevet 16. mars 2005 Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sukkerert Skrevet 16. mars 2005 #806 Del Skrevet 16. mars 2005 Studere i Hong Kong, - så spennende da!!! Det med fristudenter, - hva er egentlig det? :oops: Ikke sikkert det heter fristudenter, så ikke rart du lurer. Det deles ut friplasser på Universitetene. Det betyr at man slipper å betale studieavgift. Jeg fant enda et universitet i HK jeg kunne søke på i dag. Så jeg gikk til kontoret som har med det å gjøre, og fikk skrevet søknaden på ny. Da fikk jeg endret på begrunnelsen for hvordan studiene i Hong Kong kan passe inn i bachelorgraden min også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 17. mars 2005 Forfatter #807 Del Skrevet 17. mars 2005 Da fikk jeg endret på begrunnelsen for hvordan studiene i Hong Kong kan passe inn i bachelorgraden min også. Du er heldig som har mulighet, (og tør), å hoppe på sånne kjempe muligheter. Det er sånt man ikke "bare" kan når man får barn. Er det vanskelig å få plass? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 17. mars 2005 Forfatter #808 Del Skrevet 17. mars 2005 Lykke til! Takk Piglet, for at du tenkte på meg. Det var du som skulle hatt den klemmen, jo ......... Jeg var der likevel. Fikk en kopp te. Vi smilte og snakket. Det var fint å se henne. Hun ble glad for at jeg kom. Som vanlig skjer det masse i hennes liv. Har masse å fortelle. Det er fint å være hos henne. Og det beste var at jeg (igjen) har funnet ut av at hun ikke har tatt det negativt opp, det jeg har skrevet. Men mitt opp i det hele skulle jeg ønske at jeg kunne trykke på "følelser av" knappen. Det må være en teknisk feil, for hos meg er knappene "følelser", "venninne" og "kollega" koplet sammen. Ikke vet jeg hvordan jeg kan skille det ene fra det andre. Skal jeg gruble noe mer, får det bli mens jeg sitter over symaskinen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sukkerert Skrevet 17. mars 2005 #809 Del Skrevet 17. mars 2005 Du er heldig som har mulighet, (og tør), å hoppe på sånne kjempe muligheter. Det er sånt man ikke "bare" kan når man får barn. Er det vanskelig å få plass? Nei, det er ikke vanskelig å få plass. Universitetet jeg satte på andre plass er det veldig få som har søkt på. ( Så at jeg har skrevet at man ikke trenger å betale studieavgift med friplass. Var skolepenger jeg mente. -ca 15000 for et semester) Faktisk er de i den situasjonen at det er flere fra Hong Kong som vil hit på utveksling enn det er nordmenn som vil dit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 17. mars 2005 Forfatter #810 Del Skrevet 17. mars 2005 Nå henger gardinene på kjøkkenet Faktisk ble det ikke så værst, selv om jeg hadde mine tvil underveis. Symaskinen skapte seg vrang, og til min store irritasjon hadde jeg sydd feil. Lite tråd begynte det å bli også. Men nå er de altså ferdig. Ganske gøy egentlig. Kanskje jeg bør sy noe mer. Masse å lære, og det er jo alltid utfordrende. Det står tre bur og venter på å bli skiftet. To marsvin bur og ett kaninbur. Det er visst bare å gå igang... ...og så var den dagen gått Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. mars 2005 #811 Del Skrevet 17. mars 2005 Så flink du er da,som syr gardiner og alt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 17. mars 2005 #812 Del Skrevet 17. mars 2005 Ehh.. :oops: Jeg kjøpte meg symaskin i fjor høst jeg, men den står fortsatt i innpakningen. Burde vel ta meg sammen å bruke den snart. Har tenkt å starte med noen pynteputetrekk, men kanskje jeg skulle prøve meg på en vårduk istedet? Nå er jo uansett ikke en symaskin noe jeg hadde trodd jeg skulle bruke hele tiden, men kjekt å ha. Kjøpte en på Kvickly til 800 kr (på tilbud). Får håpe den fungerer som den skal.. Ellers er det deilig at det endelig ser ut som at våren har kommet. Fint kan man vel ikke si at været er, men i det minste snør det ikke. Fortsatt god friuke. 4 arbeidsdager igjen til 11 dagers påskeferie her. Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 17. mars 2005 Forfatter #813 Del Skrevet 17. mars 2005 Bustetroll, jeg er ikke så flink, altså :oops: Malou, din symaskinen er helt sikkert OK den, og helt sikkert bedre enn min. Jeg har arvet min mors gamle, men den egner seg fint til mine eksprimenter :oops: Jeg ville tro at det er lettest å starte med en vårduk. Lettere enn pynteputer, i allefall. Kunne være jeg skulle sy en duk og et par puter selv? :klø: Godt at det er nesten-vår, i alle fall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 18. mars 2005 Forfatter #814 Del Skrevet 18. mars 2005 Bilen er på verksted igjen. Håper de finner feilen denne gang. Den bilen kan drive meg til vanvidd, samtidig har den en helt egen personlighet, så jeg er ikke mye for å kassere den heller Kan den holde til over sommeren har jeg kanskje fått spart opp til innskudd til en ny bil. For tiden har jeg forelsket meg i en liten Hyundai Getz. Den er både pen og økonomisk. Ellers er det påske snart. Alle har ferie. Jeg får overnattingsgjester, men har ikke fri. Perfekt Men det er fint å få besøk, klager ikke. Skulle bare ønske jeg selv kunne ta fri noen dager, men det går ikke. Jeg skal nemlig ha to ukers ferie i april. Sol og sommer, here I come Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sukkerert Skrevet 21. mars 2005 #815 Del Skrevet 21. mars 2005 God påske, Miranda! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 25. mars 2005 #816 Del Skrevet 25. mars 2005 God påske til deg, selv om du ikke har ferie! klem, Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 29. mars 2005 Forfatter #817 Del Skrevet 29. mars 2005 Har det vært påske? :-? Kanskje det var derfor arbeidsuken var uendelig lang. Lengste uke noensinne. Gjestester, påske og arbeid er ikke drømmekombinasjonen... Takk for påskehilsner, Sukkerert og Piglet! Håper dere har hatt en fin påske begge to. Vel, nå har jeg fri, og allikevel føler jeg meg litt stresset. Vi skal ut å reise til helgen, 14 dager. Masse som skal ordnes innen. Ikke minst i hagen. Som det gror og spirer her kommer vi hjem til en jungel om jeg ikke får unna litt. Mannen min kommer først hjem om aften, så ikke mye hjelp å hente fra den kanten. Jeg leste et sted; havearbeid er rekreation, ikke slavearbeid. Jeg får ha den i minne når musklene verker a. kunne jeg ha skrevet masse om. Forklart hvorfor hun ble rasende på meg. Stivnet i kroppen og trakk seg en halv meter vekk fra meg. Beskrevet hvor lamslått jeg ble. Såret. Hvordan hun smilte til meg et par minutter senere, og hvorfor jeg ikke kunne gjengjelde smilet fra hjertet. Skulle jeg ha forsøkt å forklare hvordan en bagatell for meg kunne ramme henne så hardt, hadde jeg kommet til kort. Jeg kunne spekulere i såret stolthet, kanskje. Da tør jeg slett ikke tenke på hvordan hun kanskje tar mine desperate hint :oops: Jeg kunne forsøkt å finne en logikk i hvordan hun i det ene øyeblikket skjeller meg ut, for i neste seance planlegge en picnik med våre familier! Men jeg har ikke overskudd. Lar det ligge. Nå har jeg tre ukers ferie, hvilket er perfekt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 29. mars 2005 #818 Del Skrevet 29. mars 2005 Hvor skal du på ferie hen, da? Og så tre uker fri!! Heldiggris! Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 30. mars 2005 Forfatter #819 Del Skrevet 30. mars 2005 ::top-secret-information:: er herved fløyet til Piglets innboks Så kaldt det er om dagen! Men solen skinner fra skyfri himmel, så likevel er det vårlig. Mannen min fortalte at varmen kommer når vi drar. Det skal visst bli opp til 17 grader!! I går var jeg ganske effektiv. Havemessig. Var nok ute i 5 timer. Inntil jeg fikk varmen beholdt jeg skijakken på. Kaninen, som ellers bor ute, frøs. Det sier noe... Den er mest vant til å putte seg i høyet, ikke sitte ute på gresset og fryse om tærne. Det er så mye å ordne. Må på posthuset. Handle. Men med det faktum at jeg våknet 03.30, gjør at jeg er trett, og faktisk ikke har lyst til annet enn å gå å legge meg Litt har jeg da fått gjordt; - Ryddet i håndvesken og funnet søppel/souvernier fra ferien for to år siden :oops: - Satt kjeledressen til datteren til vask. (Regner ikke med flere vinterdager nå)!! - Planlagt hva jeg skal handle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. mars 2005 #820 Del Skrevet 30. mars 2005 kreMt... jeg blir supernyskjerrig på topp hemmelig informasjon... hint,hint,hint, men jeg skal ikke bry den lange nesen min jeg! Håper du får en særdeles flott ferie stor bustis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå