Gå til innhold

Amelies nedtelling


Amelie

Anbefalte innlegg

Glemte én ting: bryllupsreise-hintet for mars er at det tar ca. 11 timer i effektiv flytid fra Oslo til X! Hmm... Dermed er vel Afrika utelukket, så da står vi igjen med et eller annet sted i Asia eller Sør-Amerika. Det er greit, det :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med kjolen!! Sikkert en deilig følelse å ha fått den i hus!

Dere gifter dere uken før oss, og vi er også i sving med invitasjonene. Drar hjem til mamma i helgen og tar en work shop på bretting, klipping osv. Vi sender ut 60 stykker, så det kan ta litt tid. Men jeg har printet ut konvoluttene og satt på bryllupsfrimerke (det med to hender med ring), og det ble kjempefint. Kanskje jeg stjeler din idé med å stemple selv, slik at jeg vet at det blir pent? :wink:

Lykke til videre, Amelie! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen, Skogeki! Ja, det var ganske mye jobb med invitasjonene - og vi hadde bare halvparten av dere. Men så er det jo gøy å se det ferdige resultatet, og en utrolig lettelse å få sendt alt avgårde! Vi brukte også de bryllupsfrimerkene, forresten - fine, ja :Nikke:

Vårt neste store prosjekt er å gjøre ferdig programmet for vielsen, samt å se nærmere på opplegget rundt middagen. I tillegg er det masse "småting", som bryllupskake, bordkort, musikk osv. osv. Nok å ta seg til, med andre ord!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi begynt å få tilbakemelding på invitasjonene våre! Folk synes de er så fine! Og vi er ikke rent lite stolte :wink:

Har ikke fått noen ordentlige svar ennå, bortsett fra de som selvfølgelig kommer, men det er jo ganske tidlig da...

Førstkommende fredag er det forresten akkurat tre måneder igjen! Har sommerfugler i magen, ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært sammen i 6 år og 10 måneder! Slettes ikke værst! Forhåpentligvis er vi allerede ferdig med den berømte 7-årskrisa, jeg er ikke veldig klar for å få den slengt etter meg en måneds tid før bryllupet! Men seriøst, hvis ikke det er akkurat en 7-årskrise vi har vært gjennom nå, så veit ikke jeg. Men vi klarte det, og fy søren som jeg gleder meg til 12. juni! Men kanskje enda mer til den 13. Tenk så fantastisk å våkne i hverandres armer, med masse flotte minner fra dagen før - og vite at nå, nå starter det! Nå er det prosjekt OSS resten av livet! Å, jeg gleder meg! Jeg hater all denne ventetiden. Tror jeg kommer til å slite skikkelig med å være gravid. Venting, venting, venting. Noen flere som kaster seg på spole-idéen? Har snakket med sikre kilder som sier at hvis vi klarer å samle 10 stk, så skal de se nærmere på saken! Foreløpig er vi Juni og Imari. Det er bare å kaste seg på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempefine buketter du har plukket ut! Jeg er også på leting etter bilder av lyse, duse buketter hvor noe henger ned i myke linjer. Litt greit å vise frem til floristen som skal lage buketten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

Vi hadde også "sammendag" i går, 9 år og 9 mnd!!!

Skjønner denne venting din ja! Jeg har også tenkt på hvordan i all verden skal jeg greie meg når jeg blir gravid! Det tror jeg blir ufattelig lang ventetid! Kanskje vi kan vente sammen der også :wink: Men samtidig har jeg nå ventet på bryllup i halvannet år... :roll:

Snart sender vi ut innbydelsene også, gleder meg til å få tilbakemeldinger!!

3 måneder igjen i morgen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen, Juni :)

Nå drar jeg straks ut i den store verden, i alle fall en svipptur til London, og det blir så bra!!! Skal i teater, på kafé, se utstillinger, treffe venner...

- Å, jeg gleder meg!

God helg, folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Uff, nå suser dagene avgårde litt for fort for meg! Merker jeg blir småstressa når jeg blar i boka mi, og ser at vi har planer for nesten samtlige helger fram til 12. juni. Det er kanskje ikke helt lurt :roll:

I går hadde vi besøk av forloverne våre (minus hun som bor i Bergen), og de var som vanlig ivrige etter å høre hva som er blitt gjort siden sist og om de kan hjelpe til med noe. De er så søte :-) Foreslo for hun ene forloveren min at vi skal ta aromaterapi dagen før dagen, og at de begge blir med til frisør og får stæsja seg opp på selve dagen. Det syntes hun selvfølgelig var en ypperlig idé :ler:

Ellers har vi begynt å få svar fra folk&fe; det er så koselig! Siste uka har det dumpet ned et kort i postkassa i snitt hver dag, og alle skriver hyggelige ting og alle kommer! Det er kult det! De eneste jeg har hørt fra foreløpig som er usikre, er en fransk venninne av meg - hun har eksamen dagen før, og en annen venninne, som skal sette opp en stor danseforestilling akkurat den dagen. Så vi får se...

Nå skal jeg bruke noen timer på litt bryllupsting, har en del småoppgaver jeg like gjerne kan få gjort unna nå.

Og Skogeki; London var supert! Vi var der jo kun et par dager etter bombene i Madrid, så det er klart vi merket en slags spenning blant folk, men stort sett gikk det greit. Fikk bla. sett "Lion King", vært på Salvador Dali ustilling og sett byen fra oven (London Eye).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg så stressa!!! :o Våkna i dag morges av et skikkelig mareritt; det var dagen før dagen, ingenting var i orden (og da mener jeg INGENTING) og alt var bare kaos! Uæææ! Tenk om det blir sånn!

Så nå har jeg prøvd å skaffe meg litt oversikt, men det eneste jeg kan konkludere med at det er faen meg så mye vi burde gjøre, faen meg så fort! :evil:

Har satt av både lørdag som kommer og onsdag i neste uke til bryllupsplanlegging. Satser på at vi rekker en del da. Men det er nå jeg er STRESSA! Får ta og gjøre noen småting nå, så jeg kan slappe litt av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske mye mer avslappa nå enn forrige gang jeg var innom her! Vi har holdt på med bryllupsplanlegging i hele dag, og ja - det er mye som skal gjøres, men vi har fått delegert en del ting + at vi har fått en oversikt over alt som skal gjøres. Og det er jo overkommelig :)

På onsdag skal vi hente smaksprøver på bryllupskake. Vi har veldig lyst på en sjokolade- eller ostekakevariant, det er ingen av oss som er veldig glad i tradisjonell bløtkake.

Rett over påske skal vi ha "møte" med forloverne våre og toastmaster. Det blir første gang vi alle samles sånn bare for å diskutere bryllup, og vi gleder oss masse. Har mye å diskutere med dem, det er alltid litt godt å få input fra andre. Skal sørge for å diskutere borddekorasjoner og blomster med hun ene av forloverne mine som har litt peiling på sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag var jeg på besøk hos mor-mor. Hun er den eneste gjenlevende av besteforeldrene mine og fyller 90 år i august. Ganske gammel dame, med andre ord! Men hun er så utrolig sprek! Hvis jeg er i halvparten så god form som henne, og halvparten så pen, når (hvis) jeg blir 90, skal jeg være utrolig fornøyd!

Uansett, i dag fikk jeg se kjolen hun skal ha på seg i bryllupet vårt. Den er ikke akkurat moderne, hun brukte den faktisk i bryllupet til onkelen og tanta mi for snart 30 år siden, men jeg vet hun kommer til å være helt nydelig i den. Hun er en sånn dame som kan kle seg i nesten hva som helst, og fremdeles være elegant.

Jeg er så utrolig takknemlig for at hun (etter all sannsynlighet) klarer å være med oss den 12. juni, det betyr så mye for meg. Tror jeg kommer til å nevne det i talen min, men kanskje jeg burde vente helt til slutten, er så redd for å begynne og stortute!

Vel, det var dagens lille dagboktanke fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi prøvesmakt bryllupskaker. Blei kjempeimponert over at de spanderte store stykker av tre forskellige type kaker på oss :) Vi tok med oss kakene til min mor-mor og satt der og koste oss med kaffe og bryllupskaker! Mor-mors favoritt var den tradisjonelle bløtkaka med marsipan, jeg foretrakk ostekaka, mens min kjære ikke var veldig begeistra for noen av delene. Vi hadde håpet at sjokoladekake med marsipan skulle bli en slager, men den var rett og slett for tørr! Så litt skuffa var vi da...

Men, vi får bare prøve videre. Å gå ned 3-4 kilo før bryllupet kan bli litt av en prøvelse hvis dette fortsetter særlig lenge :ler:

I morgen drar vi på fjellet. God påske til dere som er innom :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Hei Juni04! Hyggelig at du stikker innom :) Jeg har hatt en altfor travel måned, og ikke hatt tid til stort annet enn å skrive oppgave, jobbe og planlegge bryllup. Fy søren for et mas! Men nå begynner jobben å roe seg litt, oppgaven skal leveres på fredag og i dag er det jo bare én måned igjen til bryllupet! Jeg gleder meg også noe helt vanvittig masse! Det er litt digg egentlig, for jeg har stressa ganske mye fram til de siste par ukene, men nå er jeg helt rolig (ganske spent, men rolig) og gleder meg bare masse!

En liten statusrapport: bryllupskaka blir pasjonsfruktkaka fra Pascal. I tillegg skal en venninne av oss bake en standard marsipanbløtkake, sånn at alle blir fornøyde :wink:

Bordplanen ble ferdig på søndag, vi har fått tilbakemeldinger fra foreldrene våre og toastmaster, og alle syntes den så veldig bra ut. Vi ble fornøyde tilslutt vi også, men det var søren meg ingen enkel jobb!

Kjolen min er hos sydame for å legges opp litt. Jeg klarte å gå ned et par-tre kilo, så jeg slipper heldigvis å sy den ut. Var ganske nervøs for det, men det løser seg jo alltids (ikke sant, Juni!?).

I går var vi på besøk hos hun som skal lage brudebuketten min, knapphullsblomster og blomsterdekorasjoner til bordene. Hun var så utrolig dyktig! Jeg er sikker på at det kommer til å bli helt fantastisk. I brudebuketten min skal jeg ha hvite pioner, hvite hortensia, orkideer og gravmyrt. Borddekorasjonene har også hvite pioner, og i tillegg en helt ny type orkidé + små pariserroser. Tror det blir superbra!

Sånn, det var status. Skal bli flinkere til å skrive framover, på den måten kan denne dagboka bli et fint minne fra planleggingstiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å nevne at jeg har funnet (og kjøpt) verdens kuleste stayup-strømper på Wolford i Oslo! Visste ikke at det fantes sånne strømper engang, jeg :oops: De passer perfekt både til undertøy og kjole, og jeg gleder meg masse til å ha dem på og vise dem til kjærsten min :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Amelie! :vinke:

Lenge siden jeg har besøkt daboken din. Du har vært litt borte fra den selv også, ser jeg.

Siden det bare en en uke i mellom ditt bryllup og mitt bryllup, er vi ganske likt i løypa. Vi holder også på med bordplassering, noe som slett ikke er så lett. Vi har valgt at par skal få sitte sammen, men vi har en del som kommer alene (uten sin partner) og vi synes det er vanskelig å finne passende borddame/bordkavaler til dem. Vi får nok kabalen til å gå opp til slutt!

Morsomt du nevnte akkurat stay-ups - det er vel det eneste jeg mangler nå. Skal sjekke ut den butikken du nevnte.

Jeg for min del har kjøpt morgengave til min kjære i dag. Det var deilig å få gjort. Han får en gitar, noe jeg vet han har ønsket seg lenge.

Jeg stikker nok innom daboken din i ny og ne i tiden fremover. Kos deg videre med forberedelsene! :rosasmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Stikker en tur innom for å ønske deg lykke til med bryllupet.

Det kommer sikkert til å bli kjempefint.

Kos deg masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...