Gå til innhold

Amelies nedtelling


Amelie

Anbefalte innlegg

I dag skal vi ha bryllupsplanleggingsmøte med svigers. Det er alltid litt spennende, man må trå så forsiktig for ikke å fornærme noen. Som oftest blir vi enige, men min kommende svigermor har en lei tendens til å kverulere for kveruleringens skyld, og det takler jeg litt dårlig :-?

Må huske å ta med meg PC'en min, det er jo her vi har absolutt all informasjon! *må huske å ta backup snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du? Om du noen gang vurderer å selge kjolen din, så gi meg en lyd :lol:

Kjempefin!!

Lykke til videre med planleggingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du? Om du noen gang vurderer å selge kjolen din, så gi meg en lyd!

Tja...Jo...Det har jeg egentlig ikke tenkt på! Men skal huske på deg hvis den tid kommer :blunke:

Alt gikk greit hos svigers i går; de syntes vi hadde vært veldig flinke med planleggingen! Og det har vi jo :ler: Svigerfar skal ha smoking (som min far), mens svigermor ikke har bestemt seg ennå. Ellers hadde de noen sterke meninger om salmer og kaker, men vi ble da enige!

I dag skal vi møte presten vår for første gang. Det vil si, han er jo egentlig en kamerat av oss, men vi møter han for første gang til offisiell bryllupsprat i dag. Det gleder jeg meg til :D

Føler vi er nogenlunde i rute, det eneste som haster er bestilling av frisør og brudebukett. Det jeg få gjort før uka er omme! Skal ta meg en tur rundt for å snakke med folk på lørdag, tenker jeg. Har ellers glemt å fortelle en morsom historie om Blomster-Finn fra Bryllupsshowet, men den får jeg ta seinere når jeg har bedre tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for hilsen i dagboka mi :D

Vi har ikke løst det med antall gjester og plass 100% enda, men det kan se ut som om de i resepsjonen har tatt feil med tanke på plass. ANer ikke hvor feilen ligger, men har hvertall bedt om å få ett skriftlig forslag på bordplassering til 75. De ville at jeg skulle ringe, men greit å ha slike ting skriftlig.

Gleder meg til morsom historie :D Født nysgjerring så tror jammen jeg skal abbonere på dagboka di :wink::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEY! Min første abonnent :ler: Velkommen skal du være! Jeg har dessverre ingen velkomsttilbud å by på, men jeg lover å servere deg en god Blomster-Finn-historie i morgen den dag!

*føler meg ganske beæret...en abonnent...så fint :kgsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en abonnent til!

Har sniklest litt - jeg elsker å følge med på bryllupsplanlegging her inne. Blir vel en stund til det blir min tur, da.. :-?

Bra at dere ble enige med svigers - jeg kjenner til sånne svigermødre med egne viljer... ;)

.. er også nysgjerrig på Blomster-Finn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen som abonnent du også, Imari! Tenk, to abonnenter :D

Ok, her er historien om Blomster-Finn! Vi (mamma, en av mine forlovere og jeg) var som sagt på bryllupsshowet på Plaza hotell i Oslo. Jeg hadde tatt med meg bilder av brudebuketten jeg ønsker meg for å drøfte den med "ekspertisen". Så, i pausen mellom showene, gikk vi litt rundt og tittet, og der plutselig stod altså Blomster-Finn. Jeg tenkte -Ja, ja, hvorfor ikke spørre han?

Så jeg gikk bort til han, med mamma og forlover på slep, og lurte på om han kanskje hadde lyst til å svare på et brudebukett-spørsmål. I det jeg skulle til å dra opp bildene mine fra veska, roper han ut: -Nei! Vent! Ikke vis meg bildene!

Jeg ble kjempeusikker og ikke så lite flau, men så fortsatte han: -La meg beskrive hva slags brudebukett du bør ha! Og så begynte han å ramse opp akkurat de samme blomstene som er i "min" bukett, han beskrev til og med hvordan den burde se ut; akkurat sånn som jeg hadde tenkt! Det hele var ganske sprøtt, og både mamma, forlover og jeg så nok ut som store spørsmålstegn. Jeg husker til og med jeg spurte mamma om hun hadde snakket med han på forhånd :ler:

Og som om ikke dét var nok, så begynte han å beskrive brudekjolen min - i detalj! Og alt stemte! Blei helt satt ut, jeg :o

Tenk at noen kan lese sånt ut av en person man knapt har møtt! Synes fremdeles det hele var ganske merkelig, men kjempegøy da :ler: Det må jo bety at jeg har tatt noen riktige valg i forhold til kjole og bukett!

God nok historie, Arwen og Imari?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o

Jeg visste at han var dyktig altså - men synsk; det visste jeg ikke!

Jeg har en annen historie om blomster-Finn, men den tror jeg ikke at jeg skal ta her. Den er nemlig ikke fullt så søt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en annen historie om blomster-Finn' date=' men den tror jeg ikke at jeg skal ta her. Den er nemlig ikke fullt så søt...[/quote']

Ja, for nå blei jeg ikke særlig nysgjerrig :roll: Come on a', Imari!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra nok historie ja. :D kjenner faktisk en som hadde blomster finn til å lage brudebuketten sin - nå fikk jeg lyst til å ta en prat med han også gitt. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har pm! med sladder...

Angst er ikke bra... Hva har du angst for? Virker jo som du har veldig god kontroll på det meste? Og ikke glem at om noe skulle gå galt, så ordner det seg alltid. ALLTID!! Du blir gift, det kan jeg love deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal vi ha bryllupsplanleggingsmøte med svigers. Det er alltid litt spennende, man må trå så forsiktig for ikke å fornærme noen. Som oftest blir vi enige, men min kommende svigermor har en lei tendens til å kverulere for kveruleringens skyld, og det takler jeg litt dårlig  :-?

Jeg kjenner meg igjen her ja... Vi hadde vårt første planleggingsmøte på fredag med begge foreldreparene hjemme hos oss. De hadde ikke truffet hverandre før, så jeg var litt ekstra spent. Mine svigerforeldre er heller ikke av enkleste typen. Det gikk ganske bra, og i likhet med deg hadde jeg alt på PCen, og de fikk utprintede Excel-ark med hva som skal gjøres, av hvem, når osv. Det ble de imponerte over. Men jeg kan irritere meg grønn over svigermor, som får hetta når jeg spør om hun kan ordne med en kake eller to. "Hvordan i all verden skal jeg greie det? Da må jeg jo låne kjøkken i Oslo! Da må jeg reise inn flere dager i forveien! Hva skal jeg bake? osv". Til over 100 gjester synes jeg det var litt drøyt at mamma og jeg skulle ha ansvar for å spørre alle kakebakere. Svigermor blir ikke bedt om å gjøre noen andre ting. Synes det er litt smålig av henne å være misfornøyd med å skaffe en kake eller to.

Vel, nok om meg og mitt. Koselig å lese dagboken din. Lykke til videre! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har pm! med sladder...

:o Uææ! Har aldri hørt noe lignende! Så ekkelt! Vi får håpe det bare var sladder og ikke stemmer...

Angst er ikke bra... Hva har du angst for? Virker jo som du har veldig god kontroll på det meste? Og ikke glem at om noe skulle gå galt' date=' så ordner det seg alltid. ALLTID!! Du blir gift, det kan jeg love deg![/quote']

Takk, Imari :wink: Noen ganger mister jeg bare hodet litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå har jeg vært innom frisørsalongen jeg håpet jeg kunne bruke 12. juni. Damen var veldig hyggelig og hun kom med masse forslag til hva vi kunne gjøre med håret mitt. Så da er frisøren i boks også. Skal til prøvetime 14 dager før bryllupet, da skal vi klippe tupper og se om håret trenger farging. I tillegg til å sette opp håret, selvfølgelig :D

Andre ting som er ordnet i det siste:

  • Vi har satt av tid for vigselssamtale og øving i kirken.

Vi har funnet dato for planlegging med forlovere og toastmaster.

Vi har sagt nei takk til levende musikk.

Vi har ordnet det praktiske i forhold til skjemaer.

Vi har bestemt oss for å beholde hver våre etternavn.

Fremdeles en del ting å gjøre. Men vi er i rute, og dette blir bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre om hvilken frisør du har valgt? Er litt usikker på om du bor i Oslo, men hvis du gjør det, er det interessant, siden jeg selv er på leting etter frisør. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Hun har mange hun kan spørre' date=' men hun vil vel ikke være til bry. :-?[/quote']

Kanskje hun bare trenger litt tid... Min mor liker heller ikke "å være til bry", men det har løst seg ved at hun baker for slektningene når de trenger det og så gjengjelder de ved å bake til bryllupet vårt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre om hvilken frisør du har valgt? Er litt usikker på om du bor i Oslo' date=' men hvis du gjør det, er det interessant, siden jeg selv er på leting etter frisør. :D[/quote']

Hvor blei det av det forrige innlegget ditt, da?! :o

Uansett, - ja, jeg bor i Oslo og skal bruke Studio Pilus på Grorud senter. Kontaktpersonen der heter Inger Helene. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...