Gå til innhold

Amelies nedtelling


Amelie

Anbefalte innlegg

Tjo hopp!

Fant ut at det var på tide å starte min egen lille bryllupsdagbok nå som Den Store Dagen nærmer seg. Jeg og kjærsten har vært sammen i litt over seks år, vi forlovet oss i fjor høst og gifter oss 12. juni 2004. Jeg har sommerfugler i magen allerede; gleder meg så innmari!

Planleggingen har så smått begynt, vi er veldig glad i å organisere begge to, så en tidsplan er satt opp og en del er allerede gjort. Jeg følte ting var i rute helt til jeg leste hvor langt mange av dere andre som skal gifte dere i samme periode har kommet! Angst! Sammenlignet med dere er jo vi snegler :ler:

Uansett, dette har vi gjort så langt:

- bestilt kirke

- bestilt lokaler

- spurt forlovere og fått ja

- satt opp et foreløpig budsjett

- bestemt at jeg og mine to forlovere skal til Paris i november for å kjøpe brudekjole :D

- begynt å leke med saks&papir (invitasjoner ol.)

- satt opp en tidsplan for videre framdrift

Jeg skal prøve å holde dagboken min oppdatert som best jeg kan, og så håper jeg at dere som er innom legger igjen en hilsen eller to!

:vinke: Amelie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har akkurat kommet hjem og fant et kjipt brev i postkassa; innkalling til en legetime som jeg ikke har bestilt... Var hos legen for et par uker siden og tok en del helt vanlige prøver, og så plutselig får jeg innkallelse! Uff, ikke noe hyggelig i det hele tatt :( Det kan jo hende det er en feil eller noe sånt, tenker jeg ringer ned i morgen og hører...

I helga skal kjærsten og jeg på hyttetur med forloverne våre. Tipper det blir en del bryllupssnakk da! Har med forslag til invitasjoner som jeg har laget, er spent på hva de synes. Ellers skal det bli deilig med en slappe-av-helg, turer i fjellet og gode middager med vin til :D

God helg til alle som titter innom!

Amelie (som-gruer-seg-litt-til-å-ringe-legen-i-morgen...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Amelie.

Er bare innom en tur for å takke for hilsen i dagboka mi.

Og så vil jeg ønske deg/dere en fin tur på hytta i helga.

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelige hilsener, Arwen og Chiquita! Det er et spennende år vi har foran oss, og jeg gleder meg til å dele det med dere!

Vi har akkurat kommet hjem fra høstfjellet; har hatt en flott helg med lange turer i fjellet, gode middager, en del rødvin og masse bryllupssnakk! Vi håpet jo i forkant at forloverne våre ville være i humør til å diskutere bryllup med oss, men det var kjempegøy at de engasjerte seg såpass som de gjorde! Gøy å få andres synspunkter på ting&tang også. Vi har ikke tatt så fryktelig mange flere avgjørelser, men fått snakket gjennom en del ting vi var usikre på.

Forloveren til kjærsten min har innmari god smak når det kommer til design, og han hadde masse nye idéer til hvordan vi kan lage invitasjoner, bordkort ol. Nå tror jeg vi vet hvordan vi vil ha det! Har funnet et transparent papir i limegrønt på Panduro, som vi skal bruke i tillegg til grunnfargen som er i en beige tone (og ikke transparent). Emblemet som går igjen på alt er et stempelhjerte med "krusseduller". Litt vanskelig å forklare, men det blir litt romantisk og litt røft. Sånn som oss :D

Fikk diskutert brudekjoler med den ene av forloverne mine også (hun andre bor i Bergen og kunne dermed ikke være med), og nå gleder jeg meg bare ennå mer til brudekjoletur til Paris i november! Skal legge ut noen eksempler på hva jeg kunne tenke meg i løpet av uka som kommer...

Nå er det straks tid for senga :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med dagbok! Alltid gøy å følge med hvor langt andre 2004-bruder har kommet, og ikke minst fange opp andre idèer og tanker.

Lykke til med dagbokskrivingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen, Ringblomst! Hyggelig at du stakk innom dagboka mi :)

En stund siden jeg har skrevet nå, men det har sine grunner. Etter at vi var superflinke og satte opp den tidsplanen, har alt gått litt i stå. Vi er liksom så fornøyde med å ha en plan at vi glemmer å følge den :roll: Dessuten suser dagene unna for tida. Men: skjerpings!

I dag har jeg vært og handla inn papir som vi skal bruke til innbydelser, kirkeprogram osv. Fikk det superbillig fordi broder'n jobber i papir-butikken. Fornøyd :D Har også laget en ganske så lang liste med oversikt over brudekjolebutikker i Paris. Fyttikatta så mange butikker! Finner jeg ikke en kjole der, finner jeg den vel aldri... Gleder meg utrolig mye til Paris-tur!

Ellers diskuterer vi fremdeles heftig hvordan vi skal løse etternavn-problematikken. Jeg ønsker så gjerne at vi skal hete det samme, men så synes jeg at mitt fornavn + hans etternavn høres så dumt ut, i tillegg til at jeg har et spesielt etternavn og dermed vanskeligheter med å "gi slipp" på det. Vi kan jo ta begges etternavn, men det høres utrolig tungt ut. Har lange og uvanlige etternavn begge to. Han har problemer med å kutte ut sitt etternavn, litt fordi han er mann og litt fordi han har dobbeltnavn og mener det blir too much med mitt laaangeee etternavn på toppen! Uff.... Skjønner ikke helt hvordan vi skal løse det her...

Skal snart legge meg, er aleine hjemme i helga og nyter en stille&rolig kveld med min musikk, min mat og mine tanker. Noen ganger er det godt å være alene også.

Amelie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte noe viktig! Egentlig hadde vi bestemt oss for å ikke reise på bryllupsreise pga litt dårlig råd, men nå har kjærsten bestemt at vi skal alikevel! Har prøvd å spørre om hvordan han mener vi skal få råd til det, men han bare smiler lurt! Det beste av alt er at han skal bestemme hvor vi skal! Jeg ELSKER overraskelser! Men for at jeg ikke skal sprekke av nysgjerrighet, så har han sagt at han skal gi meg ett hint per måned. Hintet for oktober er "utlandet", så det betyr vel at vi i hvert fall skal ut av landet :D Jeg kan nesten ikke vente til november!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, nå har kroppen min gått i vintermodus igjen... Alt den vil er å sove, spise, sove, spise og sove litt igjen. Dessuten hjelper det ikke på humøret at været et grått&trist. Jeg trenger lys! Høsten kan være så sinnsykt kjip!

I dag irriterer jeg meg litt over KG også. Ofte synes jeg folk her inne gjør alt for å være så innmari vellykka! Jeg strever nok for å være perfekt irl, om jeg ikke skal være det her også. Skulle ønske alle kunne senke forsvarsmuren litt og innrømme at de også er sårbare! Hvorfor skal vi alltid late som om alt er så fantastisk hele tiden?!

... Dette hadde kanskje ikke så mye å gjøre i en bryllupsdagbok, men jeg hadde behov for å få det ut. Og det er vel kanskje i bryllupsforumet at jeg oftest erfarer at folk spiller rollen som den perfekte kvinnen :roll:

På tide å komme seg ut og finne noen som kan få meg i godt humør igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen, bente4! Jeg hadde vel ikke akkurat en god dag forrige gang jeg var innom her, men humøret er bedre nå :)

En liten bryllupsoppdatering:

Har lenge fundert på hva slags type blomster vi skal bruke, men her om dagen stod det klart for meg. Invitasjoner, bordkort, kirkeprogram osv går nemlig i fargene grønt, off-white og mørkt sølv - og jeg har ikke klart å se for meg hva slags blomster som kan matche dette. Har nå bestemt oss for å bruke Calla , en klassisk og enkel blomst, men veldig dekorativt. Den kan derimot ikke brukes som bordpynt, iom at den er såpass høy, så på bordet ser jeg for meg remser med eføy og sølvtråder, sammen med hvite/off-white lys i en eller annen fasong (kubelys, tror jeg). Har en idé om en brudebukett bestående av tre calla'er, med eføy og sølvtråder dandert rundt. Tror det blir bra!

Arbeidet med invitasjonene går framover, og vi har antageligvis bestemt oss for hvordan de skal være. Må bare få laget en skikkelig prøve, sånn at vi ser hvordan det blir med tekst og riktig type papir. Har satt av en kveld til neste uke for å få litt fortgang i prosessen. Vi har så mye å gjøre begge to på hver vår kant, at når vi en sjelden gang er hjemme samtidig, blir det til at vi holder på med alt annet enn bryllupsinvitasjoner :D

Holdt helt på å glemme at kjærsten til en venninne av meg har sagt at han gjerne vil spille trompet under vielsen! Utrolig koselig gjort, gleder meg til å finne ut hva han skal spille!

Amelie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Nå er det lenge siden sist jeg skrev... Er innom Kvinneguiden nå og da, men har sjelden tid til noe annet enn å lese innlegg. Men her er jeg altså :D Tenkte å gi en liten oppdatering på bryllupsfronten.

Det viktigste først - jeg har funnet Kjolen min! Den er superduper kjempeflott, og jeg gleder meg så vanvittig til å bruke den! Dessverre finner jeg den ikke på nettet, men den er av merket Pronuptia. Jeg vil beskrive den som klassisk og mer elegant enn romantisk. Jeg skal til og med ha slør, noe jeg aldri trodde ville kle meg! Men så fikk damen i butikken og mine to forlovere meg til å prøve det, og det var virkelig prikken over i'en. Dessuten skal det jo sies at min kjære synes det er veldig fint med slør, og det teller jo litt det også :wink:

Fant forresten kjolen i Paris, var der på kombinert forlover-/brudekjoletur med mine forlovere. Vi hadde kjøpt billettene lang tid i forveien, så vi fikk dem superbillig. Bodde på et helt ok hotell ikke langt fra Gallerie LaFayette, det vil si midt i smørøyet. Er veldig glad for at vi valgte å gjøre brudekjolehandelen til en opplevelse, vi hadde en helt fantastisk helg, som jeg kommer til å huske for alltid.

Ellers går det ikke så fort framover med planlegging. Vi hadde jo en liste med hva vi skulle ha gjort før jul, men nå er det jo bare et par uker igjen, og det er nok av juleting å gjøre også! Skal prøve å i hvert fall fikse toastmaster og bestilling av fotograf før den 24., så får vi heller utsette invitasjoner og annet stæsj til romjula. Det er jo en koselig ting å pusle med i ferien det!

Har tenkt gjennom på nytt hva slags blomster vi skal ha, nå som jeg har funnet kjolen. Jeg er redd for at det blir litt vel stivt og "overpyntet" hvis vi bruker callaer. Har derfor vendt tilbake til min opprinnelige idé om å bruke markblomster. Eventuelt markblomster som pynt og en brudebukett med markblomstlignende blomster, det vil si noen enklere blomster som kan dempe kjolen litt. Skal diskutere dette litt nærmere i romjula, da treffer jeg min kusine (og forlover) som tidligere jobbet i blomsterbutikk og dermed har litt peiling.

Til slutt: jeg har fått to nye hint for bryllupsreise! November-hintet var at jeg trenger passet mitt (et ganske dårlig hint, spør du meg), og desember-hintet er at ingen av oss har vært der før! Gleder meg, gleder meg, gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grattis med dagbok..Og vi skal ha like blomster.Skal også bruke calla til dekorasjon og brudebukett..Syns de blomstene er helt nydelige..

Lykke til med forberedelser :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen, Jea! Nå er jo hverken dagboka mi helt ny, og jeg skal ikke bruke callaer i bryllupet likevel, men tanken din var jo god :lol:

Gikk gjennom tidsplanen vår i går, og fant ut at det ikke er krise om vi ikke rekker alt før jul. Men har avtalt å titte innom vår lokale fotograf på mandag for å se på hva slags type bilder hun tar. Har ikke snakket med henne før, men hun virket utrolig hyggelig på telefonen, og hun nevnte at hun er mest glad i å ta litt utradisjonelle bilder. Så det lover jo bra!

I kveld skal jeg ha juleverksted hjemme hos oss med en del venninner, og da satser jeg på å lage ferdig de siste julegavene. Er veldig fornøyd med å være i boks, mangler bare å skrive julekort, og så er det bare å vente på jula :D Men jeg fatter ikke hvordan folk med barn kommer seg gjennom adventstida, synes det er mer enn nok med oss to, jeg :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D

Gratulerer med kjolen da.

En slik "brudekjole-jakt-tur" hørtes virkelig morro ut!

Virkelig leit at du ikke finner bilde av kjolen din på nett - finner du ikke noen som ligner heller????? (Sånn at en kan få dannet seg et lite bilde)

ellers så får dere kose dere med forberedelesene resten av året og neste år.

Dere kommer nok "i mål" skal du se. :wink: (Blir ikke de fleste gift da, enten serviettenne macher brudebuketten, eller ikke???) :ler:

Ha en fortsatt kjempefin uke.

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for hyggelig hilsen, Chiquita! Klarer dessverre ikke å finne en kjole som ligner min, i hvert fall ikke såpass mye at jeg synes de kan sidestilles. Det blir liksom litt urettferdig mot min kjole, hvis du skjønner :ler: Jeg har derimot et bilde av den som jeg har fått i vedlegg per mail, men det er vel ingen måte jeg kan få lagt ut den her på... Jo, forresten, det er det jo! Finnes det ikke noe sånn album-greier nå?! Du hadde jo lagt ut kjolen din der!

*får en lys idé! skal teste det ut når jeg kommer hjem fra jobb...

Var hos fotografen i går, titta litt på bildene hennes, og hele opplegget virker veldig bra. Har fått en pris på 7000,- som inkluderer planleggingstime, fotografering og 20 bilder i album (farger, svart/hvitt, cross). Tror ikke det er så værst pris. Har ikke helt bestemt oss for om vi vil ha 10 eller 20 bilder, hvis vi bare tar 10 blir det 1000,- billigere. Får tenke litt på det. Uansett er det digg å ha det unnagjort, liker alt som kan strykes av to do-lista!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg Amelie og tusen takk for hyggelig hilsen i dagboken min.

Nå har jeg lest gjennom din også og jeg synes du har kommet godt i gang med forberedelsene.

Grattis med kjolekjøp. Artig å dra til Paris og gjøre litt mer utav det hele. Og jeg synes det er kjempespennende med hintene du får hver måned ang. bryllupsreise. God ide!!!

Du, når det gjelder priser hos På Håret så har jeg de på en lapp et eller annet sted. Skal se om jeg finner den og gi deg beskjed. De er iallefall veldig flike der!!

Jeg har ikke vært så veldig aktiv her inne ennå, men det kommer nok etter jul. Og da skal jeg også finne meg kjole :D

Du får ha en riktig GOD JUL Amelie :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

God jul og godt nytt år til dere som stikker innom! I år skjer det - om mindre enn et halvt år er vi gift! Merker at jeg blir litt stressa med tanke på alt som står igjen av forberedelser, men det er vel litt av sjarmen det også :lol:

En liten oppdatering, det viktigste først: vi har fått ja fra hun vi spurte om ville være toastmaster i selskapet vårt! Kjempehyggelig at hun sa ja, spesielt fordi hun trengte litt tid på å tenke seg om, men nå vet vi jo i alle fall at hun virkelig mener det. Var på kafé i dag og diskuterte hennes rolle i bryllupet, det var spennende, og jeg tror hun kommer til å gjøre en kjempegod jobb.

Ellers har jeg endelig fått lagt ut kjolen min i forumets album! Her er altså kjolen jeg skal bruke 12. juni! Det er litt vanskelig å se at livet på kjolen er pyntet med perler. Ryggen er dekket helt opp til nakken og det er små hvite knapper helt til livet. Jeg skal ha både hansker (som på bildet) og langt slør. Blir glad hver gang jeg titter på den, og gleder meg så masse til å bruke den!

Bryllupsreisehintet for januar er forresten at jeg ikke trenger visum, men derimot vaksiner for å komme inn i landet vi skal til. Dermed vet jeg en god del, men vil ikke spekulere for mye heller - det er så gøy med overraskelser!

Til helga skal vi jobbe litt med invitasjoner&stæsj - gleder meg!

Amelie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...