Gå til innhold

Amelies nedtelling


Amelie

Anbefalte innlegg

Takk for hilsener, Tex og Brud04!

Akkurat nå sitter faktisk min kommende ektemann og bestiller bryllupsreisen vår på nettet! Jeg er SÅ nysgjerrig! Han har til og med kjøpt seg Lonely Planet fra landet vi skal til, og så låser han seg inn på kontoret for å planlegge, mens jeg selvfølgelig ikke får lov til å nærme meg døra engang! Er så spent på hvor vi skal! Har funnet ut at det må være et sted i enten Asia, Afrika eller Latin-Amerika, men det er jo fremdeles en del muligheter igjen... Håper ikke på noe spesielt, vet at det blir bra uansett :D

Ellers takk til alle som har svart på tråden min inne på Bryllupsforumet; hyggelig med så mange positive tilbakemeldinger på kjolen min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er nesten ferdig med alle invitasjonene! Jobba som noen helter i hele går, og det ble så bra! Har mest lyst til å sende dem ut nå med en gang, men jeg får vel vente... :ler:

I kveld skal jeg på kafé med mine to forlovere, det er de som har tatt initiativ til at vi skal møtes. Kjempehyggelig, spesielt fordi de ikke kjente hverandre fra før. Men etter at vi var i Paris, har de virkelig funnet tonen og det lover jo godt for alt som kommer! Jeg må huske å snakke med dem om: toastmaster, taler under middagen, blomster og selvfølgelig invitasjonene! Gleder meg!

Og så håper jeg å rekke hjem til Tristas bryllup på TV Norge (fælt å innrømme det, men ja - jeg fulgte med på Ungkarskvinnen...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!

Kjolen din er jo råflott! Jeg personlig ville hatt mer prinsessekjole, men jeg synes virkelig kjolen din var stilig! Du blir nok kjempe fin!

Vi gifter oss samme dag og vi har ikke tenkt på invitasjonene en gang ennå! Eller vi vet hvordan de skal se ut og hva som skal stå! Tenkte vi kanskje skulle sende de ut i begynnelsen av april! Dere da?

Så gøy med sånne reisehint..Får håpe du får en fin overraskelse da :wink: Jeg på ha styringen på alt, så sambo har nok sluppet billig unna med tanke på planleggingen!

Skal følge med deg jeg, spennende at vi gifter oss på samme dag!!

Klem

Ps: Er ikke bare du som følger med på sånne serier..... :roll::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig at du stakk innom, Junibrud04! Ja, vi er kanskje litt tidlig ute med invitasjonene, men vi visste jo hvordan vi ville ha dem, så da var det bare å sette igang! Deilig med alt som er gjort :D Skal sende dem ut i begynnelsen av mars, forresten.

Nå har jeg endelig fått somla meg til å kjøpe billetter til Årets Bryllupsshow den 25. januar. Det var mamma som foreslo at vi skulle gå sammen, og den sjansen til å prate bryllup kunne jeg jo ikke la gå fra meg! Antageligvis blir den ene av forloverne mine med også.

Ellers har min mor-mor på nesten 90 plutselig begynt å vise interesse for bryllupsplanleggingen. Jeg skjønner ikke helt hvorfor akkurat nå, men det er jo kjempehyggelig at hun er engasjert :wink: De siste dagene har hun bekymret seg veldig for hvem som skal følge kjærsten min opp til alteret, hans mor er nemlig ganske dårlig til bens. Jeg prøver å forsikre henne om at det nok skal gå greit, men alderen tatt i betraktning så glemmer hun hva jeg har sagt og spør igjen dagen etter... Søtt at hun bryr seg da :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Ville bare stikke innom for å si at kjolen din er nydelig, og at samboeren din er kjempesøt som vil overraske deg med bryllupsreise. :D

Håper samboeren min også vil gjøre noe sånt. Da hadde jeg blitt kjempeglad, og veldig nyskjerrig. :ler:

Lykke til videre i planleggingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg igang - med mareritt om bryllupsdagen! :o I natt drømte jeg først at kjærsten min var blitt usikker på om han ville gifte seg i det hele tatt. Han trodde han kom til å si ja i kirka, men var altså ikke helt sikker.

Deretter spolte drømmen raskt fram til selve bryllupsdagen. Jeg hadde glemt å bestille frisør, så jeg måtte sette opp håret selv - i en hestehale! Kjolen hadde endret seg over natta, i steden for den lekre kragen med v-hals, hadde jeg nå en klaff som måtte festes med borrelås og under denne klaffen var det et stort hull som viste hele puppekløften! Grusomt!

Våkna med hjertet i halsen og var dritstressa, så i dag er det bryllupsplanlegging for alle penga her i huset :hoho: I morgen er det bare fem måneder til 12. juni!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært til middag hos foreldrene mine i kveld, og vi diskuterte masse bryllup! *kjempefornøyd Amelie :D

Nå er det antageligvis bestemt at kjærsten min, hans far og min far skal ha smoking. Pappa viste meg sin, og jeg ble veldig positivt overrasket! Har nemlig sett for meg sånn 80-tallssmoking med lyseblått belte og hockeykrøller :roll:

Tror dette blir bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det 5 mnd igjen, Amalie! Og tiden går jo så fort!! Når skal du på Brudeshowet? Jeg skal dit med mannen kl.14! Jeg kommer til å være kjempe nysgjerrig på andre KG`ere...

Kos deg i tiden fremover og med planleggingen! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det jo vært besøk! :D Takk for komplementer ang kjolen, Saeria! Du får hinte frampå til typen din da vet du, så kanskje det blir både kjole og bryllupsreise på deg også :blunke:

Ja, Junibrud04, nå er det neimen ikke lenge igjen. Jeg merker med skrekk og gru at jeg begynner å oppføre meg som alle andre bruder jeg har vært borti - det går i bryllup, bryllup og atter bryllup! Heldigvis synes de fleste det bare er hyggelig å høre på meg, men man vet jo aldri hvor lenge det varer :ler:

For tiden er det vielsen som tar all plass i bryllupsplanleggingen. Vi har ikke bestemt så mye ennå... Men foreløpig vet vi at en kamerat av oss skal spille trompet (inngang og utgang) + at vi lurer på å be to andre kamerater om å spille "Du är den ende" på gitar (fingerspill). Vi har et spesielt forhold til den sangen, og tenker at det kan passe bra som et soloinnslag. Og nå som vi har begynt å tenke på det, så får jeg jo ikke den sangen ut av hodet!

Har også tittet litt på brudebuketter, forresten. For tiden er jeg fullstendig fortapt i denne. Er den ikke nydelig? Tror den kan passe godt til kjolen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Sukk, en stund siden sist jeg skrev... Alt er litt kaos for tida... Jeg har litt for mange roller å håndtere på én gang; flittig student, effektiv jobbe-dame, kommende kone, god venn, fantastisk kjæreste, pliktoppfyllende datter! Det blir litt mye på én gang :-? Er sliten jeg...

Og så ender det opp med at alt går ut over kjærsten min. Den jeg aller minst vil såre. Uff, føler meg så slem! Og så er han så altfor snill og forståelsefull, og det gjør bare at jeg føler meg enda mer som en heks. Men vi er veldig gode på å snakke sammen sånn når det går litt i bølgedaler, og akkurat det tror jeg er vårt viktigste våpen :wink: Prøver å være litt positiv her nå...

Er det ikke rart hvordan alt kan virke så perfekt på utsiden - vi har en super leilighet, jeg har en jobb jeg liker, studerer det jeg vil, helsa er god, vi har masse flotte venner, vi skal gifte oss - og likevel føles livet mitt så tomt. Hva er det jeg leter etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amalie, jeg vet akkurat hvordan du har det! Jeg har også hatt det sånn! Men jeg tror at uansett hvordan vi har det, er vi alltid på søken etter noe annet, noe vi tror er bedre! Og jeg fant egentlig ut at jeg må se det positive og gode i det jeg har, for det er ikke alle som er så privligerte som oss! Alt ordner seg!

Og Amalie,

VI SKAL GIFTE OSS :hoppe::hoppe:

Klem :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at du svarte på frustrasjonene mine, Junibrud! Hyggelig at noen gidder å lese dagboka mi :wink:

Har det litt bedre i dag. Hadde en lang prat med bestevenninna mi, og hun får alltid alt til å høres så mye enklere ut. Dessuten lytter hun alltid til hva jeg har å si, og det er så fantastisk!

Om en time kommer kjærsten hjem fra jobb, og da skal jeg ha middagen klar til ham. Det synes han er så hyggelig, og det er jo ikke så ofte jeg gjør det. Han er ikke akkurat bortskjemt, den mannen :-?

Etterpå skal vi kanskje prate litt bryllup, kanskje gå en tur i snøværet eller kanskje bare sitte i sofaen og høre på Duke Ellington. Er det ikke rart hvordan livet går opp og ned? Vi har det jo så innmari bra når vi først har det bra! Skal bare nyte at jeg føler at alt er litt mer overkommelig i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

GRATTIS :-)

(pssst: jeg er egentlig laaaangt mer erfaren enn min status skulle tilsi. Frøken Snurp er jo bare mitt "bryllupsalias" :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker og bukker, Frøken Snurp!

Erfaren bruker, sier du? Nå ble jeg nysgjerrig, gitt! Hmm... Tenke, tenke. Burde det gå opp et lys for meg nå?

*løper inn i Frøken Snurps dagbok for å sprenglese...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Verken Frk. Snurp eller "hun andre" har dagbok. Ikke behøver det å gå noe lys opp for deg heller. Jeg har vært her inne på KG i laaaange tider (fra 2000 tenker jeg), men er ikke en veldig profilert bruker, selv om det har blitt en del innlegg oppigjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt sånn som meg, med andre ord. Ikke veldig profilert, men har vært medlem en stund. Som du ser, har jeg faktisk vært medlem siden 1970 - altså til og med før jeg ble født :ler:

Hadde jo vært hyggelig om du hadde en bryllupsdagbok da! Man trenger jo ikke skrive altfor ofte, og i hvert fall for min egen del synes jeg det er hyggelig å lese mine egne forberedelser og tanker. Men du er uansett velkommen på besøk her hos meg :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er min kommende ektemanns antrekk i boks! Var hos Brudekjolen AS på lørdag, der var de rimelig stressa, men i og med at vi hadde bestilt time fikk vi ypperlig service. Amelie-mannen ønsket seg egentlig smoking, men det kledde han dessverre ikke så godt :o

Så, det ble sjakett. Det var han ordentlig stilig i :D Valgte en vest som står til kjolen min, pluss at den har litt grønnskjær, noe som er alle tiders i forhold til bryllupsfargene våre (beige, grønt, sølv). Så nå er vi fornøyde begge to, og ingenting er bedre enn det :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...