Steinar40 Skrevet 19. mai 2010 Forfatter #1041 Del Skrevet 19. mai 2010 Men hvorfor vil du ha dame da? Den eneste grunnen til å ha dame er å forplante seg, og det vil du jo ikke.... Tja, det som skjer det skjer - eller ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 19. mai 2010 Forfatter #1042 Del Skrevet 19. mai 2010 Øh, nei, det jeg mener er det jeg skriver. Jeg har ofte lettere for å forstå menn enn kvinner. Og hva baserer du ditt sannsynlige paradoks på? Jeg prater ikke så mye om følelser verken med menn eller kvinner. Det er faktisk andre ting jeg liker bedre å prate om. Rett og slett. Kanskje du da har en personlighet som ligger på den maskuline siden av det kvinnelige psyket ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 19. mai 2010 Forfatter #1043 Del Skrevet 19. mai 2010 Jeg som kvinne prater ikke så veldig mye om følelser med venninner, vi prater om det også men du verden hvor mye annet det er å prate om. Politikk både lokalt og sentralt og på verdensbasis, historie, bøker, oppskrifter, barn, klær, utdanning for det er noen av oss som videreutdanner oss m.m. Det kan bli intense diskusjoner men verken slitsomt eller forvirrende i lengden. Vi kvinner er ikke bare følelsesklumper skjønner du. Mange menn snakker om følelser og mye annet med både kamerater og dama si, noen menn er ikke istand til å snakke om følelser med damen sin engang. Og noen menn har ikke problemer med at dama har kompiser av begge kjønn en gang. Dine begrensninger og generaliseringer er ikke relevant for min erfaring på dette området. Jeg har aldri påstått at mine generaliseringer er relevante når man ser på ett enkeltindivid. Det har jeg snart skrevet 1000 ganger sikkert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 19. mai 2010 #1044 Del Skrevet 19. mai 2010 Kanskje du da har en personlighet som ligger på den maskuline siden av det kvinnelige psyket ... Eller kanskje man ikke kan sette alle mennesker i bås, basert på kjønn, Steinar. Kanskje det er det som er hele poenget... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 19. mai 2010 #1045 Del Skrevet 19. mai 2010 Jeg har aldri påstått at mine generaliseringer er relevante når man ser på ett enkeltindivid. Det har jeg snart skrevet 1000 ganger sikkert! Ah, så nå, når vi er flere som sier at du tok feil, så er det fordi vi ikke kan generalisere allikevel? Ta deg ei pille... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anjelika Skrevet 19. mai 2010 #1046 Del Skrevet 19. mai 2010 Jeg har aldri påstått at mine generaliseringer er relevante når man ser på ett enkeltindivid. Det har jeg snart skrevet 1000 ganger sikkert! Problemet er jo at dine generaliseringer ikke er relevante for et flertall engang. Om du begynner å skrive "jeg" i stedet for "menn" så blir vi alle litt mer enige med en gang. Eller i hvert fall enige om å være uenige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fønix Skrevet 19. mai 2010 #1047 Del Skrevet 19. mai 2010 Problemet er jo at dine generaliseringer ikke er relevante for et flertall engang. Om du begynner å skrive "jeg" i stedet for "menn" så blir vi alle litt mer enige med en gang. Eller i hvert fall enige om å være uenige. F eks "Jeg og kvinner kan ikke være kompiser"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anjelika Skrevet 19. mai 2010 #1048 Del Skrevet 19. mai 2010 F eks "Jeg og kvinner kan ikke være kompiser"? For eksempel ja. Det er et utsagn som jeg faktisk tror helt og fullt på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fønix Skrevet 19. mai 2010 #1049 Del Skrevet 19. mai 2010 For eksempel ja. Det er et utsagn som jeg faktisk tror helt og fullt på. Ville trolig ikke ha forårsaket noen uenighet eller debatt, nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 19. mai 2010 #1050 Del Skrevet 19. mai 2010 Er debatten ferdig da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fønix Skrevet 19. mai 2010 #1051 Del Skrevet 19. mai 2010 Moro så lenge det varte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 19. mai 2010 #1052 Del Skrevet 19. mai 2010 Klynk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anjelika Skrevet 19. mai 2010 #1053 Del Skrevet 19. mai 2010 Slapp av, jeg er sikker på Steinar slår til med en "Enig i det, man kan ikke generalisere og jeg kan bare snakke for meg. Men menn og kvinner kan fremdeles ikke være kompiser og din fremtidige kjæreste vil ha et problem med det" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Prøvekandidat Skrevet 19. mai 2010 #1054 Del Skrevet 19. mai 2010 Ferdig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Prøvekandidat Skrevet 19. mai 2010 #1055 Del Skrevet 19. mai 2010 Slapp av, jeg er sikker på Steinar slår til med en "Enig i det, man kan ikke generalisere og jeg kan bare snakke for meg. Men menn og kvinner kan fremdeles ikke være kompiser og din fremtidige kjæreste vil ha et problem med det" Tror jeg også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 19. mai 2010 #1056 Del Skrevet 19. mai 2010 Vi får leve i håpet. Steinar er liksom som den velkjente skorpa man ikke kan la være med å plukke på.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 19. mai 2010 Forfatter #1057 Del Skrevet 19. mai 2010 Vi kvinner forstår nok hvordan menn fungerer vi også, jeg har jo også sagt at attraksjon kan spille inn. Så om jeg strekker meg litt så kan jeg forstå greia di, hvis du er en sjalu mann. Siden det ikke er helt usannsynlig at den mannlige kompisen har vært tiltrukket av meg og kanskje vurdert noe seksuelt på et tidspunkt (surprise surprise, det vet vi kvinner også), så kan dette kanskje oppleves som ubehagelig for en veldig sjalu og usikker mann. Men at det utgjør en risiko når man har vært platoniske venner i årevis er en feilslutning. Du kan si at du ikke liker mannlige venner fordi du er overstadig sjalu, men du kan ikke hevde at det er fornuftig eller rasjonelt. Det sto vel til og med i den undersøkelsen du refererer til at romantiske følelser kan dø helt ut og at noe annet enn vennskap blir utenkelig for begge parter. Det slår meg som meget usannsynlig at en fyr vil leke kompis i årevis bare for å komme i buksene på ei jente, og ikke minst at en jente vil plutselig pule en kompis når hun har kommet i et trygt og godt forhold med en hun elsker. Jeg har jo i motsetning til deg mange venner av motsatt kjønn, jeg ser og forstår godt hvordan vennskapene utvikler seg og hva de er basert på. Du har derimot ingen grunnlag for å påstå det du påstår, du går kun ut fra deg selv og din manglende evne til å verdsette en kvinne for noe annet enn sex. Jeg er faktisk ikke spesielt sjalu, selv om jeg selvfølgelig forventer og krever absolutt troskap. Men jeg setter pris på at du belyser hovedproblemet her (uthevet over). Pga at jeg har et par hjerneceller ekstra, så forstår jeg at det ofte er slik, og dermed liker jeg selvfølgelig ikke at dama har mannlige venner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anjelika Skrevet 19. mai 2010 #1058 Del Skrevet 19. mai 2010 Jeg er faktisk ikke spesielt sjalu, selv om jeg selvfølgelig forventer og krever absolutt troskap. Men jeg setter pris på at du belyser hovedproblemet her (uthevet over). Pga at jeg har et par hjerneceller ekstra, så forstår jeg at det ofte er slik, og dermed liker jeg selvfølgelig ikke at dama har mannlige venner. Hadde du hatt enda et par hjerneceller til så hadde du også visst at det ikke er en risiko. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 19. mai 2010 Forfatter #1059 Del Skrevet 19. mai 2010 (endret) Problemet er jo at dine generaliseringer ikke er relevante for et flertall engang. Om du begynner å skrive "jeg" i stedet for "menn" så blir vi alle litt mer enige med en gang. Eller i hvert fall enige om å være uenige. Har du lest den amerikanske artikkelen du refererte til tidligere i denne tråden eller? Endret 19. mai 2010 av Bond Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 19. mai 2010 Forfatter #1060 Del Skrevet 19. mai 2010 Hadde du hatt enda et par hjerneceller til så hadde du også visst at det ikke er en risiko. Det kan du faktisk ikke påstå for noen annen enn deg selv - i absolutt beste fall. Hvem var det som ikke skulle generalisere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg