AngeliqueW Skrevet 8. mai 2010 #701 Del Skrevet 8. mai 2010 Har jeg sagt at jeg er 40? Jeg er 40+ har jeg skrevet her flere ganger tidligere. Åja, så da er du kanskje mer enn ti år eldre enn meg OG mann. Dumme lille meg, det hadde min lille kvinnehjerne ikke fått med seg. Og hvilken konkret teori er det da som bør revideres ifølge deg? La meg nå seeee... Jeg mener du satte frem en teori om at menn og kvinner ikke kan være venner. Stemmer det? Når man er i sekstiårene og har vært i sammen i mange år, så forestiller jeg meg at slike saker som regel ikke er like viktige lenger. Eller hva tror du? "Slike saker"? Snakker du om sex? Newsflash for you, Reidar my man - også eldre mennesker har sex. De kan til og med finne på å være utro. Ergo går disse "på-kryss-og-tvers-vennskapene" til mine foreldre under teorien din om at vennskap mellom menn og kvinner dreier seg om sex og et uoppfylt oppmerksomhetsbehov fra kvinnens side. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 8. mai 2010 Forfatter #702 Del Skrevet 8. mai 2010 Åja, så da er du kanskje mer enn ti år eldre enn meg OG mann. Dumme lille meg, det hadde min lille kvinnehjerne ikke fått med seg. La meg nå seeee... Jeg mener du satte frem en teori om at menn og kvinner ikke kan være venner. Stemmer det? Nei. Det jeg påstår, det er at det ikke er strategisk fornuftig av ei singel kvinne som ønsker seg en ny og seriøs kjæreste å ha mannlige venner. "Slike saker"? Snakker du om sex? Newsflash for you, Reidar my man - også eldre mennesker har sex. De kan til og med finne på å være utro. Ergo går disse "på-kryss-og-tvers-vennskapene" til mine foreldre under teorien din om at vennskap mellom menn og kvinner dreier seg om sex og et uoppfylt oppmerksomhetsbehov fra kvinnens side. Hvem vet hva andre folk holder på med egentlig. Og det er helt sikkert like greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AngeliqueW Skrevet 8. mai 2010 #703 Del Skrevet 8. mai 2010 Da foreslår jeg at du leser dine egne innlegg i denne tråden en gang til. Du har kommet med en rekke uttalelser og påstander tyder på at du faktisk tenker veldig mye på hva andre foretar seg, og mener en hel masse om det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 8. mai 2010 Forfatter #704 Del Skrevet 8. mai 2010 Da foreslår jeg at du leser dine egne innlegg i denne tråden en gang til. Du har kommet med en rekke uttalelser og påstander tyder på at du faktisk tenker veldig mye på hva andre foretar seg, og mener en hel masse om det. Det jeg har skrevet er at kvinner og menn generelt sett ikke kan være venner ... fordi det ofte skaper diverse komplikasjoner. Men det finnes selvfølgelig alltid mange unntak, det har jeg visst hele tiden. Derfor tenker jeg ikke noe på hva folk faktisk måtte foreta seg på individnivå, bare hva et gjennomsnitt typisk vil foreta seg. Gjennomsnitt betyr da "folk flest" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella_Grey Skrevet 8. mai 2010 #705 Del Skrevet 8. mai 2010 Veldig lite sannsynlig. På individnivå kan ingen forklare noen. Det eneste man egentlig kan si, er at det finnes visse generelle kjønnsspesifikke karaktertrekk som de fleste (men ikke alle) innen hvert kjønn har. Nei, hvis man skal flisespikke så stemmer nok det. Allikevel; en mann vil ofte skjønne en annen mann bedre enn en kvinne kanskje skjønner han. Det jeg påstår, det er at det ikke er strategisk fornuftig av ei singel kvinne som ønsker seg en ny og seriøs kjæreste å ha mannlige venner. Så hvis du traff den ei som potensielt var "den ene rette", så hadde du automatisk utelukket henne hvis hun hadde mannlige venn? Og gjør du forskjell på venn, bestevenn og bare bekjent? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 8. mai 2010 Forfatter #706 Del Skrevet 8. mai 2010 (endret) Nei, hvis man skal flisespikke så stemmer nok det. Allikevel; en mann vil ofte skjønne en annen mann bedre enn en kvinne kanskje skjønner han. Det kan jo hende. Men hva hjelper det deg så lenge du ikke klarer å forstå det? Den eneste måten å kunne forstå et annet menneske på, er å prate med dette mennesket. Så hvis du traff den ei som potensielt var "den ene rette", så hadde du automatisk utelukket henne hvis hun hadde mannlige venn? Og gjør du forskjell på venn, bestevenn og bare bekjent? Ei dame som insisterte på å ha en mannlig bestevenn hadde aldri vært aktuell. I et parforhold er det bare paret som kan være bestevenner. Dette er kritisk viktig. Alle andre utenforstående må komme i andre rekke (hvis man ser bort ifra mindreårige barn). Tilogmed mora di hehe Dertil finnes det i alle parforhold, normer og regler for hvordan man kan forholde seg til venner. Endret 8. mai 2010 av Steinar40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Numi* Skrevet 8. mai 2010 #707 Del Skrevet 8. mai 2010 Dertil finnes det i alle parforhold, normer og regler for hvordan man kan forholde seg til venner. Ja, og tenk det - hvert par har sine egne definerte regler! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 8. mai 2010 Forfatter #708 Del Skrevet 8. mai 2010 Ja, og tenk det - hvert par har sine egne definerte regler! Ja, og tenk at jeg forstår det! Flinke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Numi* Skrevet 8. mai 2010 #709 Del Skrevet 8. mai 2010 Ja, og tenk at jeg forstår det! Flinke? Good boy! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 8. mai 2010 #710 Del Skrevet 8. mai 2010 Ja, og tenk at jeg forstår det! Flinke? Likevel klarer du ikke å akseptere at andre har andre eller færre regler og normer for forholdet enn deg, at det som er et problem for deg ikke er et problem for andre. De som gjør noe annerledes enn deg er ufornuftige og lite smarte og i hvert fall ikke normale. Du har en selvmotsigelse om hva som er normalt lenger bak i tråden som også Fønix har fått med seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 8. mai 2010 #711 Del Skrevet 8. mai 2010 Det jeg påstår, det er at det ikke er strategisk fornuftig av ei singel kvinne som ønsker seg en ny og seriøs kjæreste å ha mannlige venner. Hehe. Jo, det er det da så absolutt! Uten at man trenger å tenke strategi i alt mulig, da. Allikevel, for min egen del, ser jeg for eksempel etter å ha lest dine innlegg, at det ville vært ekstremt strategisk fornuftig av meg å ha mannlige venner. For dermed ville jeg luket ut sånne som deg på et veldig tidlig tidspunkt. Forresten. Øh. Det ville jeg uansett klart. På et blunk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anjelika Skrevet 8. mai 2010 #712 Del Skrevet 8. mai 2010 Hvis du tenker deg om, hva kan egentlig en mannlig venn gi deg som ei venninne ikke kan gi deg? Svaret er - mannlig oppmerksomhet. Noe de fleste av dere kvinner er litt for avhengig av. Vet du, noen ganger lurer jeg på om du i det hele tatt har hatt en venn og vet hva det er. Spørsmålet er ikke hva en mann kan gi meg kontra en kvinne, spørsmålet er hvilke personer som gir meg noe - uavhengig av kjønn. Vi får da nok mannlig oppmerksomhet av den typen du sikter til (seksuell) en vanlig dag på byn, alt i livet handler dreier seg faktisk ikke om å pule pule pule og jeg liker ikke å bade i sexpress, mannlig oppmerksomhet og "bekreftelse" dagen lang. Det er tvert imot jævlig slitsomt og å ha en mannlig "venn" som bare er på flørtern er ikke ønskelig. Det å ha en mannlig kompis dreier seg jo tvert imot om det motsatte, at man har fått et trygt platonisk forhold til en fyr og slipper alt det dritet med sexual tension. Har jeg diskutert hvordan det er å danne vennskaper når man allerede er i et parforhold? Som jeg da antar at dine foreldre er. Ja, det har du. Du har faktisk påstått at dette er om mulig enda verre, mer suspekt og mer komplisert enn å ha venner fra før av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 8. mai 2010 Forfatter #713 Del Skrevet 8. mai 2010 Likevel klarer du ikke å akseptere at andre har andre eller færre regler og normer for forholdet enn deg, at det som er et problem for deg ikke er et problem for andre. De som gjør noe annerledes enn deg er ufornuftige og lite smarte og i hvert fall ikke normale. Du har en selvmotsigelse om hva som er normalt lenger bak i tråden som også Fønix har fått med seg. Tja, er ikke skilsmisseraten over 50% nå fortia? For ikke å snakke om alle samboerforholdene som ryker. Så det er ikke akkurat noen automatikk i at alle andres normer og regler er bedre enn mine. Langt derifra. Og normal kan altså bety gjennomsnittlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 8. mai 2010 Forfatter #714 Del Skrevet 8. mai 2010 Hehe. Jo, det er det da så absolutt! Uten at man trenger å tenke strategi i alt mulig, da. Allikevel, for min egen del, ser jeg for eksempel etter å ha lest dine innlegg, at det ville vært ekstremt strategisk fornuftig av meg å ha mannlige venner. For dermed ville jeg luket ut sånne som deg på et veldig tidlig tidspunkt. Forresten. Øh. Det ville jeg uansett klart. På et blunk. Ja, det er langt i fra alle som passer i sammen. Det er sikkert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 8. mai 2010 Forfatter #715 Del Skrevet 8. mai 2010 Vet du, noen ganger lurer jeg på om du i det hele tatt har hatt en venn og vet hva det er. Spørsmålet er ikke hva en mann kan gi meg kontra en kvinne, spørsmålet er hvilke personer som gir meg noe - uavhengig av kjønn. Vi får da nok mannlig oppmerksomhet av den typen du sikter til (seksuell) en vanlig dag på byn, alt i livet handler dreier seg faktisk ikke om å pule pule pule og jeg liker ikke å bade i sexpress, mannlig oppmerksomhet og "bekreftelse" dagen lang. Det er tvert imot jævlig slitsomt og å ha en mannlig "venn" som bare er på flørtern er ikke ønskelig. Det å ha en mannlig kompis dreier seg jo tvert imot om det motsatte, at man har fått et trygt platonisk forhold til en fyr og slipper alt det dritet med sexual tension. Og hva gir da disse mannlige vennene dine deg som du ikke kan få av venninner? Ja, det har du. Du har faktisk påstått at dette er om mulig enda verre, mer suspekt og mer komplisert enn å ha venner fra før av. Ikke når man får nye venner som et par. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 8. mai 2010 #716 Del Skrevet 8. mai 2010 Ja, det er langt i fra alle som passer i sammen. Det er sikkert. Ja, det er sikkert og visst. Men mitt svar kom som respons på ditt utsagn om at det ikke er "strategisk fornuftig" av en singel person å ha venner av motsatte kjønn. Og det bestred jeg. For, for veldig mange er det nettopp dét. "Strategisk og fornuftig", altså. Takk for at du gjorde meg obs på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anjelika Skrevet 8. mai 2010 #717 Del Skrevet 8. mai 2010 Og hva gir da disse mannlige vennene dine deg som du ikke kan få av venninner? Nei si det, hva gir dine forskjellige venner deg? Jeg har klikket med noen mennesker på et platonisk nivå av diverse grunner, de er intelligente, morsomme, interessante osv. Det Tor gir meg som ikke Anna gir meg er rett og slett bare at han er Tor, et unikt menneske som jeg er glad i. Hva skal man si liksom.. jeg forstår ikke spørsmålet ditt engang. Man har endt opp med diverse folk fordi man trives med dem. Er det så vanskelig å forstå? Jeg kan godt sette opp en konkret liste med at han deler jeg musikkinteresse med og han diskuterer jeg skole med og han spiller jeg playstation med. Men det kan ikke reduseres til sånt uansett. Vennene kan gi meg ting som overlapper, men det betyr ikke at jeg bør sile ut folk eller noe for å redusere antall? Eller? Jeg fatter ikke hva du vil frem til egentlig, vennligst utbroder om du faktisk har et poeng. Og igjen, så lurer jeg på om du vet hva en venn er i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strenge Frk.Gerd Skrevet 8. mai 2010 #718 Del Skrevet 8. mai 2010 (endret) Og hva gir da disse mannlige vennene dine deg som du ikke kan få av venninner? Menn kan være lettere å forholde seg til, mindre drama og de gir et annet perspektiv på mange ting og dermed gir et bredere spekter av svar på alt man kan lure på og snakke om. F.eks med to kompiser kan jeg diskutere: Astronomi, fysikk, filosofi, psykologi, politikk og samfunn fra et mannlig perspektiv. Dette lærer jeg blandt annet noe av. Samt at guttevennene sier ting rett fra levra, utilslørte sannheter og en god dose realisme som jeg setter pris på å høre. Og ikke minst DE TÅLER å høre ting rett fra levra til gjengjeld uten at de begynner å grine. Vi deler samme sorte jævelige humor (noe mange jenter rynker på nesen av, selv om 2 venniner deler denne). De gir meg også et lite innblikk inn i menns tankegang, hvilket jeg også lærer noe av. Og selvsagt; De jager bort de som de og jeg oppfatter som idioter, og gir meg kyniske og realistiske råd når det trengs.. ALtså , mao, de beskytter meg. Dette er de rent kjønns faktoriske fordelene.. selvsagt har de mange kvaliteter jeg også setter pris på rent individuellt nivå, untatt kjønnsfaktorene. Jeg er ihvertfall fornøyd med å ha lik fordeling av menn og kvinner innenfor nærmeste vennekrets, og tror det fører til at ting blir en smule balansert. Endret 8. mai 2010 av Strenge Frk.Gerd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 8. mai 2010 Forfatter #719 Del Skrevet 8. mai 2010 Ja, det er sikkert og visst. Men mitt svar kom som respons på ditt utsagn om at det ikke er "strategisk fornuftig" av en singel person å ha venner av motsatte kjønn. Og det bestred jeg. For, for veldig mange er det nettopp dét. "Strategisk og fornuftig", altså. Takk for at du gjorde meg obs på det. Hvorfor i all verden skulle det være strategisk og fornuftig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 8. mai 2010 #720 Del Skrevet 8. mai 2010 Tja, er ikke skilsmisseraten over 50% nå fortia? For ikke å snakke om alle samboerforholdene som ryker. Så det er ikke akkurat noen automatikk i at alle andres normer og regler er bedre enn mine. Langt derifra. Og normal kan altså bety gjennomsnittlig. Jeg sier ingenting om at andres regler er bedre enn dine, les innlegget mitt om igjen. Jeg ber deg bare å akseptere at andre har andre regler og normer i sine forhold, ut fra hva de synes er best i sitt forhold. Og noen par har ikke problemer i forhold til venner. Det er ikke en automatisk sammenheng i at par med venner av begge kjønn er overrepresentert på skilsmissestatistikken. Mine foreldre har vært gift i 46 år og har alltid hatt et avslappet forhold til hverandres venner, og der er det også venner av motsatt kjønn. De har det moro sammen fortsatt etter 46 år sammen. Og jeg er eldste barnet og er derfor ganske gammel allerede og jeg får ennå nye venner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg