Gå til innhold

Kvinner og menn - kompiser?

Fremhevede innlegg

Gjest Prøvekandidat
Skrevet

Var mer en generell betraktning om at når man bare er innom i blant (ok, litt mer enn det) så er det vanskelig å henge med på hva dere dedikerte singel-forum'ere diskuterer. Store deler av forumet skulle nesten vært lest som en tråd - for å få med seg alt av understrømmer.

Pluss at selv om gudene skal vite at Steinar har diskutert seg selv inn i situasjonen, så var det er veldig ensidig trykk mot han nå.

Ja, han har nok diskutert seg inn i situasjonen.. med ukonsekvente meldinger, god dag mann økseskaft-svar og selvmotsigelser... og ved å så tvil om andres erfaringer..

Han er veldig tålmodig da, det skal han ha.. :)

Videoannonse
Annonse
Gjest KateW
Skrevet (endret)

Jeg er i hvert fall ikke spesielt interessert i biler lenger.

Det eneste som interesserer meg med biler nå er at den går fra A til B på en behagelig måte, og at jeg kan sette den på verkstedet for service ;)

Hvem man blir venner med er helt tilfeldig, og gode venner er det veldig langt i mellom.

Ellers er det ikke kritisk viktig at dama og jeg har identiske interesser. Man trenger å kunne gjøre litt hver for seg også. Men en del ting må man selvfølgelig ha lyst til å gjøre i sammen også.

Ah, så det du sier er at du ikke har noen iterresser?

Endret av KateW
Skrevet

Ah, så det du sier er at du ikke har noen iterresser?

Det har jeg ikke sagt noe som helst om.

Og jeg kan forøvrig ikke tenke meg at det finnes ett eneste levende menneske som ikke har en eller annen interesse.

Skrevet

Ja, han har nok diskutert seg inn i situasjonen.. med ukonsekvente meldinger, god dag mann økseskaft-svar og selvmotsigelser... og ved å så tvil om andres erfaringer..

Han er veldig tålmodig da, det skal han ha.. :)

Min innstilling er veldig enkel.

Jeg er ikke interessert i ei dame for å få flere venner - utenom henne selvfølgelig.

At et kjærestepar er/blir bestevenner, er etter min mening kritisk viktig for forholdet.

Og det er heller ingen som helst tvil om at når en part har venner av det motsatte kjønn, så kompliserer det etableringen av det nye kjæresteforholdet.

Gjest Anjelika
Skrevet

Og det er heller ingen som helst tvil om at når en part har venner av det motsatte kjønn, så kompliserer det etableringen av det nye kjæresteforholdet.

Edit: så kompliserer det etableringen av det nye kjæresteforholdet FOR DEG.

Gjest Prøvekandidat
Skrevet

Jeg er ikke interessert i ei dame for å få flere venner - utenom henne selvfølgelig.

At et kjærestepar er/blir bestevenner, er etter min mening kritisk viktig for forholdet.

Det er helt greit at du helst ikke vil ha en dame med venner, og at du vil være bestevenn med dama di. Jeg var bestevenn med min mann, og så hadde vi venner i tillegg.

Så kommer til slutt, atter en gang, en generell påstand fra deg som du tydeligvis mener må gjelder for alle som etablerer et kjæresteforhold - og der er det flere av oss som er ringende uenig. Det er den biten jeg har uthevet i ditt innlegg.

DU mener at for deg blir det komplisert når en eventuell kjæreste har en venn av det annet kjønn, for flere av oss andre så har den biten ikke gjort det komplisert å etablere et kjæresteforhold. Derfor kan du ikke trekke den konklusjon om at det generelt for alle blir komplisert å etablere nye kjæresteforhold hvis den ene parten har venner av motsatt kjønn.

Du vil ha problemer med det, jeg har aldri hatt problemer med det. Og derfor faller utsagnet "...ingen som helst tvil .." på sin egen urimelighet, for allerede ved at jeg og andre har klart og klarer å etablere forhold til noen som har venner av begge kjønn så kommer det en tvil inn i bildet.

Du må gjerne ha din egen oppfatning av hvordan et kjæresteforhold skal være - for deg. Det er de generelle uttalelsene dine jeg har problemer med, der du ikke sier spesifikt at for meg vil det skape problemer.., eller jeg mener at... Det er der du mer utbasunerer at sånn må det være, det er mest fornuftig for alle... og liksom snakker på vegne av alle.

Gjest Prøvekandidat
Skrevet

:ler: Å, guri malla - tenk å kunne få det fram med så få ord...

Gjest Bianca26
Skrevet

Når skal du forstå at vi ikke sier at du skal få kjæreste for å få venner, vi sier bare at får du dame så må du ta hele pakka og være villig til å bli kjent med hennes venner, både gutter og jenter, og da er det en fordel om du også blir venner med de, for da er det kjekkere for dere som par å være sosiale med hverandres venner, for kjærester pleier å være sosiale med hverandres venner av og til. Om du ikke er interessert i å vite av hennes venner, da er det jo DU som er problemet, og dermed hadde valget bært enkelt. Selvfølgelig om jeg hadde vært dama di da, hadde jeg dumpa deg og valgt vennene mine. For jeg hadde ikke funnet meg i om min type hadde en slik negativ holdning til mine venner.

Skrevet

Jada, du har rett i det selvfølgelig.

Men tror du virkelig på at jeg er den eneste i verden som ser på dette som et problem, eventuelt en komplikasjon?

Gjest Bianca26
Skrevet

Men tror du virkelig på at jeg er den eneste i verden som ser på dette som et problem, eventuelt en komplikasjon?

Nei, deg og andre sykelig sjalu usikre menn...

Gjest Anjelika
Skrevet

Føler vi går litt i sirkler her nå, men:

Nei, jeg tror ikke du er den eneste i verden som er sånn. Men jeg holder meg enkelt og greit langt unna dere, og det har foreløpig ikke bydd på ett eneste problem eller komplikasjon i mitt liv.

Å være anti venner av motsatt kjønn er så langt oppe på dealbreaker-lista mi at en eventuell interesse for en fyr hadde møtt sin akutte død det sekundet han ytret noe som bare ligner litt på det du har lirt av deg i denne tråden.

Gjest Prøvekandidat
Skrevet

Nei, jeg tror ikke at du er den eneste i verden som ser sånn på det, men for meg personlig har det enda ikke vært et problem - og tror du virkelig at jeg er den eneste som ikke ser på dette som et problem eller en komplikasjon?

Gjest Bianca26
Skrevet

Nei, jeg tror ikke at du er den eneste i verden som ser sånn på det, men for meg personlig har det enda ikke vært et problem - og tror du virkelig at jeg er den eneste som ikke ser på dette som et problem eller en komplikasjon?

Og Steinar, jeg tror ikke du er den eneste som er totally bonkers.

Skrevet

Føler vi går litt i sirkler her nå, men:

Nei, jeg tror ikke du er den eneste i verden som er sånn. Men jeg holder meg enkelt og greit langt unna dere, og det har foreløpig ikke bydd på ett eneste problem eller komplikasjon i mitt liv.

Å være anti venner av motsatt kjønn er så langt oppe på dealbreaker-lista mi at en eventuell interesse for en fyr hadde møtt sin akutte død det sekundet han ytret noe som bare ligner litt på det du har lirt av deg i denne tråden.

Ja, du er selvfølgelig ikke så naiv at du tror at alle mennesker passer i sammen med alle.

Sånn er det nemlig LANGT ifra. Det skal mye til for at to ulike individer skal passe godt i sammen i et parforhold.

Skrevet

Jeg er rimelig sikker på at det er en klar majoritet av både kvinner og menn som vil se på den nye kjærestens kompisforhold som et problem eller en komplikasjon.

Skrevet

Jeg er rimelig sikker på at det er en klar majoritet av både kvinner og menn som vil se på den nye kjærestens kompisforhold som et problem eller en komplikasjon.

Pøh. En majortitet av dagens oppegående mennesker har venner av begge kjønn.

Gjest Anjelika
Skrevet

Jeg tror ikke du skal være så rimelig sikker på det. Jeg har som sagt ikke vært borti noe slikt, alle jeg kjenner har venner av begge kjønn. Og mange av de har til og med kjærester ;) Men jeg kan godt slå meg til ro med at jeg og alle jeg kjenner er unormale om det er poenget, jeg trives isåfall godt med det.

Om poenget ditt er at vi utelukker "for mange" når vi har venner av motsatt kjønn så tror jeg ikke du skal rope så høyt om det med den listen din over hvordan din kvinne skal være. Jeg er rimelig sikker på at det er en klar majoritet av kvinner som vil se på dine krav som et problem og en komplikasjon.

Skrevet

Jeg tror ikke du skal være så rimelig sikker på det. Jeg har som sagt ikke vært borti noe slikt, alle jeg kjenner har venner av begge kjønn. Og mange av de har til og med kjærester ;) Men jeg kan godt slå meg til ro med at jeg og alle jeg kjenner er unormale om det er poenget, jeg trives isåfall godt med det.

Om poenget ditt er at vi utelukker "for mange" når vi har venner av motsatt kjønn så tror jeg ikke du skal rope så høyt om det med den listen din over hvordan din kvinne skal være. Jeg er rimelig sikker på at det er en klar majoritet av kvinner som vil se på dine krav som et problem og en komplikasjon.

Disse kvinnene og jeg kommer aldri til å ha noen nærmere kontakt. Veldig enkelt.

Skrevet

Sikkert ikke, men har det noen betydning for meg?

Gjest Prøvekandidat
Skrevet

Hvordan kan du være så sikker når det faktisk er en klar majoritet bare i denne tråden som kan fortelle at de ikke har opplevd at en eventuell ny kjærestes har sett på vårt kompis/venninneforhold som et problem?? Det er også en majoritet av oss her i tråden som lever/har levd i forhold hvor det ikke har vært verken et tema eller et problem.

Og nei, det trenger ikke å ha noen betydning for deg.. bortsett fra å anerkjenne at det som kan være et problem for deg ikke trenger å være et problem for andre. Jeg prøver ikke å få deg til å leve som meg, jeg prøver bare å fortelle at du ikke sitter på den ultimate sannhet for alle andre. :)

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...