Amys Skrevet 16. april 2010 #101 Skrevet 16. april 2010 Suukkk....så var vi der igjen! Det har ingen betydning om man poster som gjest eller ikke. Mange gjester, mange svar. Få gjester få svar! Og det var vel det du ville har vel..respons på innlegget ditt. Personlig så synes jeg det høres ut som svigerforeldrene dine mangler litt folkeskikk faktisk. Og jeg syns ikke at det er spesielt rat at du reagerer på det, men hjelpen kan ikke komme her fra. Det må du og samboeren ta direkte med de det gjelder. Forsåvidt enig. Men personlig synes jeg det er dårlig folkeskikk å komme med kritikk (spesielt av den uhøflige sorten) når man poster som anonym eller gjest. Vi med nick er jo tildels anonyme vi og, men da kan man iallfall kjenne igjen det samme nicket i forskjellige tråder, og man kjenner lettere igjen de som alltid skal kverulere og irritere seg over ting. Men..var litt off-topic dette
Gjest pia Skrevet 16. april 2010 #102 Skrevet 16. april 2010 Takk!!! Jeg vet at hjelpen ikke kan komme herfra, men jeg trengte andres helt upartiske syn på dette utfra episodene jeg har beskrevet. Jeg er ikke absurd synes jeg! Nå er jeg er en person som er veldig redd for å gjøre forskjell på folk. Forskjellsbehandling er det verste jeg vet! Du ville ikke få et upartisk syn på et debattforum. Folk vi ta parti enten med deg eller med svigerforeldrene dine avhengig av hvem de kjenner seg igjen i. Som oftest vil grunnen til at folk skriver inn på et debattforum være at de vil få erkjennelse for sine meninger og observasjoner, men det får man ikke alltid.
Gjest gjest Skrevet 16. april 2010 #103 Skrevet 16. april 2010 Du ville ikke få et upartisk syn på et debattforum. Folk vi ta parti enten med deg eller med svigerforeldrene dine avhengig av hvem de kjenner seg igjen i. Som oftest vil grunnen til at folk skriver inn på et debattforum være at de vil få erkjennelse for sine meninger og observasjoner, men det får man ikke alltid. Jeg tenker at man skriver inn til ett forum om man er ukomfortabel med en situasjon. Men det er liten vits i å skrive til ett forum om man ikke er villig til å ta inn over seg andre vinklinger enn den ene vinkelen man selv ser. Da ser jeg ikke hensikten med å diskutere. Hvorfor i all verden skrive inn og stille noen spørsmål hvis man ikke takler svar? Hvilke svar som er upartiske kan vel diskuteres - men man må være villig til å se andre sider av en sak. Slik er jo livet - slik lærer man og takle livet og sine medmennesker på en god måte. På den måten lærer man - man ser andre ståsteder enn akkurat sin egen nesetipp. Det krever litt klokskap å kunne åpne opp for flere sider og ikke legge folk for hat og gi dem meninger/tanker de kanskje ikke har ut fra deres ståsted. Er man ikke villig til å ta til seg annet enn sine egne forestillinger - så lurer jeg VELDIG på hvorfor man er på ett slikt forum - annet enn å kunne få bekreftelse på seg selv. Men for å få bekreftelse/bedre selvbilde/større selvtillit - så bør man ihvertfall ikke utlevere seg i cyberspace - men gjøre en innsats i Real life.
Dolly-Betty Skrevet 16. april 2010 Forfatter #104 Skrevet 16. april 2010 Kan ikke du revurdere dine subjektive holdninger? Eller hevder du å være vår herre siden du sitter på objektiviteten og sannheten? Hva mener du med en subjektiv holdning? Det som har hendt med meg/kjæresten/familien hans, og det jeg beskriver må jo nødvendigvis bli ganske subjektivt. Man kan jo ikke skrive objektivt om en slik sak - doooh Jeg hevder ikke at jeg er vår herre elns, men hva er det du hevder med å skrive det slik til meg? Jeg prøver å ha en diskusjon med en fundamental argumentasjon, men uansett hva jeg argumenterer med så vil du få det fra til at jeg er "the bitch" i saken mellom meg og familien hans. Jeg har i denne tråden blitt beskrevet som: - barnslig - bare en kjæreste - helt desperat - helt absurd - glad du ikke er min svigerinne - bortskjemt unge - snever - vrang - vår herre Litt av noen ord må jeg si...
Dolly-Betty Skrevet 16. april 2010 Forfatter #105 Skrevet 16. april 2010 Om man diskuterer en sak, er det da nødvendig å bruke sånne sterke ord? - barnslig - bare en kjæreste - helt desperat - helt absurd - glad du ikke er min svigerinne - bortskjemt unge - snever - vrang - vår herre
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2010 #106 Skrevet 16. april 2010 Hva mener du med en subjektiv holdning? Det som har hendt med meg/kjæresten/familien hans, og det jeg beskriver må jo nødvendigvis bli ganske subjektivt. Man kan jo ikke skrive objektivt om en slik sak - doooh Jeg hevder ikke at jeg er vår herre elns, men hva er det du hevder med å skrive det slik til meg? Jeg prøver å ha en diskusjon med en fundamental argumentasjon, men uansett hva jeg argumenterer med så vil du få det fra til at jeg er "the bitch" i saken mellom meg og familien hans. Jeg har i denne tråden blitt beskrevet som: - barnslig - bare en kjæreste - helt desperat - helt absurd - glad du ikke er min svigerinne - bortskjemt unge - snever - vrang - vår herre Litt av noen ord må jeg si... Det var ment til den jeg siterte, den som kritiserte deg. Hallo, er du så hårsår at du ikke kan skille snørr og bart? En kan jo begynne å lure på om du faktisk er i ubalanse som enkelte her mener...
Dolly-Betty Skrevet 16. april 2010 Forfatter #107 Skrevet 16. april 2010 (endret) Det var ment til den jeg siterte, den som kritiserte deg. Hallo, er du så hårsår at du ikke kan skille snørr og bart? En kan jo begynne å lure på om du faktisk er i ubalanse som enkelte her mener... Da er det to her inne som er Gjest_Gjest_*, for det var en Gjest_Gjest_* som hadde skrevet det om å være subjektiv/objektiv. Årh, kan dere ikke skaffe et ordentlig brukernavn??? :gjeiper: Jeg liker ikke snørr og barter Nå har jeg blitt kalt for i ubalanse også. Er dette anonymitetens "vi skal psyke" deg ned gruppe som opererer på KG. De har vært rundt på andre forumer har jeg hørt Endret 16. april 2010 av Dolly-Betty
Gjest gjest Skrevet 16. april 2010 #108 Skrevet 16. april 2010 Om man diskuterer en sak, er det da nødvendig å bruke sånne sterke ord? - barnslig - bare en kjæreste - helt desperat - helt absurd - glad du ikke er min svigerinne - bortskjemt unge - snever - vrang - vår herre Jeg har brukt en del av disse ordene. MEN jeg har skrevet at du argumenterer som................. DINE meninger, dine ytringer som ...... Jeg har ikke sagt at du er....... Bare det er en liten nyanse du ikke får med deg - men som du tar i verst tenkelige måte. Ja, du er bare en kjæreste - det er fakta.....men du legger masse negative følelser i det. Det er ditt problem - ikke andres problem - så hvorfor plage seg selv med den nedgraderingen du ser i det? Jeg har nok også skrevet at jeg glad du ikke er min svigerinne - og det står jeg for - for du er komplisert å forholde seg til, slik jeg har sett deg her. Jeg hadde ikke orket noe nær kontakt når alt er så følsomt og alt blir så tolket i hodet ditt. For sånt orker ikke jeg å forholde meg til - for jeg skal ha ett liv som er bra og ukomplisert. Og i en slik setting hadde alle dine tolkninger i hytt og pine blitt noe jeg hadde valgt bort tvert.
Dolly-Betty Skrevet 16. april 2010 Forfatter #109 Skrevet 16. april 2010 Jeg har brukt en del av disse ordene. MEN jeg har skrevet at du argumenterer som................. DINE meninger, dine ytringer som ...... Jeg har ikke sagt at du er....... Bare det er en liten nyanse du ikke får med deg - men som du tar i verst tenkelige måte. Ja, du er bare en kjæreste - det er fakta.....men du legger masse negative følelser i det. Det er ditt problem - ikke andres problem - så hvorfor plage seg selv med den nedgraderingen du ser i det? Jeg har nok også skrevet at jeg glad du ikke er min svigerinne - og det står jeg for - for du er komplisert å forholde seg til, slik jeg har sett deg her. Jeg hadde ikke orket noe nær kontakt når alt er så følsomt og alt blir så tolket i hodet ditt. For sånt orker ikke jeg å forholde meg til - for jeg skal ha ett liv som er bra og ukomplisert. Og i en slik setting hadde alle dine tolkninger i hytt og pine blitt noe jeg hadde valgt bort tvert. Uansett hvordan ordene blir brukt, så er det ord som har endt opp her. Og alle ordene er negativt ladde. Hvis du mener at jeg ut fra å skrive på et forum er ustabil, eller hva du nå sa... Hvorfor klaske på alle disse ordene for å fremheve dine synspunkt? Har du noe bra liv? Du sitter jo her og skriver negativt ladde ord anonymt til brukere på KG. Høres ikke spesielt koselig ut synes jeg. Jeg liker å skrive på forum for å hjelpe andre/snakke med andre om felles interesser. Men har skjønt at forum for barn/familie ikke er noe man bør legge ut noe særlig på igjen. Noen takler ikke tråder som blir tatt opp, og må bare slenge dritt. Kan selvfølgelig forstå at de som ikke kjenner seg igjen i min situasjon gir blaffen. Alle gjør jo forsåvidt det. Det er jo ikke deres problem. Kanskje man er svak som utgir problemer på et forum, men det er for å høre fra likesinnede og få andre sympati slik at man ikke kjenner seg så alene. Jeg tror vi setter punktum for denne tråden, for dette fører ikke til noe mer. Noen holder med meg i at jeg blir dårlig behandlet, mens andre tviholder på at jeg er skjør og garantert en vanskelig person å forholde meg til. Jeg kan ikke begripe at man ut fra et forum kan si det. Jeg tror at alle som har svart meg her har noe godt i seg. Noen litt lenger inne enn andre selvfølelig... God helg, folkens!
Gjest gjest Skrevet 16. april 2010 #110 Skrevet 16. april 2010 Du greier visst ikke å skille på folk her inne: Det er forskjell på Gjest og gjest. Du har tillagt meg mye nå som ikke kommer fra meg. Jeg tror kanskje det går "ei kule varmt" hos deg nå. Du burde lære deg å ikke ta ting så personlig og forholde deg til sak. Selvfølgelig bruker folk her inne ord for å poengtere sine meninger. Din tolkning er det vanskelig å gjøre noe med for andre. Uansett hva folk her inne har sagt, som ikke er av samme mening som deg, så har du tatt det som personlig angrep. Jeg får ikke problemer av det - men du får. Du takler jo ikke at andre har andre synspunkt enn deg. Ditt reaksjonsmønster fremkalte ordet "ustabil" av en debattant. Du ser jo ikke selv at kanskje du overreagerte - du ser bare andre som "slår" deg. Du skriver: Kanskje man er svak som utgir problemer på et forum, men det er for å høre fra likesinnede og få andre sympati slik at man ikke kjenner seg så alene.[/b] Da er du nok på feil sted, ja. Men husk det er livsberikende å kunne se lenger enn sin egen nesetipp også. Men er du ikke villig til det - så er det dumt å gå på ett diskusjonforum
Ahurorah Skrevet 16. april 2010 #111 Skrevet 16. april 2010 Vel.. jeg kan forstå at du vil ha et godt forhold til foreldrene. Men hvis du og kjæresten din virkelig har så godt forhold? Hvorfor snakker du ikke med han om det? Det kan være en god grunn til at det er slik.
Dolly-Betty Skrevet 16. april 2010 Forfatter #112 Skrevet 16. april 2010 Du greier visst ikke å skille på folk her inne: Det er forskjell på Gjest og gjest. Du har tillagt meg mye nå som ikke kommer fra meg. Jeg tror kanskje det går "ei kule varmt" hos deg nå. Du burde lære deg å ikke ta ting så personlig og forholde deg til sak. Selvfølgelig bruker folk her inne ord for å poengtere sine meninger. Din tolkning er det vanskelig å gjøre noe med for andre. Uansett hva folk her inne har sagt, som ikke er av samme mening som deg, så har du tatt det som personlig angrep. Jeg får ikke problemer av det - men du får. Du takler jo ikke at andre har andre synspunkt enn deg. Ditt reaksjonsmønster fremkalte ordet "ustabil" av en debattant. Du ser jo ikke selv at kanskje du overreagerte - du ser bare andre som "slår" deg. Du skriver: Kanskje man er svak som utgir problemer på et forum, men det er for å høre fra likesinnede og få andre sympati slik at man ikke kjenner seg så alene.[/b] Da er du nok på feil sted, ja. Men husk det er livsberikende å kunne se lenger enn sin egen nesetipp også. Men er du ikke villig til det - så er det dumt å gå på ett diskusjonforum God helg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå