Gå til innhold

Ikke akseptert av svigers?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg trenger god kontakt med familie!!! Det har jeg med mine. Ser de så ofte jeg kan - både med og uten han.

Når ikke han kan vise at vi kan ha slik kontakt med hans familie med alle de forskjellige mennskene så blir jeg her jeg er til han vil komme å bo her.

Det betyr jo nødvendigvis ikke at man må flytte dit mannen er.

Men den flyttinga er det da heller ingen andre enn du som har dratt opp.

Et nært forhold til familie, er fo meg at man kan stikke innom på kort varsel og slange seg i en stol eller hoppe inn i dugnaden de driver med. At man går på kjøkkenet og finner seg en skive dersom man er sulten eller et glass vann dersom man er tørst. Selv bor samboer og jeg en halv dagsreise unna foreldrene våre (og de bor også flere timer unna hverandre), så vi stikker ikke bare innom på en kopp kaffe. Men vi oppfører oss som hjemme når vi er hos de, og forventer at de også oppfører seg som hjemme når de er hos oss.

Endret av MissStiles
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Stilig!!! Så det er hans foreldres skyld at du ikke er flyttbar. Kult!!

Hva skal du med dem?

Det har vært negativitet rundt det at jeg har lyst til å bo der jeg kommer fra. Han sier det er helt ok at han gjerne vil det. Mulig det er en faktor på at jeg ikke er den mest populære gåsa i distriktet...

Hva er galt i vil ha nære relasjoner til familie?!?

Endret av MissStiles
Skrevet

Men den flyttinga er det da heller ingen andre enn du som har dratt opp.

Et nært forhold til familie, er fo meg at man kan stikke innom på kort varsel og slange seg i en stol eller hoppe inn i dugnaden de driver med. At man går på kjøkkenet og finner seg en skive dersom man er sulten eller et glass vann dersom man er tørst. Selv bor samboer og jeg en halv dagsreise unna foreldrene våre (og de bor også flere timer unna hverandre), så vi stikker ikke bare innom på en kopp kaffe. Men vi oppfører oss som hjemme når vi er hos de, og forventer at de også oppfører seg som hjemme når de er hos oss.

Det var noen her som skrev at jeg bare burde stikke innom svigers på måffå for å bli kjent med de. Det er jo ikke så lett når vi ikke bor i samme by og jeg ikke bor der/er der hver dag.

Jeg kan jo ikke bare gå å snuse i kjøleskapet til fremmede mennsker. Det er frekt :gjeiper: Hehe.

Skrevet

Det har vært negativitet rundt det at jeg har lyst til å bo der jeg kommer fra. Han sier det er helt ok at han gjerne vil det. Mulig det er en faktor på at jeg ikke er den mest populære gåsa i distriktet...

Hva er galt i vil ha nære relasjoner til familie?!?

Helt riktig - det er nok fordi svigerforeldrene dine ikke liker deg at han kan tenke seg å flytte til din arena - kan ikke skjønne annet. Godt tenkt!! Stå på!! Forferdelige folk disse svigersene dine, forresten :fnise:

Skrevet (endret)

Det var noen her som skrev at jeg bare burde stikke innom svigers på måffå for å bli kjent med de. Det er jo ikke så lett når vi ikke bor i samme by og jeg ikke bor der/er der hver dag.

Jeg kan jo ikke bare gå å snuse i kjøleskapet til fremmede mennsker. Det er frekt :gjeiper: Hehe.

A) Du bor en time unna. Ikke lenger enn at du fint kan stikke innom (sammen med kjæresten din, så klart) på måfå.

B) Foreldrene til kjæresten din er ikke mer fremmede enn hva du gjør det til selv. Men ser du på dem som fremmede, og forventer å bli oppvartet når du er på besøk, så forblir de naturligvis fremmede. Og de inviterer dere antagelig sjeldnere "fordi hun kjæresten er så storforlangde og vanskelig å ha i hus".

Endret av Wadjet
Skrevet

Dersom saken er at du ønsker å ha et nært forhold til din svigerfamilie fordi de er familie og du er glad i de så skjønner jeg deg absolutt.

Det jeg ikke skjønner er at du henger deg opp i maten, servering og oppvartning..du er ikke på restaurant eller på besøk hos fremmede, det er familie! Kanskje det er derfor de foretrekker kona til svigerbroren din, fordi hun ser på de som en del av familien sin?

Det virker ikke som du liker de noe særlig på måten du snakker om de, så kanskje det er bedre at dere ikke har så mye med hverandre å gjøre? Du er jo helt opphengt i at de spiser hummer og reiser på ferie...helt vanlige ting. Tror det er du som er fiksert på at du er en vanlig jente og de er overklasse eller noe sånt, ikke omvendt. Virker som du bare vil at de skal gi deg mat og penger og ferier, varte deg opp liksom. Synes ikke du burde være så sjalu, hvis du slapper av litt og møter de med åpenhet og kjærlighet så går det nok bedre en hvis du møter opp full av forakt og sjalusi og venter å bli oppvartet.

Skrevet

Himmel for et styr du lager. Jeg synes innleggene dine bærer preg av furtenhet, misunnelse og store krav.

Kanskje dette er noe av grunnen til at svigersene dine holder avstand til deg?

Jeg har flyttet til min manns bosted, har en svigerfamilie jeg har null til felles med, men det er da mannen min jeg vil ha, ikke dem.

Ellers tar jeg selv ansvar for mitt sosiale liv, og det burde kanskje du også vurdere å gjøre. Bli voksen!

Skrevet

Og da lurer jeg bare på en ting.

Ber dere de på middag? Har de på besøk, ber de med på restaurant el. ? Jeg ville mye heller gjort det hvis mannen allerede er der 1-2 ganger i uken.

Skrevet

Herregud. Dersom du vil ha et så fantastisk nært og fortrolig forhold til kjærestens foreldre får du gjøre en innsats, ikke bare klage og skylde på dem. Begynn med deg sjæl. Ta initiativ og ikke bare sitt der og forvent at de skal styre samtalen.

Enkelte er veldig vriene å bli kjent med fordi de forventer at andre skal bli kjent med dem, de forstår ikke at det må to villige personer til for å skape en god relasjon. Du virker på meg som en av dem.

Det at dere ikke går så godt overens gjør kanskje også at de ikke lenger gidder å bry seg med deg når du er så krevende, og heller ikke gjør ditt for å skape god stemning, men sverger til drama (som vi ser et feiende flott eksempel på her i tråden), og de regner kanskje med at du ikke blir en permanent del av familien.

Skrevet

Hvis det har seg slik at de ikke liker deg så er det vel bedre at de i så fall tar avstand enn at de oppfører seg vemmelig mot deg og er svigerforeldre fra helvete som mange andre opplever?

Jeg tar heller de fraværende, enn de kjølige, slemme, kyniske, bedrevitende, hekkende og nedlatende.

Skrevet (endret)

inntrykket jeg sitter igjen med (basert på ting skrevet i tråden):

Kanskje de liker deg, dvs. så mye man kan like en person uten å ha blitt godt kjent med henne. Kanskje de ikke så på invitasjonen som en MIDDAGSinvitasjon, og at de dermed trodde at ingen ville bli fornærmet hvis man ordnet seg med middag selv. Kanskje de ER uformelle mennesker.

Kanskje konen til broren er mye mer på besøk (uten å bli bedt spesifikt - at hun bare "hiver seg med"). Kanskje hun tar seg mer til rette, og dermed føler seg mer hjemme og har blitt mer kjent med dem. Og dermed også blitt invitert med på hytta (der er vel begrenset med overnattingsplass? Og uansett er det mer naturlig å be ektefeller med på hyttetur enn kjærester).

Kan det hende at innstillingen din ødelegger? Det at du føler deg uakseptert sender ut "avvisende" signaler? Kanskje DE føler at DU ikke aksepterer DEM?

Kanskje hvis du blir med kjæresten din oftere, firer litt på oppvartningskravene og heller tar deg en brødskive når du er sulten, og gjerne tar i et tak når de jobber i hagen når dere er på besøk, kanskje du da lettere vil bli sett på som en av familien? <- nå når jeg skriver det slik, så må jeg jo bare innrømme at jeg ikke ser på ikke-samboende som familie.

Endret av Jade
Skrevet

Jeg tenker også at du bør slappe mer av. Tenk; "Klart de liker meg? Hvorfor skulle de ikke det? Og hvis jeg lar dem bli skikkelig kjent med meg, så liker de meg sikkert ENDA bedre!"

Skrevet (endret)

Det er vanskelig for dere å sette seg inn i andre sin situasjon via nettet, men ting som jeg har opplevd "over long" tyder på at de rett og slett ikke liker meg! Jeg kan ikke tro noe annet... :sjenert: Gjør du; les videre!

F.eks jeg har vært år gått og kjøpt fine gaver til halvsøstra hans når hun har bursdag. Egen gave fra bare meg. Vil at de skal like meg. Siste året hadde jeg vært hos han hele helga, og vi hadde spurt om det passet at vi kom ut en liten svipptur med gavene, men det passet ikke på lørdag og ikke på søndag. Han sa at vi kunne komme en liten tur uten noe stress. Men, nei. Da jeg dro hjem på søndags ettermiddag/kveld (noe de vet at jeg ofte pleier) så hadde de ringt og sagt at han kunne komme en tur. Ikke nevnt noe om meg... De har ikke familie i distriktet. Ingen besteforeldre, onkler/tanter og kjæresten min er eneste søsken som bor i kort radius rundt. Der fortalte han at det var det full bøtteballett med voksne venner av foreldrene ol. som var spurt i bursdagsfeiring denne ettermiddagen. Han sa selv at han ble skuffa for dette.

Da tenkte jeg; gurimann de må jo være flaue for at han skulle tatt med meg siden de hadde ringt etter jeg hadde dratt. Man planlegger ikke en slik bursdagsfeiring med kake og greier på 1 time. De kunne jo sagt dagen før, da han ringte, at vi kunne kommet ut en tur sammen med de andre den kvelden. Her er det ikke snakk om at jeg "bare er kjæresten" hans!!! "Bare kjæresten" kan da likestilles venner/naboer når lillesøstra hans har bursdag.De har ingen grunn til å oppføre seg sånn. Jeg har ikke sagt eller gjort de noe vondt! Grunnen til at jeg skriver litt aggresjon her, er pga måten jeg føler meg behandlet på av de.

Etter det har jeg bare vært utrolig skuffet. Hvem ville ikke følt seg god nok da??? Man føler seg jo dum når man går og kjøper fine gaver og det blir mottatt med en sånn takk! Så kanskje jeg er litt hårskjør rundt de generelt.

Jeg har spurt de til hans bursdager hvert år. Laget middag og kaker og styrt. Har spurt de til sommertreff med mine foreldre for at alle skal bli kjent! Prøver virkelig!!! :)

Noen nevnte også her på KG-forum at jeg må gjøre dugnad (hjelpe i hage etc) for å bli godtatt. I fjor til søstra konfirmasjon skaffet jeg alt teknisk utstyr/rigget opp med projektor etc for å være snill. Kom også med en stor kake fordi det er slik jeg har blitt opplært til å være.

Men likevel behandler de meg på merksnodige måter... Hva mer kan man gjøre?!? :sukk:

Endret av Dolly-Betty
Skrevet

Men likevel behandler de meg på merksnodige måter... Hva mer kan man gjøre?!? :sukk:

Hva mer du kan gjøre?

Ro deg ned, kort sagt.

Du tenker masse og lager scener i ditt hode på at de ikke liker deg. Du koker suppe på spiker; eller; du lager en fjær til 10 høns i deres disfavør.

Ro deg ned. Det rådet har du fått flere ganger i tråden - og i stedet for å se det - så vikler du til og lager ting større og større. Ro deg ned.

Lite sympatisk trekk å skape/forstørre problematikker. Og hvis de har merket det - så er det forståelig at de holder avstand.

Skrevet

Hva mer du kan gjøre?

Ro deg ned, kort sagt.

Du tenker masse og lager scener i ditt hode på at de ikke liker deg. Du koker suppe på spiker; eller; du lager en fjær til 10 høns i deres disfavør.

Ro deg ned. Det rådet har du fått flere ganger i tråden - og i stedet for å se det - så vikler du til og lager ting større og større. Ro deg ned.

Lite sympatisk trekk å skape/forstørre problematikker. Og hvis de har merket det - så er det forståelig at de holder avstand.

Jeg har ikke skapet forstyrrelser i noe bildet! Men jeg får en forstyrret holdning i hodet mitt når de holder meg utenfor. Leste du ikke innlegget jeg skrev før dette???

Jeg mener hva mer kan jeg gjøre for at de skal like meg enn det jeg har prøvd å gjøre til nå!

Jeg har innsett at jeg bare må belage meg på å ikke være en ordentlig del av familien før jeg har ring på fingeren og har presset ut et lite blodig vesen som er genetisk i slekt med de. Det rådet har jeg jo også fått her...

Skrevet (endret)

Det jeg ville fram til i siste lange innlegg 14.04, er at det har skjedd ting hele veien som gjør at jeg føler meg som "et hår" i suppa.

Jeg synes det er trist at de barna som gjør mye dugnad for foreldrene som hangjør, skal være de som blir minst prioritert!

Han er den eneste av barna som ikke har fått nøkkel til hytta f.eks. Hans yngre bror og hans dame (da de faktisk bare var kjærester - hadde egen nøkkel til familiehytta). Hvis vi skal dra dit må vi spørre om lov. Og vi rydder faktisk etter oss noe de andre ikke alltid pleier!! :lur:

Endret av Dolly-Betty
Skrevet

Jeg har ikke skapet forstyrrelser i noe bildet! Men jeg får en forstyrret holdning i hodet mitt når de holder meg utenfor. Leste du ikke innlegget jeg skrev før dette???

Jeg mener hva mer kan jeg gjøre for at de skal like meg enn det jeg har prøvd å gjøre til nå!

Jeg har innsett at jeg bare må belage meg på å ikke være en ordentlig del av familien før jeg har ring på fingeren og har presset ut et lite blodig vesen som er genetisk i slekt med de. Det rådet har jeg jo også fått her...

Du virker jo helt desperat etter å tilhøre denne familien. Du er kjæresten til sønnen der......du tilhører ikke familien. Ro deg ned.

Finn en trygghet i deg selv - der har du en jobb å gjøre - ikke å presse deg på folk. Du virker jo helt absurd i din tankegang med å være en del av noe.

Igjen; Ro deg ned - finn trygghet i deg selv.

Skrevet (endret)

Det jeg ville fram til i siste lange innlegg 14.04, er at det har skjedd ting hele veien som gjør at jeg føler meg som "et hår" i suppa.

Jeg synes det er trist at de barna som gjør mye dugnad for foreldrene som hangjør, skal være de som blir minst prioritert!

Han er den eneste av barna som ikke har fått nøkkel til hytta f.eks. Hans yngre bror og hans dame (da de faktisk bare var kjærester - hadde egen nøkkel til familiehytta). Hvis vi skal dra dit må vi spørre om lov. Og vi rydder faktisk etter oss noe de andre ikke alltid pleier!! :lur:

Det er vel ikke noe du skal bry deg med hvem de gir nøkkel til hytta til??????

Ja, med dine innfallsvinkler så blir du ett hår i suppa - helt forståelig. Jeg er glad du ikke er min svigerinne som har så mye å si om vår familie og bedreviter. Punkt 1. Du er den som vet minst om denne familien. Punkt 2. Du er ikke berettiget til å ta slike standpunkt i forhold til skjevfordeling osv som du "tror " du ser.

Endret av MissStiles
Skrevet (endret)

F.... til drama du skaper.

Det er vel ikke noe du skal bry deg med hvem de gir nøkkel til hytta til??????

Ja, med dine innfallsvinkler så blir du ett hår i suppa - helt forståelig. Jeg er glad du ikke er min svigerinne som har så mye å si om vår familie og bedreviter. Punkt 1. Du er den som vet minst om denne familien. Punkt 2. Du er ikke berettiget til å ta slike standpunkt i forhold til skjevfordeling osv som du "tror " du ser.

PUH!!! Dramaqueen er ikke ett kallenavn som er positivt

Det er utrolig dårlig gjort å skrive sånt!

Synes du ikke det er dårlig gjort å dele ut nøkler til ei familiehytte til noen av barna og ikke alle???

Hvorfor skulle ikke vi kunne få dra like mye på hytta som broren og hans kjæreste da?

Det er mange sånne småting som gjør meg veldig frustrert! Jeg har fra dag en blitt behandlet som et hår i suppe. I starten snakket de flere ganger om at jeg burde tenke på å studere mer... Passer nok ikke bra inn i en "akademisk" familie med min fagarbeiderbakgrunn.

Endret av MissStiles
Skrevet (endret)

Det er utrolig dårlig gjort å skrive sånt!

Synes du ikke det er dårlig gjort å dele ut nøkler til ei familiehytte til noen av barna og ikke alle???

Hvorfor skulle ikke vi kunne få dra like mye på hytta som broren og hans kjæreste da?

Det er mange sånne småting som gjør meg veldig frustrert! Jeg har fra dag en blitt behandlet som et hår i suppe. I starten snakket de flere ganger om at jeg burde tenke på å studere mer... Passer nok ikke bra inn i en "akademisk" familie med min fagarbeiderbakgrunn.

Vel, så tenker........så vær frustrert da. Du er nok et hår i suppen.

Likefullt så synes jeg du tar fullstendig feil og du har ett altfor opphøyd bilde av deg selv. Stå på!!

Endret av MissStiles

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...