Gjest Dainty Skrevet 15. april 2010 #81 Skrevet 15. april 2010 Voldsomt til negativ respons TS fikk her da.. At forhold til svigerfamilie ikke har noe særlig å si, synes jeg blir feil å påstå. Hvis TS og kjæresten nå skal kjøpe hus sammen, kan det jo godt være det kommer barn etterhvert, og da må hun nødvendigvis tilbringe ganske mye tid sammen med kjærestens familie, for barnas skyld. Og da kan det nok bli slitsomt i lengden om forholdet er anstrengt og hun har såre følelser rundt dette. Jeg synes det er vanlig folkeskikk å invitere sin sønn/datters kjæreste på en skikkelig middag, gjerne jevnlig om man bor nær hverandre. Jeg snakker ikke nødvendigvis om treretters med vin til, men gjerne en hyggelig kjøttkakemiddag og kaffe etterpå. Jeg har også inntrykk av at dette er noe de fleste foreldre gjør, og synes er hyggelig. De fleste har forståelse for at denne nye kjæresten gjerne er nervøs og ønsker å bli likt, det er da helt naturlig. Det er tross alt denne personen som er "den svake" i denne situasjonen, da det er h*n som er på helt fremmed territorium. Og å forskjellsbehandle søsken, synes jeg blir rart. I hvertfall hvis det er slik at bare broren og hans dame blir invitert i selskaper, slik TS beskriver, eller kun den ene broren får fri tilgang til hytta. Da hadde jeg nok blitt litt usikker, jeg også. Jeg synes det er rart at ikke kjæresten din tar dette opp med foreldrene sine, det er absolutt hans ansvar. Har han prøvd å gjøre dette?
MissStiles Skrevet 15. april 2010 #82 Skrevet 15. april 2010 Tråden er ryddet iht KGs regler. MissStiles, mod
Dolly-Betty Skrevet 15. april 2010 Forfatter #83 Skrevet 15. april 2010 Voldsomt til negativ respons TS fikk her da.. At forhold til svigerfamilie ikke har noe særlig å si, synes jeg blir feil å påstå. Hvis TS og kjæresten nå skal kjøpe hus sammen, kan det jo godt være det kommer barn etterhvert, og da må hun nødvendigvis tilbringe ganske mye tid sammen med kjærestens familie, for barnas skyld. Og da kan det nok bli slitsomt i lengden om forholdet er anstrengt og hun har såre følelser rundt dette. Jeg synes det er vanlig folkeskikk å invitere sin sønn/datters kjæreste på en skikkelig middag, gjerne jevnlig om man bor nær hverandre. Jeg snakker ikke nødvendigvis om treretters med vin til, men gjerne en hyggelig kjøttkakemiddag og kaffe etterpå. Jeg har også inntrykk av at dette er noe de fleste foreldre gjør, og synes er hyggelig. De fleste har forståelse for at denne nye kjæresten gjerne er nervøs og ønsker å bli likt, det er da helt naturlig. Det er tross alt denne personen som er "den svake" i denne situasjonen, da det er h*n som er på helt fremmed territorium. Og å forskjellsbehandle søsken, synes jeg blir rart. I hvertfall hvis det er slik at bare broren og hans dame blir invitert i selskaper, slik TS beskriver, eller kun den ene broren får fri tilgang til hytta. Da hadde jeg nok blitt litt usikker, jeg også. Jeg synes det er rart at ikke kjæresten din tar dette opp med foreldrene sine, det er absolutt hans ansvar. Har han prøvd å gjøre dette? Jeg synes slik du beskriver det høres normalt ut. Jeg skulle ønske det kunne være slik. Mine foreldre behandler han veldig fint. Det er slik jeg er oppvokst. Jeg håper bare på at det skal gå over at det føles/er slik med den delen av familien hans. Jeg er jo utrolig glad i han, men føler av og til at han ikke prøver nok på at vi skal bli bedre kjent med hverandre - svigers og meg! Men selvfølgelig, nå viste han jo at han prøvde å spørre om vi kunne komme en tur, og da ble det som det ble forrige helg. Det er kanskje en grunn for at han ikke har lyst til ta meg med dit.
Duracella Skrevet 15. april 2010 #84 Skrevet 15. april 2010 Det kan hende at kjæresten din ikke har noe godt forhold til foreldrene sine (f.eks. pga den oppførselen deres, som du nevner), at han ikke liker dem så godt. Tror du skal vurdere å spør han om det er noe underliggende her.
Gjest ellie25 Skrevet 15. april 2010 #85 Skrevet 15. april 2010 Hei hei TS! Jeg har forsøkt å skrive dette innlegget noen ganger, men sliter med å formulere meg. Som du vet er det vanskelig å uttrykke seg på nett slik at man blir forstått riktig. Jeg sleit også litt med å se din side av saken i de første innleggene dine, men forstod den mer fra din side etterhvert. Her tror jeg det er mange faktorer som kan skyldes din svigerfar og hans kones oppførsel, men å ramse dem opp har vel ingen hensikt. Det enkleste hadde vel kanskje vært å snakket med din svigerfar og hans kone om saken, da det kun er de som kan gi deg svarene på hvorfor de oppfører seg slik som de gjør. Dette er eventuelt en tøff samtale å ta, og jeg kan skjønne hvis du ikke ønsker å ta den. Men jeg tror ikke du har noe godt av å sitte å tenke på dette - i løpet av de få minuttene jeg har tenkt at jeg kommet opp med en mengde grunner for deres oppførsel, så jeg kan bare tenke meg tankerekken din. Så, den vanskelig, ubehagelige (og uvanlige?) løsningen er en samtale med dine svigerforeldre - det er kun de som kan gi deg svarene.
Gjest Gjest Skrevet 15. april 2010 #86 Skrevet 15. april 2010 Det kan hende at kjæresten din ikke har noe godt forhold til foreldrene sine (f.eks. pga den oppførselen deres, som du nevner), at han ikke liker dem så godt. Tror du skal vurdere å spør han om det er noe underliggende her. Dette er nok sant. Antar at det er både og, foreldrene og kjæresten til TS har sine problemer, og svigers gjør vel da sitt for å vise hva de syntes for.eks ved å ikke akseptere TS. Det kan rett og slett være et ledd i det å straffe kjæresten, og en forlengelse av det forholdet kjæresten har til foreldrene.
Gjest Gjest Skrevet 15. april 2010 #87 Skrevet 15. april 2010 Å kjære vene er det noe rart det er krig her i verden. Min kjære elskverdige svigermor hatet meg som pesten, og det la hun neimen ikke skjul på heller. Men jeg satte dama på plass og sa at det er greit at hun vet hvor skapet skal stå, men hun bestemmer ikke over mitt skap. Nå har vi en slags våpenhvile, vi kan ikke fordra hverandre og har ergo minst mulig med hverandre å gjøre. N har jeg vært sammen med min mann i snart 12 år. Nå er det min mann og ikke min svigermor jeg er gift med så om dama liker meg eller ikke er meg revnende likgyldig. Jeg er vokst opp i en tett og sammensveiset famile med løse bånd av dine, mine, våre barn, tanter bla bla bla. Men selv om jeg har det forventer jeg ikke det samme av min manns familie. Vil jeg vartes opp drar jeg på resturant ikke til svigers for å si det sånn. Jeg synes for å være ærlig at du høres ut som en kravstor og bortskjemt unge. Enten skal ting være på din måte eller ingen måte i det hele tatt. Verden tilpasser seg ikke etter en selv, man må selv tilpasse seg verden, og det skjønner til og med mine barn på 8 og 10.
Gjest gjest Skrevet 16. april 2010 #88 Skrevet 16. april 2010 Dette er nok sant. Antar at det er både og, foreldrene og kjæresten til TS har sine problemer, og svigers gjør vel da sitt for å vise hva de syntes for.eks ved å ikke akseptere TS. Det kan rett og slett være et ledd i det å straffe kjæresten, og en forlengelse av det forholdet kjæresten har til foreldrene. Kan jeg spørre hvilken drama-serie du kan refere/sammenligne med? Alle disse folkene med disse problemer - hvilke rollefigurer er det fra?
Gjest gjest Skrevet 16. april 2010 #89 Skrevet 16. april 2010 Å kjære vene er det noe rart det er krig her i verden. Min kjære elskverdige svigermor hatet meg som pesten, og det la hun neimen ikke skjul på heller. Men jeg satte dama på plass og sa at det er greit at hun vet hvor skapet skal stå, men hun bestemmer ikke over mitt skap. Nå har vi en slags våpenhvile, vi kan ikke fordra hverandre og har ergo minst mulig med hverandre å gjøre. N har jeg vært sammen med min mann i snart 12 år. Nå er det min mann og ikke min svigermor jeg er gift med så om dama liker meg eller ikke er meg revnende likgyldig. Jeg er vokst opp i en tett og sammensveiset famile med løse bånd av dine, mine, våre barn, tanter bla bla bla. Men selv om jeg har det forventer jeg ikke det samme av min manns familie. Vil jeg vartes opp drar jeg på resturant ikke til svigers for å si det sånn. Jeg synes for å være ærlig at du høres ut som en kravstor og bortskjemt unge. Enten skal ting være på din måte eller ingen måte i det hele tatt. Verden tilpasser seg ikke etter en selv, man må selv tilpasse seg verden, og det skjønner til og med mine barn på 8 og 10. Endelig ett fornuftig innlegg og tankerekke.
Dolly-Betty Skrevet 16. april 2010 Forfatter #90 Skrevet 16. april 2010 (endret) Ærlig talt, jeg er da ingen bortskjemt unge! Men jeg kan ikke hjelpe for at jeg reagerer når de sitter og vifter med alle planene om hvem de skal dele de siste humrene med (jeg har aldri spist hummer hos de enda de fisker hvert år), mens vi ikke får ei grov skive med brun ost en gang mens vi var der og hadde til og med fått beskjed en time i forveien at vi ikke måtte komme sultne dit... Nå er det min reaksjon! Men selvfølgelig, jeg liker å varte opp når vi har besøk for det er slik jeg er. Kanskje, hypotetisk sett, dere som reagerer så sterkt på tråden min er mer av en annen oppfatning om denne saken. Uten at jeg skal sette ut noen påstander... Kanskje?!? Og et par av episodene jeg har nevnt her; f.eks ikke spurt i bursdag, mens han får komme etter jeg har dratt. Hvor på planeten hører slik oppførsel til? Skal det gjøre meg barnslig og bortskjemt at jeg blir lei meg/frustert for å bli behandlet slikt. Ærlig talt! Det er ikke meg som er sneversynt her! Endret 16. april 2010 av Dolly-Betty
Gjest pia Skrevet 16. april 2010 #91 Skrevet 16. april 2010 Men hvis det plager deg så mye så må du jo SNAKKE MED DEM DA! Uansett hvor mye du diskuterer med oss her inne, så vil ikke det ha noen betydning for forholdet mellom deg og svigers.
ynskje Skrevet 16. april 2010 #92 Skrevet 16. april 2010 Jeg skjønner deg på en god del av disse tingene, og hadde nok reagert selv hvis det var jeg som hadde slike svigerforeldre. Jeg syntes det er kjæresten din sin jobb å si i fra hvis han eller du syntes du blir behandlet dårlig av foreldrene hans, ihvertfall når du ikke kjenner de så godt. Denne episoden med bursdagen håper jeg virkelig, for hans foreldre, bare var en misforståelse eller forglemmelse. Greit nok at du og kjæresten din ikke bor sammen, men dere har da vitterlig vært sammen i mange år. Det er stor forskjell en tredveåring som har vært sammen med kjæresten sin i 3 år, og en attenåring som har vært sammen med kjæresten sin i 2 mnd. Virker som om dere blir behandlet som det sistnevnte.
Dolly-Betty Skrevet 16. april 2010 Forfatter #93 Skrevet 16. april 2010 Men hvis det plager deg så mye så må du jo SNAKKE MED DEM DA! Uansett hvor mye du diskuterer med oss her inne, så vil ikke det ha noen betydning for forholdet mellom deg og svigers. Ja, men hvorfor trenger folk her å svare meg så utrolig ufint da! Det er jo mange her som har prøvd å få meg til å være den vrange. Man velger jo selv om man vil være med på/følge en diskusjon...
Gjest pia Skrevet 16. april 2010 #94 Skrevet 16. april 2010 Fordi når man kommuniserer på internett ligger det et stort filter i mellom det du prøver å uttrykke og det som faktisk kommer til uttrykk. Igjen som ligger det et filter mellom det som leses og det som vedkommende tolker ut fra det han/hun leser. Samtidig har vi alle forskjellig virkelighetsforståelse, og derfor forskjellige meninger. Kort sagt betyr det at noen vil oppfatte deg som et offer i denne sammenheng, mens andre vil oppfatte det slik at det er du som lager problemene. Derfor vil du få forskjellige tilbakemeldinger i denne debatten.
Gjest gjest Skrevet 16. april 2010 #95 Skrevet 16. april 2010 Ja, men hvorfor trenger folk her å svare meg så utrolig ufint da! Det er jo mange her som har prøvd å få meg til å være den vrange. Man velger jo selv om man vil være med på/følge en diskusjon... Jeg synes du argumenterer som en bortskjemt unge, at du er snever og vrang i din problemskaping.....og det synes jeg er barnslig. At du ikke liker det - det er naturlig. Jeg som andre velger hva/hvor vi vil kommentere. Du provoserer med din argumentasjon - tål det - eller er det også alle andres feil? Ringer det over hodet ingen bjeller i hodet ditt at du burde re-vurdere dine subjektive vurderinger????
Dolly-Betty Skrevet 16. april 2010 Forfatter #96 Skrevet 16. april 2010 (endret) Jeg synes du argumenterer som en bortskjemt unge, at du er snever og vrang i din problemskaping.....og det synes jeg er barnslig. At du ikke liker det - det er naturlig. Jeg som andre velger hva/hvor vi vil kommentere. Du provoserer med din argumentasjon - tål det - eller er det også alle andres feil? Ringer det over hodet ingen bjeller i hodet ditt at du burde re-vurdere dine subjektive vurderinger???? Hvis jeg frustrerer deg, så kan vel jeg også si at du i løpet av disse dagene har frustrert meg også... Hvorfor velger du å kommentere så negativt på alt i denne tråden når du bare opptrer som en gjest? Hvorfor bruker du ikke et brukernavn? Redd for at noen skal skjønne identiteten din? Det synes iallefall jeg er barnslig. Når jeg har en mening om noe, så står jeg for det det med en nick i det minste. Jeg synes ikke det burde være lov å poste gjesteinnlegg. Hvis man leser på ulike forum her på KG så er det stort sett gjesteskriverne som slenger mest **** og harde ord til. Hvorfor opptrer du som gjest egentlig når du er så aktiv her? Endret 16. april 2010 av Dolly-Betty
Gjest gjest Skrevet 16. april 2010 #97 Skrevet 16. april 2010 Hvis jeg frustrerer deg, så kan vel jeg også si at du i løpet av disse dagene har frustrert meg også... Hvorfor velger du å kommentere så negativt på alt i denne tråden når du bare opptrer som en gjest? Hvorfor bruker du ikke et brukernavn? Redd for at noen skal skjønne identiteten din? Det synes iallefall jeg er barnslig. Når jeg har en mening om noe, så står jeg for det det med en nick i det minste. Jeg synes ikke det burde være lov å poste gjesteinnlegg. Hvis man leser på ulike forum her på KG så er det stort sett gjesteskriverne som slenger mest **** og harde ord til. Hvorfor opptrer du som gjest egentlig når du er så aktiv her? Det kan du sikkert starte en tråd om ett annet sted. Jeg forholder meg til din problemstilling og argumentasjon rundt dine svigerforeldre.
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2010 #98 Skrevet 16. april 2010 Hvis jeg frustrerer deg, så kan vel jeg også si at du i løpet av disse dagene har frustrert meg også... Hvorfor velger du å kommentere så negativt på alt i denne tråden når du bare opptrer som en gjest? Hvorfor bruker du ikke et brukernavn? Redd for at noen skal skjønne identiteten din? Det synes iallefall jeg er barnslig. Når jeg har en mening om noe, så står jeg for det det med en nick i det minste. Jeg synes ikke det burde være lov å poste gjesteinnlegg. Hvis man leser på ulike forum her på KG så er det stort sett gjesteskriverne som slenger mest **** og harde ord til. Hvorfor opptrer du som gjest egentlig når du er så aktiv her? Suukkk....så var vi der igjen! Det har ingen betydning om man poster som gjest eller ikke. Mange gjester, mange svar. Få gjester få svar! Og det var vel det du ville har vel..respons på innlegget ditt. Personlig så synes jeg det høres ut som svigerforeldrene dine mangler litt folkeskikk faktisk. Og jeg syns ikke at det er spesielt rat at du reagerer på det, men hjelpen kan ikke komme her fra. Det må du og samboeren ta direkte med de det gjelder.
Dolly-Betty Skrevet 16. april 2010 Forfatter #99 Skrevet 16. april 2010 (endret) Suukkk....så var vi der igjen! Det har ingen betydning om man poster som gjest eller ikke. Mange gjester, mange svar. Få gjester få svar! Og det var vel det du ville har vel..respons på innlegget ditt. Personlig så synes jeg det høres ut som svigerforeldrene dine mangler litt folkeskikk faktisk. Og jeg syns ikke at det er spesielt rat at du reagerer på det, men hjelpen kan ikke komme her fra. Det må du og samboeren ta direkte med de det gjelder. Takk!!! Jeg vet at hjelpen ikke kan komme herfra, men jeg trengte andres helt upartiske syn på dette utfra episodene jeg har beskrevet. Jeg er ikke absurd synes jeg! Nå er jeg er en person som er veldig redd for å gjøre forskjell på folk. Forskjellsbehandling er det verste jeg vet! Endret 16. april 2010 av Dolly-Betty
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2010 #100 Skrevet 16. april 2010 Jeg synes du argumenterer som en bortskjemt unge, at du er snever og vrang i din problemskaping.....og det synes jeg er barnslig. At du ikke liker det - det er naturlig. Jeg som andre velger hva/hvor vi vil kommentere. Du provoserer med din argumentasjon - tål det - eller er det også alle andres feil? Ringer det over hodet ingen bjeller i hodet ditt at du burde re-vurdere dine subjektive vurderinger???? Kan ikke du revurdere dine subjektive holdninger? Eller hevder du å være vår herre siden du sitter på objektiviteten og sannheten?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå