Spatula Skrevet 14. april 2012 #3821 Del Skrevet 14. april 2012 Jeg sier som jeg alltid sier, ull er gull vi brukte små ullvotter på hendene og en liten ull-lue på hodet den første tiden. Favorittbutikken min er nøstebarn, de har også nettbutikk. Jeg kjenner frustrasjonen din med mating og mengder, vi hadde det jo slik med lillemor, men hver eneste dråpe som hun vil ha er gull verdt, og om du gir MME så er du ingen dårlig mor, vi flaskemødre er ganske så kule egentlig Vi fikk også et tips om a "sulte" henne på sykehuset, og bare bruke ca 20-30 minutter pr måltid og mat hver 2. Time Du må bare prøve deg frem med, flaske, kopp eller engangssprøyte, smokk kan også være med på å fremme sugerefleksen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cherrytomat Skrevet 14. april 2012 #3822 Del Skrevet 14. april 2012 (endret) Vesla mi var også lett kald på hender og føtter, og rakk gjerne å bli blålilla bare vi skiftet bleie. men det gikk over etter en stund og utenom at hun gjerne fikk hikke da, så det ikke ut til å plage henne Bruker du bare ull? Noen blir faktisk for ventilerte med bare ull på seg! Prøv med en bommulssokk utenpå Og bruker du ikke ull så prøv med ull Det mad matingen vet jeg ikke. men søsteren min sin sovnet alltid med puppen fordi han var for varm, så hun måtte kle av babyen mye før amming og da først var han våken nok til å spise Han har hele tiden vert en som svetter i hodet når han spiser Kjempekoselig å høre fra dere! Nyyyyt tiden, den flyyyyyr! Vesla er snart 9 mnd allerede!!! God helg Endret 14. april 2012 av Cherrytomat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 14. april 2012 #3823 Del Skrevet 14. april 2012 Det er ikke unormalt at hendene og føttene er kaldere enn resten av kroppen, så med mindre det er snakk om at de er iskalde, så er det ikke noe du trenger å bekymre deg for. Så lenge hun er varm og god i nakken.. Vet ikke så mye ang mating, annet enn at hud mot hud-kontakt er veldig bra for å stimulere til amming. Så du kan jo prøve å kle av både henne og deg slik at hun kan ligge helt inntil og kjenne nærheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luremegpå Skrevet 14. april 2012 #3824 Del Skrevet 14. april 2012 Hei! Som nevnt ovenfor,så lenge hun er varm i nakken eller brystet,så prøv å ikke bekymre deg. Mme mamma jeg og,ikke vær redd for å ta flasken i munnen når hun sover..det pleier å virke..hvis ikke må du være litt töff og vekke henne med å ta av henne litt klær..det sa jm til meg. du vet de sover godt fordi de er varme. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 14. april 2012 #3825 Del Skrevet 14. april 2012 Småen her har og vært kald på henda helt siden han ble født. Han er det fremdeles ganske ofte. Så lenge de er varme ellers går det nok fint, og blir hun for kall er ullvotter lurt Angående mating fikk vi beskjed på sykehuset om å kle av han når vi ammet, samt å "kile" og massere i håndflaten og under bena. Sistnevnte utløser sugerefleksen. Han sugde bare noen få tak om gangen de første par dagene, så å få 20 min med mating tok jo en time pga alle pausene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 14. april 2012 #3826 Del Skrevet 14. april 2012 Jeg måtte også stimulere han en del, for han var veldig slapp pga. gulsott. Men jeg gjorde det ved å pjuske han litt ved øret, da fortsatte han å suge. Men ja, det ble en del stimulering, så kunne liksom ikke slappe helt av under amming den første tiden... Det kan være vanskelig å vekke de den første tiden. Jeg bare la han til hver tredje time (måtte også være nøye på det), og som oftest tok han puppen uten å nødvendigvis våkne helt til. Men klart, nå slet ikke han med å få skikkelig tak..Så tror ikke det ble særlig til hjelp.. =/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 15. april 2012 #3827 Del Skrevet 15. april 2012 Så herlig å lese at du koser deg som mamma, kan tenke meg lille E er helt skjønn Har ingen tips ang mating, men vet at det er umulig å vekke dem når de sover Lillegutt er også kald på hendene ofte, men han er varm ellers, så regner med at det ikke er noe farlig Kos dere og nyt lille E Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 16. april 2012 Forfatter #3828 Del Skrevet 16. april 2012 Takk for gode råd og at dere beroliger meg Var hos helsesøster i dag for å veie lille E igjen for å se om hun har begynt å gå opp i vekt, og fra fredag til i dag har hun nesten gått opp 200 g! Kun 180 g igjen til fødselsvekten Helgen gikk med til mating med ferdigblandet nan hver 2-4 time. Hun spiste ikke så mye på lørdagskvelden da hun nok var litt utslitt etter at mange hadde holdt henne tidligere på dagen. Så når vi skal i besøk hvor det er flere son vil holde henne skal jeg være flink til å si at det gjerne ikke passer da hun ble stresset. Og så blir det mer mamma- og pappakos på oss Jeg har ikke hatt noe særlig med melk i helgen. Klarte å pumpe ut kun 20 ml tilsammen i går. Men håper at ting forandrer seg, for har på en runde med pumping fått ut rundt 20 ml i dag og håper at jeg får til litt mer innen dagen er over Helsesøster skal komme på hjemmebesøk på onsdag så da skal hun ha med resept på nesespray som hjelper på utdrivningsrefleksen. Så håper at den er med på å gjøre ting bedre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lolita90 Skrevet 16. april 2012 #3829 Del Skrevet 16. april 2012 forsett og pump når du har tid, for jo mer du pumper jo mer stimulerer du og ammete har jeg hørt skal funke bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 16. april 2012 #3830 Del Skrevet 16. april 2012 Høres ut som koselige dager med lille nurket Håper det blir vår tur snart også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 20. april 2012 #3831 Del Skrevet 20. april 2012 Jeg hadde det som deg; fikk ut skarve 20 ml på det meste. Og jeg pumpa og la til daglig i tre måneder uten at det ble noe fart i puppen. Om du ikke får det til, er det jo kos med nærheten til baby, da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 22. april 2012 Forfatter #3832 Del Skrevet 22. april 2012 I dag er lille E hele to uker allerede! Skjønner ikke at tiden har rast så fort avgårde. Det føles ut som om det var i går hun ble født, samtidig som om det føles som om hun alltid har vært her Jeg stortrives i mammarollen, det er ihvertfall sikkert og visst Får ikke ut så mye når jeg pumper fremdeles, og når frøkna først er sulten vil jeg ikke "plage" henne med å legge henne til en pupp det nesten ikke kommer noe ut av Håper at det bedrer seg, hvis ikke er jeg veldig glad for at det finnes MME Mannen har mandag og tirsdag igjen hvor han skal være hjemme med oss før det bærer avgårde tilbake på jobb for hans del. Han har sluppet lett unna i forhold til oppvåkninger på nattestid men det går helt greit for min del, foreløpig ihvertfall ;)Siden ammingen ikke går helt som jeg vil enda storkoser jeg meg med tiden jeg og lille E har sammen når hun får flaske. Det er ikke helt det samme som de gangene hun får pupp og koser inntil meg men det er helt fantastisk allikevel Jeg er så takknemlig for at jeg har fått ei nydelig lita jente Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 22. april 2012 #3833 Del Skrevet 22. april 2012 I dag er lille E hele to uker allerede! Skjønner ikke at tiden har rast så fort avgårde. Det føles ut som om det var i går hun ble født, samtidig som om det føles som om hun alltid har vært her Jeg stortrives i mammarollen, det er ihvertfall sikkert og visst Får ikke ut så mye når jeg pumper fremdeles, og når frøkna først er sulten vil jeg ikke "plage" henne med å legge henne til en pupp det nesten ikke kommer noe ut av Håper at det bedrer seg, hvis ikke er jeg veldig glad for at det finnes MME Mannen har mandag og tirsdag igjen hvor han skal være hjemme med oss før det bærer avgårde tilbake på jobb for hans del. Han har sluppet lett unna i forhold til oppvåkninger på nattestid men det går helt greit for min del, foreløpig ihvertfall ;)Siden ammingen ikke går helt som jeg vil enda storkoser jeg meg med tiden jeg og lille E har sammen når hun får flaske. Det er ikke helt det samme som de gangene hun får pupp og koser inntil meg men det er helt fantastisk allikevel Jeg er så takknemlig for at jeg har fått ei nydelig lita jente Gud, så fort tiden går! Syntes det var i går jeg leste at du endelig hadde født! Høres ut som at dere koser dere masse og det er fantastisk! Og det er godt du ikke tar veldig på vei i forhold til melkeproduksjonen og sånn...Vi er alle forskjellige.. Og så lenge det finnes MME og vesla di har det bra så er jo allikevel alt bare veldstand! Kos dere masse videre. Gleder meg allerede til å lese neste oppdatering! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 22. april 2012 #3834 Del Skrevet 22. april 2012 Sounds very good!! Hun er sikkert helt nydelig og god Så deilig at du trives og alt går godt.. til tross for at pumping ikke er så lett å få til da. Hvilken pumpe har du? Er spent på ammingen min, kjenner jeg.. Kos dere videre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 22. april 2012 #3835 Del Skrevet 22. april 2012 Synes du er tøff som orker å pumpe for å forsøke å opprettholde/øke produksjonen, det hadde jeg aldri maktet! Du er flink!! Og som du sier, det finnes alltid MME! ....2 uker gammel.. sukk, kan nesten ikke huske at F har vært så liten Nydelig navn dere har valgt foresten! Kos dere videre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 2. mai 2012 #3836 Del Skrevet 2. mai 2012 (endret) Hopper innom og ønsker dere en fin dag! Håper alt står bra til med din lille familie! Endret 2. mai 2012 av ara Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 2. mai 2012 #3837 Del Skrevet 2. mai 2012 Bare innom med en Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 2. mai 2012 #3838 Del Skrevet 2. mai 2012 Håper alt er bra med dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 2. mai 2012 Forfatter #3839 Del Skrevet 2. mai 2012 Glemmer helt at jeg har bok her om dagen Dagene med E er helt herlige Vi koser oss mye og kan ikke se oss mett på henne Jeg synes at hun har blitt kjempestor på disse ukene, hun har stadig flere våkne perioder om dagene og det virker som om hun begynner å bli god og sterk i nakken da hun holder hodet sitt mer og mer for hver dag som går Vi har ikke kjøpt noen babygym enda, men jeg ser at behovet for en slik ikke er langt unna så da er jeg på jakt Har dere noen gode tips? Liker veldig godt Lamaze sin så går gjenre for den hvis det ikke finnes en som frister mer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 2. mai 2012 #3840 Del Skrevet 2. mai 2012 Høres ut som om dere har noen herlige dager med lille E Vi har babygym fra lamaze, men vi har denne: http://www.toysrus.no/Velkommen%20til%20TOYS,-p-,R,-p-,US/Merker/LAMAZE/LAMAZE%20PYRAMIND%20PLAY%20HOUSE%20GYM.aspx?id=887712 Fornøyd med den og man kan jo kjøpe masse til å henge på å bytte ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå