Jesse Skrevet 1. april 2012 #3721 Del Skrevet 1. april 2012 Jeg ser nå at jeg ikke har tippet enda, jeg tipper den 10. Det er nemlig verdens fineste dag å ha bursdag på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cherrytomat Skrevet 1. april 2012 #3722 Del Skrevet 1. april 2012 Var ikke mye tegn til å noe skulle skje før vannet gikk her heller, så kan nok ikke være forberedt Null forvarsel før vannet plutselig gikk hos meg heller Var 12 dager før termin og jeg satt/lå i sofaen og slappet av da det plutselig bare kneppet til og jeg kjente det sildret litt Hodet var heldigvis festet så det kom bare pittelitt i buksa (og ingenting i sofaen!!!) før jeg fikk komt meg ut på badet og resten kom i do 6 timer senere var jeg blitt mamma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 1. april 2012 #3723 Del Skrevet 1. april 2012 Det er så utrolig spennende at ting kan skje når som helst nå!! Har du pakket fødebagen eller? Ville det vært mye bry å spørre hva du har pakket med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 1. april 2012 Forfatter #3724 Del Skrevet 1. april 2012 tror det er vanlig at stellematten ikke helt passer når en bruker en vanlig kommode Vi har kjøpt Hemnes på Ikea og har ca 50 cm til overs, så der har vi bleier og stellesalve Lykke til med innspurten! Er jo i og for seg greit med litt ekstra plass oppå selve stellebordet slik at man har bleier lett for hånden så tenker at det ikke blir noe problem Takk for det Jeg står fast ved det jeg har sagt tidligere: 1. påskedag er en finfin dag å føde på Skal notere meg det Var ikke mye tegn til å noe skulle skjer før vannet gikk her heller, så kan nok ikke være forberedt Bare nyt dagene, ikke lenge igjen uansett Håper dere hadde en fin kveld med svigers i går Prøver å nyte dagene til det fulle, er ikke annet å gjøre mens man venter Kvelden var kjempekoselig Jeg tipper neste fredag. Altså den 13. Skal notere tippingen din Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 1. april 2012 Forfatter #3725 Del Skrevet 1. april 2012 Jeg ser nå at jeg ikke har tippet enda, jeg tipper den 10. Det er nemlig verdens fineste dag å ha bursdag på Notert tippingen din 10. er en veldig fin dag, og den mannen håper på akkurat nå Så vi får se om hun vil glede pappan sin og komme da Null forvarsel før vannet plutselig gikk hos meg heller Var 12 dager før termin og jeg satt/lå i sofaen og slappet av da det plutselig bare kneppet til og jeg kjente det sildret litt Hodet var heldigvis festet så det kom bare pittelitt i buksa (og ingenting i sofaen!!!) før jeg fikk komt meg ut på badet og resten kom i do 6 timer senere var jeg blitt mamma Det blir veldig spennende å se hvordan ting starter her Skulle vannet gå mens jeg er i andre etasje f.eks ser jeg for meg at det blir litt av et oppryddningsarbeid ned til badet i første etasje Håper ihvertfall at det går fort når det først setter igang Det er så utrolig spennende at ting kan skje når som helst nå!! Har du pakket fødebagen eller? Ville det vært mye bry å spørre hva du har pakket med? Det er veldig spennende Går rundt og gleder meg sånn til ting setter igang Har ikke pakket den helt enda Men har et mål om å få den ferdig i løpet av morgendagen Foreløpig har jeg lagt frem dette til meg: - pysjamasbukse - to gode joggebukser - tights - ammebh, ammeinnlegg og purelan - undertøy - litt lange singletter - en litt lang cardigain - crocks - hårstrikk, hårbånd, lypsyl - toalettsaker Til frøkna - ullbody i str 50 og 56 - ullbukse - ulllue og hjemmestrikket lue - strømpebukse - bodyer - sparkebukse - hjemmestrikkede sokker - strikket teppe Tenker å gå over noen lister jeg har funnet på nett også og se om det er ting som er greit å legge til/ta bort av det jeg har så langt og se om det ellers er gode tips å få der :9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 1. april 2012 Forfatter #3726 Del Skrevet 1. april 2012 Da var vi hjemme igjen fra familie/bursdagslunsj. Det var veldig koselig, hvis man bare ser vekk i fra de helt forferdelige stolene vi satt på. Har kjempevondt i bekkenet etter en natt med lite søvn pga vondt å snu seg, og det er ikke lbitt mindre nå for å si det sånn. Så det var utrolig godt å gå derfra og komme seg hjem til sofaen Vi hadde en veldig koselig kveld sammen med svigers i går God middag og Varg Veum film på tven, da kan ting ikke bli bedre Nå er planen min å kose seg litt med Freia påskeegg, selv om jeg nok egentlig har fått i meg mer enn nok av søtsaker etter lunsjen Men har man lyst, har man lov Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 1. april 2012 #3727 Del Skrevet 1. april 2012 Ok. Jeg er så usikker på hva man trenger og ikke trenger i fødenbagen. Har sett på mange lister på nett og det virker som at folk har med mye de ikke har bruk for også..Men lista di så veldig bra ut. Trenger ikke å pakke riktig enda, bare ha den klar til fredag 06.04 du, for da kommer hun! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cherrytomat Skrevet 1. april 2012 #3728 Del Skrevet 1. april 2012 Det jeg er mest glad for at jeg hadde i fødebagen var de største bindene til libresse De på sykehuset likte jeg ikke (De man trenger ETTER de megagigantiske man får rett etter fødselen ) Jeg følte meg mye mer sikker og følte jeg hadde mindre bleierumpe da Ellers var snuppa mi mye våken på natta så en pakke bixit kjeks var gull verdt siden jeg blir så innmari kvalm om jeg blir sulten! Morgenkåpa var fantastisk god å ha første natta når vesla var sint og sulten (jeg fikk ikke melk før 2,5 døgn etter fødselen) da la jeg henne på brystkassa, pakket morgenkåpen rundt oss begge og sånn sov vi sittende i en stressless den natten Når melken førstens kom var jeg supersprengt, for hun hadde jo så liten magesekk at hun klarte ikke ta unna. Så ble mye lekkasjer hos meg. Så en ekstra bh og ekstra singletter var ok å ha, men kjære tok jo med flere om jeg trengte også da Og så til slutt det jeg brukte aller mest! En skrivebok! Begynte å skrive her hjemme etter vannet var gått, skrev ned klokkeslett vannet gikk, når vi ringte føden, hva jeg kjente, hvor spent jeg var, hva sambo sa og gjorde... Og så fortsatte jeg på den på føden! Syns det er supermorro å se tilbake i den nå! Har skrevet fødselen ganske i detalj, og så har jeg skrevet ned hvem som var på besøk de forskjellige dagene, hvilke gaver vi fikk og sånt Kjempenyttig for en ammetåkemamma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 1. april 2012 #3729 Del Skrevet 1. april 2012 Jeg tipper du får ei skikkelig påskefrøken! PÅSKEAFTEN KVELD! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 1. april 2012 #3730 Del Skrevet 1. april 2012 Nattbind kan være greit og ta med til de verste blødningene har gitt seg etter noen dager, også mykt toalettpapir hvis du blir litt sår nedentil. Stort håndkle kan også være en fordel, da de på sykehuset gjerne er litt små... Jeg tipper påskeaften er dagen hun velger å komme til verden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 1. april 2012 Forfatter #3731 Del Skrevet 1. april 2012 Ok. Jeg er så usikker på hva man trenger og ikke trenger i fødenbagen. Har sett på mange lister på nett og det virker som at folk har med mye de ikke har bruk for også..Men lista di så veldig bra ut. Trenger ikke å pakke riktig enda, bare ha den klar til fredag 06.04 du, for da kommer hun! Er redd for å pakke med for mye, har en lei tendens til det Så prøver å tenke praktisk nå slik at vi ikke ender opp med alt for mye som vi kunne klart oss uten Greit å slippe å stresspakke, så får se når vi får bruk for den Det jeg er mest glad for at jeg hadde i fødebagen var de største bindene til libresse De på sykehuset likte jeg ikke (De man trenger ETTER de megagigantiske man får rett etter fødselen ) Jeg følte meg mye mer sikker og følte jeg hadde mindre bleierumpe da Ellers var snuppa mi mye våken på natta så en pakke bixit kjeks var gull verdt siden jeg blir så innmari kvalm om jeg blir sulten! Morgenkåpa var fantastisk god å ha første natta når vesla var sint og sulten (jeg fikk ikke melk før 2,5 døgn etter fødselen) da la jeg henne på brystkassa, pakket morgenkåpen rundt oss begge og sånn sov vi sittende i en stressless den natten Når melken førstens kom var jeg supersprengt, for hun hadde jo så liten magesekk at hun klarte ikke ta unna. Så ble mye lekkasjer hos meg. Så en ekstra bh og ekstra singletter var ok å ha, men kjære tok jo med flere om jeg trengte også da Og så til slutt det jeg brukte aller mest! En skrivebok! Begynte å skrive her hjemme etter vannet var gått, skrev ned klokkeslett vannet gikk, når vi ringte føden, hva jeg kjente, hvor spent jeg var, hva sambo sa og gjorde... Og så fortsatte jeg på den på føden! Syns det er supermorro å se tilbake i den nå! Har skrevet fødselen ganske i detalj, og så har jeg skrevet ned hvem som var på besøk de forskjellige dagene, hvilke gaver vi fikk og sånt Kjempenyttig for en ammetåkemamma I en av disse gratispakkene fikk jeg en pakke med nattbind fra Always, men har kjøpt inn en pakke av de største fra Libresse også Så de må jeg huske å få pakket ned også, og gjerne kjøpe en eller to pakker til for sikkerhetsskyld Bixit kjeks kom jeg akkurat på at vi kjøpte sist vi var på butikken, så skal få dem på plass i bagen også Morgenkåpe har jeg ikke, men jeg har en collegejakke som er til midt på låret som jeg håper kan gjøre litt av samme nytten Noe å skrive på og med er et godt tips Det må jeg få ordnet og lagt på plass i bagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 1. april 2012 Forfatter #3732 Del Skrevet 1. april 2012 Jeg tipper du får ei skikkelig påskefrøken! PÅSKEAFTEN KVELD! Skal notere tippingen din, og håpe at du har rett Snakk om perfekt gave i påskeegget Nattbind kan være greit og ta med til de verste blødningene har gitt seg etter noen dager, også mykt toalettpapir hvis du blir litt sår nedentil. Stort håndkle kan også være en fordel, da de på sykehuset gjerne er litt små... Jeg tipper påskeaften er dagen hun velger å komme til verden Skal føre det opp på pakkelisten min Og skal se om det er plass til et håndkle også, hvis ikke får jeg bare ta med meg et lass når jeg har behov for det Blir en spennende påskeaften hvis ting skulle skje da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 1. april 2012 #3733 Del Skrevet 1. april 2012 For min del hadde verken libresse eller always holdt Nettingtruse og bleie med stort bind var tingen hele veien og tok med meg en pakke med de store bindene hjem fra sykehuset.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 1. april 2012 #3734 Del Skrevet 1. april 2012 Etter en litt merkelig sms på telefonen fra et ukjent nr, ble jeg lettere stressa i sted og kastet meg over 1881.no for å sjekke om det var Småkjekset eller noen som tullet med meg, men sms'en var bare merkelig og jeg kjenner verken Amund som skulle ha gitt Anne nr mitt, så Lillesmulen er nok trygt inni magen til mamman sin ennå. Meldingen kan jeg også gjenngi for ikke skape total forvirring blant trofaste lesere. "Hei. Her er nr mitt. Jeg fikk ditt av Amund. Kjekt hvis jeg får vite noe når babyen er ute. Er veldig spent på dine vegne. Kanskje vi får samme dag? Barna våre blir i allefall jevnstore. Veldig koselig. Ønsker deg masse lykke til! Klem fra Anne." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 1. april 2012 Forfatter #3735 Del Skrevet 1. april 2012 For min del hadde verken libresse eller always holdt Nettingtruse og bleie med stort bind var tingen hele veien og tok med meg en pakke med de store bindene hjem fra sykehuset.... Tenker jeg skal klare å lure med meg noen av de store bindene nnår det er tid for å dra hjem. Greit å skulle slippe å bekyrme seg for lekasje hele tiden Etter en litt merkelig sms på telefonen fra et ukjent nr, ble jeg lettere stressa i sted og kastet meg over 1881.no for å sjekke om det var Småkjekset eller noen som tullet med meg, men sms'en var bare merkelig og jeg kjenner verken Amund som skulle ha gitt Anne nr mitt, så Lillesmulen er nok trygt inni magen til mamman sin ennå. Meldingen kan jeg også gjenngi for ikke skape total forvirring blant trofaste lesere. "Hei. Her er nr mitt. Jeg fikk ditt av Amund. Kjekt hvis jeg får vite noe når babyen er ute. Er veldig spent på dine vegne. Kanskje vi får samme dag? Barna våre blir i allefall jevnstore. Veldig koselig. Ønsker deg masse lykke til! Klem fra Anne." Forstår godt at du ble litt stresset når den meldingen tikket inn på telefonen. Men kan fortelle at på denne fronten har det ikke skjedd noe og frøkna holder seg trygt inne i magehulen sin enda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 1. april 2012 Forfatter #3736 Del Skrevet 1. april 2012 Dette ble plutselig en mer dramatisk 1. april enn jeg noengang kunne ha sett for meg... Pappa er blitt lagt inn på brannskadeavdelingen på Haukeland sykehus med brannskader i ansikt og på hendene Han skulle brenne noen kvister i hagen men det han brukte å tenne på med hadde tydeligivs feil blandingsforhold så det eksploderte i det han tente på. Takket være mamma som fulgte med fra vinduene på huset og broren min som handlet raskt kom ambulanse og luftambulanse raskt frem slik at han kom fort avgårde mot sykehuset. Mamma, broren min og kjæresten hans kom innom oss rett etter at pappa ble kjørt avgårde da han ikek ville at jeg skulle få vite det over telefonen da han var redd for hvordan jeg kom til å reagere. At han tenkte på andre enn seg selv når det stod på skjønner jeg ikke i det hele tatt, men er veldig glad for at de kom hit og fortalte det. Dro inn til sykehuset alle sammen og da vi kom var han blitt ferdig bandasjert på akutmottaket og på vei til brannskadeavdelingen. Vi fikk vært hos han i 1,5 time og det var utrolig godt å se han. Han var ved godt mot og veldig takknemlig for at ting har gått såpass bra som det har gjort, selv om han var snurt for at påskecamingturen de hadde planlagt nå er avlyst. Humøret var det ikke noe å si noe på ihvertfall Hvor store skader han faktisk har fått vet vi gjerne ikke før tidligst i morgen, så vi er veldig spente på hva morgendagen bringer. Det er ihvertfall en stor trygghet å vite at han er på et sted hvor det er mye eksperter innenfor brannskader så han er i gode hender. Da mamma fortalte det gikk jeg inn i en form for sjokk tror jeg, for klarte ikke helt å reagere på det hun sa. Det gikk ikke opp for meg før vi var kommet inn til han på akuttmottaket at han faktisk har vært i en ulykke og at han har hatt englevakt. Flere og flere tanker har kommet nå etter at vi er kommet hjem; tenk hvis han ikke hadde vært så rask med å vrenge av seg klærne han ahdde hatt på, tenk hvis han hadde vært alene hjemme, tenk hvis ambulansepersonell ikke hadde kommet så fort som de gjorde, og den aller verste tanken - tenk hvis i dag hadde vært siste gang jeg hadde snakket med han Er så utrolig glad for at det tross alt har gått så bra som det har gjort, og så er det bare å håpe at omfanget av skadene ikke er noe problem å få behandlet. Skal prøve å sove litt nå, er helt utslitt etter en vel innholdsrik dag, så får se om jeg får det til eller ikke.. Jeg pappaen min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 2. april 2012 #3737 Del Skrevet 2. april 2012 Så skummelt å høre om pappan din! Enda godt at det gikk så bra som det gjorde. Skjønner godt at tankene kommer, det kunne jo gått så mye verre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 2. april 2012 #3738 Del Skrevet 2. april 2012 til deg. Vondtbå høre om faren din, fikk tårer i øynene da jeg leste det. Masse god bedring til ham, håper det går godt! Ta vare på deg selv og baby:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 2. april 2012 #3739 Del Skrevet 2. april 2012 Huff, så skummelt Håper det går fint med han, og at skadene er minst mulig! Ta godt vare på deg selv og lille smulen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 2. april 2012 #3740 Del Skrevet 2. april 2012 Stakkars Kjeksepappa! Bra det ikke gikk verre!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå