Ninnin86 Skrevet 4. september 2011 #341 Skrevet 4. september 2011 Tida går altfor sakte ja,kunne bare fått de siste detaljene på plass og hatt et høstbryllup istedet Sløret ditt hørtes kjempefint ut, det er fint med langt slør synes jeg. Var så usikker på om jeg skulle ha det, siden jeg hadde tenkt å ha sommerfugler i håret vet jeg ikke om det passer med begge deler.....men det er jo så fint da Ellers lurer jeg litt på hvor engasjerte forloverne til dere andre er? Min har veldig mye som foregår i livet sitt akkurat nå, så selv om hun har sagt ja, tror jeg kanskje hun har tatt på seg en oppgave hun ikke har tid og tankekapasitet til.....og med engasjement mener jeg ikke store ting, bare respons på ting jeg vil ha til bryllupet o.l..... What to do? Min forlover er kjempeengasjert, og hun er så søt!! Hun har virkelig satt seg inn i de oppgavene hun skal ha, og har allerede begynt å planlegge både tale og utdrikningslag Min kjæres forlover er ikke fullt så engasjert men det hadde jeg ikke forventet heller! Fikk forresten akkurat melding fra toastmasteren vår. Han har vært hjemme hos sine foreldre i helgen, og var på tur hjem nå. I og med at han kjørte alene, satt han og øvde på hva han skal si i bryllupet Blir helt rørt, jeg! Hmm, har du førsøkt å ta det opp med henne? Jeg skjønner at det kan være vanskelig, det hadde i alle fall jeg syntes. Men det er viktig at forloveren tar oppgaven sin på alvor også
AnonymBruker Skrevet 4. september 2011 #342 Skrevet 4. september 2011 Min forlover er kjempeengasjert, og hun er så søt!! Hun har virkelig satt seg inn i de oppgavene hun skal ha, og har allerede begynt å planlegge både tale og utdrikningslag Min kjæres forlover er ikke fullt så engasjert men det hadde jeg ikke forventet heller! Fikk forresten akkurat melding fra toastmasteren vår. Han har vært hjemme hos sine foreldre i helgen, og var på tur hjem nå. I og med at han kjørte alene, satt han og øvde på hva han skal si i bryllupet Blir helt rørt, jeg! Hmm, har du førsøkt å ta det opp med henne? Jeg skjønner at det kan være vanskelig, det hadde i alle fall jeg syntes. Men det er viktig at forloveren tar oppgaven sin på alvor også Hva forventer man egentlig at en forlover skal gjøre? Hvilke oppgaver? Jeg spør fordi jeg oppriktig lurer, og ikke for å være frekk
Ninnin86 Skrevet 4. september 2011 #343 Skrevet 4. september 2011 Ifølge Bryllupsmagasinet er dette forlovernes oppgaver Her står det vel også noe om hva man ikke kan kreve av forloverne. Hovedoppgavene blir vel å skrive under på forlovererklæringene, være seremonivitne, samt holde utsrikningslag! Resten av det som står i artikkelen må kanskje anses som bonusoppgaver, hehe Min forlover er veldig klar for å hjelpe til, noe jeg setter stor pris på
bobbi Skrevet 4. september 2011 #344 Skrevet 4. september 2011 (endret) Min forlover er kjempeengasjert, og hun er så søt!! Hun har virkelig satt seg inn i de oppgavene hun skal ha, og har allerede begynt å planlegge både tale og utdrikningslag Min kjæres forlover er ikke fullt så engasjert men det hadde jeg ikke forventet heller! Fikk forresten akkurat melding fra toastmasteren vår. Han har vært hjemme hos sine foreldre i helgen, og var på tur hjem nå. I og med at han kjørte alene, satt han og øvde på hva han skal si i bryllupet Blir helt rørt, jeg! Hmm, har du førsøkt å ta det opp med henne? Jeg skjønner at det kan være vanskelig, det hadde i alle fall jeg syntes. Men det er viktig at forloveren tar oppgaven sin på alvor også Så deilig da, man vil jo gjerne ha litt engasjement, det er jo en VELDIG stor dag da, heldig du Jeg har ikke snakket med henne om det enda, for jeg tenkte det kunne gjøre hennes situasjon enda verre....det er så vanskelig. Har en annen venninne jeg også vurderte sterkt å velge som forlover, og hun viser masse entusiasme og glede på våre vegne..huff....det ble så vanskelig... vil jo ikke virke fullstendig egoistisk heller, men jeg gleder meg så veldig til bryllupet... Har heldigvis også en super toastmaster, som kjenner oss begge godt,og som jeg vet vil gjøre en fantastisk jobb Kjempeglad for å ha det i boks Søtt med bil øving, hørtes ut som en trivelig toastmaster det Mannens forlover er heller ikke så engasjert, men det blir liksom noe annet for oss jentene når det kommer til bryllup...sånn er det jo bare.... Endret 4. september 2011 av bobbi
bobbi Skrevet 4. september 2011 #345 Skrevet 4. september 2011 Hva forventer man egentlig at en forlover skal gjøre? Hvilke oppgaver? Jeg spør fordi jeg oppriktig lurer, og ikke for å være frekk Siden forloveren som regel er god venninne er det vel vanlig at man bruker henne til å diskutere ting som kjole, dekor og sånn også....tenker jeg ihvertfall....
AnonymBruker Skrevet 4. september 2011 #346 Skrevet 4. september 2011 Siden forloveren som regel er god venninne er det vel vanlig at man bruker henne til å diskutere ting som kjole, dekor og sånn også....tenker jeg ihvertfall.... Joda, den forstår jeg, men det var mer "oppgavene" jeg lurte på Kan du ikke ha begge venninnene som forlover? Vet jo at kun en kan skrive under på papirene, men det blir jo mer vanlig at en har mer enn 1 forlover? Det vil jo ta vekk en del press fra forlover, spesielt hvis hun har det litt tøft for tiden? Dumt å risikere dårlig stemning hvis du tar det opp med henne at hun ikke virker engasjert nok :S Lykke til uansett! :D
Ninnin86 Skrevet 4. september 2011 #347 Skrevet 4. september 2011 Ifølge Bryllupsmagasinet er dette forlovernes oppgaver Her står det vel også noe om hva man ikke kan kreve av forloverne. Hovedoppgavene blir vel å skrive under på forlovererklæringene, være seremonivitne, samt holde utsrikningslag! Resten av det som står i artikkelen må kanskje anses som bonusoppgaver, hehe Min forlover er veldig klar for å hjelpe til, noe jeg setter stor pris på Joda, den forstår jeg, men det var mer "oppgavene" jeg lurte på Kan du ikke ha begge venninnene som forlover? Vet jo at kun en kan skrive under på papirene, men det blir jo mer vanlig at en har mer enn 1 forlover? Det vil jo ta vekk en del press fra forlover, spesielt hvis hun har det litt tøft for tiden? Dumt å risikere dårlig stemning hvis du tar det opp med henne at hun ikke virker engasjert nok :S Lykke til uansett! :D Se på den linken jeg sendte til deg (uthevet i innlegget over ditt)
AnonymBruker Skrevet 4. september 2011 #348 Skrevet 4. september 2011 Se på den linken jeg sendte til deg (uthevet i innlegget over ditt) Ja se der ja Takktakk
bobbi Skrevet 4. september 2011 #349 Skrevet 4. september 2011 Joda, den forstår jeg, men det var mer "oppgavene" jeg lurte på Kan du ikke ha begge venninnene som forlover? Vet jo at kun en kan skrive under på papirene, men det blir jo mer vanlig at en har mer enn 1 forlover? Det vil jo ta vekk en del press fra forlover, spesielt hvis hun har det litt tøft for tiden? Dumt å risikere dårlig stemning hvis du tar det opp med henne at hun ikke virker engasjert nok :S Lykke til uansett! :D Takk for det Vil helst ikke ha to forlovere....synes det blir så "Bridesmaids aktig" og amerikansk....
Pentu Skrevet 5. september 2011 #350 Skrevet 5. september 2011 Takk for det Vil helst ikke ha to forlovere....synes det blir så "Bridesmaids aktig" og amerikansk.... Jeg var veldig i stuss når jeg valgte min forlover. Ikke fordi jeg ikke ville ha henne, men fordi jeg ikke ville skuffe min andre bestevenninne. Men til slutt ble jeg veldig fornøyd med valget mitt. Men så var det min forlovede sin tur å velge. Han klarte det ikke, han ville at alle hans bestekompiser skulle få være en del av bryllupet (som noe mer enn gjester). Vi har derfor valgt å ha to voksne brudesvenner (to av hans beste kompiser) og derfor "måtte" jeg velge to voksne brudepiker (to av mine beste venninner). Jeg kommer sikkert til å få noen reaksjoner på det. Men for han var dette viktig.
Ninnin86 Skrevet 5. september 2011 #351 Skrevet 5. september 2011 Jeg var veldig i stuss når jeg valgte min forlover. Ikke fordi jeg ikke ville ha henne, men fordi jeg ikke ville skuffe min andre bestevenninne. Men til slutt ble jeg veldig fornøyd med valget mitt. Men så var det min forlovede sin tur å velge. Han klarte det ikke, han ville at alle hans bestekompiser skulle få være en del av bryllupet (som noe mer enn gjester). Vi har derfor valgt å ha to voksne brudesvenner (to av hans beste kompiser) og derfor "måtte" jeg velge to voksne brudepiker (to av mine beste venninner). Jeg kommer sikkert til å få noen reaksjoner på det. Men for han var dette viktig. Nei, hvorfor skal noen reagere på det? Det er deres dag, og da må dere få lov til å gjøre det på deres måte Jeg var i et bryllup i fjor sommer hvor det var tre voksne brudepiker, om man kan kalle de det. Det var veldig uvant, men også veldig fint siden bruden og brudgommen ønsket at det skulle være sånn Så ikke tenk på hva de andre synes, men gjør som dere selv vil! Det er deres store dag
bobbi Skrevet 5. september 2011 #352 Skrevet 5. september 2011 Jeg var veldig i stuss når jeg valgte min forlover. Ikke fordi jeg ikke ville ha henne, men fordi jeg ikke ville skuffe min andre bestevenninne. Men til slutt ble jeg veldig fornøyd med valget mitt. Men så var det min forlovede sin tur å velge. Han klarte det ikke, han ville at alle hans bestekompiser skulle få være en del av bryllupet (som noe mer enn gjester). Vi har derfor valgt å ha to voksne brudesvenner (to av hans beste kompiser) og derfor "måtte" jeg velge to voksne brudepiker (to av mine beste venninner). Jeg kommer sikkert til å få noen reaksjoner på det. Men for han var dette viktig. Tror heller ikke noen reagerer på det, var bare min personlige mening og fordi vi i tillegg har et lite og intimt vielse lokale blir det litt "folksomt" der oppe, hvis vi skal ha to hver... Tror det blir kjempefint med fire forlovere når det er plass til det, og er enig i at dere skal gjøre det slik som dere vil på dagen deres, den kommer jo bare en gang Vil heller ikke skuffe noen,virkelig en vanskelig situasjon. Hun jeg har valgt kan ikke engang love at hun kan komme, pga tingene som har oppstått rundt henne..... det er så leit
Pentu Skrevet 5. september 2011 #353 Skrevet 5. september 2011 (endret) Vil heller ikke skuffe noen,virkelig en vanskelig situasjon. Hun jeg har valgt kan ikke engang love at hun kan komme, pga tingene som har oppstått rundt henne..... det er så leit Jeg var forlover for min forlover i fjor. De avlyste bryllupet fordi det plutselig dukket opp et magetroll, derfor bestilte jeg tur til syden. Når de ombestemte seg, satt jeg da der. Jeg hadde 9 stk jeg skulle reise med, men alt i alt forandret jeg på reisen slik at jeg kunne være der på den store dagen hennes. Venninnen din må nok bare lande litt. Hun stiller nok opp for deg. Hvis ikke sier hun vel ifra seg rollen så snart hun kan tenker da jeg? Det er viktig for deg å ha en forlover som orker å høre på alt "tullet" vi bruder kan komme med :gjeiper: Endret 5. september 2011 av Pentu
Gjest Doh Skrevet 5. september 2011 #354 Skrevet 5. september 2011 Jeg skal se om jeg får tatt bilde av tiaraen min og lagt ut her etter hvert. Må bare gjemme den for samboer Min forlover har egentlig ikke fått mulighet til å gjøre så mye i og med at jeg gjorde det meste første uka av de store tingene. Men hun var med da jeg prøvde brudekjole og så tror jeg hun gjerne ville lage en spilleliste(vi skal selvsagt komme med ønsker selv og godkjenne den da). Hun trodde egentlig ikke at jeg kom til å kle en stroppeløs kjole, men hun endret heldigvis mening da jeg prøvde noen og jeg endte jo opp med en stroppeløs til slutt. Var veldig fint å ha med en som tør å si meninga si i stedet for å bare si at den var sååååååå fin Utdrikningslaget begynte hun å planlegge den dagen jeg spurte henne tror jeg. Jeg får vite når og hvor det skal være da siden jeg må pakke og det er midt på vinteren. Tror hun lager en tale og noe greier også for hun skulle plutselig ha masse bilder av samboeren min og meg og så spurte hun om tlf-nr til mamma. Hmm, lurer på hva hun pønsker på
bobbi Skrevet 5. september 2011 #355 Skrevet 5. september 2011 Jeg var forlover for min forlover i fjor. De avlyste bryllupet fordi det plutselig dukket opp et magetroll, derfor bestilte jeg tur til syden. Når de ombestemte seg, satt jeg da der. Jeg hadde 9 stk jeg skulle reise med, men alt i alt forandret jeg på reisen slik at jeg kunne være der på den store dagen hennes. Venninnen din må nok bare lande litt. Hun stiller nok opp for deg. Hvis ikke sier hun vel ifra seg rollen så snart hun kan tenker da jeg? Det er viktig for deg å ha en forlover som orker å høre på alt "tullet" vi bruder kan komme med :gjeiper: Det var snilt av deg å stille opp for henne, til tross for litt frem og tilbake da Det er nok det hun trenger, og det er mulig det er jeg som er litt vel følsom på dette, fordi forloveren min blir veldig viktig for meg( ikke bare praktisk sett),men fordi jeg mangler en veldig nær slektning som dessverre ikke er her mer, men ville vært en naturlig del av vielsen hvis ikke.... Også er det jo fint med en som vil gi litt tilbakemelding når man spør om råd.... Takk for at Kvinneguiden fines Men det ordner seg nok, har jo veldig god tid på meg til å få klarhet i tingene...har vel bare en tendens til å stresse meg opp litt - bryllup er jo som sagt veldig stort for meg
bobbi Skrevet 5. september 2011 #356 Skrevet 5. september 2011 (endret) Min forlover har egentlig ikke fått mulighet til å gjøre så mye i og med at jeg gjorde det meste første uka av de store tingene. Men hun var med da jeg prøvde brudekjole og så tror jeg hun gjerne ville lage en spilleliste(vi skal selvsagt komme med ønsker selv og godkjenne den da). Hun trodde egentlig ikke at jeg kom til å kle en stroppeløs kjole, men hun endret heldigvis mening da jeg prøvde noen og jeg endte jo opp med en stroppeløs til slutt. Var veldig fint å ha med en som tør å si meninga si i stedet for å bare si at den var sååååååå fin Utdrikningslaget begynte hun å planlegge den dagen jeg spurte henne tror jeg. Jeg får vite når og hvor det skal være da siden jeg må pakke og det er midt på vinteren. Tror hun lager en tale og noe greier også for hun skulle plutselig ha masse bilder av samboeren min og meg og så spurte hun om tlf-nr til mamma. Hmm, lurer på hva hun pønsker på Høres jo spennende ut Det er ikke det at jeg vil at min forlover skal gjøre så mye, fikser det meste selv jeg, vil bare ha litt glede på mine vegne....men det kommer nok, jeg får vel smøre meg med tålmodighet....andre enn kommende bruder ser vel annerledes på tidsperspektivet enn vi som går å venter Ps: Vi visste jo begge på forhånd at vi har forskjellig smak når det gjelder brudekjoler, men synes det er unødvendig å nevne at man selv ville ha gått for en helt annen type kjole dersom hun selv skulle gifte seg, første gang jeg prøver min drømmekjole.... Hun synes jo at jeg kledde den( vi har veldig forskjellig kroppsfasong) derfor ser jeg ikke poenget med å si sånt....setter også pris på ærlige meninger fordet Endret 5. september 2011 av bobbi
Gjest Doh Skrevet 5. september 2011 #357 Skrevet 5. september 2011 Høres jo spennende ut Det er ikke det at jeg vil at min forlover skal gjøre så mye, fikser det meste selv jeg, vil bare ha litt glede på mine vegne....men det kommer nok, jeg får vel smøre meg med tålmodighet....andre enn kommende bruder ser vel annerledes på tidsperspektivet enn vi som går å venter Ps: Vi visste jo begge på forhånd at vi har forskjellig smak når det gjelder brudekjoler, men synes det er unødvendig å nevne at man selv ville ha gått for en helt annen type kjole dersom hun selv skulle gifte seg, første gang jeg prøver min drømmekjole.... Hun synes jo at jeg kledde den( vi har veldig forskjellig kroppsfasong) derfor ser jeg ikke poenget med å si sånt....setter også pris på ærlige meninger fordet Nei, det var kanskje ikke en nødvendig kommentar. AT hun ville gått for en annen kjole er jo helt irrelevant siden det ikke er hu som skal gifte seg.... Hun blir sikkert ivrigere jo nærmere dere kommer bryllupet. Tror min forlover er litt ekstra på siden de ikke har hatt den type bryllupsfeiring som vi skal ha. De reiste bort med oss og to kamerater til utlandet og har ikke hatt festen ennå
bobbi Skrevet 6. september 2011 #358 Skrevet 6. september 2011 (endret) Nei, det var kanskje ikke en nødvendig kommentar. AT hun ville gått for en annen kjole er jo helt irrelevant siden det ikke er hu som skal gifte seg.... Hun blir sikkert ivrigere jo nærmere dere kommer bryllupet. Tror min forlover er litt ekstra på siden de ikke har hatt den type bryllupsfeiring som vi skal ha. De reiste bort med oss og to kamerater til utlandet og har ikke hatt festen ennå Det var akkurat det jeg også tenkte( nevnte det jo flere ganger) ..men,men.... Får se hva jeg finner ut, mulig det blir et bytte...forhåpentligvis uten noen sårede følelser... Man skal jo velge den kjolen man SELV føler seg mest vel i, og synes er finest, å ikke høre så mye på andres meninger, er dere ikke enige? Så lenge man kler fasongen ihvertfall.... Forloveren din blir sikkert inspirert til sin egen bryllupsfest av å hjelpe til med å planlegge din Så gøy Endret 6. september 2011 av bobbi
Tanna Skrevet 7. september 2011 #359 Skrevet 7. september 2011 (endret) Nå vi har endret det til 2013. Phew! Litt mer pusterom for både nerver og stress. Lykke til med planleggingen til deres 2012-bryllup. For tidlig å begynne for vår del. Nå skal vi nyte forlovelsen en stund Ciao! __________ Da var det bestemt! Bryllup i 2012 Hva begynner man med? Bestemme dato, bestille kirke og evt. booke lokale og evt catering? Huff, kjenner at jeg ikke gleder meg så mye til alt det praktiske... Endret 12. september 2011 av Tanna
Ninnin86 Skrevet 7. september 2011 #360 Skrevet 7. september 2011 Da var det bestemt! Bryllup i 2012 Hva begynner man med? Bestemme dato, bestille kirke og evt. booke lokale og evt catering? Huff, kjenner at jeg ikke gleder meg så mye til alt det praktiske... Gratulerer så mye med forlovelsen!! Dato, kirke og lokale er absolutt det viktigste! Finnes mange gode bryllupssider på internett, hvor man kan få gode ideer Denx jeg liker best er Bryllupsmagasinet ! Det er viktig å kose seg med planleggingen og ikke stresse! Da får man en mye bedre opplevelse av det hele
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå