Gjest Niema Skrevet 19. april 2010 #121 Skrevet 19. april 2010 Da har du jo eksempelet til han over her, som hadde opplevd trakassering i matbutikken. Hvilken setting kan være mer hverdagslig? Der har du personlige meninger og fordommer som tyter over, og viser seg i form av usannsynlig dårlig oppførsel mot et medmenneske. Ja, og det er jo fryktelig synd, det kommenterte jeg jo. Men ingen regel uten unntak, ei heller her. Vedkommende i den matbutikken har muligens trakkasert andre osv for det vi vet. Jeg sier ikke at det ikke forekommer, men det hører vel absolutt til sjeldenhetene.
Jumpforjoy Skrevet 19. april 2010 Forfatter #122 Skrevet 19. april 2010 Ja, og det er jo fryktelig synd, det kommenterte jeg jo. Men ingen regel uten unntak, ei heller her. Vedkommende i den matbutikken har muligens trakkasert andre osv for det vi vet. Jeg sier ikke at det ikke forekommer, men det hører vel absolutt til sjeldenhetene. Din påstand var: "Så jeg tror ikke personlige holdinger kommer så mye fram da, nei.". Du har fått ett klinkende klart eksempel på at det gjør det. Noen ganger trenger det ikke være noe store greier, men jeg ser ikke behovet for å kommet med ørten eksempler til. Poenget er uansett at i visse tilfeller så kan personlige holdninger farge oppførselen, enten det er bevisst eller ikke.
Gjest Niema Skrevet 20. april 2010 #123 Skrevet 20. april 2010 Din påstand var: "Så jeg tror ikke personlige holdinger kommer så mye fram da, nei.". Du har fått ett klinkende klart eksempel på at det gjør det. Noen ganger trenger det ikke være noe store greier, men jeg ser ikke behovet for å kommet med ørten eksempler til. Poenget er uansett at i visse tilfeller så kan personlige holdninger farge oppførselen, enten det er bevisst eller ikke. Ja, og når cyanid skrev om erfaringen sin så kommenterte jeg det, men det valgte du å overse, eller? Bla litt tilbake her. Det går ikke an å trekke frem ett eksempel å påstå at da er dette et vanlig problem, for det er det neimen ikke. Aldri i mitt liv har jeg sett noen bli trakassert av betjeningen i butikk. Det manglet høyst sannsynlig noen skruer i hodet på vedkommende som betjente cyanid, men i denne diskusjonen dreier det seg om "emoer", og du vet ikke om den samme personen kommenterte tykke, handikappede etc. Det går ikke an å trekke frem ett eksempel og gjøre "lov" ut av det.
Jumpforjoy Skrevet 20. april 2010 Forfatter #124 Skrevet 20. april 2010 Ja, og når cyanid skrev om erfaringen sin så kommenterte jeg det, men det valgte du å overse, eller? Bla litt tilbake her. Det går ikke an å trekke frem ett eksempel å påstå at da er dette et vanlig problem, for det er det neimen ikke. Aldri i mitt liv har jeg sett noen bli trakassert av betjeningen i butikk. Det manglet høyst sannsynlig noen skruer i hodet på vedkommende som betjente cyanid, men i denne diskusjonen dreier det seg om "emoer", og du vet ikke om den samme personen kommenterte tykke, handikappede etc. Det går ikke an å trekke frem ett eksempel og gjøre "lov" ut av det. Jeg har ikke oversett noenting. Men det har kanskje du? Det var nemlig ikke Cyanid som kom med eksempelet. Jeg har aldri påstått det er et vanlig problem, jeg skrev "i visse tilfeller så kan personlige holdninger farge oppførselen". I visse tilfeller...
Gjest Niema Skrevet 21. april 2010 #126 Skrevet 21. april 2010 Å sa æ? :O Sorry, forvekslet deg med en annen!
Gjest Niema Skrevet 21. april 2010 #127 Skrevet 21. april 2010 Jeg har ikke oversett noenting. Men det har kanskje du? Det var nemlig ikke Cyanid som kom med eksempelet. Jeg har aldri påstått det er et vanlig problem, jeg skrev "i visse tilfeller så kan personlige holdninger farge oppførselen". I visse tilfeller... Hvem som kom med det eksempelet er kanskje ikke så relevant, eller? I visse tilfeller faktisk.. I visse tilfeller er det svært mye som kan skje skal jeg si det. Og "i visse tilfeller" så er det veldig mange andre som kan lide under andres personlige holdninger, det være seg røykere, overvektige, vaskedamer eller andre. Selvfølgelig kan alt skje "i visse tilfeller", "emo" eller ei!
cyanid Skrevet 21. april 2010 #128 Skrevet 21. april 2010 hehe det går greit *henger seg på ontopiciskusjonen når hun får våknet litt*
Jumpforjoy Skrevet 21. april 2010 Forfatter #129 Skrevet 21. april 2010 Hvem som kom med det eksempelet er kanskje ikke så relevant, eller? I visse tilfeller faktisk.. I visse tilfeller er det svært mye som kan skje skal jeg si det. Og "i visse tilfeller" så er det veldig mange andre som kan lide under andres personlige holdninger, det være seg røykere, overvektige, vaskedamer eller andre. Selvfølgelig kan alt skje "i visse tilfeller", "emo" eller ei! Nei, ikke så veldig relevant. Men når det først var snakk om å overse ting, så kan vel rett være rett? Jeg kommenterte jo at du sa du hadde kommentert eksempelet, så jeg forstår ikke helt hvorfor du klager. I visse tilfeller er det nettopp mye som kan skje, helt korrekt! Nå har du forstått det. Flott. ^^
Gjest Niema Skrevet 21. april 2010 #130 Skrevet 21. april 2010 Nei, ikke så veldig relevant. Men når det først var snakk om å overse ting, så kan vel rett være rett? Jeg kommenterte jo at du sa du hadde kommentert eksempelet, så jeg forstår ikke helt hvorfor du klager. I visse tilfeller er det nettopp mye som kan skje, helt korrekt! Nå har du forstått det. Flott. ^^ Men hele poenget mitt er at det ikke sier noe som helst å komme trekkende med "i visse tilfeller"-eksempler nettopp fordi i visse tilfeller er det mye som kan skje oss ALLE. Ikke bare emoer. Ergo er ikke dette noe særegent problem for denne gruppen, og feil å trekke inn som om det skulle vært det.
Jumpforjoy Skrevet 21. april 2010 Forfatter #131 Skrevet 21. april 2010 (endret) Men hele poenget mitt er at det ikke sier noe som helst å komme trekkende med "i visse tilfeller"-eksempler nettopp fordi i visse tilfeller er det mye som kan skje oss ALLE. Ikke bare emoer. Ergo er ikke dette noe særegent problem for denne gruppen, og feil å trekke inn som om det skulle vært det. Jeg har aldri sagt at det kun skjer med emoer? "Dette gjelder jo ikke bare emoer, men alle, både pønkere og sosser" sa jeg i et tidligere innlegg. Endret 21. april 2010 av Jumpforjoy
Gjest Niema Skrevet 21. april 2010 #132 Skrevet 21. april 2010 (endret) Jeg har aldri sagt at det kun skjer med emoer? "Dette gjelder jo ikke bare emoer, men alle, både pønkere og sosser" sa jeg i et tidligere innlegg. Glem hele emo/pønker/soss-greia. Det er ikke poenget. Poenget er at det ikke har noe for seg å komme trekkende med sånne eksempler. Tråden handler om hvorfor "alle disser emokids" eller noe i den duren, og du påstår at holdninger til disse påvirker samhandlingen med denne gruppen, og vi snakker jobbsammengheng, fordi privat kan vi ha masse holdninger til mye, ikke bare emoer. Der mener jeg du tar feil, det har jeg aldri sett noe til, og aldri hørt om at er noe utbredt problem. Endret 21. april 2010 av Niema
Jumpforjoy Skrevet 21. april 2010 Forfatter #133 Skrevet 21. april 2010 Glem hele emo/pønker/soss-greia. Det er ikke poenget. Poenget er at det ikke har noe for seg å komme trekkende med sånne eksempler. Tråden handler om hvorfor "alle disser emokids" eller noe i den duren, og du påstår at holdninger til disse påvirker samhandlingen med denne gruppen, og vi snakker jobbsammengheng, fordi privat kan vi ha masse holdninger til mye, ikke bare emoer. Der mener jeg du tar feil, det har jeg aldri sett noe til, og aldri hørt om at er noe utbredt problem. Hvem har sagt vi snakker jobbsammenheng i det første innlegget? Du hoppa inn i diskusjonen da vi snakka om å sette folk i bås, deretter kom vi inn på holdninger, og at disse kunne vise seg i jobbsammenheng i tillegg til ellers. Jeg har aldri påstått at emoer opplever mer dritt enn andre i ikke-private situasjoner. Og btw, selvom du ikke er kjent med noe, så betyr det ikke at det ikke eksisterer.
Gjest Niema Skrevet 23. april 2010 #134 Skrevet 23. april 2010 (endret) Hvem har sagt vi snakker jobbsammenheng i det første innlegget? Du hoppa inn i diskusjonen da vi snakka om å sette folk i bås, deretter kom vi inn på holdninger, og at disse kunne vise seg i jobbsammenheng i tillegg til ellers. Jeg har aldri påstått at emoer opplever mer dritt enn andre i ikke-private situasjoner. Og btw, selvom du ikke er kjent med noe, så betyr det ikke at det ikke eksisterer. Seriøst. Du driver og prater om alle disse holdningene, og jeg spør deg hvor disse kommer til syne. Det er ytterst få som slenger kommentarer, og sånn ellers så er det svært liten aktiv samhandling mellom folk som er fremmede for hverandre. Ergo kom vi inn på jobbsammenheng, for her er vi tvunget til å forholde oss til alle mulige mennesker. Så sier jeg at "dissing av emoer" i jobbsammengheng ikke er noe mer utbredt enn f.eks. mobbing av tykke eller røykere, hvorpå du trekker frem ett eksempel, som ikke engang er ditt eget, men som kom fra noen som skrev i denne tråden og bruker det fordi du ikke ser viten med å "komme med ørten eksempler." Hvor er vi da? Jo nemlig der at emoer ikke opplever mer dritt i hverdagen enn andre. Og ja, jeg vet at det kan eksistere ting som ikke er meg bekjent, men jeg tviler sterk i dette tilfellet. Endret 23. april 2010 av Niema
Jumpforjoy Skrevet 23. april 2010 Forfatter #135 Skrevet 23. april 2010 (endret) Seriøst. Du driver og prater om alle disse holdningene, og jeg spør deg hvor disse kommer til syne. Det er ytterst få som slenger kommentarer, og sånn ellers så er det svært liten aktiv samhandling mellom folk som er fremmede for hverandre. Ergo kom vi inn på jobbsammenheng, for her er vi tvunget til å forholde oss til alle mulige mennesker. Så sier jeg at "dissing av emoer" i jobbsammengheng ikke er noe mer utbredt enn f.eks. mobbing av tykke eller røykere, hvorpå du trekker frem ett eksempel, som ikke engang er ditt eget, men som kom fra noen som skrev i denne tråden og bruker det fordi du ikke ser viten med å "komme med ørten eksempler." Hvor er vi da? Jo nemlig der at emoer ikke opplever mer dritt i hverdagen enn andre. Og ja, jeg vet at det kan eksistere ting som ikke er meg bekjent, men jeg tviler sterk i dette tilfellet. Seriøst faktisk. Ja, for jeg kødder jo bare sånn egentlig... Leser du akkurat hva du vil ut av det jeg skriver? Det virker sånn. Jeg sa at emoer ikke nødvendigvis opplever mer dritt i jobbsammenheng, vi er ikke uenige her. Du trenger ikke å fortsette å purre på det. Det er du som synes det er så viktig å skille mellom privat og ikke-privat setting, og da det dukka opp et godt eksempel, så viste jeg bare til det for å påpeke at holdninger til folk viser seg i ikke-private settinger. At du påstår at det ikke skjer samhandling mellom ukjente folk på private arenaer er jo bare bullshit. Kommentarer/drittslenging skjer, om ikke nødvendigvis ofte fra totalt ukjente. Men f.eks. medelver/studenter kan være fæle til å disse. I foraer som dette her, så kan man lese at folk ikke synes emoer er det beste i verden, det er flere kommentarer i denne tråden blant annet. Du trenger ikke leite lenge for å finne eksempler. Som bevandra i alternative miljøer, så har jeg sett at veldig mange flere disser emoer i forhold til f.eks. pønkere, metalheads eller rastas. Du kan tvile alt du vil, men det gjør det ikke mindre sant. (Det at jeg ikke så det nødvendig å komme med flere eksempler, er fordi jeg ikke har noen som helst plikt til å rettferdiggjøre noe for deg. Hele tråden handler om hvorfor det skjer, ikke om du (eller andre) tror at det er sant at det skjer.) Endret 23. april 2010 av Jumpforjoy
Lapetos Skrevet 24. april 2010 #136 Skrevet 24. april 2010 Det er ytterst få som slenger kommentarer, og sånn ellers så er det svært liten aktiv samhandling mellom folk som er fremmede for hverandre. Etter min erfaring er det ikke ytterst få som slenger kommentarer.
Ethereal Skrevet 27. april 2010 #137 Skrevet 27. april 2010 At du skriver en post om det på KG sier vel sitt og definierer deg klart som EMOKIIIID.
Jumpforjoy Skrevet 27. april 2010 Forfatter #138 Skrevet 27. april 2010 At du skriver en post om det på KG sier vel sitt og definierer deg klart som EMOKIIIID. Moi?
*Numi* Skrevet 27. april 2010 #139 Skrevet 27. april 2010 Det som er litt festlig, er at det folk gjerne skriker "emo" til, er forskjellige subkulturer. Emo/Scene/Goth/Punk/ - det er visst ikke bare bare å skille folk fra det ene og det andre. Nå om dagen virker det jo som at ser man noen "annerledes i klærne" så er de nok emo. Selv er jeg rocker. Jeg gidder ikke nødvendigvis definere meg selv som det ene eller det andre, ikke stilen min heller. Jeg blander min dæsj goth, rock, emo whatever og kler meg som Numi. Men til og med dager jeg tror jeg har kledd meg forholdsvis nøytralt, får jeg høre at jeg har "den stilen", og at folk skjønner hvilken musikk jeg hører på. Ikke noe galt i det, for det er jo sant. Men vær så snill, vær litt mer kreativ i ordvalget enn å kalle meg emo.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå