Gå til innhold

Mamma igjen i mai

Havfrua

Anbefalte innlegg

:vinke:

Innom og hilser på, ser ut som om hverdagen med to barn er godt i gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, her er hverdagen godt i gang Mellon Collie, med alle sine sorger og gleder. :ler: Nei da, så mange sorger er det ikke, annet enn at jeg får vondt av storebror innimellom. Jeg skjønner så innmari godt at han reagerer og har mange rare følelser inni seg som han ikke helt vet hvordan han skal takle, men på en annen side så lider han på ingen måte noen nød. Både jeg og mannen er hjemme for tiden, så han lider ikke av mangel på oppmerksomhet for å si det sånn, og han får høre hele tiden hvor glade vi er i han. Men det går stadig bedre, så ingen grunn til å svartmale altså.

I går fikk jeg brev fra helsestasjonen med time for 6 ukers kontroll og treff med barselgruppa. Gruppetreffet er ikke før 22/6...føles lenge til akkurat nå, for jeg er innmari klar for å treffe noen likesinnede damer. Forrige gang ble jeg kjent med flere inne på snartmamma.com mens jeg gikk gravid, og 3 av de havnet jeg i samme barselgruppe med via helsestasjonen. Denne gangen kjenner jeg ingen som har fått baby rundt samme tid, men det er en mamma i barnehagen som er hjemme med en 5 mnd gammel gutt, så jeg tror jeg skal foreslå litt trilleturer for henne. Kjenner at jeg blir litt rastløs av å bare gå hjemme....det må liksom skje noe innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Angelou :klem:

Her i heimen går all ting så mye bedre med storebror. Han har nok begynt å venne seg til sin nye tilværelse også er han supersøt og god med lillesøsteren sin. Spør ofte om å få holde henne og er påpasselig med å gi henne smokken osv. Herlig å se på altså. :hjerte:

Snuppa fortsetter å sove godt...føler meg nesten litt bortskjemt med en sånn sovebaby. I går kveld sovnet hun i 22-tiden og våknet først 04 i natt. Da var vi oppe en times tid og ammet, skiftet bleie osv også sov hun videre til 0830 i dag. I dag var det faktisk storebror som våknet først her i huset, men ikke før kl 08 så det var en sen start på dagen hos oss i dag. Deilig :tommelsmil:

Dagene går uten de alt for mange gjøremålene. Vi triller litt tur, har byttet litt gaver, vært innom biblioteket en tur osv. Bare koselig ting. I morgen er det meldt regn, så da skal jeg dra med meg gubben på kjøpesenteret og bytte en siste gave også skal vi kjøpe litt nye sommerklær til min kjære mann. Han trenger nye t-skjorter ihvertfall. Passende syssel på en regnværsdag. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå har vi fått testet hvordan det er å ha en liten baby i sommervarmen også, og det har vært litt varierende. Fredag var hun ganske utilpass, men på lørdag gikk det mye bedre...uvisst av hvilken grunn. Hun sov en god og lang økt på ettermiddagen på lørdag, så det hjalp nok endel.

Lørdag hadde vi 6 års bryllupsdag. Mannen var invitert bort på kvelden på fest sammen med tippelaget, så vi var ute og spiste lunch sammen på fredag. Jeg fikk blomster på selve dagen men ellers ble ikke dagen feiret noe mere. Var litt spent på hvordan det skulle gå med legging av to små helt alene, men storebror var bare verdens beste og vesla sovnet rett etter at han var i seng, så jeg fikk faktisk matro da jeg inntok en deilig sushi-middag. Hun sov ikke så lenge, bare en halvtime, så hun sovnet igjen for kvelden et sted mellom 2200-2230 og sov helt til 0445. Utrolig deilig, også sov hun videre til 8 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan jeg ihvertfall føre opp rabarbra på listen over ting man ikke bør spise når man er gravid. ;)

I går hadde jeg besøk av en kollega og i den anledning disket jeg opp med hjemmelaget pizza og rabarbrasmuldrepai med vaniljeis til dessert. Det smakte helt nydelig men skal si det gjorde utslag å magen til vesla. Det ble mye hyl og skrik i går kveld, og først i 21-tiden kom det en skikkelig bleie også sovnet hun ikke lenge etterpå. I natt sov hun ihvertfall godt. Var ikke opp før kl 03 for å amme også sov hun videre til 07 i dag tidlig, så kan ikke klage. :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De siste kveldene har lille snuppa vår styra noe veldig på kveldstid. Det har vært mye vræling og tydelig mageknip og jeg finner ikke helt ut av hva det kan være hun reagerer på. For kolikksmerter kan vel neppe begynne når hun er 4 uker gammel???

I dag runder hun forresten 1 mnd og vi har begynt å få de første smilene. Åhh så herlig det er! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Det er nok bare noe jeg har spist som har gjort snuppa urolig på kvelden, for nå har hun vært fin i mange dager igjen. Det neste jeg har lyst til å prøve ut nå er brus....er sååå sugen på Cola Zero at jeg tror jeg dør....ha ha...det høres vel dramatisk ut, men det er virkelig etterlengtet altså!!

Nå har vi fått testet ut babylivet i båten, og det gikk kjempefint. Vi har vært ute en natt og det var kjekt å få prøvd det ut, rent praktisk. Kommer nok til å bli en fin sommer. :tommelsmil:

I dag skal jeg på treff med barselgruppa på helsestasjonen. Det blir spennende og jeg gleder meg veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det visst barselgruppe i morgen - spent på å se om det er noen jeg "klikker" med der. Forrige gang var det laber interesse, så det døde ut av seg selv.

Jeg savner også Cola (men ekte vare her, sukker må man ha :ler: ). Typisk nå som det er sommer også, da er det ekstra godt å kunne kose seg med en glassflaske med cola på kafé f.eks... jaja, noen få uker til, så tåler de nok en del mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg leste et sted at det skjer mye med tarmsystemet fra 6-10 uker, så om en mnd til så er hun kanskje litt bedre rustet til å tåle mere. Går jo an å prøve ut brus på formiddagen også, så slipper man å få hele kvelden/natta ødelagt av skrik og skrål, også behøver jeg jo ikke å drikke halvannen liter brus heller. Vi får se hva jeg gjør...fristelsen er ihvertfall stoooor. :ler:

Treffet i dag var koselig. Vi var 9 damer hvorav alle hadde barn fra før utenom èn. Fem guttebabyer og 4 jentebabyer så fin fordeling der også. Vet ikke alder på damene men ingen veldig unge mammaer så jeg tror det skal bli en fin gjeng og lot til å være mange koselige damer. Neste treff er satt til neste onsdag allerede, men er usikker på om jeg får med meg det altså. Blir jo gjerne ferre som kan i disse ferietider vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt satte lille frøkna ny soverekord. Hun sover ekstremt godt om natta og drar gjerne på med 6-7 timer første økta, men i går sovnet hun i 21-tiden og sov helt til 0620 i dag tidlig. :sjokkert: Ammet og fikk på henne en tørr bleie og la henne igjen, også sov hun vider til nesten kl 10. Helt rått!! :mrgreen:

Generelt har hun sovet ganske mye i dag, men da klokka var 20 så var hun så trøtt at øynene gikk i kryss, så nå sover hun søtt i senga si. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med sove-frøken på natta :jepp:

Høres ut som om dere virkelig nyter familielivet.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, veldig deilig med baby som sover godt om natta. I natt dro hun til med å sove natta igjennom enda en gang. Det vil si fra 21 i går kveld til 0645 i dag. :daane: Puppene er rimelig sprengt når hun ikke spiser i løpet av natta, men herregud så godt det er å få sove. :mrgreen:

I dag har vi vært på 6-ukers kontroll. Snuppa er 6 uker og 4 dager i dag og veide 5320 gr (3750 ved fødsel) og var 55,5 cm lang (50 ved fødsel). Hun lå rett på gjennomsnittet på lengden og litt over på vekta, så det er jo bare fint. Da får hun i seg det hun skal ha og enda litt til. :tommelsmil:

Det er meldt nydelig vær i morgen og onsdag, så da drar vi utpå med båten i morgen. Har handlet inn det meste av mat i dag også får vi bruke morgen formiddag til å pakke litt klær osv. :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her nyter vi dagene med ei snill lita frøken som sover så utrolig godt om natta. Flere netter har hun sovnet i 2130-tiden og ikke våknet før i 6-7 tiden på morningen. Da ammer vi og eventuelt skifter bleie også sover hun ca 3 timer til. Fantastisk. :mrgreen:

Vi var utpå med båten 2 netter i forrige uke, og hadde strålende fint vær. Vi fant MENGDER med markjordbær, har gått turer, spilt fotball, spist god mat og kosa oss. Nå er det meldt veldig varmt her fra i morgen av, så da drar vi utpå ihvertfall en natt. Jeg må hjem til tirsdag pga legetime (6 ukers kontroll av mor) så da får vi se om vi drar utpå igjen om været holder seg.

God sommer. :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og ønsker deg en riktiug GOD SOMMER!

Herlig med sovende barn på natta! Det har så mye å si for energinivået og humøret til mor på dagtid.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk i lige så Hegemor. :klem:

Hjemme igjen fra båttur i dag og vi har som vanlig kosa oss veldig. Også så brune som vi begynner å bli...herlig!! :mrgreen:

Morellene begynner og modnes her nå og treet bugner av frukt. Smakte på hele 3 bær i dag, og det slo jammen meg ut på magen til vesla. Hun vræla til her i kveld på en måte hun bare gjør når hun har magevondter. Så da er det bare å holde seg unna det også skjønner jeg..... :sukk: ....syns jeg må forsake utrolig mange ting denne sommeren her, men hva gjør man vel ikke for sine barn. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lille tulla mi er bare så god om dagen altså. Mammahjertet svulmer nesten over av lykke når lille vesla ligger på armen og smiler sine nydeliste smil mens øynene stråler mot meg. :rodmer: Det er bare å nyte hver dag som går for skal si tiden flyr. Snart er hun 2 mnd allerede og slettes ingen nyfødt lenger. Veldig morro med responsen man får og nå er hun jo så mye mere med. Kan ligge lenge og bable i vei med godlydene sine....det er faktisk nesten så hun ler om dagen også. Herlig herlig!! :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Hvordan går det hos dere? Her er det i alle fall stas med en 3måneders gammel baby. Latter og smil gjør babytilværelsen ganske fin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...