Gå til innhold

Hvem faller du for?


Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Übermench-tanken er på ingen måter appellerende, men bare et utslag av en forfeilet, menneskefiendlig og rasistisk ideologi og hører til på historiens skrothaug. Begriper ikke hvorfor du bragte dette på bane, da det jeg snakker om ikke har noe med fascistisk ideologi å gjøre. Ikke har det noe med Nietszche å gjøre heller, for den saks skyld. For øvrig er hele innlegget ditt i beste fall trivielt og i verste fall direkte galt. Det er for så vidt riktig at kvinner synes å søke trygghet hos sin partner i større grad enn menn (trivielt), men du mener at dette innlysende må skyldes biologi. Hvorfor det? For alt vi vet er det kulturelle mekanismer innlært ved oppdragelsen som betinger disse forskjellene, ikke gener eller biologi. Ingenting av det du har sagt overbeviser meg om at biologi er utslagsgivende her. En annen ting: selv om det er menneskelig å være egoist er ikke dette en unnskyldning for å oppføre seg slik. Det er som alle opplyste mennesker vet et skille mellom er og bør, og slutter du fra det ene til det andre gjør du deg skyldig i en naturalistisk feilslutning. Og uansett forklaring er det vitterlig nok av kvinner som ikke ønsker å parasittere på sin mann, så man kan jo spørre seg om dette virkelig er så typisk kvinnelig oppførsel som du vil ha det til. Jeg har møtt noen av dem, tiltrekkende som bare det, blant annet nettopp fordi de er selvstendige, uavhengige, sterke, morsomme, og ikke minst intelligente. For en mann gjelder det å finne disse ressurssterke kvinnene, og styre unna resten av krøteret, ikke fordi jeg ønsker å snylte på ressursene deres, men fordi jeg ønsker meg en som kan matche meg. Påstanden din om at jeg tenker slik fordi jeg eller selvtilliten min ikke er på topp er bare rene hersketeknikker og tom retorikk. Prøv en gang til, hva?

Himmel og hav, når du snakker om hersketeknikker kaster du jammen digre kampesteiner i glasshus.

Her går det i personangrep, forvrengninger og ville konklusjoner.

Hersketeknikker er særdeles lite tiltalende, og det er absolutt ikke det jeg ser etter når jeg sier jeg liker menn som virkelig kan diskutere.

Jeg kan ikke fatte og begripe hvordan du kan trekke paralleller mellom å ville føle seg trygg hos partneren sin og det å snylte og parasittere på ham!

Jeg kan love deg at disse intelligente og sterke kvinnene du har møtt også vil søke trygghet hos partneren sin på et tidspunkt, om du ikke forstår det, er du virkelig naiv!

Du ville forøvrig muligens ha ansett meg for å være en av dem om du hadde møtt meg i en annen sammenheng; jeg er nemlig ikke en energisnyltende igle selv om jeg liker at mannen min er mandig.

Jeg kan forestille meg at grunnen til at du går så til de grader i harnisk over dette er at du ikke er en spesielt trygg og maskulin person selv, eller hva?

Du sier at du er dominant og er trygg på deg selv, men innleggene dine sier meg noe helt annet.

Ordene dine forteller om en ufattelig bitter person som føler seg undertrykt av det mannlige ideal.

Jeg mener også at det er fullstendig feil å anta at biologi ikke har noe som helst med saken å gjøre.

Selvsagt har miljø og oppdragelse mye å si, og selvfølgelig har vi alltid muligheten til å velge både det ene og det andre, men menn og kvinner er VELDIG forskjellige på mange områder, deriblant hvordan vi oppfører oss i et forhold, og mye av dette kan ikke forklares på andre måter enn at biologi spiller en viktig rolle!

Og de fleste menn og kvinner ser ut til å være tilfredse med dette; de aller fleste menn synes det er alle tiders at damene deres søker trygghet hos dem, det bekrefter deres ego at vi er stolte av dem. Jeg har aldri - noensinne - hørt om noen som føler seg snyltet på av partneren bare fordi de "oppfører seg slik", dvs være så forferdelig egoistiske at de vil sitte i armkroken av og til, før jeg leste innlegget ditt.

Å påstå at dette er primitivt og dyreaktig er bare tåpelig.

Denne høytsvevende ideologien din om at er forhold skal være 100% sterilt for kjønnsroller, følelser og gjensidig avhengighet er rimelig umoden og jeg greier ikke å ta den seriøst.

Både jeg og min mann ser på oss som fullstendig likeverdige, og jeg vet at jeg kan måle meg med min mann på alle måter, rent bortsett fra muskelkraft.

Det at du regelrett kaller meg en parasitt og egoist er rett og slett ren løgn, og jeg ville ha blitt fornærmet om jeg hadde hatt noen som helst respekt for dine banale påstander.

Endret av Psiv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har alltid falt for alt for pene menn, og til slutt ble jeg jammen samboer med den peneste av dem alle. Høy, mørk, bredskuldret, smale hofter. Brungrønne øyne, kløft i haka og rette brede bryn. mmmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...