Gjest Hulderjenta Skrevet 28. mai 2004 #261 Del Skrevet 28. mai 2004 Den Store Dagen nærmer seg med stormskritt!! Ønsker deg og Magen en god pinsehelg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 28. mai 2004 #262 Del Skrevet 28. mai 2004 Brun utflod er sikkert bra! Men jeg trodde hodet festet seg flere uker før termin...!? :klø: Kanskje det er veldig individuelt!? Noen andre enn meg vet nok bedre... Jeg gleder meg sånn på dine vegne nå! Og jeg håper at nurket deres kommer snart, så du slipper å føle at graviditet også er negativt...! Er ikke stort mer å si, enn Lykke til! Tilfelle det skjer snart... Er alltid spent når jeg får mail om nytt innlegg i boka di... Men nurket kommer jo når det kommer! Og gleder seg nok... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktus Skrevet 31. mai 2004 Forfatter #263 Del Skrevet 31. mai 2004 39+0 Takk for hilsen Hulderjenta - god pinse til deg også! Satser på at det er et positivt tegn lillen - men jeg rekker sikkert å spørre legen min om det i morgen... Neida - hodet trenger ikke å feste seg i det hele tatt faktisk - dette har jeg også funnet ut nå i det siste! Men det blir spennende å se om det har festet seg i morgen, for det kan jo være et godt tegn. Kryss fingrene for at det lille nurket vårt snart har lyst til å se dagens lys! Og jeg går her fortsatt med stor mage og koser meg i sola! Prøver å ikke sitte så mye i solsteiken da, for da blir jeg svimmel, men det er deilig med sommervær. På lørdag hadde vi besøk av søsteren min med svoger og nevø, og det var kjempekoselig! Dagene går litt fortere når vi har besøk... I morgen er det ny legesjekk igjen - kanskje den siste??? I går var det nyyyydelig vær, og kaktusmannen fikk polert bil så den ble kjempeblank og fin, og jeg satt i en stol og holdt ham med selskap... Etter besøk hos noen venner der vi var ute og lekte med de to barna deres, kollapset vi i sofaen hjemme med pizza fra Peppes og Den siste samurai på video. En ganske så perfekt dag faktisk! Likte filmen kjempegodt - på tide at jeg også fikk sett den! Fortsatt god pinse til dere alle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 31. mai 2004 #264 Del Skrevet 31. mai 2004 Spennende innspurt for deg nå om dagen. Titter nok oftere innom enn normalt... Hos enkelte fester ikke hodet seg før under fødselen. Det gjorde det på meg med nummer to. Men nummer en imidlertid festet hodet seg rundt uke 32... Lykke til med innspurten og forestående fødsel. Klem fra Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 2. juni 2004 #265 Del Skrevet 2. juni 2004 *stikker huet innom* Godt å se at livet er til å holde ut fortsatt kaktus, selv om det sikkert begynnner å bli tungt og slitsomt for deg nå... Har det likedan selv, bare at jeg har hele seks uker igjen til terminen.. :-? Må nesten passe på å ønske deg lykke til med fødselen også, er bare sporadisk innom her, pga litt til- og fraværende nett-tilgang. Håper du får en fin og ikke altfor vond fødsel.. fra meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktus Skrevet 3. juni 2004 Forfatter #266 Del Skrevet 3. juni 2004 39+3 Still going strong! Så gøy at noen stikker innom her - så da må jeg jo legge igjen spor etter meg jeg også, så ingen skal tro at det skjer noe... For her er det stille og rolig! Takk for lykkeønskninger fra Mayamor og Salamandra! Formen er egentlig veldig bra og jeg synes egentlig at kynnerne og smertene har gitt seg litt de siste dagene. Stille før stormen?? På legetimen min på onsdag hadde hodet nemlig festet seg, og livmortappen var helt myk og flatet ut, så legen kunne kjenne babyens hode. Men ingen åpning enda... Spennende - håper kanskje at det skjer noen de nærmeste dagene jeg da... Men det er nesten ikke så jeg tør å si det høyt, for telefonen kimer i ett kjør om dagen likevel og mobilen min piper i ett kjør... Men det er koselig at familie og venner bryr seg da! I går hoppet jeg og kaktusmannen over middagen og kjøpte med oss baguetter og fyll i stedet og dro ut i en park og spiste på et pledd. Det var kjempekoselig i finværet! Merker at jeg ikke orker å sitte i solsteken så lenge om gangen nå uten å bli svimmel, så dagene kan bli litt lange her hjemme... Får jo selvsagt masse gode råd om å vaske leiligheta og traske turer, men jeg har rett og slett ikke overskudd til det! Og å gå i sola er rett og slett ubehagelig.... I dag får jeg besøk av en venninne som kommer med lunsj, så jeg ser frem til et avbrekk i dagen. Har nå pløyd gjennom hele sesong fire av Angel (så ti episoder på en dag... :oops:) og 3 nye bøker som jeg kjøpte i forrige uke... Ja, ja - får benytte muligheten mens jeg kan! Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smurfa Skrevet 6. juni 2004 #267 Del Skrevet 6. juni 2004 Tre korte dager igjen til termin for din del, Kaktus! Er bare innom for å ønske deg lykke til!!! Ble så glad da jeg leste at det gikk bra med søsteren din (med tanke på toxoplasmosetesten). Nyt dine siste dager som gravid og storkos dere etter at LilleKaktus er kommet til verden!!! Klemmer fra Smurfa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 6. juni 2004 #268 Del Skrevet 6. juni 2004 Det var jo kjempegode nyheter hos legen! Egentlig så håper jeg du allerede har født nå...siden sist du var her Men det er tross alt vanlig å gå over tiden, så jeg håper uansett at du har det bra, hvor du nå er... Om du føler for en tur ute, og det er stekende sol, så kan du alltids gå med stor paraply...hvis du ikke er redd for at de rundt deg skal lure, for det er kanskje ikke alle som forstår hvor slitsomt sola er for gravide!? Tenker på deg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktus Skrevet 6. juni 2004 Forfatter #269 Del Skrevet 6. juni 2004 I går trodde jeg faktisk at det var noe på gang, for da vi kom hjem fra naboen etter å ha vært der på middag, hadde jeg skikkelige smerter nederst i magen, også plutselig kjente jeg at det rant væske. Og så mye at det rant gjennom klærne også. Kunne ikke skjønne annet enn at det var fostervann. Men vi bestemte oss for å legge oss og se hva som skjedde og om det kom evt. noe mer. Var mye våken i natt med vonde kynnere, men våknet ganske pigg i dag tidlig. Ringte likevel fødeavdelingen for å høre hvordan jeg skulle forholde meg, så vi fikk komme dit i dag. Da legen endelig kom og undersøkte meg, mente hun at det ikke kunne ha vært fostervann, for hun undersøkte meg skikkelig hardhendt (au!) uten at det var noen lekkasje. Hun mente også at det ikke var noen fødsel nært forestående - for ifølge henne var livmortappen lang og helt lukket og ingen modning... Så nå skjønner jeg ingenting jeg! :klø: En lege påstår en ting, og en annen lege en annen ting... Ble litt skuffet også, for nå håpet jeg virkelig at det var noe på gang. Likte ikke helt den arrogante holdningen til hun legen på Ullevål heller, da hun tydeligvis var av den mening at legen min ikke hadde peiling på hva hun drev med siden hun kunne påstå at det var modning på gang... (brukte uttrykket "almennpraktiserende" med tydelig avsmak... ):-? Skikkelig kald, travel og arrogant lege! Så nå begynner jeg å se for meg at det blir overtid på meg ja. Mensterminen min er i dag og termin på onsdag - så vi får se. Kryss fingrene for at det skjer noe om ikke så altfor lenge! Så skal jeg prøve å bli kvitt denne hersens forkjølelsen i mellomtiden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 6. juni 2004 #270 Del Skrevet 6. juni 2004 Heia lille-Kaktus! Men god bedring først! Det er sikkert fint å ikke være forkjølet (og alt det bringer med seg) på føden... Idiot-lege... Håper hun på en eller annen måte tar feil... Livmorhalsen har jo vært flat; det sa jo legen din! Ikke lett å forstå noe nei... Fortsatt lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 6. juni 2004 #271 Del Skrevet 6. juni 2004 Uff da, sånne leger vil vi ikke ha Håper det går bra, og at babyen kommer ut snart da:) (og så håper jeg at jeg ikke får legen du hadde når jeg skal på ullevål i oktober) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 9. juni 2004 #272 Del Skrevet 9. juni 2004 Termindag!!!! :hjerter2: - men det visste du vel.... Babyen kommer når den kommer den vettu og når den er bare en uke gammel har du allerede glemt at du gikk over..om du da kommer til og gjøre det da... LYKKE TIL!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 9. juni 2004 #273 Del Skrevet 9. juni 2004 Husket også at det var termin i dag. En god venninne av meg har nemlig bursdag i dag... Tenker på deg... Klem fra Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktus Skrevet 9. juni 2004 Forfatter #274 Del Skrevet 9. juni 2004 Termindag i dag ja! Og her er jeg nå... Var faktisk litt i tvil i natt, for jeg hadde skikkelig vonde kynnere der smertene satt lenger ned i magen enn før, men så våkner jeg på morgenen da, og da er alt som vanlig... :-? Var hos legen i går, og fortalte henne om den arrogante legen på Ullevål. Hun sa det var ikke første gang jordmødre/fødselsleger rakket ned på "vanlige" leger og setter seg selv på pidestall, og sa at hun håpet jeg ikke fikk denne legen når jeg skulle føde. Det gjør jeg også! Legen min er jo faktisk barnelege og har vært med på fødsler og behandler mange gravide, så jeg har faktisk mer tillit til henne. Da jeg fortalte om det jeg trodde kanskje var lekkasje av fostervann synes hun det hørtes veldig rart ut at det ikke var det, så hun ringte en av jordmødrene på Ullevål for meg for å dobbeltsjekke (er jo ikke bra hvis det er noen fare for infeksjoner osv.). Jordmoren hun snakket med mente at det kunne være at det faktisk var fostervann i en slags "boble" som sprakk, og at det deretter har lukket seg igjen og at det er grunnen til at det ikke har kommet mer etterpå. Nå har jeg lagt på meg 21 kilo (har 2 i ødem, så det er nok endel vann her!) og magen har sunket ganske bra. Er jo psykisk forberedt på å gå på overtid nå, men håper og krysser alt jeg har for at fødselen starter på egenhånd og at jeg slipper å bli satt igang i alle fall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 9. juni 2004 #275 Del Skrevet 9. juni 2004 Termindag i dag ser jeg! Så spennende!!! Ønsker deg masse lykke til når Det Store Skjer! Det skjer snart nå! Så utrolig spennende. Tenk, du skal bli mamma!! :hjerter2: fra Hulderjenta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 10. juni 2004 #276 Del Skrevet 10. juni 2004 har du sladrevenn tro....? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 10. juni 2004 #277 Del Skrevet 10. juni 2004 Spennende! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 10. juni 2004 #278 Del Skrevet 10. juni 2004 har du sladrevenn tro....? Jeg stemmer for Kipa! Veldig pålitelig dame, som ikke forsover seg... Dessuten ser hun veldig klar ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 10. juni 2004 #279 Del Skrevet 10. juni 2004 Jeg er på en God-sommer-hilsen-runde, men jeg behøver vel egentlig ikke å skrive det her... Jeg vet at din sommer kommer til å bli helt unik! Og fantastisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktus Skrevet 11. juni 2004 Forfatter #280 Del Skrevet 11. juni 2004 Termin+2! Formen er bra og ingen tegn til noen ting her i gården! Snakket med mormor i går, og hun fortalte at hun - i likhet med mamma og søsteren min - også gikk på overtid med sin første. Så den genetiske tråden tilsier vel at jeg skal gå her litt til ja.. :-? I går kom jeg meg ut av huset en tur - har gått litt på veggene i det siste... Var med en venninne til byen for å hente brudesko, også ble det en tur innom bokhandelen for å plukke opp noe lesestoff også. Deilig å være ute blant folk igjen... Blir nesten så en gruer seg for å gå ut og treffe på kjente som lurer på hvorfor i all verden du fortsatt går gravid - for det har da gått en evighet nå?? Mobilen piper i ett kjør, telefonen ringer og det er kjempekoselig at det er så mange som tenker på oss nå. I dag gikk jeg på butikken (500 meter) uten mobilen, og da ringte jo selvsagt mannen mens jeg var borte... :oops: Fikk litt kjeft for at jeg var ute på egenhånd uten mobilen. Men jeg er ikke hjelpesløs heller da!! (Bare et lite hjertesukk...) Har begynt på sesong 7 av Buffy på DVD nå, så jeg klarer meg! Kanskje jeg rekker å bli ferdig før nurket bestemmer seg for å komme?? Sladrevenn har jeg ikke nei! Men hvis noen vil, er det bare å si ifra! Tror ikke at jeg skal stole på at mannen klarer å få meldt ifra om noe her inne nei... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg