Gå til innhold

Iril skal bli mamma

Gjest Marmot

Anbefalte innlegg

Så snill svigermor du har da. Bkås i portoen. Foreldregenerasjonen vår har som regel nok penger og synes det er koselig å hjelpe :jepp:

Huff, så ekkelt med den besviminga di :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var riktignok ikke det merket du liker, men det beste merket synes jeg.

Hva liker du da? Lerum? Rosa julebrus er ikke så godt.

Svigermoren min er verdens snilleste, hun har allerede handlet masse til babyen og de kjøpte jo Voksi-pose til oss også. Svigerfar sa da de var her at svigermor har et umettelig behov for å få handle ting til barnebarnet sitt, hun har visst ventet i mange år på å bli farmor. :fnise:

Skal prøve å glemme hele den dårlige samvittigheten ja. Mannen sa det jo absolutt ikke fordi jeg skulle få dårlig samvittighet, han sa det bare som en kommentar. Men den får vel plass i en Norgespakke antar jeg. Gleder meg veeeeeldig til den kommer, blir så glad når jeg finner klær jeg forelsker meg i og som passer. (Og når jeg selv i veldig gravid tilstand må kjøpe tre str. mindre enn jeg gjorde i fjor..) :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg endelig rota meg inn hit... Har skumma gjennom noen av sidene her, og ser at jeg ikke har så mye å klage på i forhold til deg! Du har virkelig fått det meste av problemer, og likevel klarer du å være positiv :) Du er kjempeflink! :klemmer: Håper formen blir bedre snart, så du klarer å nyte den siste tiden før babyen kommer ut :rødme:

Endret av Sushi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, Sushi! :vinke: Er ikke alltid jeg er så veldig positiv da, jeg har hatt nok av sutreinnlegg i denne dagboka. Men nå i det siste har det vært lettere, sikkert fordi det nærmer seg slutten. Det er lettere å være positiv når alt er drit og det er 8 uker igjen enn når alt er drit og det er 20 uker igjen.. :fnise:

I dag er blodsukkertallene mine litt bedre. Fremdeles litt for høye, men 4.7 før frokost og 6.8 etter frokost er vel ikke helt krise? Har jo fått beskjed om at det bør være under 7.

Må vel prøve meg frem litt for å se hva som hjelper, om jeg f.eks. drikker bare ett glass melk til frokost i stedet for to kanskje det blir lavere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det høres ut som at blodsukkeret ditt var ganske greit idag jeg.. det er jo mellom 4 og 7 som er det "normale". Jeg vet ihvertfall at melk gjør stort utslag på han jeg kjenner som har diabetes, han må sette mer insulin hvis han har drukket endel melk, så jeg vil tro at hvis du kutter ut det ene glasset, så vil det nok bli lavere.. :)

(Men nå er det en ganske kraftig diabetes, som er vanskelig å regulere, og han har et blodsukker som vi har sett at kan variere fra 18 til 3 med bare noen timers mellomrom.. Stakars, det tar på en liten barnekropp..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sykepleieren jeg snakket med sa at melk påvirket blodsukkeret, men at jeg godt kunne fortsette å drikke den så lenge jeg ikke hadde pålegg som påvirker. Jeg spiser jo aldri sukker-pålegg, og alt brødet vi baker er veldig grovt, så jeg får som sagt bare prøve meg frem.

Uff, synes så synd på barn med diabetes. Jeg er voksen og synes de blodsukkermålingene er skikkelig ekle og noenganger vonde, så det må være fælt å måtte gjøre det på barnet sitt. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sykepleieren jeg snakket med sa at melk påvirket blodsukkeret, men at jeg godt kunne fortsette å drikke den så lenge jeg ikke hadde pålegg som påvirker. Jeg spiser jo aldri sukker-pålegg, og alt brødet vi baker er veldig grovt, så jeg får som sagt bare prøve meg frem.

Uff, synes så synd på barn med diabetes. Jeg er voksen og synes de blodsukkermålingene er skikkelig ekle og noenganger vonde, så det må være fælt å måtte gjøre det på barnet sitt. :tristbla:

Ja, det er helt grusomt. Og bare det å vite at han må fortsette sånn resten av livet sitt, siden kroppen hans ikke produserer noe insulin over hodet, er fryktelig å tenke på. Med utallige målinger hver dag, og et blodsukker som synker og stiger uten noen logikk i det hele tatt.. Håper ihvertfall på at man klarer å regulere han litt bedre etterhvert. Men det jeg har sett på barn med diabetes er at de er utrolig sterke og ikke minst flinke når det gjelder sykdommen, og ihvertfall de som har hatt det siden de var veldig små syns jo målinger og insulin er helt vanlig, så de gjør det uten å nykke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før "lunsj" var jeg nede i 4.1, det er et tall jeg liker! :hoppe:

Skal måle igjen om en halvtime, ble veldig sen lunsj i dag, siden mannen og jeg ble enige om å leie film og spise middag senere i kveld. På Rema 1000 fant jeg julebrus uten sukker, riktignok rød, men om den er god får det duge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle de syke drømmene er tilbake; i natt drømte jeg noe helt ekstremt ekle greier om at jeg hadde levende mark i puppene og at brystvortene mine var delt i tre.. :sjokkert::spy:

Jeg begynner å bli passe stresset av dette diabetesopplegget, så jeg må si jeg virkelig beundrer de som lever med dette hele livet! :pls:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj, mark i puppene :spy::fnise:

Det er virkelig noen rare drømmer man har som gravid, har noen merkelige fra de siste mnd jeg også. Også er de så virkelige!

Er blodsukkeret ditt veldig ustabilt?

Endret av Jesse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var skikkelig nasty altså. Mannen måtte skjære dem ut, men han fant ikke noe annet enn brødkniven. Det gjorde heldigvis ikke vondt da. :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det sånn at du HAR svangerskaps diabetes eller utredes du for det??

Jeg har det. :tristbla:

Bruker du noe insulin du nei? :klø:

Nei, ikke ennå i hvert fall. Holder på med disse målingene nå, og skal til diabetessykepleier om en uke for å se på tallene. Men det er veldig opp og ned, er oppe i nesten 9 noen ganger. Jeg vil helst slippe insulin, men spørs om det går. Skjønner ikke helt hvorfor det varierer sånn, jeg spiser omtrent det samme hele tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke, men jeg håper virkelig det. Og at de setter meg igang til termin, skal på en samtale om det den 11. november. Prøver å ikke tenke så mye på det før den tid, for jeg blir helt ødelagt av alle grubleriene mine. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...