Gå til innhold

Slutte å røyke..


Gjest Bella_

Anbefalte innlegg

Gjest lolita___

Da har jeg bestemt meg.Noen som vil være med?Oppmuntre hverandre osv...

Jeg har også kjøpt meg boka Endelig ikke røyker(for kvinner)Allen Carr,noen som har lest den?? :nosmoking:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har lest den originale Allen Carr - endelig ikke røyker og ja den funker :) Jeg sluttet og røyke med den. Likte best der han sammenlignet røyking med det å legge leppene over et eksosrør og puste inn.. ganske meningsløst ikke sant? :smoke: Lykke til da! :5: (det er så nydelig å slippe å røyke!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett igang! Jeg sluttet 1 mars, kjøpte Nicotinell tyggegummi, og synes det har gått over all forventning. Har ikke lest noe bok, men gikk å kikket på Nicotinellen som lå i skapet i et par uker, før jeg kjente at dagen for røykeslutt var kommet. Hadde jeg visst det skulle gå så greit, så skulle jeg sluttet åresvis siden, men har grudd meg til noe jeg trodde skulle være vanskelig.

Er så deilig å være røykfri! Pengene blir lagt tilside, og skal unne meg noe kjekt etterhvert! Føler meg så flink, og det er herlig å ikke stinke røyk! Tygger en ca 3 Nicontinell til dagen nå, men har også vanlig tyggegummi og drops, alt sukkerfritt selfølgelig :-) Men var bevisst fra begynnelsen av at jeg ikke skulle bli avhengig av Nicotinell også da!

Så sett igang, du har alt å vinne, og ingenting å tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt problemer med å si at jeg har sluttet å røyke, for jeg vet ikke om jeg aldri kommer til å ta en røyk igjen. Men jeg røyker ikke hver dag, og det går lengre og lengre mellom festrøyken. Jeg kjøpte meg en pakke plaster, klaset på ett og lot det stå til. Brukte opp en pakke plaster og tenkte; dette er jo dyrt, så jeg kuttet ut det også. Lite ubehag, mest savn av vaner( f.eks på verandaen med kaffekoppe om morgenen etter forkost, måtte endre "morgenritualene").

ALt i alt har det vært uproblematisk. Nå hender det at jeg tar en røyk på fest ( med det blir jo rimelig sjelden siden jeg er på fest hvert jubelår...).

Hadde egnetlig et håp om at jeg skulle merke forberding på kondisen, men akkurat der har det vært stort ett det samme. Kanksje fordi jeg trente mye også mens jeg røyket, og forskjellen ikke blir sååå stor?Litt har det vært, har tatt inn ett sekund på 3000 m, og er egnetlig ganske fornøyd med tiden min der ( "gammel" kjerring på snart 40 år spinger forttsatt 3000 på samme tid som da jeg var atten..)

Det som det virkelig er forskjell på er at alle småproblemer med tannkjøtt er borte. Hadde ikke store plager, men np er til og med tannlegen fornøyd. Og huden har blitt mye finere.

Så det har så absolutt vært verdt det, eneste jeg angrer på er at jeg ikek gjorde det før!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lolita___

Tror jeg har orginalen,det står der at man ikke skal slutte før man har lest boka.Selvom jeg har lyst.Et veldig motivert,jeg har rett og slett ikke råd nå til å røyke.

Tusen takk for gode tips alle,da ser jeg det finnes håp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, nå har jeg nikotinell tyggis, og "Endelig ikke-røyker" klart i leiligheten. Men har noen røyk igjen, tror jeg vil røyke de ferdig før prosessen starter! Kanskje jeg skal begynne å lese boka nå om det er sånn at man skal røyke mens den leses :)

Ja, detta blir spennende dere! Gud bedre, litt skummelt også! Røyket i mange år, og trives så godt da! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lolita___

Ok, nå har jeg nikotinell tyggis, og "Endelig ikke-røyker" klart i leiligheten. Men har noen røyk igjen, tror jeg vil røyke de ferdig før prosessen starter! Kanskje jeg skal begynne å lese boka nå om det er sånn at man skal røyke mens den leses :)

Ja, detta blir spennende dere! Gud bedre, litt skummelt også! Røyket i mange år, og trives så godt da! hehe

Jeg har ikke sluttet helt selv.Jeg synest det er verst når jeg venter på bussen og sånt da er jeg vant til å røyke.Har røykt 2 i dag,pleide å røyke over 15 pr dag.Skal slutte 100% etter at jeg er ferdig med boka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! Så bra lolita! Har prøvd å slutte tidligere, og det verste er vanerøyken!

Når jeg går til jobb har jeg enkelte plasser som jeg kjenner igjen som "her-tenner-jeg-en-sigg-plass". Røyken etter mat, røyken før natta, røyken når jeg kjeder meg og venter på ting..

You name it, det hele er vaner.. eller, uvaner om du vi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle kan slutte å røyke. Kjæresten min som har røyket i mange år sluttet på dagen. Han bestemte seg for at nå var han lei og ikke orket mer. Det samme gleder meg. Jeg har nå vært røykfri i 2 uker og føler ikke noe røykesug overhode. Jeg føler meg bedre og ikke minst friskere. Jeg er mer opplagt, og klarer å komme meg ut av senga i tide. Så for all del, det er verdt det, og hemmeligheten, den sitter i hodet. Du må være innstilt på det, du må ønske å danne en bedre livsstil og ikke falle tilbake til gamle vaner. Sett deg mål, og tenk på det gode som innebærer røykeslutt og det negative.

Det positive er da selvsagt at du føler deg bedre. Du er ikke lenger utsatt for fryktelig sykdomer som følger med røyking. Tennene dine forblir hvite og henda dine stiker ikke røyk lenger. Det negative, som var for meg, var da det sosiale, om man kan si det sånn. Jeg savnet det, spesielt når mine bekjente tok seg en røyk.. men ikke noe mer enn det. Røyk er ikke noe godt, man bare tror det.

Lykke til! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lolita___

Alle kan slutte å røyke. Kjæresten min som har røyket i mange år sluttet på dagen. Han bestemte seg for at nå var han lei og ikke orket mer. Det samme gleder meg. Jeg har nå vært røykfri i 2 uker og føler ikke noe røykesug overhode. Jeg føler meg bedre og ikke minst friskere. Jeg er mer opplagt, og klarer å komme meg ut av senga i tide. Så for all del, det er verdt det, og hemmeligheten, den sitter i hodet. Du må være innstilt på det, du må ønske å danne en bedre livsstil og ikke falle tilbake til gamle vaner. Sett deg mål, og tenk på det gode som innebærer røykeslutt og det negative.

Det positive er da selvsagt at du føler deg bedre. Du er ikke lenger utsatt for fryktelig sykdomer som følger med røyking. Tennene dine forblir hvite og henda dine stiker ikke røyk lenger. Det negative, som var for meg, var da det sosiale, om man kan si det sånn. Jeg savnet det, spesielt når mine bekjente tok seg en røyk.. men ikke noe mer enn det. Røyk er ikke noe godt, man bare tror det.

Lykke til! :klemmer:

Tussen takk for gode tips,jeg er veldig innstilt på å klare dette,og jeg leser forsatt boka som jeg snakket om.Det bør alle som vil slutte å røyje gjøre den for deg til å innse at røyk fakktisk ikke er godt.Caramela skal du bli med?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg skal begynne å lese boka nå om det er sånn at man skal røyke mens den leses :)

Dette har jeg også lest ett sted at er noe en skal gjøre, vet du hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tussen takk for gode tips,jeg er veldig innstilt på å klare dette,og jeg leser forsatt boka som jeg snakket om.Det bør alle som vil slutte å røyje gjøre den for deg til å innse at røyk fakktisk ikke er godt.Caramela skal du bli med?:)

Ja, jeg blir med! Skal begynne å lese i boka i morra :) Nå har jeg utsatt det hele i helgen for tiden har gått i ett og ikke fått tiden til å sette meg ned med den, men ja, før jobb i morra skal jeg lese :)

Dette har jeg også lest ett sted at er noe en skal gjøre, vet du hvorfor?

Akkurat årsaken til det vet jeg ikke, men skal se om forfatteren sier noe om det når jeg åpner boka i morra :)

Nå lolita! Nå er det i gang.. haha, skummelt og gøy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lolita___

Ja, jeg blir med! Skal begynne å lese i boka i morra :) Nå har jeg utsatt det hele i helgen for tiden har gått i ett og ikke fått tiden til å sette meg ned med den, men ja, før jobb i morra skal jeg lese :)

Akkurat årsaken til det vet jeg ikke, men skal se om forfatteren sier noe om det når jeg åpner boka i morra :)

Nå lolita! Nå er det i gang.. haha, skummelt og gøy :)

Kjempe bra caramela:)Dette blir spennende:)Jeg har ikke kommet så langt i boka så vidt startet så da er vi vel like langt på vei:)Jeg røyker forsatt slutter ikke før jeg er ferdig med boka,så får vi se:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe bra caramela:)Dette blir spennende:)Jeg har ikke kommet så langt i boka så vidt startet så da er vi vel like langt på vei:)Jeg røyker forsatt slutter ikke før jeg er ferdig med boka,så får vi se:)

Ja, det blir veldig spennende! Er godt å ha noen å slutte sammen med hvertfall! Så kan vi motivere hverandre når det føles vanskelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg ville bare sei lykke til med røykeslutten!

Sluttet selv for 1 år siden og syntes fortsatt det er deiligt å tenke på alt det gode som kom med å slutte :)

Det aller beste er å slippe å lukte røyk og "føle laget med nikotin på huden" :)

Såååå, lykke til mot bedre helse! Går nok kjempe flott dette her :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Alabama

Lykke til alle sammen!

Slutta for tre mnd siden etter jeg hadde lest ferdig boka til Carr. Veldig greit å røyke mens man leser siden boka går ut på at man skal tenke gjennom hvorfor man faktisk røyker og hvordan det føles på kroppen npr man røyker.

Det er ikke anbefalt å bruke nikotinplaster eller tyggis da, siden dette inneholder jo nokotin som er det man prøver å slutte med!

Gled dere til å være røykfrie, men gru dere til den holdninga dere plutselig får ovenfor andre som røyker..Kjærsten min røyker fortsatt og begynner å bli møkklei av at jeg prøver å overtale han til å slutte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lolita___

Samboeren min røyker også og det verste inne.Jeg er også møkkalei av det egentlig siden jeg har kutta ned..Og vil så gjerne slutte,han støtter meg det kan jeg ikke klage på.

Jeg vil slutte og skal klare det.Caramela hvor lenge har du røykt og hvor mye røyker du om dagen?

Jeg har røykt fast i ca 2år

fest røyka 5 år

Takk til dere søtiser med gode tips og støtte:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Hvis dere bor sammen og du skal slutte, da må jo samboern din gå ut å røyke!! Hvis han virkelig støtter deg så må han klare det.

Jeg hadde røyka i 10 år da jeg slutta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lolita___

Hvis dere bor sammen og du skal slutte, da må jo samboern din gå ut å røyke!! Hvis han virkelig støtter deg så må han klare det.

Jeg hadde røyka i 10 år da jeg slutta.

Men det plager meg ikke at han røyker foran meg egentlig,bare irriternde at han gjør det inne det lukter.

Kjempe bra du har jo røykt lenge bra innspirasjon:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...