Marshmallow Skrevet 8. mars 2011 Forfatter #181 Del Skrevet 8. mars 2011 30 min på Crosstraineren i dag også, med noen små intervaller innlagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frisk og glad Skrevet 9. mars 2011 #182 Del Skrevet 9. mars 2011 Jeg var brødmenneske før, og kunne ikke skjønne hvordan folk kunne kutte det ut. Etter at jeg erstattet brød med knekkebrød synes jeg loff og rundstykker er helt smakløst å spise, smaker bare papp, i tillegg til at jeg blir oppblåst med én gang. Er ikke så bevisst på lavkarbo og sånt, men prøver å begrense pasta, tilsatt sukker og de største synderne. Bortsett fra sjokolade, da, det nytter ikke Crosstrainer er sånn ellipsemaskin med armer, holdt jeg på å si? Kunne tenkt meg å ha en slik hjemme, men vi har ikk eplass. Hva slags musikk bruker du når du trener? Ha en fin dag! Håper formen er kommet seg igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marshmallow Skrevet 10. mars 2011 Forfatter #183 Del Skrevet 10. mars 2011 Jeg var brødmenneske før, og kunne ikke skjønne hvordan folk kunne kutte det ut. Etter at jeg erstattet brød med knekkebrød synes jeg loff og rundstykker er helt smakløst å spise, smaker bare papp, i tillegg til at jeg blir oppblåst med én gang. Er ikke så bevisst på lavkarbo og sånt, men prøver å begrense pasta, tilsatt sukker og de største synderne. Bortsett fra sjokolade, da, det nytter ikke Crosstrainer er sånn ellipsemaskin med armer, holdt jeg på å si? Kunne tenkt meg å ha en slik hjemme, men vi har ikk eplass. Hva slags musikk bruker du når du trener? Ha en fin dag! Håper formen er kommet seg igjen Jeg spiser også stort sett alltid knekkebrød til hverdags, iallfall til frokost og lunsj som erstatning for brødmat. Men i dag laget jeg kremet paprikasuppe til middag (oppskriften finnes i den andre dagboka mi dersom noen skulle ha lyst til å prøve den), og da "må" man liksom ha ferskt brød til... Yup, en crosstrainer er en ellipsemaskin med armer. Vår har begynt å protestere høylytt i form av knirkelyder hver gang vi går på den nå, så jeg håper at samboer klarer å fikse den. Jeg ser stort sett på tv når jeg går på den. Det blir for kjedelig med bare musikk, synes jeg, men nå må jeg ha tv høyere og høyere på for å drukne lydene fra crosstraineren. I dag har jeg gått på den i 30 min, akkompagnert av "Mad Men"-DVD på et øredøvende volum. I går hadde jeg ridetime forresten, med ny hest og ny ridelærer. Verken hesten eller treneren tillot at jeg slappet av i ett sekund, så ikke kom og si at dressurridning ikke er trening! Jeg var knall rød i ansiktet, gjennomvåt av svette og full av melkesyre i beina da timen var ferdig. Men ingen ting (ingen form for trening iallfall) slår følelsen av å ri 600 kg hest i perfekt, flytende galopp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frisk og glad Skrevet 15. mars 2011 #184 Del Skrevet 15. mars 2011 Det blir for kjedelig med bare musikk, synes jeg, men nå må jeg ha tv høyere og høyere på for å drukne lydene fra crosstraineren. I dag har jeg gått på den i 30 min, akkompagnert av "Mad Men"-DVD på et øredøvende volum. Herlig Jeg liker ellipse, men jeg klarer ikke tv når jeg går. Eller jo, men da går jeg liksom bare, uten å gi jernet. Hvis jeg har skikkelig dunkende partymusikk gjør kroppen liksom jobben av seg selv, føles det som. Håper dere får fikset den da, så du ikke ender opp med hørselvern - men de har fine sånne med innebygd radio og greier da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marshmallow Skrevet 21. mars 2011 Forfatter #185 Del Skrevet 21. mars 2011 Var på joggetur i går, for første gang på veldig lenge. Det var helt forferdelig! Jeg fikk skikkelig hold i siden, noe jeg nesten aldri pleier å ha. I tillegg brukte jeg 35,08 min på den korte joggerunden, hele 3-4 min mer enn vanlig. Og jeg fikk hodepine på kvelden, noe jeg av og til får når jeg løper fordi jeg spenner musklene i skuldrene for mye. Og som om det ikke var en ille nok treningsøkt, streiket pulsklokka IGJEN. i går fant den ikke satellittene, så jeg måtte klare meg uten GPS. På den positive siden var det deilig vær, ville snøklokker i veikanten og jeg forbrant 326 kalorier. Ny joggetur på tirsdag, så skal jeg prøve å tråkke 30 min på crosstraineren i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frisk og glad Skrevet 22. mars 2011 #186 Del Skrevet 22. mars 2011 Jeg blir nødt til å demonstrere min uvitenhet her - hvorfor har man gps på en pulsklokke? Flink du, som trener Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gina_ Skrevet 23. mars 2011 #187 Del Skrevet 23. mars 2011 Jeg blir nødt til å demonstrere min uvitenhet her - hvorfor har man gps på en pulsklokke? Flink du, som trener Ha en fin dag! Jeg savner GPS på min klokke rett og slett fordi da får man vite nøyaktig hvor langt man har løpt Svært praktisk! Da kan man jo fort sjekke hvor god form man er i, klarer man f.eks 5 km på 30 minutter er det veldig bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marshmallow Skrevet 24. mars 2011 Forfatter #188 Del Skrevet 24. mars 2011 Jeg savner GPS på min klokke rett og slett fordi da får man vite nøyaktig hvor langt man har løpt Svært praktisk! Da kan man jo fort sjekke hvor god form man er i, klarer man f.eks 5 km på 30 minutter er det veldig bra. Ja, det er derfor jeg har pulsklokke med GPS. Fint å vite nøyektig hvor langt og fort man har løpt. Eller hvor sakte... joggeformen er ikke inne om dagen. I dag fant i det minste Garmin Forerunner det for godt å virke igjen, BÅDE på puls og GPS. Dagens løpetur: Lengde: 4,54 km Tid: 33,59 min Gj. snitt tempo: 8,0 km/t Gj. snitt hastighet: 7,29 min pr km Kalorier: 328 Gj. snitt puls: 164 Max. puls: 178 I det minste løp jeg litt fortere enn forrige gang, med litt lavere puls. Det er da noe... Trening denne uka ser foreløpig slik ut: Tirsdag: 30 min crosstrainer Onsdag: Ridetime + 35 min rask gange Torsdag: Joggetur 4,5 km Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gina_ Skrevet 25. mars 2011 #189 Del Skrevet 25. mars 2011 Ser ut til at vi fremdeles ligger veldig likt Bra økt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marshmallow Skrevet 26. mars 2011 Forfatter #190 Del Skrevet 26. mars 2011 Ser ut til at vi fremdeles ligger veldig likt Bra økt! Ja, vi ligger veldig likt! Blir spennende å se hvem av oss som først løper 5km på 30 min. Slik formen er nå føler jeg at det aldri blir meg. Dagens joggetur: Distanse: 4,6 km Tid: 34, 38 min Gj. snitt hastighet: 8,0 km/t Gj. snitt tempo: 7,29 min/km Kalorier: 378 Gj. snitt puls: 165 Max puls: 176 Prøvde meg på intervaller opp Kill Hill i dag. Det var... vondt. Nå sitter jeg og spiser popcorn . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 26. mars 2011 #191 Del Skrevet 26. mars 2011 Ah, så ryddig med flere dagbøker da. Har "alt-i-ett" jeg Popcorn er fortjent når du har vært så flink med treningen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gina_ Skrevet 26. mars 2011 #192 Del Skrevet 26. mars 2011 Blir ikke meg heller, for å si det sånn Håper å kanskje klare det i juni/juli! Men skal se om jeg klarer å øke tempoet etterhvert, problemet er at pulsen blir så høy da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marshmallow Skrevet 30. mars 2011 Forfatter #193 Del Skrevet 30. mars 2011 Jeg får også for høy puls... Men målet mitt er å løpe ute 2 ganger i uka, så får vi se om det bedrer seg etterhvert. Akkurat nå er det veldig tungt å jogge, det går mye saktere enn det gjorde på denne tiden i fjor. Gårsdagens joggetur var slik (har ikke overført data til pc'en, så det er bare fra klokka): Lengde: 4,52 km Tid: 33,47 min Gj. snittsfart: 7,29 km pr min. Gj.snittspuls: 165 Kalorier: 342 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gina_ Skrevet 30. mars 2011 #194 Del Skrevet 30. mars 2011 Ja, jeg bare håper jeg noen gang kommer over "kneika" og klarer å løpe litt raskere jeg Du har jo en mye bedre puls enn meg da, jeg ligger på ca 175 i gjennomsnitt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 30. mars 2011 #195 Del Skrevet 30. mars 2011 Jeg også sliter med den der pulsen. På flatmark er pulsen gjerne rundt 160, men prøver jeg meg i bakkene skyter den til værs, og det er jo ikke helt bra med sprengt puls... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marshmallow Skrevet 31. mars 2011 Forfatter #196 Del Skrevet 31. mars 2011 Hei Gina og Raggsokk! Jeg har også problemer med høy puls i bakkene... Selv om gjennomsnittspulsen er 165, ligger den på 176-178 opp Kill Hill, så der kommer jeg ikke opp uten noen gåpauser. I dag har jeg gått 30 min på Crosstraineren, som nå knirker mer enn noen sinne. Håper at samboeren klarer å fikse ulydene, ellers er den nærmest ubrukelig. Det var tungt å trene i dag, det er det generelt for tiden. Jeg skjønner bare ikke hvorfor? Ikke er jeg overtrent, og jeg har trent såpass regelmessig at formen ikke burde være helt på bunn. Ikke har jeg noen sykdommer eller vondter, jeg sover nok og spiser det samme som jeg alltid har gjort (selv om kostholdet helt klart kunne vært sunnere). Hmmm... kanskje jeg rett og slett er litt vårdaff? Trening så langt denne uka: Tirsdag: Joggetur 4,5 km Onsdag: Ridetime Torsdag: Crosstrainer 30 min Har planer om minst en og helst to joggeturer til i løpet av helga, så fremt været holder. Jeg kan godt jogge i duskregn, men her har det en tendens til å regne flodhester og krokodiller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marshmallow Skrevet 1. april 2011 Forfatter #197 Del Skrevet 1. april 2011 Dagens joggerunde: Tid: 33,15 min Lengde: 4,54 km Gj. snittstempo: 7,19 min/km Gj. snittshastighet: 8,2 km/t Kalorier: 363 Gj. snittspuls: 160 Max. puls: 177 Endelig var det ikke fullt så tungt å jogge... det gikk litt fortere enn sist, og gjennomsnittspulsen har likevel sunket. Og for aller første gang har jeg løpt opp hele Kill Hill! Bare synd jeg feiret med tortillachips og to store porsjoner hjemmelaget carbonara etterpå.... Jaja, det er helg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gina_ Skrevet 1. april 2011 #198 Del Skrevet 1. april 2011 Jeg har spist MASSE sjokolade i dag, dum-di-dum... God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jill Skrevet 1. april 2011 #199 Del Skrevet 1. april 2011 Så flinke alle sammen er til å jogge! Jeg vil også ut, og ikke bare tråkke på tredemølla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marshmallow Skrevet 2. april 2011 Forfatter #200 Del Skrevet 2. april 2011 Så flinke alle sammen er til å jogge! Jeg vil også ut, og ikke bare tråkke på tredemølla Ja, det er så mye mer motiverende å løpe ute! Men snart forsvinner vel snøen så du også kan jogge utendørs? I dag har det blitt innetrening på meg, 30 min på Crosstraineren. Den har protestert med høylytte knirkelyder, og går nå under navnet Treskeverket. Selv om jeg liker best å løpe ute er det veldig greit med Treskeverket likevel, for den avlaster knærne mine som ikke er glad i joggeturer mer enn 2-3 ganger i uka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå