Gå til innhold

På tide å produsere igjen! :-D


Aries86

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Yeeeey, du er i gang!! :hoppe::bolledeig: Tenk at du får hilse på den lille gutten i løpet av helga! :hoppendeglad:

Lykke til!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei og hopp! :)

Vel, da var fødselen vel overstått! hehe! Den gikk igrunn veldig fort denne gangen!

Vannet mitt gikk i 9 tiden om morningen. Jeg ringte først og ba mannen komme hjem, så ringte jeg fødeavdelingen og fortalte hva som hadde skjedd. De sa at jeg bare skulle holde meg hjemme og vente på rier, og hvis det ikke kom noen rier så skulle jeg komme inn dagen etter klokken 11.

Så da ventet vi. Og ventet og ventet, men ingen rier kom. Litt utpå dagen fikk vi levert J.M til besteforeldrene sine, og så fortsatte vi å vente... Kvelden kom uten at noen ting skjedde, og vi gikk og la oss i elleve-tiden. I tolv-tiden våknet jeg av rier, men de var ikke så veldig sterke.. I ett-tiden begynte de å bli litt sterkere, så vi stod opp igjen, og mannen min gikk for å dusje og gjøre seg "klar" :fnise: . I to-tiden ringte jeg til fødeavdelingen og fortalte at vannet hadde gått tidligere på dagen og at jeg nå hadde begynt å få rier... Jeg ble bedt om å ringe igjen når riene varte i ca 1 minutt og kom med ca 5 minutters mellomrom. Men riene mine varte bare i ca 20-30 sek og kom ca hvert 3-4 minutt, og de ble fort så vonde at jeg bare måtte ringe fødeavdelingen igjen og be om å få komme..hehe, jeg kunne høre at hun jeg snakket med var litt skeptisk, men jeg hadde vondt og følte meg ikke vel med å sitte hjemme og lide.. Så jeg fikk komme opp da...

Når vi kom til fødeavdelingen ble jeg sjekket av en kjemekoselig jordmor, og da hadde jeg 4 cm åpning. Dette var vel i halv 4 tiden... Da fikk jeg komme inn på rommet der jeg skulle føde med en gang. Etter det gikk det ca én time og så var gullungen ute! Det var grådig vondt, helt utrolig vondt (spesielt når babyen skulle ut! AUUU!) men jeg følte at jeg hadde rimelig kontroll egentlig, selv om jordmoren etterpå sa at jeg hadde vært i min egen verden, hehe.. :gjeiper: Mannen min var utrolig flink, og deltok i fødselen som en profesjonell! Jeg ble skikkelig imponert faktisk! Og det var såklart helt fantastisk å få gutten sin opp til seg for første gang! :rodmer:

Vi ble bare på sykehuset en natt før vi bestemte oss for å reise hjem, og siden alt var bra med både meg og lillestumpen så gikk det helt fint.

Den lille gullklumpen vår var 3 og et halvt kilo og 52cm lang når han ble født, og helt perfekt såklart! :rodmer: Og han ligner veldig på meg! :blush: Helt morsomt å se!

Vi har hatt bittelitt problemer med ammingen nå i starten, for han tar ikke puppen på "riktig" måte, dvs han gaper ikke høyt nok...så jeg er blitt litt sår...men det ser ut til at han begynner å skjønne hvordan det skal gjøres nå... Og mat får han iallefall i seg, han spiser myye! :)

Oioi nå våkner tassen her ser jeg..jeg får skrive mer senere da! :)

Ha en god kveld dere som leser dette! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rodmer: hørtes jo ut som en fin fødsel! :rodmer:

men at dere reiste hjem så fort?? nå har dere jo et barn fra før så blir vel litt annerledes da :)

håper alt går bra med ammingen og at du får kost deg masse!!

gleder meg så til det er min tur :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig å lese! :rodmer: Skal si det gikk unna når du først var kommet på sykehuset.. Koselig at du kom innom her med en liten oppdatering! :hoppe:

Kos deg videre og nyt dagene som nybakt familie på fire! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heii!! Jeg har ikke fulgt med i dagboken din i det hele tatt, bare kom over dette innlegget nå :D For en fantastisk (og rask!) fødsel!! Godt at alt står bra til med dere, bortsett fra det med puppen ;)

GRATULERER SÅ MYE!!! :klemmer: Kos dere masse i denne tiden, det går altfor fort!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Så koselig med oppdatering! Hørtes ut som en fin opplevelse, på tross av smertene. Så bra at mannen var flink. Tenker det var god hjelp!

Nå har du plutselig et nytt familiemedlem.. :rodmer:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Skal du ha deg ny dagbok her etterhvert? Tenk at det allerede er over en måned siden dere fikk et nytt familiemedlem! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Takk for alle de fine meldingene! :)

Fødselen var rimelig grei den ja! :)

Nå er lillegullet jammen blitt 6 uker alt! :rodmer: Vi var til legen forrige uke, da var han gått opp 2 kilo alt! Han spiser godt...hehe...

Vi har endelig fått kjøpt oss leilighet forresten! Og det er vi ekstremt glade for! Så her blir det flytting i løpet av sommeren. Jeg tenker dagene kommer til å fly fremover (det gjør de jo egentlig allerede..)

Jeg tror jeg avslutter dagboka med dette.. og jeg trooor ikke jeg kommer til å starte en ny, men hvem vet hva jeg finner på i fremtiden?

Takk alle dere som har fulgt med meg i dagboka mi! Jeg kommer til å fortsette å følge med dere da! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du koser deg med lillegull, og så håper jeg at du dukker opp med ny dagbok etterhvert :Nikke:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...