Gå til innhold

Stoffet drømmer lages av


Klips

Anbefalte innlegg

Sosiale medier:

facebook har jeg jo alle. Ukritisk. De kjedelige har jeg på "hide" :fnise: . Der er det jeg får vite hva som skjer i verden og skravler og fjaser.

twitter hadde jeg alle, men de fleste skrev bare om jobb og samfunn, og det driter jeg jo i <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_laught.gif' alt=':fnise:'> så nå har jeg unfollowed i bøtter og spann og følger bare morsomme. Anbefaler Frode Grytten, som skriver en 140-tegns novelle hver dag.

Og på Instagram har jeg vært superselektiv. Følger kun de som jeg er spesielt interessert i, som legger ut vakre bilder og de som gir meg en egen stemning hver gang jeg går inn der. For eksempel Kat Von D, med sine rocka bilder og søtsuppe kjærlighetskommentarer. Det blir som en påminnelse om det vakre og kjærlige i livet hver gang jeg går inn der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og, mens jeg ikke kjøper noe (unødvendig) kan jeg skrive ønskeliste:

tredemølle? Asså DET er sært. Og dyrt! Og tar plass. Og ville jeg brukt den?

- klikklakker

- "Evig søndag" av Linnea Myhre, kommer i august

- lys korallneglelakk og andre freshe farger. Ja, jeg har 1000 alt

- brikke til spisebordsnurrern i stedet for serviett. evt sy.

- treningssokker

- garn

... og så kommer datter plutselig hjem med en liten flaske korallfarget neglelakk som hun har fått av en venninne :ler:

Takk, universet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers leser jeg en bok jeg har lånt på biblioteket(!)

Bakgrunnen for det er at jeg ikke egentlig er SÅ fan av Dag Solstad at jeg hadde lyst til å kjøpe denne boken (selv om bøker er noe av det jeg liker best å eie, og jeg av en eller annen grunn skrev særoppgave om Solstad på skolen), men den handler om Berlin og dit skal jeg til høsten. Viser seg å være en svært interessant bok, i hvert fall når man skal til Berlin. Lærer mye. Skal dele med mine eventuelle lesere etter hvert.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har jeg faktisk. Ganske nylig, tror jeg. Den var om hun litt ordentlige, smarte Emma og han kjekke fyren som kom på tv og sånn? Ganske bra, likte spesielt de gangene emma fikk kjeft av ham for sånne typiske kvinneting. Type nedvurdere og -skalere seg selv.

Hva er de beste bøkene jeg har lest i nyere tid mon tro? Novellene til Siri Hustvedt i "Blindfold" likte jeg godt. Og "Slaughterhouse five" av Kurt Vonnegut. Var ellers fan av Toni Morrison i mange år, mon tro om hun har skrevet noe i det siste? Fosnes Hansen var også en favoritt, hva driver han med?

Fikk disse to varmt anbefalt i går: Everyone loves you when you're dead... og The Dirt om Mötley Crüe av Tommy Lee.

Takk for tips. I min eviglange lærerferie leser jeg utrolig mye. Det er dessverre nesten bare da jeg leser.. Nå harjeg tjuvstartet sommeren og lar meg oppslukes av Henrik Langelands Verdensmestre. Ooooh den er bra. 80-tallsnostalgi og enormt godt skrevet. Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, C :)

I dag er faktisk dag 30 av eksperimentet mitt. Prosjektet går ut på å øke bevisstheten rundt hva jeg bruker pengene mine og tiden min på.

Har ingen planer om å shoppe noe i dag, oppsummerer derfor:

Første 30 dager, 15. mai - 13. juni:

- begynt å innføre MIT, most important task, for å få unna knugende oppgaver i stedet for å øve til verdensmester i prokrastinering. Løste fx. en arbeidsoppgave jeg gruet for på en fin måte (ved å snakke med en vennlig innstilt sjef først, etterpå føltes alt bedre)

- funnet frem en kasse der alt unødvendig skal legges til loppemarked (den står halvfull på soveromsgulvet)

- shopping:

--- tax-free og annen vin

--- joggesko til datter (en av de to jentemodellene som fantes uten rosa prinsesser og glitter :roll: )

--- frisør. Med tilhørende produktkjøp :sjenert: . (Fikk med en minihøyttaler til iPhone på kjøpet :) )

--- en pinsett (Den gamle gikk i stykker og jeg var på vei mot monobrow :ler: , har dessuten små barn som får mye flis)

--- gul papirduk (påskerester) på Nille. For å lage svampebobkostyme :fnise:

--- en truse. Vaskedag og jeg skulle på trening før fest og ville ikke gå i gammel krisetruse.

--- blomster til hagen. Og noen blomsterpotter. Er lov. Gir meg SÅ mye glede. Ble med et flettet hage/strandnett også, det er faktisk det første jeg har kjøpt på 20 dager som IKKE var nødvendig. Skammer meg litt. Men fin. Og faktisk veldig praktisk, bruker den hele tiden når vi skal ut på tur og ha med masse greier.

- en del kroner ryker til og brus under fotballcup, markedsdag på skolen og alle disse greiene, til en god sak :)

- hvite dager: ikke overveldende mange, men noen

- tidsprioritering og andre fine ting: flyttet en knapp, sett en film med E, trafikkvakt for juniorkorpset i barnehagetoget, viste seg å være en sånn ting som hjertet svulmer av :rodmer: , trene, og lå i badekaret og leste, 17. mai: For en fin dag! Elsker å være korpsmamma, blir så latterlig stolt av de søte uniformskledte. Håper hun aldri slutter. Naboens datter syntes det var så hyggelig å bo der vi bor, for alle var venner. :) , fire timer på microcup med gutten. En del peptalk/tvang for å få ham til å delta. Vant alle kamper. Alle storfornøyde. Masse hyggelige foreldre. FIN dag. En hel søndag i solen med boken min :sjarmor: , Metallica. Billetter kjøpt for lenge siden, noen halvlitere i solen på gresset med bror & svigerinne. Kjempegøy :). Datter skal ha filmkveld med to venninner på overnatting og alle gleder seg. Jeg også. Kjøpte reker og inviterte over naboer. Kjørte til de andre naboenes hytte og hang der over natten. Håper jeg ikke provoserte ved å snakke om shoppingstoppen min, det er en hårfin linje mellom å inspirere og å provosere.

Har fått et rykende ferskt barnebokmanus til gjennomlesning, datter var umulig å legge, det var så spennende! Markedsdag på skolen, med oppvisning og foreldremingling :). Fikk fineste komplimentet til dags dato, på jobbfest, en langtidssykmeldt bipolar ville komme tilbake til jobb hvis jeg fortsatt var der. Lagde svampebobkostyme :ler: Spillfri søndag for barna. Limte bilder i hageboken min. Dro til biblioteket etter jobb med datter, lånte masse bøker og møtte mormor på verdens søteste kafe, sto i kiosken under cup'en, koste meg skikkelig (jeg er rar), datter hadde venninne på overnatting, jeg liker denne venninnen så godt, hun er både yndig og tøff og har den mest perlende latter jeg har hørt noen gang :hjerte: Leste en hel bok for datter etter skolen i solen. "Du kan vaske do!" av Anne Lise Kolnes Hope. Ganske fin. Ekstremsøvn.

- startet "1 bilde om dagen" prosjekt på Instagram

- lest: fullførte "Snakk til meg" av Vigdis Hjorth, "Nu, Jävlar!" av Heidi Linde og "Harens år" av Arto Paasilinna. Bra bøker! "16.07.41" av Dag Solstad, bra når man skal til Berlin, men litt merkelig? Holder fortsatt på med "Life" av Keith Richards.

- Syklet til jobb 8 arbeidsdager (av ca 17)

Dag 31, 14. juni:

No shopping, ut på middag med ledelsen, feiende flott i loppisfunn ;)

Dag 32, 15 juni:

Shopping: 1 kjole, 1 topp, nye treningssokker :sjenert:

Dag 33, 16. juni:

Hmmm, gjorde jeg noe som helst denne dagen?

Dag 34, 17. juni:

Tid&opplevelser: klatresenter med datter & venninne av henne med mor.

Dag 35, 18. juni:

MIT - har gjort dem. Føles uvant, føles som om det ER en eller annen oppgave jeg skyver foran meg. Men tro'kke det asså?

Symaskin på spisebordet :hjerte:

Dag 36, 19. juni:

Tid... skulket jobb etter lunsj, la meg i solen hjemme :sjenert:

Syklet til jobb.

Dag 37, 20. juni:

Syklet til jobb

Klippet gresset i blomstrete sommerkjole

Dag 38, 21. juni:

Syklet til jobb, møtte en heiagjeng på veien :ler:

Løp en tur i solen mens datter var på klarinettøving

Og drakk champagne i naboens hage :)

Dag 39, 22. juni:

Syklet til jobb

Dag 40, 23. juni:

Et helt eget innlegg om i dag, faktisk

Dag 41, 24. juni:

Shopping - dro til Plantasjen. Trengte krukker så ikke alt jeg har sådd skulle dø. Ble med noen planter også, gitt. ELSKER hagesentre og at de er oppe søndager. Vakre vakre blomstene. Og har et rekkverk rett utenfor terassedørene, klart jeg må ha en klematis med knæsj rosa blomster klatrende oppover der.

Og, mens jeg ikke kjøper noe (unødvendig) kan jeg skrive ønskeliste:

- tredemølle? Asså DET er sært. Og dyrt! Og tar plass. Og ville jeg brukt den?

- klikklakker

- "Evig søndag" av Linnea Myhre, kommer i august

- Helene Uri, Dyp rød 315, Engel av nylon m.fl.

- lydbok "Hellemyrsfolket" av Amalie Skram. (Ellevill: Innspillingen er fra 70-tallet og er helt fantastisk.)

- brikke til spisebordsnurrern i stedet for serviett. evt sy.

- garn

- en aldeles fantastisk kokebok jeg skal kjøpe i gave til alle jeg kjenner:

"Naked Ingredients" Tom Haga/Sven Erik Renaa

Jammen ikke mye på den ønskelisten egentlig?

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Short version, På 30 dager har jeg shoppet:

vin&snus (såklart unødvendig), en pinsett, en truse, noen blomster og et flettet strandnett

Datteren min har fått nye joggesko.

og vært hos frisøren (første gang på halvt år). Med tilhørende produktkjøp

spart miljøet for bilkjøring 9 av 17 mulige dager

Kan ikke kalles overforbruk akkurat, vi får se hvordan det fortsetter :)

(Pengene ryker selvsagt av gårde uansett, på fotballskole, nye pass, lusemiddel(!) og alle andre rare ting man betaler for, i tillegg til all denne vinen... men jeg har faktisk 7000 igjen av forrige lønning nå som den nye kommer)

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er vant til at du aldri skriver her, så jeg blir forvirret når jeg titter innom og ser en rekke innlegg... Snakk til meg leste jeg i vinter(?) syns den var fasinerende, en bok jeg lurer på å velge for boksirkelen neste gang det er min tur. Nu, jävlar! henger på veggen min (har sånn usynlig hengebokhylle der du kun ser bøkene, med bøker som skal leses) blir utsatt og utsatt. Er den verdt min dyrebare tid? :) Jeg falt for tittel og omslag :ler:

Og: Ønsker meg også tredemølle. Driver og skal kvitte meg med ergometersykkel, og har likevel mage til å ønske meg mølle. Fordi jeg liker bedre å jogge/løpe enn å sykle. Også er jeg optimist helt til jeg har fått bekreftet det motsatte. Hva koster en mølle? Og hvilke funksjoner er viktig å prioritere?

Har mer på hjertet, men er så syk og tett i nesa/hodet, så tror jeg har brukt opp oppmerksomhetsspennet mitt litt nå :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, du får komme tilbake!

Nu, jävlar! er så rask å lese at det mener jeg du kan ta sjansen på. Underholdende, men vet ikke om jeg satt igjen med så mye etterpå.

Mølle, vet ikke, vi snakker 10 000 kanskje? Har ikke sjekket så nøye, husker bare at det var en prisklasse over impulskjøp. *Maja* her på KG har en sammenleggbar en, som hun bruker daglig (altså: slitesterk).

Men altså, kom tilbake, selv om det ikke er dritspennende det jeg har skrevet om i det siste.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredagen skjedde det. Dag 32. Fikk et glimt av en sommerkjole med sebraer i vinduet til HM der det var salgsalgsalg. Jeg som egentlig skulle handle mat og lusemiddel. Så:

shopping: 1 kjole, 1 topp og noen nye freshe treningssokker (gjør litt for treningsgleden å ta på knæsj turkise sokker i stedet for utvaskede gråsomengangvarhvite.

Litt morsomt at jeg faktisk skammet meg litt da jeg gikk inn i butikken :ler:

I dag har jeg på ny sebrakjole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag tok jeg frem symaskinen. En symaskin på spisebordet gjør hjemmet så koselig. Har jeg tenkt etter at jeg kom overraskende til en annen skolemamma som satt og sydde gardiner.

Jeg reparerte bare klær (blant annet sydde jeg igjen og klippet av frontlommene på alle jeansene mine, hater at lommene krøller seg opp, liker clean front :ler: ), ikke som da jeg var ung og sydde klær etter fantasien. Men kanskje på sikt, så som barna blir mer uavhengige, kan jeg få overskudd til mine gamle greier igjen.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- lest: fullførte "Snakk til meg" av Vigdis Hjorth, "Nu, Jävlar!" av Heidi Linde og "Harens år" av Arto Paasilinna. Bra bøker! Holder fortsatt på med "Life" av Keith Richards. begynt på "16.07.41" av Dag Solstad.

Jeg eeelsker Arto Paasilinna. Har du lest "Kollektivt selvmord"? Eller "Den elskverdige giftmordersken"? Nå sist leste jeg en som het "En lykkelig mann". Eller - jeg leser de færreste, her går det mest i lydbøker. På kveldsturer, mens jeg rydder, i bilen...

Hvis du vil høre på en lydbok vil jeg anbefale deg "Hellemyrsfolket" av Amalie Skram. Innspillingen er fra 70-tallet og er helt fantastisk. Og det er fortellingen også. Fantastisk, altså. Men du har kanskje lest den? Jeg har lest den flere ganger, men ble så begeistret for lydbøkene også.

Erlend Loe leser sine egne bøker utrolig bra, og Torbjørn Harr leser fantastisk, f.eks. "Hodejegere".

Vedr. "Nu, Jävlar!", synes jeg den var bra helt til jeg kom til slutten. Det var liksom ingen tråder som ble samlet - eller gikk jeg glipp av noe? irriterte meg. Jeg har for mange år siden lest "Under bordet" av Linde, og mener jeg likte den veldig godt.

Nå har jeg lyst til å lese krim og skal begynne på bøkene til Jussi Adler.

Jeg har også veldig lyst til å lese Linnea sin bok. Har du lest Christopher Schaus "På vegne av venner"? Den fikk jeg overraskende tilsendt av Tornerosa etter at vi hadde en diskusjon om han var Hot or Not (han er selvfølgelig HOT), jeg ble så glad og den var så fin!

Bla bla bla...

Endret av Ellevill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- lest: fullførte "Snakk til meg" av Vigdis Hjorth, "Nu, Jävlar!" av Heidi Linde og "Harens år" av Arto Paasilinna. Bra bøker! Holder fortsatt på med "Life" av Keith Richards. begynt på "16.07.41" av Dag Solstad.

Jeg eeelsker Arto Paasilinna. Har du lest "Kollektivt selvmord"?

Harens år var min første Paasilinna, men det blir sikkert fler. Ektemannen likte den og han liker færre bøker enn meg, så jeg blir glad når jeg finner noe til ham. Takker for tipsene. Harens år minnet meg litt om Murakami egentlig?

Eller "Den elskverdige giftmordersken"? Nå sist leste jeg en som het "En lykkelig mann". Eller - jeg leser de færreste, her går det mest i lydbøker. På kveldsturer, mens jeg rydder, i bilen...

Hvis du vil høre på en lydbok vil jeg anbefale deg "Hellemyrsfolket" av Amalie Skram. Innspillingen er fra 70-tallet og er helt fantastisk. Og det er fortellingen også. Fantastisk, altså. Men du har kanskje lest den? Jeg har lest den flere ganger, men ble så begeistret for lydbøkene også.

Nei, har ikke lest, men det burde jeg virkelig. Har aldri hørt på lydbok, det høres jo ut som en god idé! Jeg rydder ikke stort, hører på musikk på tur og P3 i bilen (i den grad jeg ikke får med meg om min eldgamle bil begynner å lage rare lyder, for jeg hører ALLTID på radio), men kanskje jeg ville ryddet litt mer med lydbok? Skal sannelig skrive på ønskelisten over her.

Erlend Loe leser sine egne bøker utrolig bra, og Torbjørn Harr leser fantastisk, f.eks. "Hodejegere".

Torbjørn Harr gikk jeg på skole med, så han har jeg en soft spot for...

:)

Vedr. "Nu, Jävlar!", synes jeg den var bra helt til jeg kom til slutten. Det var liksom ingen tråder som ble samlet - eller gikk jeg glipp av noe? irriterte meg. Jeg har for mange år siden lest "Under bordet" av Linde, og mener jeg likte den veldig godt.

Jeg leste også under bordet en gang, men kan ikke si jeg husker stort av den. Tror ikke jeg kommer til å huske stort av Nu, Jävlar heller, er jeg redd. Trådsamlingen ble vel mest antydet, men hva var det egentlig hun hadde på hjertet med den boken?

Om kvinner, litt i samme stil, har Helene Uri flere små skatter (fra før den store, mye omtalte fra universitetsmiljøet).

Dyp rød 315, Engel av nylon m.fl.

Disse lånte jeg bare av mamma i sin tid, men likte dem så godt at jeg har lyst til å eie selv og lese igjen. DE satte spor. Men det kan såklart ha vært bare rett tid&sted.

Nå har jeg lyst til å lese krim og skal begynne på bøkene til Jussi Adler.

Jeg har også veldig lyst til å lese Linnea sin bok. Har du lest Christopher Schaus "På vegne av venner"? Den fikk jeg overraskende tilsendt av Tornerosa etter at vi hadde en diskusjon om han var Hot or Not (han er selvfølgelig HOT), jeg ble så glad og den var så fin!

Ja, på vegne av venner pratet vi jo masse om her inne, ikke minst om hvor fint coveret var :)

Leste den, ja.

Schau er så definitivt både hot og klok. Fikk bare med meg en av rettsnotatene hans, tror jeg må spa opp de andre.

Har du lest bloggen til Linnea? Jeg synes hun er helt ustyrtelig festlig til tider, og hjerteskjærende åpen, blant annet et intervju jeg leste med henne som jeg synes var helt fantastisk. Så serien hennes også.

Bla bla bla...

Keep it coming!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva jeg har lyst til å gjøre i morgen:

Kjøpe en stor krukke og plante oppi alle plantene som står i små potter og snart dør.

Evt to, en til urter, de vokser seg så fantastisk store og flotte i store potter over sommeren. Trenger en timian også. Elsker timian.

(Siden min ex-venninne stekte ris med grønnsaker og timian til oss en gang vi hadde kjørt til sommerhuset deres for å lese til videregåendeeksamener og danse crazy i shabbyklærne våre til "Bobby brown")

... Hvor ble det av den tiden med sånne innfall og sånne venninner?

Jeg hadde noen så annerledes & sterkt inspirerende hendelser i minungdom som jeg alltid vil ønske å gjenskape. Og som jeg i det minste elsker at jeg har. Vi har dem sikkert alle.

Og plante gulerøttene jeg glemte å plante tidligere, om det ikke er for sent. Spise egen fangst er så gøy!

Kjøpe garn og hekle meg den toppen jeg klippet ut av et ukeblad i 19??

Hoppe på trampolinen med sønnen min.

Se mer 6 feet, siden jeg er "alene hjemme"

Hekle. Eller var det muligens strikking.

Hva jeg har lyst til å gjøre i overimorgen:

Sette sønnen litt hos farmor så jeg kan trene styrke

Få loppemarkedkassa ned i kjelleren. Mitt skap er ... kanskje ikke rensket men kassa er halvfull. Sjekke barnas skuffer og så fylle den opp fra kjelleren.

Begynne å pakke til ferie? Finne sommerkjoler, smykker og neglelakker...

(Hater jo å pakke, men ikke hvis jeg gjør det NÅ, med drømmer i blodet)

Og så gleder jeg meg til å drikke kaffe og lese avisen. Har aftenposten i papir bare i helgene, så det er stor stas :)

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil gjøre en ting av gangen. Skikkelig.

Og jeg vil gjøre skikkelige ting. Strikke et skjerf, lese en bok.

Og jeg tror jeg vil ringe noen, en venninne. Og prate. Gjør jeg alt for sjelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det med garnet glemte jeg.

Mann & datteren (som alltid kjeder seg) dro tidlig på korpstur :fnise:

Sønn hadde avtale med nabogutten om å møtes ute halv 8! :fnise:

Sønn satt tålmodig i hagen deres og ventet til jeg hentet ham, nabogutten hadde forsovet seg, men sto på døren ti på åtte. Og de har lekt sammen siden. I det ene eller det andre huset.

Med denne nyvunne roen i huset fikk jeg enormt med energi. Ryddet barnas skuffer for klær, ryddet hele kjelleren(!) og fylte kassen til loppemarked. Og det var før 11.

Deretter puslet jeg i hagen en time eller to. De som har sett min hage kan kanskje vanskelig tro at det er nok å gjøre der til to timer, men det er mye som skal blomstre der ute.

Jeg har reddet noen halvdøde, det er nesten det morsomste, kjøpte potteblomster som ser visne ut, men så plukker man vekk det brune og finner friske skudd og knopper :hjerte:

Og gir dem mer jord (i siste liten, som dere skjønner) så de kan vokse seg sterke.

Markjordbærene i hjørnet beynner å bli røde.

Jeg virkelig ELSKER å holde på i hagen. Har allverdens tålmodighet da. Tankene vandrer. Spesielt er det digg å ha en grunn til å slippe å være inne når det er grått, som nå, og man ikke gidder gå på tur eller "finne på noe".

Alltid noe som kan lukes :ler:

Leser avisen langsomt, de lange, interessante sakene, drikker kaffe. Eller sitter på terassetrappen med en kopp pukka ingefærte som kribler på tunga.

Har til og med fått handlet, gikk til butikken i høljeregnet, med disse to hoppende guttene som fikk velge seg rare lørdagsgodterier.

Og enda er klokken bare tre, og jeg har masser av energi igjen.

Deilig å være hjemme alene (når det ikke er bestandig), kan ha lamellene og plisseene og persiennene (her fins ikke gardiner, bare masse andre greier) på vidt gap med fullt innsyn og utsyn. Kan spille min musikk så lenge og høyt jeg vil.

Bestemmer sjæl.

Og attpåtil ble sønn invitert bort i morgen, så jeg BÅDE kan rekke å kjøpe noen store blomsterkrukker OG trene styrke.

Flaksetiflaks.

Og nå blir alt det nyplantede vannet der ute ;)

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har sønnen vært hos en kamerat, hos pappan hans, en tatovert kunstner fra Egypt. (Som traff guttens mamma i NY da hun jobbet som modell, om jeg ikke husker feil). I sokkelleiligheten til et fantastisk hus bak St.Hans haugen. Jeg fikk en kopp kaffe i den gamle, ville hagen, med utepeis og lykter i trærne. Og en gammel ergometersykkel og en veltet vinflaske under et bord. Han fortalte at de som eide (arvet) huset, pleide å ha det mye mer rotete der, alt lå og slang og ble ødelagt i regnet. Bohemene (med barn på alder med mine) hadde alltid venner på besøk og fester med vin og "røyk".

Det ble naturlig å sammenlikne med her hvor jeg bor, Oslos kjedeligste bydel ;)

Riktignok føler jeg ikke at Ullern-artikkelen passer helt på Lilleaker, siden dette gamle arbeiderstrøket inneholder like mange "vi bor bare her fordi bestemor vant i lotto" som trophy wives. Og vi har da kafe, tre til og med. Men han mente at foreldrene på skolen så ut som om de kom ut av samme fabrikk.

:ler:

Og der satt jeg i hageshortsen og Abercrombie&Fitch hettejakke med litt bleket hår og holdt kaffekoppen akkurat på den måten.

:legrine:

Ikke at det gjør noe, forsåvidt. Men jeg har alltid likt best det som er annerledes. Så hvordan har jeg endt opp med å være så lik?

Edit: jeg må i hvert fall klamre meg fast i den bittelille gamle bruktbilen min. Må aldri få ny og fancy bil! ;)

Edit2: med mindre det er en Jeep.

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Miss O'Hara
Men jeg har alltid likt best det som er annerledes. Så hvordan har jeg endt opp med å være så lik?

Amen. Skjer før man får snudd seg. Tilgjengelighet og hva man "utsettes for" kanskje.

Skulle gjerne fått med meg flere lydbøker, men det er så dyrt! Ender med å kjøpe billige bøker på engelsk på Kindle'n min. Synes ikke jeg kan forsvare å bruke penger på bøker, ikke i den mengden og det tempoet jeg leser dem; blir helt oppslukt og forsviner inn i den andre verdenen :forvirret: da måtte jeg tatt meg en lørdagsjobb :sukk: så det begrenser utvalget litt. En vakker dag skal jeg ha råd til å fylle opp flere bokhyller *drømme* og huske å gå på biblioteket...

Ha en fin dag :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: jeg må i hvert fall klamre meg fast i den bittelille gamle bruktbilen min. Må aldri få ny og fancy bil! ;)

Edit2: med mindre det er en Jeep.

He he! :ler:

Jeg blir så barnslig trassig, så jeg kjøper ikke det som er hipt og "gir et tydelig, men diskret, hint om ens gode smak". (Ikke har jeg råd heller ;) - joda, noe kunne jeg unnet meg på bekostning av annet, men det er virkelig ikke verdt det.) Jeg synes nesten det blir flaut. Jeg hverken ser eller leser de mest populære filmene/bøkene engang. :sjenert: Ha ha, litt for trassig kanskje...?

Nei, dette blir vel satt på spissen, og ubevisst (og til dels bevisst)er jeg sikker på at jeg også føyer meg inn i "mitt miljøs forventninger" til en viss grad. Alle gjør nok det.

Skulle gjerne fått med meg flere lydbøker, men det er så dyrt!

Biblioteket!! Jeg kjøper aldri lydbøker - bortsett fra i fjor sommer da jeg kom over en million av dem på salg til kr 49,- på Vinstra. ;)

O' lykke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urgh! Får ikke til å sitere ditt innlegg mht bøkene vi snakket om, men jeg ble altså nå inspirert til å lese masse i sommer. Jeg er så utrolig sløv til å sette meg ned med en bok for tiden, nå er det bare PC og TV, synes jeg. Det er skikkelig dust!

En sommer for to - tre år siden, bestemte jeg meg for bare å lese (masse) norske bøker. Husker ikke alle, men kom meg igjennom alle jeg fant av Tore Renberg (veldig bra!), "Hjem" med Anne Karin Elstad (selvbiografisk fra hennes barnsdom. Trist og fengslende! Veldig bra.), Hellemyrsfolket (lydbok, fire bind. Som tidligere sagt: :hjerte:), Anne B. Ragdes triologi (likte jeg veldig godt), Erlend Loe (Doppler, Volvo Lastbilvagnar, Stille dager i Mixing Part, Muleum(!) - stort sett alle på lydbok, i allfall de han leser selv) .... og ... øh, nå står det helt stille... Jeg leste flere norske bøker som jeg altså ikke husker akkurat nå, og synes jeg hadde en veldig fin sommer og et vellykket prosjekt. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...