Gå til innhold

Stoffet drømmer lages av


Klips

Anbefalte innlegg

Gjest Tulippa

Altså, drømmen er ikke å skrive den bestselgerboka i seg selv, det er det som kommer etterpå, når jeg bare kan følge alle de fullstendig utopiske drømmene og fantasiene fordi jeg bare er tilbakoverlent på mine laurbær og ser penga strømme inn uten at jeg trenger å løfte en finger eller bekymre meg det spøtt, jeg kan gjøre meningsfylt og gledesskapende og vanvittig, uten å sikre at det gir avkastning...

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Miss O'Hara
når jeg bare kan følge alle de fullstendig utopiske drømmene og fantasiene fordi jeg bare er tilbakoverlent på mine laurbær og ser penga strømme inn uten at jeg trenger å løfte en finger eller bekymre meg det spøtt

:ler: Ja, den delen av drømmen liker jeg og, for all del!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resepsjonisten din høres ut som en daglig lykkepille

Sant. Jeg skrev det på facebookveggen hennes nå, takket være deg. Hun ble glad :)

Jeg også.

Lett å glemme å si hyggelige ting man mener til folk, utover "fine sko" & "kult skjerf", spesielt til de man ikke kjenner så godt. Derfor havnet det også her.

Forøvrig godt tenkt & formulert som alltid, Miss O'Hara. Jeg kommenterer mer senere :)

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er til inspirasjon - hele familien!

Så hyggelig å høre :)

Bare det at mannen din fortsetter å sykle ritt og ta seg tid til det etter at dere fikk barn.

Enig. Jeg var nok først ute med behov for eget liv ved siden av barn (fra de var ca... en uke? :fnise: ), syns det er supert at han også har tatt opp igjen gamle gleder! :)

Jeg liker folk som driver med noe.

Har nok følt meg litt bundet av at alt skal være så morsomt og tilrettelagt for barn hele tiden, men de trives jo fint når de er med på våre greier også.

Lykke til med ritt neste år :)

Min spinningkollega har fått det for seg at vi skal være med på et turritt i Lofoten, heldigvis ikke før neste år for hun må trene mer først.

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turritt i Lofoten høres spennende ut! Syns terrengsykling er skummelt jeg, men vil jo så gjerne bli tøffere, så er bare å trene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan jo ikke være med på noe ritt, jeg er jo blitt dødspysete med alderen, kom til å gå av sykkelen og trille i alle nedoverbakkene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så hva ville jeg gjort hvis jeg ikke var redd for noe?

Nei, det skal ikke være planer, for det skal ikke nødvendigvis være noe man har tenkt til å gjennomføre. Det er tankespinn. Det er ting man tiltrekkes av. Det er ting som kan ligge i bakhodet og kanskje formes til en helt annen plan, en eller annen gang. Eller som gjør at man ser en sjanse når den farer forbi.

Sommeren 2007 var jeg på jobbtur i de italienske alper, og siste dagen (stilte de av oss som ikke var for kleine, på) rafting.

(Ikke min første, kan jeg jo nevne, jeg hadde raftet både i Nepal og Sjoa før det, tenk).

Vi ble hentet av en minibuss av typen der verken fjæring, sikkerhetsbelter eller setepolstring var intakt, akkurat som det skal være :ler:

Nede på elvebredden var det første jeg så disse bønneflaggene eller vimplene eller hva det kalles, som henger i tråder fra trærne, blåst halvgjennomsiktige av vær og vind. & jeg elsker de vimplene, de var noe av det nydeligste jeg så den gang i Nepal. (De hørte jo til der, halve året, raftingguidene, når sesongen var over i Italia var det ned til Nepal.)

Blant noen hus snekret uten tydelig vinkelmål og mening vandret disse nestenforkuleforsegselv menneskene, eller kanskje de bare er laidback nok for en hel generasjon, og blant alt sammen en smårolling på ett eller to år, som alle løftet på og koste med, så det var umulig å gjette hvem som skulle være egentlig far og mor, og som tilsynelatende ingen bekymret seg over hvorvidt skulle ramle i elven.

Det er ett av alle bildene i hodet mitt. Om det er snøscooterguider på Svalbard eller surfere på Hawaii eller hva de nå driver med, disse som er så oppslukt av "idretten" sin, som følger den rundt på kloden og lar andre bry seg om Audier og huslån. Jeg har ikke tenkt å bli sånn. Men jeg synes det er fantastisk at det finnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvis jeg var fryktløs ville jeg definitivt hatt flere middagsselskaper. Eller fester. Eller hva som helst. Filmkvelder. Pokerlag for jenter med rosa sjetonger. Pikniker med champagne og femretters. Spillkveld med drinker. Skøytefest (med bandykøller, selvsagt, ellers er skøyter meningsløst).

Henge mer ute, lettvint på kvelden, ute med barn og mat og ting som skjer. Ikke alltid stua og senga.

Og så vil jeg drikke champagne på toppen av postgirobygget. Det går nemlig an.

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det man også kan gjøre...

Putte magi inn i de hverdagslige tingene. Gjøre hverdagen stor.

:)

Mer om det senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom over et gammelt dokument på den pc'en jeg aldri bruker lenger.

Der ønsket jeg meg blant annet å gå på do alene med låst dør.

:ler:

check!

og så sto dette:

Lyst til å ha min egen butikk. Der skulle jeg solgt bare ting jeg selv synes er fine. Nøye utplukkede sko og støvletter. Ikke ett eneste par tåfisluktende joggesko. Det nydeligste silke/ull-undertøy. C's kolleksjon med maskinstrikkede barneplagg. De virkelige godbitene av bøker, musikk. Det lekreste, alpakkagarn, importert fra Peru. Nøye utvalgte leker. P's fabelaktige pesto. Tante C's wunderschöne sjokoladecoockies. Utstyr til huset, men altså bare ting som jeg synes er fine. Bare få ting av hver sort. Smykker. Alt mulig rart, ting som gjøre meg lykkelige.

Eget hjørne med salg av nøye utvalgte drikker (P's smoothie, Den Beste Teen, varm sjokolade med et gedigent dryss av sjokoladestrø) og småkjeks/kaker. Hjemmelaget.

Jeg skulle bodd i butikken min.

Det er ikke meg, det står ingen avsender, men jeg vedder en arm på at det må ha vært Tulippa. Ka du sei?

Jeg har i hvert fall spart på det, tydeligvis, så det må ha truffet meg med sin vakkerhet :)

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg traff nesten P på fest i dag, forresten.

Hadde sikkert funka bedre om jeg faktisk gikk på nevnte fest i stedet for å sitte i sofa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah, kjenner du mange P?

Snakkes i morgen, jeg må i seng, skal visst bedrive yoga i morgen kl. 07-something for da får jeg klistremerke. Og det er VIKTIG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Tulippa

Klistremerke, duh! :ler:

Næsj, jeg kjenner vel én P som jeg ser for meg at jeg har nevnt, men kjenner du henne, assa? *fryktelig dårlig hukommelse*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen nesten-tvillingsjeler til Tulippa har åpnet en nesten sånn butikk. Herlig butikk/cafe som trekker masse folk - selv om den ligger langt utenfor byen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der ønsket jeg meg blant annet å gå på do alene med låst dør.

:ler:

check!

Haha, jeg husker en morgenstund-episode fra da eldste var ca. 3 1/2 og yngste ett. Jeg satt på do og bommelommet, og døren gikk fra ulåst til åpen. Greit nok. Så ringte det på døren, og eldste gikk og åpnet. Det var elektrikeren. Han kom liksågodt inn i gangen og stilte seg rett utenfor døren til badet. "Eg bare ventar her, eg." Kunne ikke be han lukke døren heller, for da ville han se rett inn. Så jeg måtte drite ferdig, tørke meg, flushe og vaske hender mens han sto og ventet. Nice...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...