Gå til innhold

Stoffet drømmer lages av


Klips

Anbefalte innlegg

Gjest Miss O'Hara

Haha, jeg husker en morgenstund-episode fra da eldste var ca. 3 1/2 og yngste ett. Jeg satt på do og bommelommet, og døren gikk fra ulåst til åpen. Greit nok. Så ringte det på døren, og eldste gikk og åpnet. Det var elektrikeren. Han kom liksågodt inn i gangen og stilte seg rett utenfor døren til badet. "Eg bare ventar her, eg." Kunne ikke be han lukke døren heller, for da ville han se rett inn. Så jeg måtte drite ferdig, tørke meg, flushe og vaske hender mens han sto og ventet. Nice...

:fnise:

God helg! *løper videre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hjelpe og trøste, Cumulus! :ler:

Fant mer gammelt babbel:

"inspirasjon? Er full av inntrykk fra reisen, fra Barcelona er det slik en vrimmel at jeg ikke kan fange noen ting og skrive ned, men jeg kan nevne familien friskushippie i Carcasonne, de gjorde sånt inntrykk, hoppende, springende nedover borgmurene, mamman og to døtre hadde busserull/patchwork-type klær, jentene dinglende musefletter med ulike blomsterstrikker i, og alle kjernesunt brune med svære, kritthvite smil (pappan i jeans og fleecevest hadde sluppet unna patchwork'en). Klipsemannen mente de tilhørte LandRover Defenderen han hadde sett på parkeringsplassen, må ha sånn bil når man skal opp i fjellet, ut på stranden...

(vi har nemlig en gammel Discovery vi kjører mye til Meny med :ler: )

Fra Gravid november/desember 2004: Sara (29) som bor i en 31 fot stor seilbåt ved Aker Brygge og er 8 1/2 mnd på vei. Tenk å bo på 31 fot. Babyen skal sove i vognbagen, understellet får stå på dekk. Og så ønsker hun seg stelleveske, til å stelle babyen på bordet i båten. En nesten ulest bok om svangerskapet står i bokhylla, sammen "Jorda rund baut" om et par som seiler jorda rundt, lest mange ganger. Og det var ca. det de hadde plass til. Tenk å ha så få ting! Sykt å tenke på. :overrasket:

...hun i den franske serien for 15 år siden som hadde solbleket hår til midjen og skrudde ariconditionen på max for at de skulle venne seg til kulden i Himalaya eller hva det nå var...

...de som har gjort inntrykk denne sommeren var det unge paret som kom ruslende tidlig om morgenen med digre ryggsekker på, mammaen med tynne brune ben i jeanssshorts og kofte over singlet og datter i redningsvest (båtdame), og så mammaen som var uti kjempelenge i gråværet med datteren sin, svømte og skravlet"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulippa

Haha, jeg husker en morgenstund-episode fra da eldste var ca. 3 1/2 og yngste ett. Jeg satt på do og bommelommet, og døren gikk fra ulåst til åpen. Greit nok. Så ringte det på døren, og eldste gikk og åpnet. Det var elektrikeren. Han kom liksågodt inn i gangen og stilte seg rett utenfor døren til badet. "Eg bare ventar her, eg." Kunne ikke be han lukke døren heller, for da ville han se rett inn. Så jeg måtte drite ferdig, tørke meg, flushe og vaske hender mens han sto og ventet. Nice...

Jeg dævver! :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe nytt, ville ha med meg gledermetillisten:

:sol: jobbturer. Det blir en del, men jeg liker det, og et par-tre ordentlig artige er på trappene.

:sol: å ta med barna & heie på mannen min på Nissan cup

:sol: shoppingtur med min svigerinne der vi skal finne brudepikekjole til min datter og veldig gjerne noen fine kjoler til MEG også (hun er så flink på kjoler) :fnise:

:sol: 17. mai, jeg skal følge barnetoget rundt i vårt nye/kommende strøk

:sol: "Chet spiller ikke her" med gode venninner

:sol: sommerfest på jobben

:sol: sommervær

:sol: flytte til huset mitt på ett eller annet tidspunkt

:sol: sommerferie: øyhopping i Hellas :briller:

:sol: bryllup i august

:sol: Roma med to beste venninner

:sol: bryllupsdag, finne på noe morsomt, tenker squash (som vi drev litt med pre kids) & påfølgende burger & champagne-lunsj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Burger og champagne :overrasket:

Oooh, flere som skal på øyhopping. Flere som tar sjansen på Hellas :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette:

http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/561694

http://dentinista.blogspot.com/

inspirerer meg overhodet ikke!

:ler:

Ikke at de ikke har det fint og at ikke hjemmebakte rundstykker er en fin greie, men å ha det perfekt og klare alt? Fullstendig uinteressant.

:ler: igjen.

"Perfekt" er faktisk et ord som gir meg små grøsninger.

Jeg blir heller ikke inspirert av blogger om det perfekte liv: Men det er en blogg jeg simpelthen ELSKER, nemlig Persiljas:

Her skriver hun feks litt om det "uperfekte".

Og her er noen nydelige bilder av hjemmet hennes.

Og her skriver hun et fantastisk innlegg om det som er så lett å glemme: Hverdagslykke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holdt på å sovne ved pulten etter lunsj (som var kastet innpå ved pulten, ingen kantine lenger), så jeg tok meg en tur ut, lå et kvarter tjue minutter på en brygge og stekte i solen i mine ikke alt for optimistiske vårklær. Var ikke sikker på hvor digg det var, uten selskap, uten kald pils & timevis til bare å nyte, men jeg merker det nå: LADDAD på humör!

En vel anvendt halvtime :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hjemme fra en sånn tur som sitter som støpt. Nydelig vær på Voss sammen mange av favorittmenneskene mine.

Lunsj hos fallskjermklubben lørdag, langbord på tunet og ertestuing med kylling, fallskjermere på vei opp og ned på alle kanter, militærliknende korridorer med små køyesengrom, gutteromklistremerker på dørene.

På filmene til de av oss som hoppet (not me) ser vi de drevne kamerahopperne som henger seg på utsiden av flyet og venter på tandemerne de skal filme, svømmer i luften, stuper nedover i rakkttfart. Blir alltid så fascinert av folk med lidenskaper, de som har hoppet så mye at de bare leker seg, stålkontroll.

Min guide (70 meter fosserappelering) var en ung jente fra Canada som vi fant henslengt på et bord i raftingklubben. Med tørkle rundt håret og den übercoole minen slike gjerne har. Sandaler(! så varmt var det ikke i fossen) og av alle ting en syltynn gullring med blå sten i. Den så riktignok ganske cheap ut, men var hun ikke redd for å ødelegge eller miste den på vei ned fosseveggen? Hun tødde opp etter hvert og viste seg å være riktig søt.

Og kjørte oss selvsagt i en ganske skranglete minibuss, slik de alltid gjør.

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fosserappelering var ganske gøy, men ikke fantastisk nok til å oppveie den frykten jeg hadde de første metrene. To ganger måtte vi over kanten (først en 30 m treningsvegg), og begge gangene var jeg så redd at det gjorde direkte vondt. Følte ikke at jeg hadde skikkelig kontroll på tauet før jeg hang i det med hele tyngden riktig vei. Men gjennomførte da. Selv om jeg ikke kan huske sist (om noen) gang jeg har vært så redd. Så det blir neppe mer av den slags. Fins ting som er gøyere. Fin foss, da.

Min kollega (en av hopperne, såklart) som jeg mest har følt som litt streng :fnise: , men alltid beundret. Tynn som en strek, tok merket på birkebeinern med feber. Rumpe som to biljardkuler. Tre barn og Rangerover. Høylydt og morsom, dyktig og selvsikker, men samtidig med det mest sjarmerende smil og blikk på de rette stedene. Hadde toppgutta svermende rundt seg og utrigningen sin etter middagen.

Tror jeg må egle meg mer på henne. Jeg liker alltid å være venninne med de kuleste jentene, fordi de er morsomst å være sammen med, fordi jeg liker å beundre det jeg beundrer, og fordi kanskje noe smitter av, så blir jeg mer sjarmerende selv. (Om mulig ;) )

Ja, og så spiste vi smalahove. Godt. Ja, jeg spiste øyet. Og øret. Og tungen.

What's the fuss? :vetikke:

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det jeg derimot fikk sykt lyst på igjen (altså ikke fosserappelering, ei heller fallskjermhopp) er småflylappen.

Det har jo stått på ønskelisten i årevis (siden jeg var barn, strengt tatt), men fadet litt. Men jeg vil være den som flyr flyene de hopper fra. Det er DET jeg vil være :)

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass - syns småflylappen er et tøft mål jeg. Noe jeg og burde tatt, for mannen holder på, og jeg tør ikke være med han å fly den dagen han får det. Enn om det skjer noe med han og jeg må ta over?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah, det er for all del et tøft nok mål, det var ikke sånn ment. Men jeg har alltid hatt lyst til det. Og så får jeg være med i det tøffe miljøet, en jente som har peiling på fly liksom :fnise:

Må bare få litt eldre barn og litt mer penger først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fortsatt nok plass til at det ikke blir ny side og dere går glipp av at jeg har produsert nytt stoff siden sist. ;)

Da tar jeg frem denne:

gleder meg til:

:sol: være hjemme hos barna mine litt igjen (fem reisedager denne uken, kjennes mye ut) :sjenert:

:sol: trene (alltid. to dagers opphold nå, kjennes uggent)

:sol: sommerfest på jobben

:sol: bubbels & satc med inspirerende venninner

:sol: jobbturer. To morsomme igjen før sommeren.

:sol: sommervær

:sol: flytte til huset mitt på ett eller annet tidspunkt

:sol: sommerferie, tid samen familien min. Øyhopping i Hellas :briller:

:sol: bryllup i august

:sol: roma med to beste venninner

:sol: bryllupsdag, finne på noe morsomt, tenker squash (som vi drev litt med pre kids) & påfølgende burger & champagne-lunsj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag dro jeg med en håndfull kolleger ut til (egenmedbragt) lunsj på brygga. Stående opplegg ut uken. Har jeg flaks havner noe farge på ben og armer før tur til svensk gods neste uke ;)

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

WALK LIKE AN EGYPTIAN

Hun er smal som en strek, med langt ravnsvart alltid litt bustete hår. Det egyptiske øyet rundt halsen er nesten et varemerke. Understated alltid, føttene gjerne nakne i flate lær-klikklakker. Når andre kommer i farger og tyll og strass på fest har hun en enkel grå kjole med tynne skulderstropper og trekker slanke nakne ben opp i sofaen under seg. Usminket men med store katteøyne og svarte vipper. Bor på to rom med sine to barn, rolig og behagelig. Lyslenke under balkongtaket og hauger av tomatplanter. Easy breezy.

Får meg alltid til å føle meg litt overpyntet og glorete :fnise:

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mellomtiden har jeg delt vannpipe med sjefene mine på en takterrasserestaurant i Kiev varme nattetimer. Det er drømmestoff det også.

(Jeg er så sykt bortskjemt gjennom den jobben :fnise: )

Og drukket whisky av kaffekopper før lunsj på ukrainsk tog med de samme sjefene. I liten sort kjole og høyhælte sandaler i hånden.

Som det sømmer seg en gift tobarnsmor på snart 40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...