Daria Skrevet 15. april 2018 Forfatter #18441 Skrevet 15. april 2018 Giske på AUF-fest At han tradisjonen tro ble invitert sammen med alle andre tidligere AUF-ledere er en ting - men at han selv ikke har vett eller i det minste skamfølelse nok til å takke nei og holde seg borte?
Rosalie Skrevet 15. april 2018 #18442 Skrevet 15. april 2018 (endret) Mangelen på selvinnsikt er visst ikke blitt mindre med årene... Endret 15. april 2018 av Rosalie
Daria Skrevet 15. april 2018 Forfatter #18443 Skrevet 15. april 2018 (endret) Det er jo fort gjort, når man sitter på første rad på en konsert i operaen, å legge merke til små, ubetydelige detaljer. Hvilken rekkefølge solistene forlater scenen i, for eksempel. Damene først, selvfølgelig, og etter dem følger tenorene - også ganske naturlig for de som kjenner fordommene og stereotypene knyttet til de ulike stemmene. Dagens unge baryton gikk tydelig som tenor - han hadde tross alt en solid mengde ringer...Dirigenten går helt til slutt - den godt voksne bassen prøvde å la dirigenten gå foran seg ut til pause, men det fant ikke sistnevnte seg i. (Det blir selvfølgelig noe annet hvis dirigenten er en dame, men det er deprimerende sjelden tilfellet. Sånne observasjonen sitter man altså og gjør seg, hvisker om og fniser litt av under applausen mens solistene går ut og inn flere ganger. Da de skulle ut for siste gang legger Tor Inge Falch . som sang rollen som helgenkongen Olav Haraldson i kveld - en myndig hånd på brystet til tenorkollega Marius Roth Christensen og insisterer tydeligvis på å gå før ham. Dette utløser selvfølgelig litt latter his damene midt på første rad, og den blir jo ikke mindre når dirigenten snur seg mot oss og kommenterer -Han har vært konge hele uka. Det vil nok vare noen dager til... Endret 23. april 2018 av Daria
Daria Skrevet 16. april 2018 Forfatter #18444 Skrevet 16. april 2018 Fridde fra lufta Som den kverulanten jeg er, henger jeg meg jo først og fremst opp i den vage formuleringen... "Vil du gifte deg?" er jo et generelt og hypotetisk spørsmål - joda, det er godt mulig jeg vil ønske å gifte meg om jeg skulle treffe en lovende nok kandidat...
Daria Skrevet 16. april 2018 Forfatter #18445 Skrevet 16. april 2018 Barselgruppe på trilletur på Vår Frelsers Gravlund står ved æreslunden og diskuterer om det kanskje ligger flere flere kjendiser her - kanskje noen nyere...? Jeg synes forsåvidt heller ikke det er det naturlige stedet å føre høylydte telefonsamtaler, men nå er jeg vel en gammeldags snerpe igjen. På listen over titler sett på gravstener kan jeg nå legge til både orgelbygger og instrumentmager - og bibliotekar...
Daria Skrevet 16. april 2018 Forfatter #18446 Skrevet 16. april 2018 Når man kommer hjem fra tur, har sett en ukjent fugl og til sin begeistring klarer å identifisere den i fugleboka - og så innser at man har blitt sin mor.... #denfølelsen (Forøvrig var det en gråsisik - eller to, for å være nøyaktig...)
Daria Skrevet 16. april 2018 Forfatter #18448 Skrevet 16. april 2018 Sånn er det - og det kommer stadig oftere med alderen...
Daria Skrevet 16. april 2018 Forfatter #18449 Skrevet 16. april 2018 Pulitzer-vinnerne ble annonsert på twitter og inkluderte en bok jeg har tenkt at jeg har lyst til å lese. Ergo gikk jeg inn på bokklubben og sendte en bestilling. På tre bøker. Pulitzer-boka var ikke en del av bestillingen. Naturlig nok.
Skravla Skrevet 16. april 2018 #18450 Skrevet 16. april 2018 35 minutter siden, Daria skrev: Pulitzer-vinnerne ble annonsert på twitter og inkluderte en bok jeg har tenkt at jeg har lyst til å lese. Ergo gikk jeg inn på bokklubben og sendte en bestilling. På tre bøker. Pulitzer-boka var ikke en del av bestillingen. Naturlig nok. Sånn kan det gå...
Daria Skrevet 16. april 2018 Forfatter #18451 Skrevet 16. april 2018 Jeg har sagt det før - mennesker uten nedsatt viljestyrke burde ikke ha tilgang til nettshopping Men det lå jo litt i kortene etter forrige ukes besøk på Litteraturhuset at jeg trengte å lese Ali Smiths Autumn, og så kom jeg over denne, og så er jo alle gode ting tre og ønskelista i bokklubben lang...
Daria Skrevet 17. april 2018 Forfatter #18453 Skrevet 17. april 2018 Daisy [Greville, grevinne av Warwick] was known as a glittering hostess who threw the kind of parties even Gatsby would think were a little over the top. Her love of the extravagant stopped at nothing. She insisted that a branch of the railway be routed past her house – even paying for a brand-new station to be built – so that her guests could arrive at her shindigs with the minimum of fuss. Det må man jo kalle en omtenksom vertinne - selvfølgelig skal gjestene mine ha sin egen jernbanestasjon! (Fra gårsdagens nyhetsbrev fra domesticsluttery.com)
Daria Skrevet 17. april 2018 Forfatter #18454 Skrevet 17. april 2018 Klokka har bare såvidt passert halv elleve, og jeg har gjort noe fornuftig - jeg oppdaget at helsetrygdekortet mitt var gått ut på dato og fikk bestilt et nytt. Greit å ha det i orden før sommerferien.
Daria Skrevet 17. april 2018 Forfatter #18455 Skrevet 17. april 2018 Dask er tydeligvis dansk slang for penger. Ser Antiques roadtrip med dansk teksting, og det stadig variasjoner over tema: -Hvor meget er denne? -20 dask. *ser selvfølgelig overhodet ingen dobbelbetydninger eller overtolkningsmuligheter*
Rosalie Skrevet 17. april 2018 #18456 Skrevet 17. april 2018 25 minutter siden, Daria skrev: Dask er tydeligvis dansk slang for penger. Ser Antiques roadtrip med dansk teksting, og det stadig variasjoner over tema: -Hvor meget er denne? -20 dask. *ser selvfølgelig overhodet ingen dobbelbetydninger eller overtolkningsmuligheter* Fare for åpne kofferter! 😂
Daria Skrevet 17. april 2018 Forfatter #18458 Skrevet 17. april 2018 Det hender jeg vurderer å prute oppover på loppemarkeder og bruktbutikker... Fant en bibelordbok fra 30-tallet, gullsnitt og det hele, samt en sangbok (Rop det ut - velkjent for alle som vaket i kristne miljøer på 80- og 90-tallet...) og ble avkrevd den uhyrlige sum av 35 kroner - for begge. Jeg hadde glatt betalt både to og tre ganger mer. Dessuten så jeg linerla i dag - våren er helt offisielt åpnet.
Sauen Shaun Skrevet 18. april 2018 #18459 Skrevet 18. april 2018 22 timer siden, Daria skrev: Klokka har bare såvidt passert halv elleve, og jeg har gjort noe fornuftig - jeg oppdaget at helsetrygdekortet mitt var gått ut på dato og fikk bestilt et nytt. Greit å ha det i orden før sommerferien. Takk for påminnelsen. *helsetrygdekort bestilt*
Daria Skrevet 19. april 2018 Forfatter #18460 Skrevet 19. april 2018 Tre falt mot blokk Shit! *skuler skeptisk mot nærliggende trær som kan treffe balkongen hvor jeg stadig sitter*
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå