Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Steffen har masse sjarm. :jepp: Herlig fyr.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
23 timer siden, Daria skrev:

Så systematisk var jeg aldri :ler: Men jeg hadde autografkort, både av ham og en haug andre spillere fra den tiden - de burde jo ligge i en eske et sted...? :vetikke: 

Tja, hva skal jeg si..? Steffen var min Harry Styles... :rodmer: 

De autografkortene må du jo finne igjen. Artig, da - de var jo såååå unge og søte! :ler: 

Skrevet

Harry Styles, faktisk :ler: Litt enklere å få sett Steffen live, da - flere og billigere muligheter...

Skrevet

Min 18 år gamle nesten-niese er like crazybananas etter Harry Styles nå som da hun var 12. Altså omtrent som mitt forhold til Steffen. Jeg blir varm i kinnene mår jeg løper på han på gata og sånn. :ler: 

Skrevet (endret)

Havnet innom et konspirasjonsprogram på Viasat history, hvor det hevdes at da prinsesse Diana døde var sjåføren hennes agent for MI5, det var flere andre kjøretøy involvert (både biler og motorsykler, de også sannsynligvis fra etterretningstjenesten) OG noen injiserte henne med gift mens hun lå skadet i vraket. Dette er ikke tre forskjellige konspirasjonsteorier, men én manns teori :rolleyes: Det er med konspirasjonsteoretikere som med krimforfattere, de må gjøre alt så unødvendig komplisert og omstendelig. Hvis MI5 (og/eller kongehuset - det er jo de som mener avgjørelsen kom fra dronningen selv) skulle vært ute etter å myrde Diana (og nei, jeg har ikke et øyeblikk tro på det) hadde de nok hatt enklere måter å gjøre det på...

Endret av Daria
Skrevet

Jeg er så lei av gneldrebikkjer, både inne og ute. Skulle tro det burde være et tema for dyrevernsaktivister - hundehold i indre by. Husdyrhold er fyfy - stakkars sauen som går fritt i fjellet hele sommeren - men det er helt greit med hunder som holdes inne i små leiligheter når de ikke går tur i bånd - eller står og bjeffer febrilsk og kontinuerlig, bundet alene mens eier er og handler... 

Skrevet

Kjøpte et utvalg strømpebukser på Lindex i dag. Neket bak kasse slår inn.

-Pose?
-Ja takk.

Hun slår inn pose, jeg betaler, hun legger kvitteringen oppå strømpene og skyver dem over disker.

-Værsågod!
-Og posen...?

Hun finner en pose og legger dem i, uten å fortrekke en mine eller si noe, som om hun mente å gjøre det å den måten hele tiden. Ikke et Oi, det glemte jeg, et Beklager eller et fnis. Vi får anta de sosiale evnene forøvrig har det bra...

Skrevet
12 minutter siden, Daria skrev:

Kjøpte et utvalg strømpebukser på Lindex i dag. Neket bak kasse slår inn.

-Pose?
-Ja takk.

Hun slår inn pose, jeg betaler, hun legger kvitteringen oppå strømpene og skyver dem over disker.

-Værsågod!
-Og posen...?

Hun finner en pose og legger dem i, uten å fortrekke en mine eller si noe, som om hun mente å gjøre det å den måten hele tiden. Ikke et Oi, det glemte jeg, et Beklager eller et fnis. Vi får anta de sosiale evnene forøvrig har det bra...

:ler:

Jeg har akkurat hatt en lattermild episode da jeg kjøpte et gavekort (og betalte ingenting for posen :lur: ):

Rusler inn i butikken og ber om et gavekort. Ekspeditøren slår det inn, og jeg betaler. Så fyller hun ut selve gavekortet og stempler (jeg er ferdig med min jobb og har god til å studere gangen videre). En brosjyre blir tatt frem og legges i en liten sølvpose sammen med gavekortet. Så må posen lukkes pent, og to hvite hjerter festes for å holde posen lukket. Konvolutten snus, og ekspeditøren finner frem en liten hvit sløyfe som skal klistres på posen. Strever litt med å få av papiret som dekker tapen, men får til slutt dandert det hele. Så havner sølvposen i en liten bærepose og da hun rekker den til meg er det nummeret før jeg spør hvor konfettien og lavendelen er. :skratte: Smått forpint takker jeg så mye, før jeg snur ryggen til og fnisende forlater butikken. Regner med at det er flere som har sett Love Actually noen ganger? :ler:

Skrevet

:rulle:

Jeg tenkte på Love Actually før jeg var halvveis i innlegget :fnise: Vi hadde en liknende episode da burdagsgaven til Sauen ble kjøpt - det skulle danderes og ordnes og fikses noe voldsomt av den svært hyggelige og hjelpsomme ekspeditøren, som på så mange måter levde opp til fordommene man måtte ha om unge hippe menn på jobb i desigbutikker...

Skrevet

Å yeah, RR. Her var det rett til London. :ler: 

Og han designfyren..... jeg var litt spent på om Daria så assosiasjonen (noe hun selvfølgelig gjorde). Jeg har jo handlet gave av han før og visste hva jeg gikk til. Enklere å holde seg alvorlig gang 3 enn første gang. 

Skrevet

Jeg holdt meg ganske bra til vi var utenfor hørevidde :fnise: 

Skrevet

Haha, flere som havnet i London, ja! :ler: 

Jeg var for øvrig til kvakksalveren på Tullevål i går (neida, hun er veldig dyktig, faktisk, om enn en smule konservativ i valg av behandlingsmetoder), og hun mente at vi NAV’ere skal gå på kafe og spise lunsj på NAV-almissene våre med svært god samvittighet. ;) 

Skrevet
42 minutter siden, Daria skrev:

Jeg tenkte på Love Actually før jeg var halvveis i innlegget :fnise: Vi hadde en liknende episode da burdagsgaven til Sauen ble kjøpt - det skulle danderes og ordnes og fikses noe voldsomt av den svært hyggelige og hjelpsomme ekspeditøren, som på så mange måter levde opp til fordommene man måtte ha om unge hippe menn på jobb i desigbutikker...

Da vi var i Berlin nå, vaset vi rundt i herreavdelingen på KaDeWe. Og jeg slet litt med å holde meg når jeg så antrekket til enkelte av de übekule, megahippe mannlige ekspeditørene. De prøvde så hardt, stakkars, med å se ut som om de kom rett fra skredderforretning i Savile Road, men lyktes ikke så godt. Greit med tweedliknende dress og tversoversløyfe, men samme hvor moderne det er med sixpence, så passer det seg virkelig ikke med sixpence på knollen på jobb inne i en butikk. I tillegg hadde sixpncen samme mønster og farger som Tweeddressen, så det ble rett og slett Teåweedhelvete. Kamo-tweed, rett og slett.

Skrevet

Tweed er vel in, da - og jo mer, jo bedre... :fnise: 

Skrevet

-You can sexually transmit Brazil nuts.

-Surely the woman would feel the Brazil nuts...!

QI - ytterligere forklaringer overflødig :fnise: 

Skrevet

Det krever sin mann å gjøre en akseptabel cover av Jennifer Hudson...

Skrevet

*mett & belåten* Dessuten full av pasta med sopp og spekeskinke og fløtesaus og parmesanost, samt italiensk sjokolade- og kirebæris, knuste amarettokjeks og kirsebær som hadde svømt i noe med aldergrense. Triste saker...

Skrevet

Strengt tatt interesserer det meg minimalt hvordan justisministeren staver navnet sitt (hvertfall så lenge det ikke staves l-i-s-t-h-a-u-g) - men jeg må jo stusse litt likevel:

Sitat

– Det er en av flere måter å fornorske det finske navnet Vaara. Men statsråden har brukt Wara, fordi hans far skrev det på den måten, har departementet opplyst til kanalen.

Hvorfor i all verden valgte foreldrene hans en annen stavemåte i offentlige papirer enn den de brukte selv? Og hvorfor har en mann på 53 aldri tenkt på å rette opp i dette før - det må da være upraktisk å ikke ha samsvar mellom det offisielle navnet og det du bruker i hverdagen? Sånn med tanke på bankort, pass, flybilletter osv... :vetikke: 

Skrevet

Første dag jeg har tatt sjansen på å gå ut med sko - så deilig! Fant endelig årets første hestehov også, og de ble vårblomstene jeg ikke vet hva heter, men som ikke er scilla...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...