Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 time siden, Daria skrev:

Test dine salmekunnskaper hos nrk

Jeg fikk full pott, og følgende dom:

Geistlig myndighetsperson , faktisk :fnise: 

6 av 10 her, med følgende dom:

Sitat

Du har huller i din kunnskap men ville kommet deg helberget gjennom overhøringen. Håper du får noe fint til konfirmasjonen. God påske!

Overhøring, faktisk. Riktig nok drar jeg på åra :fnise: , men selv da jeg gikk for presten hadde de gått over til samtalegudstjeneste, hvor vi blivende konfirmanter ikke ble utspurt om noe, men hadde et skuespill om nestekjærlighet (og sikkert litt om Gud).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

eg er knall god på å overhøre når det passer meg, men det er kanskje noe annet...? :ler: 

Skrevet
På 28.3.2018 den 16.15, Daria skrev:

Status 28.03: Seks lest, ti kjøpt.

De to bestilte ankom (egentlig teller de nesten ikke som bøker, det er praktisk talt hefter...), en ungdomsbok fra 1935 er lest. Lesemålet for resten av måneden er å bli ferdig med Romanov-mursteinen - med knapt 60 gjenstående sider burde det være overkommelig,,,

Status 30.03: Åtte lest, ti kjøpt.

Dette er åpenbart uka jeg leser korte bøker som er unnagjort på en dag... Romanov-mursteinen er også ferdig, nå er jeg i gang med en tilsvarende om Mitford-familien i England.

Skrevet

TV-varsel: Det Norskes flotte musikal-jubileumskavalkade går på nrk1 nuh! :strix: 

Skrevet

-Åå, dette vet jeg jo så godt...! sier en frustrert Henriette Brusgaard, og ser så fullstendig blank ut når Nagell gir henne svaret. Du visste kanskje ikke allikevel...? :filer: 

Det jeg gjerne skulle visst er hvordan Atle Pettersen kan være pinlig selv uten lyd? Det kan jo hvertfall ikke handle om mine fordommer mot ham...

Skrevet
9 timer siden, Daria skrev:

TV-varsel: Det Norskes flotte musikal-jubileumskavalkade går på nrk1 nuh! :strix: 

Jeg fant nettopp ut at den ligger i NRKs nettarkiv. Fine forestillingen :hjerte: 

Skrevet

Den ligger på youtube også - jeg ser den jo jevnlig... :fnise: 

Furter fortsatt litt over den ene sangen som forsvant fra sceneoppsetningen, da - og at de ikke viser Børs røde strømper...

Skrevet

-Jeg vil ikke si at det [danske språket] er en halssykdom men det er veldig utydelig...

:fnise: 

Jeg skal jo ikke si meg uenig med prins Henrik i dette, men det var kanskje ikke så taktisk å si det i hans stilling... Man får vel tro han hadde gode råd å komme med da han etterhvert fikk svigerdøtre i samme situasjon. 

Skrevet

Men det ville jo vært gøy.... særlig derfra. :ler: 

Skrevet

Tapas og pubquiz - sånn kan man jo også tilbringe en kveld... *ser ingen grunn til å klage*

Skrevet

Te, formkake (mannen til en venninne hadde sett bilde av kaken på insta og påsto at det var sånn kake som bare gamle damer bakte... :jolie: ) og broderi er en annen måte å tilbringe en kveld på... Godt Steffen Iversen var på FotballXtra - han rykker tross alt fortsatt nok i fjortishormonene til at det bidro til å trekke den mentale alderen ned noen hakk... :ler: 

Skrevet

Godt at det er fler som blir litt putefnisete av Steffen. Jeg var litt fjortis i huet alle episodene av Mesternes Mester som han var med i i vinterens sesong. :fnise: 

Skrevet

Det er noe med de man hadde på veggen som tenåring... :plystre: Han har jo holdt seg relativt godt, selv om det synes at han ikke er toppidrettsutøver lenger.

Skrevet

Syner dine plakater og høyner med utklippsperm. :ler: 

Skrevet

Så systematisk var jeg aldri :ler: Men jeg hadde autografkort, både av ham og en haug andre spillere fra den tiden - de burde jo ligge i en eske et sted...? :vetikke: 

Skrevet

Jeg hadde en plan for dagen - etter å ha vært hos fysio skulle jeg innom Skeidar, rusle en liten tur hvis tid og vær sto meg bi, og så en tur på lunsj & lyrikk. Det var bare en ubetydelig liten svakhet ved den planen - jeg hadde ikke time 9.30, men 8.30 (jada, jeg oppaget det i tide). Ergo var jeg ferdig allerede klokka ni, og ingenting åpner jo før ti :murvegg: Bedre lykke en annen dag...

Skrevet

Meny hadde halv pris på påskevarer - det var jo leit... *dytter mandelegg, dragéegg og after eight langt inn i kjøleskapet*

• Liker 1
Skrevet

-Ze English don't have a cuisine, Hastings. Zhey only have food.

Poirot er ikke imponert... :fnise: 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...