Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Trump hevder at han ville løpt ubevæpnet inn i en skoleskyting. Rekk opp hånda alle som i sitt stille sinn tenkte If only...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:enig:

Fant ingen "rekk opp hånden" - smilie. 

Skrevet

:goodbye: 

Den heter goodbye, men han ser jo ikke ut som om han har tenkt seg noe sted... Mer Juuhuuu...! egentlig...

Skrevet

I dag har mitt gamle tv-bord (Ikeas finest billigste), som den siste tiden har vært bokbord ved siden av lesestolen, blitt overlatt til Fretex og erstattet med to flisbelagte settbord (besteforeldrarvegods). Det store spørsmålet nå er hvor jeg skal gjøre av de store gamle bøkene som lå på hyllene under bordet - de nye borden har nemlig ikke hyller...

Pianoet som forsvant før jul har også fått en erstatter i dag, i form av et keyboard. Kjekt med noe med volumkontroll når man har tynne vegger og mange naboer...

Skrevet
Sitat

Utover dette, ønsker ikke brannvesenet å kommentere saken annet enn å be folk om å tenke på brannsikkerheten.

– Generelt bør man unngå at brannen starter i det hele tatt.

No shit, Sherlock... Godt vi har profesjonelle til å veilede oss.

Skrevet
6 timer siden, Daria skrev:

I dag har mitt gamle tv-bord (Ikeas finest billigste), som den siste tiden har vært bokbord ved siden av lesestolen, blitt overlatt til Fretex og erstattet med to flisbelagte settbord (besteforeldrarvegods). Det store spørsmålet nå er hvor jeg skal gjøre av de store gamle bøkene som lå på hyllene under bordet - de nye borden har nemlig ikke hyller...

Pianoet som forsvant før jul har også fått en erstatter i dag, i form av et keyboard. Kjekt med noe med volumkontroll når man har tynne vegger og mange naboer...

Bøkene bare stabler du. :jepp: 

Skrevet

Men man må jo ha et sted å stable dem...

Skrevet
17 timer siden, Daria skrev:

No shit, Sherlock... Godt vi har profesjonelle til å veilede oss.

:fnise: Dette har i grunn jeg også alltid lært, at det er greit å unngå brann.

Skrevet
30 minutter siden, Jerle skrev:

:fnise: Dette har i grunn jeg også alltid lært, at det er greit å unngå brann.

Jeg og :fnise: 

Og akkurat det tror jeg nok naboen på andre siden av gjerdet her også har lært, men likevel var han som innvandrer ikke opplært til å fyre rett (med tørr ved, rett trekk og sånt), så plutselig en kveld her sto flammene opp fra pipa hans... Blålys og action i nabolaget da gitt...

Skrevet

Au da... Men det gikk bra? Vi hadde pipebrann i blokka for noen år siden - ble litt bekymret da jeg kom hjem og alle tre nødetater var representert utenfor, men det ble heldigvis ingen skader.

Skrevet

Relativt friskt ute i dag, jeg gravde fram dynekåper som øker omkretsen min med minst 50%, men holder meg varm selv i -15. Knallsol og nydelig vintervær, da, så det ble en tur i Frognerparken etter tidlig legetime. Deilig med litt sol og frisk iskald luft - og tilsvarende deilig med en kopp varm te i kafeen etterpå :ler: 

Nå benytter jeg meg av at det er frysertemepraturer på balkongen og har lempet all maten fra fryseren ut dit - tiden var overmoden for en avisingsrunde...

Skrevet

Var -31 da jeg sto opp i dag. Nå sitter jeg på toget mot byen igjen og litt mer normale temperaturer.

Skrevet

-31 er virkelig for spesielt interesserte... :kalle: 

Skrevet

I går døde Verdens Kuleste Dirigent. Jævla krefthelvetesmannskiten, altså! 

Akkurat passert Elverum. Bare to timer til jeg er i Oslo igjen. Gøy, men kaldt på landet, men en uke utenfor sivilisasjonen holder, kjenner jeg.

Skrevet

-12 og snøstorm her i dag. Jeg har holdt meg inne. :fryser: 

6 timer siden, Daria skrev:

Au da... Men det gikk bra? Vi hadde pipebrann i blokka for noen år siden - ble litt bekymret da jeg kom hjem og alle tre nødetater var representert utenfor, men det ble heldigvis ingen skader.

Joda, det gikk bra. Det ble oppdaget raskt, og brannbilen var kjapt på stedet. Så huset berget. 

Skrevet
På 22.2.2018 den 10.04, Daria skrev:

Status fortsatt 21.02: Fem lest, fem kjøpt.

Status 28.02: Seks lest, fem kjøpt.

Å lese flere enn jeg kjøper må jo tross alt være en god ting... At ingen av de fem kjøpte kostet mer enn en femtilapp (til tross for at bare en er kjøpt brukt) er dessuten alltid en formildende omstendighet.

Skrevet

-Etter initiativ fra FrP vedtok et enstemmig bystyre å pleie trærne der de står...

:hoho:

Fantastisk formulert fra NRK - det kan jo ikke være tilfeldig...? Forøvrig er jeg som nostalgisk lokalbeboer lykkelig over at kastanjetrærne i Bygdøy Allé skal reddes.

Skrevet

Hvordan går det med formen? Hadde legen noe å komme med? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...