Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

3-4 måneder var jo anslaget jeg fikk i dag (samt et tillegg om at det kan ta opp mot et år før alt er helt som det var)... Men det er forsåvidt greit å vite, da kan jeg omstille meg litt mentalt og slutte å håpe på stor bedring fra uke til uke, som jeg har gjort til nå. Det burde egentlig ikke komme som noen overraskelse, tror jeg brukte tre måneder (etter fire ukers sykemelding) på å jobbe meg tilbake i full stilling da jeg hadde virus på balansenerven, så jeg vet jo at balanseting tar tid å fikse...

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
11 timer siden, Daria skrev:

22 mennesker, minst 7 kaker. Altså, jeg liker kake, men det der er jo litt perverst..

Vært på middag hos pappa i kveld. Dette med å sitte lenge ved et bord og forholde seg til tre mennesker på en gang er slitsomme saker, viste det seg. Sånne oppdagelser bidrar i det minste til å bekrefte at jeg ikke trenger å kjenne at jeg egentlig skulle vært på jobb, der er det adskillig flere mennesker over lengre tid som forventer mer fornuftig respons enn ferieminner og dårlige vitser...

Vi må ta litt ekstra hensyn da, noen kan ikke spise gluten og noen kan ikke spise egg. De to allergiene er ikke så lett å kombinere. Men 7 kaker til 22 stk er i grunn ganske normalt. :sjenert:

Huff, den formen din må du ta på alvor ja. Gå sakte aksjon noen måneder, til du er skikkelig frisk.

11 timer siden, Roadrunner skrev:

Du tuller nå? :daane: 

Minner om et bryllup jeg var i: drøye 40 gjester og ca 20 kaker. Klart alle spiser el halv kake hver etter middag... :fnise:

Må da bli mye rester hos dere etter et sånt lag? Og du husker vel sånn innerst inne at du egentlig ikke er i form?

I bryllupet vårt var det over en halv kake til hver. Og da hadde vi sagt nei takk til mange kaker. Det er noe med Sunnmøringer og kakebord... Det blir liksom aldri nok. Og det verste er at det ikke bruker å være så sinnsvakt mye rester heller. :fnise:  Og den formen må jeg bare tåle. Vi har utsatt feiring av tenåringen vår i 3 mnd pga denne formen, så nå klinker vi til og feirer begge når minsta har bursdag. Slipper jo unna med å feire bare en gang, det er jeg i grunn fornøyd med.

Endret av Jerle
Skrevet

Var omtrent like mange kaker i gravølet etter farmor, og da var det igjen ca 2 halve kaker til sammen. Trønderselskap og Sunnmøreselskap er omtrent det samme.

God bedring, Daria, du får i hvertfall god tid til å få bakt til jul og kjøpt inn julegaver i år, da.

Skrevet

Det er alltid greit å få bekreftet fordommer og antagelser. Var og så Min kamp-forestillingen i går, den bekreftet mye av det inntrykket jeg har fått av Knausgaard og bøkene hans (jeg vet nå mer om mannens kroppsvæsker enn noen noensinne har behov for). Forsåvidt bekreftet den også at jeg fortsatt kan leve helt greit med å ikke ha lest dem... Scenografien består forøvrig primært av en gedigen stein - umiddelbart døpt min kampestein *pling*

Den ene teen jeg kjøpte i Bergen smaker eplekake :sikle: Eple, kanel, vanilje og mandel :kaffekopp: 

Skrevet

På QI ble en kommentar fra Alan Davies sensurert i sin helhet - så teksteren bestemmer seg for at Drit og dra! passet inn i sammenhengen... :fnise: 

Skrevet

Danseband. Jeg får litt kløe, Håvard Bakke eller ikke...

Skrevet

At de har hentet inn Rune Rudberg som ekspert hjelper jo ikke...

Skrevet

Man må jo lure litt på hvor bittert det er for ensemblet i Singin', som stor sett er musikalutdannet hele gjengen, å bli henvist til å være bakgrunnsdansere for Pettersen og Blipp.

Men Knut Anders sin versjon av Euphoria må da være verdt finaleplass...?

Skrevet

Det gjorde det - nå kan vi kanskje håpe på den første mannlige Stjernekamp-vinneren? Den andre finaleplassen til Nikoline, ikke akkurat noen overraskelse...

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, Daria skrev:

Det gjorde det - nå kan vi kanskje håpe på den første mannlige Stjernekamp-vinneren? Den andre finaleplassen til Nikoline, ikke akkurat noen overraskelse...

Hadde håpet på ren herrefinale. Dersom Nikoline vinner blir jeg skikkelig skuffet. Men det er fordi jeg ikke liker henne noe særlig i det hele tatt. Så søt foran kamera at man kan få sukkersyke av mindre, og kjempeflinkis på scenen. Og de går det i hvertfall 14 av på dusinet i  spekteret "unge, pene syngedamer".

Skrevet

Visste jeg burde ventet med å besøke boka til jeg hadde sett Stjernekamp... :murvegg:

Og Nikoline videre? Men... Synes hun er den minst allsidige av de tre, blir liksom litt av samme popgrøten uansett sjanger. Filler'n ! Og Tusen Bitar æ'kke norsk :opplyser: 

Skrevet
4 timer siden, Rosalie skrev:

Hadde håpet på ren herrefinale. Dersom Nikoline vinner blir jeg skikkelig skuffet. Men det er fordi jeg ikke liker henne noe særlig i det hele tatt. Så søt foran kamera at man kan få sukkersyke av mindre, og kjempeflinkis på scenen. Og de går det i hvertfall 14 av på dusinet i  spekteret "unge, pene syngedamer".

:jepp:

Skrevet

Her er det alltid spoilerfare, det trodde jeg du visste... Jeg synes Nikoline har vært imponerende (om enn med litt for "trygge" låtvalg), særlig med tanke på at hun tilhører kategorien "fersk og ukjent fra talent-reality" (tror jeg? Hadde aldri hørt om henne, så jeg har bare antatt at vi snakker norske x-factor-voice eller noe sånt), jeg hadde blitt veldig overrasket om hun ikke hadde gått til finale.

Hadde et par bøssebærere på døra for en stund siden, heldigvis var jeg forberedt og hadde kontanter. Man kan jo gi på andre måter også, men det er hyggelig å kunne putte noe i bøssen når folk faktisk bruker søndagen sin på å gå rundt for et formål. TV-aksjonen får meg alltid til å tenke på farmor, jeg må ha sett på den noen ganger hos henne i forbindelse med søndagsmiddager på 90-tallet.

Skrevet

Her ringte det på døren litt over 17, men de som evt. sto utenfor hadde det grusomt travelt. Det ringte på her oppe og innen jeg fikk kommet meg til døren så var de forsvunnet. 

Skrevet

Med tanke på hvor lang tid det tar å komme seg fra stua til gangen i din enorme leilighet skjønner jeg jo at de ikke kunne vente...

Skrevet

Her kom bøssebærerne i det jeg gikk inn døra, så dårlig med kontanter og forberedelser. Men fikk lapp med digital info og har Vippset litt :jepp:

Nikoline er absolutt dyktig, men har savnet litt mer variasjon i hennes opptredener. Synes mye svinger mot pop... Men blir nok bra finale :jepp:

Skrevet
2 minutter siden, Roadrunner skrev:

Her kom bøssebærerne i det jeg gikk inn døra, så dårlig med kontanter og forberedelser. Men fikk lapp med digital info og har Vippset litt :jepp:

Nikoline er absolutt dyktig, men har savnet litt mer variasjon i hennes opptredener. Synes mye svinger mot pop... Men blir nok bra finale :jepp:

Jeg har tidligere år vært bøssebærer i blokker, og selv om jeg løp meg gjennom roden og slapp å vente på å bli sluppet inn noe sted siden jeg har masternøkkel, rakk jeg kun å komme gjennom 17 av 23 oppganger på den tilmålte tiden.

Skrevet

Trodde du sa at jeg måtte oppdatere meg om stjernekamp på annet vis jeg? Jeg har altså ikke sjekket andre steder, så jeg er glad du nok en gang tar ansvar. Selv om jeg ser at den eneste som gjorde at jeg gadd se litt på er ute. :snurt:  Jeg liker Nikoline, men jeg tror i grunn det er pga navnet. :sjenert:  Tror hun var i en eller annen sånn talentkonkurranse ja. For ungene visste hvem hun er.

Skrevet

Hey, har de sluppet LesMis-navnene?!

*leser*

Marion Ravn som Eponine? Blir neppe ny rekord her, nei... :sukk: Men nå skjønner man jo hvorfor Håvard Bakke valgte seg Javert i Stjernekamp. Og jeg har ingenting i mot Hans Marius Hoff Mittet sånn generelt, snarere tvert imot, men som Valjean? *skeptisk* Har tro på Mariann Hole og Dennis Storhøi som Thénadiers, da *famler etter lyspunkt*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...