Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har kjøpt nytt månedkort, funnet fram nøkler og ansattkort og fylt opp teboksen - nesten klar for å begynne på jobb igjen i morgen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper du har kommet deg greit på jobb. Hører på nyhetene at det er litt buss-for-tog på dine kanter nå... 

Skrevet

Så e det på'an igjen, på'an igjen...

En småmelankolsk bergenser må jo være passende tonefølge på en tidlig tilbake-på-jobb-etter-fire-uker-ferie-mandag...

Skrevet
1 minutt siden, Sauen Shaun skrev:

Håper du har kommet deg greit på jobb. Hører på nyhetene at det er litt buss-for-tog på dine kanter nå... 

På mine kanter er både nsb og jeg så drevne på dette at det gikk helt problemfritt - dessuten hjelper det som alltid å pende mot rushet og før rushet. Men greit fornøyd med at jeg ikke skal til Gardermoen denne uka...

Skrevet

De siste døgns observasjoner i kollektivtrafikken:

1)Mann på buss med matpakke. Brødskiver i matpapir, en boks smøreost, kniv, termos og porselenskopp. Dette dekket han på seteryggens bittelille bord, smurte og ordnet og hadde det åpenbart fortreffelig. På en busstur som tar litt under en time.

2)Bussen fra Ekebergsletta mot sentrum. Smekk full med Norway Cup-deltagere. En gjeng norske jenter i 15-årsalderen kommer i snakk med noen litt eldre tyske gutter, det flørtes på engelsk og litt prøvende skoletysk. jeg snudde meg mot vinduet og jobbet hardt for å holde latteren under kontroll.Det var noe nostalgisk gjenkjennbart der... :fnise: 

3)At bussen ikke har barnesete betyr ikke at alternativet er at 2-åringen din får klatre og krabbe fritt rundt mens vi kjører på motorveien. Faktisk litt overrasket over at bussjåføren ikke stoppet og grep inn

4)Når klokka er 06.30 og en gjeng tenåringsjenter skal på samme buss som deg: La dem gå på først, så du kan sette deg i andre enden av bussen.

Skrevet

Dessuten:

5)Jeg så en pokemon på t-banen! :fnise: Jeg tror han fikk fanget den (eller hva det nå er man skal gjøre med dem) til slutt, etter flere forsøk. ikke at jeg ser på andres mobilskjermer, altså... :plystre: 

Skrevet

Hvorfor visste ikke jeg om denne da den gikk? Det er jo til og med en versjon jeg skjønner og kan mene noe om oversettelsen av...

...som om du glömt adressen til ditt jag... Fantastisk setning!

Skrevet

Det er vel et og annet teater som går under radaren din. :fnise:

Skrevet
5 timer siden, Daria skrev:

Hvorfor visste ikke jeg om denne da den gikk? Det er jo til og med en versjon jeg skjønner og kan mene noe om oversettelsen av...

...som om du glömt adressen til ditt jag... Fantastisk setning!

Next to Normal... Savn... :sukk: 

Skrevet

Nå snakker vi start på dagen. Orlando Bloom trender på twitter - jeg klikket for å se hva som var den store nyheten og det viser seg at han har bedrevet nakenbading i ferien. I kategorien for ting det føles veldig feil å forfølge noe særlig mer på jobb... :fnise: 

Skrevet
13 timer siden, Rosalie skrev:

Next to Normal... Savn... :sukk: 

Hadde ikke hatt noe imot å se det igjen snart, nei...

Skrevet (endret)

Når man hører på Erik André Hvidtstens plate med finlandssvenske viser (siden avvenningen endelig har kommet til det punktet at If/Then-cden har vært ute av spilleren en hel uke) og tenker at den ene sangen kunne jo ha vært en MGP-låt - for å så oppdage at den er skrevet av finnenes egen lille MGP-homse Thomas Lundin. Da var jeg jo ikke helt på villspor... :fnise: 

Endret av Daria
Skrevet

Ikke at jeg var så veldig i tvil, men det er jo greit å få det bekreftet. Nei, hverken Atle Pettersen og Stian Blipp har stemme til å bære en stor musikalrolle (og hva i all verden er det de har kledd på Stian Blipp? Ja, det er en komisk rolle, men på ingen måte en klovn).

Skrevet

Jaja, så levde de ikke lykkelig i alle sine dager. Märtha og Ari holdt ut med hverandre i 14 år, jeg vet ikke hvem vi skal være mest imponert over...?

Skrevet
15 minutter siden, Daria skrev:

Jaja, så levde de ikke lykkelig i alle sine dager. Märtha og Ari holdt ut med hverandre i 14 år, jeg vet ikke hvem vi skal være mest imponert over...?

Jøss... har de skilt lag. Ja, ja. 

Skrevet

Jepp. Mer på Dagsrevyen, visstnok - den ene setningen på twitter som sa at de skilles er egentlig alt jeg trenger å vite...

Skrevet

Kajak-slalåm. Trampoline. Sabel. Sommer-OL er som alltid stedet for å oppdage nye idretter. Og vi har fortsatt bare kommer til C i åpningsseremoniens innmarsj... Tror jeg rekker å dusje og kle på meg før Norge kommer.

Skrevet

Rakk det med god margin - var tilbake til L...

Skrevet

Monacos eneste OL-medalje kom i 1924 - i arkitektur :opplyser:

Det er bare å se fram til en lang rekke OL-fun facts de neste ukene :fnise: 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...