Daria Skrevet 27. april 2016 Forfatter #14021 Skrevet 27. april 2016 *gaaagh!* Skulle kjøpe nytt månedskort på automaten på vei hjem - pengene ble trukket fra kortet, men billetten kom aldri Godt man ikke har så trang økonomi at det er helt krise, jeg regner med at det tar noen dager å få refundert de pengene og kort må jeg jo ha, det gikk ut i dag.
Daria Skrevet 27. april 2016 Forfatter #14022 Skrevet 27. april 2016 Og Det Norske har avlyst alle Tenk om-forestillinger i juni Jeg hadde jo tenkt å klemme inn minst en forestilling i tillegg til den jeg alt hadde billetter til...
Daria Skrevet 29. april 2016 Forfatter #14023 Skrevet 29. april 2016 Fredag Snart midtveis i en i overkant innholdsrik periode. Operakonsert og teater lørdag, teater søndag, sesongpresentasjon i operaen mandag, teater tirsdag, teater onsdag (det skulle være hjemmekveld, men jeg var så grinete og rastløs og det var en ledig billett midt på rad to på Halve Kongeriket, så det ble en spontanutflukt med billett innkjøpt halvannen time før forestillingsstart...), heldagsseminar og filharmonien i går, operaen i dag, teater i morgen, tog søndag, operaen mandag, teater tirsdag, konserthuset onsdag, himmelspretten torsdag, Josh Groban ( ) fredag og Dara O'Brien lørdag. Vurderer å avspasere den inneklemte fredagen neste uke, lærerne har plandag og elevene har fri.
Daria Skrevet 29. april 2016 Forfatter #14024 Skrevet 29. april 2016 Jeg har sagt noe lurt! Som barn av min tid måler jeg selvfølgelig min verdi i tilbakemeldinger på sosiale medier, så når jeg får tre retweets, to favoritt-markeringer og en ny følger på én tweet i løpet av ti minutter, tilsvarer det ganske mange likes på et nytt profilbilde for en fjortis
Daria Skrevet 29. april 2016 Forfatter #14025 Skrevet 29. april 2016 Ja, huff og huff, det er grusomt med disse foreldrene som som vil ha et innblikk i hva barna driver med, og at barna faktisk vil gi dem det...
Rosalie Skrevet 29. april 2016 #14026 Skrevet 29. april 2016 4 timer siden, Daria skrev: Ja, huff og huff, det er grusomt med disse foreldrene som som vil ha et innblikk i hva barna driver med, og at barna faktisk vil gi dem det... Joda, men foreldrene trenger vel ikke å drikke seg kanakas når de ruller med sine håpefulle... Mat før Josh Groban?
Skravla Skrevet 29. april 2016 #14027 Skrevet 29. april 2016 4 minutter siden, Rosalie skrev: Joda, men foreldrene trenger vel ikke å drikke seg kanakas når de ruller med sine håpefulle... Mat før Josh Groban? Jeg får ikke blitt med på det. Kommer rett til konserten.
Daria Skrevet 30. april 2016 Forfatter #14028 Skrevet 30. april 2016 Mat må man ha. Vi kan jo komme tilbake til detaljene når jeg har bestemt meg for om jeg har fri på fredag eller ikke. NSB og jeg er venner igjen. Kortet mitt hadde tydeligvis blitt skrevet ut til slutt (om det tok fem minutter eller to timer vet ingen...) og en vennlig sjel hadde funnet det og levert det inn. Fikk en telefon fra en serviceinnstilt og løsningorientert NSB-mann i går, og enden på visa ble at jeg kunne stikke innom kundesenteret etter jobb og fikk refusjon på stedet - jeg hadde jo måttet kjøpe nytt kort.
Daria Skrevet 30. april 2016 Forfatter #14029 Skrevet 30. april 2016 Hvorfor er alle innslagene på komiprisen så pinlige? Med forbehold om at jeg bare har sett det siste kvarteret... Men Halve kongeriket ble årets sceneforestilling
Daria Skrevet 30. april 2016 Forfatter #14030 Skrevet 30. april 2016 Dagens smarteste: Jeg, som satte den kongelige festkonserten fra Stockholm på opptak for sikkerhets skyld. Der dukket det jammen opp en Puccini-syngende tenor...
Daria Skrevet 30. april 2016 Forfatter #14031 Skrevet 30. april 2016 Konferansieren refererer til at prins Daniel visstnok spiller mandolin og spør hvordan det går med serenadene. Victoria knekker umiddelbart sammen
Daria Skrevet 30. april 2016 Forfatter #14032 Skrevet 30. april 2016 Både O suave fanciulla og Nessun Dorma, til og med - dagens dobbel Men altså, Daniel kjære, du kan godt hoppe inn som Calaf på mandag, det går helt fint...
Daria Skrevet 30. april 2016 Forfatter #14033 Skrevet 30. april 2016 Peter Mattei avslutter med My way - det er jo heller ikke vondt...
Daria Skrevet 1. mai 2016 Forfatter #14034 Skrevet 1. mai 2016 Toget fikk klare seg selv i dag, etter en travel uke var det litt for fristende med en hjemmedag. Dessuten sto oppvask og returpapir og avisbunker og bøker og sofa og bunker med rot i kø og krevde oppmerksomhet og kvalitetstid...
Skravla Skrevet 1. mai 2016 #14035 Skrevet 1. mai 2016 Jeg har hengt ut flagget og gått en tur i nabolaget. Ellers har det kun vært strikking og te-drikking i dag.
Daria Skrevet 1. mai 2016 Forfatter #14036 Skrevet 1. mai 2016 Kan jeg som Oslo Vest-beboer skrive like fordomsfullt om et nabolag på østkanten og få det på trykk i Aftenposten uten at det blir ramaskrik, tro? Pussig nok tror jeg ikke det... (det er mye sære mennesker med snevert verdensbilde ogverdier jeg tar avstand fra på vestkanten, men det er det alle steder. På Torshov også, åpenbart...)
Daria Skrevet 1. mai 2016 Forfatter #14037 Skrevet 1. mai 2016 Og når jeg først er i det litt provoserte hjørnet - jeg har gjort flere forsøk i helgen på å komme meg gjennom A-magasinets artikkel om juridisk abort og vet fortsatt ikke hvor jeg skal begynne. Med at likestillingsargumentet her kommer til kort fordi graviditet og fødsel er et av de få områdene hvor biologien spiler inn og det er en stor faktisk forskjell på kjønnene (og at jeg tror det er ganske mange kvinner som ikke akkurat mener de trekker det lengste strået i den forbindelse, selv om det gir dem den endelige avgjørelsen)? Med at når du som mann har deg med en kvinne du har kjent i et halvt døgn og ikke insisterer på å bruke kondom, men spør henne etterpå om hun går på pillen har du forspilt den åpenbare og enkle muligheten du har til å unngå å bli far? Med at samværsrett og bidragsplikt er for å sikre barnets beste? Ja, det er kvinner der ute som lyver og lurer menn for å bli gravide. Det finnes to veldig enkle metoder for å unngå å havne i den sumpen: 1)Tenk deg om og vær en smule selektiv før du hopper i høyet med hvem som helst og 2)Insister på å bruke kondom selv om hun sier at hun går på pillen. Å i ettertid toe sine hender og fraskrive seg alt ansvar for det man tross alt har vært frivillig med på burde ikke være et alternativ.
Daria Skrevet 1. mai 2016 Forfatter #14038 Skrevet 1. mai 2016 Haugesund-treneren gir de mest fantastiske intervjuene rent språkmessig - norsk og skotskengelsk i skjønn forening, gjerne i samme setning
Daria Skrevet 2. mai 2016 Forfatter #14039 Skrevet 2. mai 2016 Og så var det mandag igjen... Men det er Puccini-mandag i en tredagesuke, så det kunne vært verre (selv om jeg også kunne vært mer våken ). Drikker Madame Buttefly-te i påvente av kveldens Turandot-forestilling - er spent på den oppsetningen. Aftenposten var fornøyd, men de omtaler også Calaf konsekvent for Calif og snakker om Diego Torres "fyldige og mer nyanserte tolkning", så jeg er litt usikker på om jeg egentlig kan stole på deres dømmekraft...
Daria Skrevet 2. mai 2016 Forfatter #14040 Skrevet 2. mai 2016 (endret) 15 timer siden, Daria skrev: Haugesund-treneren gir de mest fantastiske intervjuene rent språkmessig - norsk og skotskengelsk i skjønn forening, gjerne i samme setning Han er i godt selskap - et par rykende ferske tweets fra HiOAs amerikanske rektor Curt Rice: Sitat Of course they don't quit i psychology; they've worked hard to get in akkurat der. Hard to agree that any education at all is a "tap for samfunnet." Education is a good thing, uansett hvor mye, evt bare 1 år. Fullt forståelig, men en salig blanding. Litt som når jeg synger på Tenk om-sanger og ikke kan hele den norske teksten Endret 2. mai 2016 av Daria
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå