Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

Og for å trekke tråden tilbake til kong Olav - det var under hans begravelse at jeg lærte at mørke klær er kleskoden ved sånne anledninger. En dame i knall gul bluse ble offer for min mors kritikk, og jeg skjønte ikke hvorfor - jeg syntes den var fin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når du sier det så husker jeg også den gule blusen..... Det hadde jeg glemt. Akkurat som crocs i begravelsen til en eller annen kjendis - kan det ha vært Jan Werner. Og det var vel Jenny Jensen som dukket opp i crocs... 

 

Man kan vel bruke hvit bluse, men med mørkt tøy over. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var Jenny Jensen i Jan Werners begravelse, ja - rosa crocs og matchende skjerf... #fail

Lurer på om hun med den gule blusen har angret på det valget i ettertid...? Hvis vi begge husker den 25 år senere, gjør sikkert flere det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe med å tenke før man kler seg. Særlig ved sånne anledninger. 

 

Men for alt man vet kan det ha vært en utenlandsk gjest som kledde seg i henhold til det landets kutyme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å huske at hun så ganske nordeuropeisk ut :vetikke: Prøvde å google, men dette var jo før internetts tid, så det er ingen indignerte kommentatorfelt eller blogger å oppdrive...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Daria skrev:

Mener å huske at hun så ganske nordeuropeisk ut :vetikke: Prøvde å google, men dette var jo før internetts tid, så det er ingen indignerte kommentatorfelt eller blogger å oppdrive...

Mulig du finner noe om det i gamle aviser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fant ikke noe. Er vel bare Se & Hør som ville funnet på å kommentere sånt, egentlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Daria skrev:

Fant ikke noe. Er vel bare Se & Hør som ville funnet på å kommentere sånt, egentlig...

Ville vel ikke funnet noen kommentar om blusen. Men kanskje en gjesteliste med bilder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå har jeg tenkt å jage meg selv til sengs. 

 

Har pakket for en helg borte - mangler bare å pakke ned strikketøy. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

2. September er det premiere på "Singin’ in the Rain" på scenen her på Folketeateret. Med blant andre Stian Blipp og Atle Pettersen.

Tror ikke musikalen på Folketeateret blir prioritert....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg så overskriften og tenkte "Ja!". Så leste jeg den setningen og tenkte "Nei, forresten..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ankler i kulda

Det har vært observert en del her også - jeg fryser bare ved tanken. Gikk over plassen her i høstsko (adskillig varmere og mer solide enn converse, innesko på jobben for tiden nettopp fordi jeg kan gå mellom byggene med dem hvis det ikke er for mye snø) og halvtykke strømpebukser - ingen bar enkel i sikte, med andre ord - og det var jo så kaldt! Som jåle er jeg ikke uten forståelse for behovet for at skoene skal matche antrekket, men jevnt over vil jeg påstå at vintersko matcher vinterjakker bedre enn det joggesko gjør. Dessuten har jeg både svarte, brune, lilla, røde og rosa vinterstøver i ymse varianter, så noe matcher alltid... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil påstå at vintersko, eventuelt høyere sokker, er penere enn de oppbretta buksene og lave sokker. Men noe sier meg at jeg bare er blitt gammel. :vetikke:

Jeg har forøvrig sendt minsta tilbake til rommet tre morgener på rad for å få på seg mer klær og høyere sokker. Det er blitt gjort, men jeg har fått vite at ditten og datten passer mer enn ullstillongs og ullsoker. Jeg får leve på det så lenge jeg har noe jeg skulle ha sagt om påkledningen deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Min mor har stadig noe hun skal ha sagt om påkledningen min, men det er ganske lenge siden jeg sluttet å høre etter :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Tror mødre aldri slutter å legge seg opp i sine barns liv - mormor kan fortsatt ikke helt la være, selv om hennes yngste fyller 60 nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg har vel gitt opp å tale joggeskoenes sak i Darias bok... :sukk:

Men må sies at jeg har gode og fornuftige vintersko som brukes daglig i disse tider (kan noen være så snill å sabotere den snøkanonen som har slått seg til her???), men bytter til joggesko inne på jobb. Mye bedre å gå og stå på, for både sære føtter og litt herpa rygg. Og jeg har vel bare marginalt flere skopar totalt enn Daria har vintersko.... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...