Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

The lonely goatherd mangler en rosa geit - og en prins med en dominerende mor...

Heller ikker Sound of music blir helt den samme etter at Fagottkoret har vært bortpå den :fnise:

 

Tur i solskinnet først, kakao og musikalfilm etterpå. Og det står visst en vaffelrøre og godgjør seg på kjøkkenet også. Bill.mrk. avslappet jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan si mye om baronessen i Sound of music, men hun takler å bli dumpet med stil og verdighet, det skal hun ha.

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det snør! Masse! :hoppe:

Teen (en av de syv som lå under treet) er kald, jeg er igrunnen også litt småfrossen her jeg fortsatt sitter i pysj og morgenkåpe - på tide å komme seg opp av sofaen, i dusjen og i klærne - og koke ny te... Dagens planer er ikke så ambisiøse, når sant skal sies.

 

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare har min nye vannkoker en skjerm som til enhver tid viser nøyaktig temperatur så jeg kan se akkurat hvor den er i kokeprosessen, den har også en stripe som skifter farge for hver 10. grad - og den tar mindre plass på benken enn den gamle, selv om den tar en halvliter mer. Godt fornøyd på alle måter, altså... :kaffekopp: Ikke like fornøyd med at den gode Helsinki-teen min synger på siste verset, men jeg har tross alt et par andre å ta av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva slags vannkoker har du fått?  Tror jeg snart må investere i ny vannkoker her (er så mange rare lyder i min for tiden)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er blå...? *hjelpsom* Tror merket var Krup, utover det vet jeg ikke. Det er derfor jeg liker å ønske meg sånne ting til jul, da slipper jeg å forholde meg til hva og hvordan og sånt :fnise:

Oppe og ikke gråter - får gjester kl 11 og det var et og annet som må fikses først. Å gjøre klart dagen før er for pingler :filer: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årets vertinneforpliktelser er unnagjort, og jeg trenger neppe handle pålegg eller baguetter med det første... Har ikke vært lenger hjemmefra enn butikken (den i samme hus. Kl 10.15 kjøpte jeg 2 liter jus og 2x8 baguetter - sa noen lunsjgjester? :fnise: ) og har egentlig ikke tenkt å gjøre noe med det. I morgen står både romjulssalg, middag ute og teater på programmet, det er jo viktig å lade opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt oppe og ikke gråter. Det er når jeg balanserer et frokostbrett med knekkebrød, juice og tekanne med pære- og vaniljete inn i stuen at jeg tenker på hvor deilig det ville vært å faktisk hatt tid til skikkelig frokost hjemme på hverdagene - det ville vært en mye bedre start på dagen enn den skiven jeg sluker stående ved kjøkkenbenken i 6-tiden...

Planer om å drive litt rundt i byen i dag og se om det er noe spennende å finne på romjulssalget - en ny kalender er jo på tide, og et par brune vinterstøvler som tåler litt regn og slaps hadde heller ikke vært en uting. Fikk dessuten 500kr til jul med beskjed om at denne seddelen har motto "finn på sjæl!", så noe må jeg vel finne på :fnise: Pakke burde jeg vel også, skal visst på tur i morgen :hoppe:

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen. :kaffekopp:

Romjulssalg ja... Det burde man vel vært på. Man fikk et par gavekort til jul, men det var noe med en sau med shoppingvegring... :fnise:  

Den 28.12.2015 at 8.42, Daria skrev:

Den er blå...? *hjelpsom* Tror merket var Krup, utover det vet jeg ikke. Det er derfor jeg liker å ønske meg sånne ting til jul, da slipper jeg å forholde meg til hva og hvordan og sånt :fnise: 

:ler:  Den vannkokeren ble jeg veldig mye klokere på. Men uansett håper jeg min gamle henger med ei stund til, selv om det har blitt mange rare lyder i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Daria skrev:

Alt oppe og ikke gråter. Det er når jeg balanserer et frokostbrett med knekkebrød, juice og tekanne med pære- og vaniljete inn i stuen at jeg tenker på hvor deilig det ville vært å faktisk hatt tid til skikkelig frokost hjemme på hverdagene - det ville vært en mye bedre start på dagen enn den skiven jeg sluker stående ved kjøkkenbenken i 6-tiden...

Planer om å drive litt rundt i byen i dag og se om det er noe spennende å finne på romjulssalget - en ny kalender er jo på tide, og et par brune vinterstøvler som tåler litt regn og slaps hadde heller ikke vært en uting. Fikk dessuten 500kr til jul med beskjed om at denne seddelen har motto "finn på sjæl!", så noe må jeg vel finne på :fnise: Pakke burde jeg vel også, skal visst på tur i morgen :hoppe:

Fikk pakket i går, men har ikke helt bestemt nyttårsantrekk enda så det er mulig at en kjole til havner i kofferten. Den er ikke akkurat overfylt og det blir neppe ekstrem shopping de få timene vi har til rådighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Skravla skrev:

Krups vannkoker

 

Tipper det er noe sånn Daria har fått til jul.

:helen:  Den linken skal gjemmes til ny vannkoker skal kjøpes. Så slett ikke dum ut den der... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Skravla skrev:

Krups vannkoker

 

Tipper det er noe sånn Daria har fått til jul.

*vedder ikke imot*

*har nettopp lest biografi om poker og annen gambling* :fnise:

1 minutt siden, Roadrunner skrev:

Er det svipptur på gang? Husker jeg feil om det er snakk om en hovedstad i nabolandet? :lur:

Hukommelsen er et arkiv med upålitelige ansatte, leste jeg i Johan Harstads mursteinsroman i går, men her er de til å stole på... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg fant hverken sko eller kalender. Til gjengjeld fant jeg en genser (med en fornøyd pingvin!), en strikkejakke (i mitt yrke får man som kjent aldri for mange av dem, skal man tro stereotypen :fnise: Dessuten var den lilla...), et langt linskjørt, en ring med snøkrystaller og en hårspenne, samt litt undertøy og andre nyttigheter.

Om to og en halv time bør jeg være på vei ut av huset, noenlunde anstendig kledd (det er tross alt kaldt ute) og nygredd. Med andre ord fortsatt masse tid til å pakke kofferten. Aller først må jeg jo tømme tekoppen, og kanskje litt mer sjokolade hadde gjort seg...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Te og sjokolade - check

Ute av huset velstelt og anstendig (ikledd pingvin) i tide - check

Spist godt og ledd godt - check

Pakket kofferten - det var det, ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...