Daria Skrevet 20. desember 2011 Forfatter #4261 Skrevet 20. desember 2011 Smart fugl Det er jo vakkert ute nå selv uten noe særlig snø (her ute ved jobben et det faktisk et tynt hvitt lag, det fgjør det hvertfall litt lysere). Klarvær i dag, morgenmørkeblå himmel som lysnet i grønt og orange så man så hver eneste lille kniplingsgren på de bladløse trærne og en skikkelig tegneserie-månesigd som lyste over dem. Måtte stoppe og ta et bilde, men det blir ikke helt det samme...
Sauen Shaun Skrevet 20. desember 2011 #4262 Skrevet 20. desember 2011 Etter å ha lest beskrivelsen din, har jeg nesten ikke lyst til å se bildet. For den beskrivelsen ga meg et utrolig vakkert bilde i hodet...
Daria Skrevet 20. desember 2011 Forfatter #4263 Skrevet 20. desember 2011 Det bildet ble igrunnen såpass lite vellykket at publisering neppe er aktuelt...
Skravla Skrevet 20. desember 2011 #4264 Skrevet 20. desember 2011 Var det mye snø ved konsertlokalet i går da?
Daria Skrevet 20. desember 2011 Forfatter #4265 Skrevet 20. desember 2011 Nok til at det var hvitt -og at trappa var nedsnødd. Hurra for rekkverk
Daria Skrevet 20. desember 2011 Forfatter #4266 Skrevet 20. desember 2011 Absinthsugeren og dens venner
loffen Skrevet 20. desember 2011 #4267 Skrevet 20. desember 2011 (endret) Kjenner jeg Daria rett (og det gjør jeg) så var mobilen slått av. Man ha da ikke mobil påslått under forestillingen... Det har man simpelten ikke.... Man har da flymodus og avslått lyd.. . Endret 20. desember 2011 av loffen
vimse Skrevet 20. desember 2011 #4268 Skrevet 20. desember 2011 Jeg synes det er genialt å skru av telefonen, det er ganske avslappende å ikke være tilgjengelig hele tiden
loffen Skrevet 20. desember 2011 #4269 Skrevet 20. desember 2011 Jeg synes det er genialt å skru av telefonen, det er ganske avslappende å ikke være tilgjengelig hele tiden Jamen det gjør jo jeg også! Det var bare det at jeg kan bruke den til å spille spill på når det blir ventetid, i mangel av å ha med en bok.
Daria Skrevet 20. desember 2011 Forfatter #4270 Skrevet 20. desember 2011 Jeg synes det er genialt å skru av telefonen, det er ganske avslappende å ikke være tilgjengelig hele tiden Helt enig -derfor går det ofte noen timer før jeg husker å slå den på igjen Og det er sjelden lyden som er hovedproblemet med telefoner på konsert o.l. -det er alle som bare skal sjekke noe -om så bare klokka -underveis. Det er utrolig hvor mye et lite display lyser opp i et nokså mørkt lokale, og hvor distraherende det er for alle rundt. Hun som satt ved siden av meg i går måtte stadig fomle med mobilen -irriterende for meg, og mildt sagt uhøflig ovenfor artisten når man sitter godt synlig på første rad... Ingen irriterende telefonbruk på konserten i dag, men en smarting hadde med seg baby. På konsert i operaen. Hallo, noen hjemme...? Veldig gøy å se operasolistene så løsslupne -alle som tror opera bare er dønn seriøst burde vært der Og vi fikk O helga natt -med tre tenorer
loffen Skrevet 20. desember 2011 #4271 Skrevet 20. desember 2011 Igjen, så håper jeg der forstår at jeg ALDRI har på telefonen under en forestilling eller konsert av noe slag! Dette var hvis forestilling var forsinket og alle lys fremdeles var på, i mangel av noe å lese. Og da uten lyd! Hverken for å sjekke klokka eller hva det måtte være. Den er AV. Jeg irriterer meg grønn over folk som gjør det på kino f.eks. Jeg ergrer meg over folk som spiser godteri og bråker med posen, prater, hoster osv. også, så jeg gjør ikke sånn selv. Jeg er dessuten så upopulær at det går dagesvis mellom at noen ringer eller sender meg en sms, så det kan gå et par dager før jeg merker at den fremdeles er avslått.
vimse Skrevet 21. desember 2011 #4272 Skrevet 21. desember 2011 Slapp av Loffen, det hadde ingenting med deg å gjøre Jeg er bare så lei av at folk skal være så tilgjengelige hele tiden så da er det så deilig når noen sier at de faktisk skrur AV telefonen at jeg bare MÅ kommentere
Roadrunner Skrevet 21. desember 2011 #4273 Skrevet 21. desember 2011 Takk, godt det er flere som er lei av at alle skal være så forbaska tilgjengelige hele tiden! Argh! Det første jeg gjør når jeg er på konsert/kino/restaurant/trening eller whatever, er å skru av lyden og la mobilen ligge i veska. Jeg skal ikke si at det ikke finnes unntak, men de er SJELDNE! Kjenner forøvrig jeg begynner å bli mektig lei av all fomling med mobil når vi sitter på restaurant for eksempel. Med mindre noen i nær familie var alvorlig syke, så ser jeg ikke behovet for å ha telefonen liggende på bordet, eller sjekke den ørten ganger i løpet av et par timer. Eller MÅTTE svare på en melding fra en eller annen som lurer på noe som absolutt ikke haster... Kort sagt: det er deilig å være litt utilgjengelig innimellom!
Daria Skrevet 21. desember 2011 Forfatter #4274 Skrevet 21. desember 2011 (endret) Nettopp. Det er noe med å ha fokus på de man faktisk er sammen med også -er jeg ute med venner, er det de som er viktigst akkurat da, ikke om noen kanskje har sendt meg en melding. Det er forøvrig noe av det deilige med å være på hytta om sommeren -ingen mobildekning. Da jeg virret rundt i min egen lille boble av julestemning i dag tidlig, med operaens jule-cd i bakgrunnen og spiste sylte til frokost (og prøvesmakte gårsdagens ristopp-produksjon) og pyntet meg til dagens julelunsj, kom jeg til å kikke ut av vinduet -og det var kommet snø! Om den blir liggende til lørdag er vel heller tvilsomt, men man kan jo glede seg mens den er her Endret 21. desember 2011 av Daria
Roadrunner Skrevet 21. desember 2011 #4275 Skrevet 21. desember 2011 Det har "tillom" kommet snø her! Hvitt og fint ute, og 6 blå grader Men skal visst bli væromslag i løpet av morgendagen, og da er det vel slutt på hvit fryd - blir istedet skittent sørpekaos
Daria Skrevet 21. desember 2011 Forfatter #4276 Skrevet 21. desember 2011 (endret) Ønsker lavkarbo på SFO Man setter ikke barn på tvilsomme dietter! Goidt kommunen hadde vett til å sette foten ned. Endret 21. desember 2011 av Daria
Daria Skrevet 21. desember 2011 Forfatter #4277 Skrevet 21. desember 2011 Slemme, slemme kundebehandlere -tenk, de forholder seg til de reglene som foreligger også når kunder oppfører seg dumt og ikke leser betingelser og forbehold før de betaler 10 000kr... Jeg skjønner at det er surt å miste sånne kort, men det er hun som ikke har registrert seg og satt seg inn i hvordan ting er. Å henge ut Ruter som urimelige her synes jeg er ufint.
Daria Skrevet 21. desember 2011 Forfatter #4278 Skrevet 21. desember 2011 Juleferie -hvertfall for de fleste andre på huset Kirkegang og julelunsj er overstått for i år, årets første ribbe er fortært og jeg har blitt tildelt en ekstra fridag -i stedet for å jobbe lille julaften kan jeg være hjemme og pynte tre og hus og hva jeg ellers måtte ønske. Spise kaker og se en julefilm, kanskje
Roadrunner Skrevet 21. desember 2011 #4279 Skrevet 21. desember 2011 Heldiggris! Hvordan blir man tildelt en ekstra fridag? Er det litt det samme som å få tildelt Kongens fortjenestemedale i sølv for eksempel? Jeg har nemlig ikke opplevd få tildelt noe større...
Daria Skrevet 21. desember 2011 Forfatter #4280 Skrevet 21. desember 2011 Man sitter ved siden av kontorleder i lunsjen og snakker om ferieplaner og julejobbing, opg hun sier: "Skal du jobbe fredag? Du som pendler så langt hver dag burde jo nesten få litt ekstra julefri... Det kommer ikke til å være noen her da uansett -jeg innvilger deg fri fredag." *protesterte ikke*
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå