Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tomatdama får sitt Mummi-pepperkakehus til å henge sammen, men hun har antagelig flere hender til å holde veggene på plass mens de stivner...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*kan selv*

:nigo:

Hvertfall hvis jeg finner tålmodigheten :fnise:

Skrevet

Fredag :hoppe:

Hjem snart :jepp: Eller... til byen og lete etter julegaver i kaoset på Oslo City, i operaen for å se den i Aftenposten slaktede ("Operaens største fiasko", tror jeg formuleringen var) Macbeth og så hjem. Funker det også :nigo:

Skrevet (endret)

Synes jeg har vært ganske effektiv i helgen... I går var jeg ute og handlet julegaver og mat, fikk unna et ærend på posten, laget smultringdeig, delfiakake og punsjeboller, hang opp gardiner og adventsstjerne og pakket inn julegaver. I dag har jeg pyntet pepperkaker, gått en liten tur og kjøpt et "særegent (=så utradisjonelt i fasongen at jeg fikk prisavslag :fnise:) og båret det egenhendig hjem (jeg fikk faktisk tilbud om bærehjelp fra en forbipasserende fyr, men jeg takket pent nei -stor pike, kan selv :fnise:) og laget smultringer. Dessuten har jeg ryddet litt her og vasket litt der og sett sport og Skomakergata. Så snart dagens episode er ferdig (Politimester Klinke og Skomaker Andersen spiller Ludo i dypeste hemelighet :ler:) bør jeg vel dra meg ut på kjøkkenet en stund til og se hvor mye mer jeg får gjort.

Gleden ved å ikke skulle ha folk her i juledagene -alt jeg gjør, gjør jeg fordi jeg har lyst :nisse:

Endret av Daria
Skrevet

Hvordan går det med mummipepperkakehuset da? :klo:

Og hvordan hvar Macbeth? *nysgjerrig*

Skrevet

Høres ut som en koselig og effektiv helg! :jepp:

Skrevet

Pepperkakehuset er pyntet, men ikke satt sammen. Rakk ikke å pynte det før søndag, så melisen ble ikke stiv nok i tide til at jeg kunne gå videre til neste steg. Det får bli.. eh... julekonsert i dag, i morgen og onsdag, trepynting og grøt hos mamma fredag, så torsdag? Eller en litt sen kveld :ler:

Macbeth var bra, jeg skjønner ikke helt hva problemet til han i Aftenposten var :vetikke: Og søte svensken som sang Macduff ble helt satt ut da han kom fram for å motta applaus og noen i salen ropte "Bravo!", han ble stående litt forfjamset før han smilte og bukket :fnise: Dessuten lærte jeg en ny yrkesbetegnelse -tekstmaskinist. Det er de som styrer tekstsystemet i operaen -kveldens maskinist var blitt forhindret fra å stille på jobb, så vi måtte vente på en reserve. Jeg fant selvfølgelig fram en bok fra veska mens vi satt der og ventet, hvorpå hun ved siden av meg spontant utbrøt "Å, du var lur!" :nigo:

Skrevet (endret)

Selvfølgelig :filer: *gammel speider*

Endret av Daria
Skrevet

Selvfølgelig :filer: *gammel speider*

Evt togpendler. :ler:

Skrevet

I mangel av bok hadde jeg tatt frem mobilen og spilt et spill på den. :biggrin:

Skrevet

I mangel av bok hadde jeg tatt frem mobilen og spilt et spill på den. :biggrin:

Kjenner jeg Daria rett (og det gjør jeg) så var mobilen slått av. Man ha da ikke mobil påslått under forestillingen... Det har man simpelten ikke....

Skrevet

Mobilen hadde strengt tatt vært avslått siden orienteringen en time før forestillingen. :filer: Dessuten er det ikke spill på mobilen min :fnise:

Skrevet

Synes jeg har vært ganske effektiv i helgen... I går var jeg ute og handlet julegaver og mat, fikk unna et ærend på posten, laget smultringdeig, delfiakake og punsjeboller, hang opp gardiner og adventsstjerne og pakket inn julegaver. I dag har jeg pyntet pepperkaker, gått en liten tur og kjøpt et "særegent (=så utradisjonelt i fasongen at jeg fikk prisavslag :fnise:) og båret det egenhendig hjem (jeg fikk faktisk tilbud om bærehjelp fra en forbipasserende fyr, men jeg takket pent nei -stor pike, kan selv :fnise:) og laget smultringer. Dessuten har jeg ryddet litt her og vasket litt der og sett sport og Skomakergata. Så snart dagens episode er ferdig (Politimester Klinke og Skomaker Andersen spiller Ludo i dypeste hemelighet :ler:) bør jeg vel dra meg ut på kjøkkenet en stund til og se hvor mye mer jeg får gjort.

Gleden ved å ikke skulle ha folk her i juledagene -alt jeg gjør, gjør jeg fordi jeg har lyst :nisse:

Hva er dewtte særegne du har kjøpt? Burde jeg ha forstått det kanskje :sjenert:

Skrevet

Hun var så oppeset over å ha blitt tilbudt hjelp av en kjekk, ung mann, at hun glemte ordet JULETRE midt oppi viraken. :ler:

Skrevet

Oppsann :fnise: Godt Rosalie kan tolke...

Julekonsert med Helene Bøksle i kveld -helt nydelig. I kjent stil havnet noen helt foran i køen (jeg går egentlig ikke inn for det, det bare skjer...) og satt på første rad og sippet. Er det ikke latter og åndenød, er det snørr og tårer. Jaja, det er sunt å slippe ut følelsene, har jeg hørt...

Skrevet

Og jeg savnet i grunn ikke ordet engang :fnise:

Antok selvfølgelig at det var snakk om :tree:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...