Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

DundreMilfin skrev (12 minutter siden):

Asså prisene avskrekker meg og på julekalender.

Det bare byr meg litt imot å ha 70-90% utvalg jeg ikke er superinteressert i for typ 1900 kr liksom. 
 

Da kjøper jeg heller de fullsizene jeg liker 🤷‍♀️

OK Kinder hadde funket her da 🍫🥰

Disse kalenderne med hudpleie/sminke/produkter styrer jeg langt unna. Masse småtteri jeg ikke trenger :opplyser: Men en god sjokoladekalender hører med, sammen med en Flax-kalender. Da blir det advent og jul :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Roadrunner skrev (1 minutt siden):

Disse kalenderne med hudpleie/sminke/produkter styrer jeg langt unna. Masse småtteri jeg ikke trenger :opplyser: Men en god sjokoladekalender hører med, sammen med en Flax-kalender. Da blir det advent og jul :jepp:

Sant!

Heldigvis skal jeg til tannlegen nå og bruke opp 10 års budsjett på kalendre, så kanskje jeg skal gå for Flax kalender 😅🍫

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt jeg kan legge til rette for de store og viktige diskusjonene i dagboka :fnise: En del av kalenderne er vanvittig dyre - jeg er fortsatt litt sjokkert over at jeg bestilte tekalender for 700 kroner, men der er jeg hvertfall ganske sikker på at jeg vil bli fornøyd med innholdet, og det er nok til en kanne hver dag. Fazer kostet bare 129, det gjorde valget enkelt - og jeg må jo ha litt sjokolade til teen...

Dagens form er omtrent som forventet, så det ligger an til en rolig dag. En tur ut bør man nok, men hvor lang den blir gjenstår å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble sol, det må man jo nyte når man kan på denne tiden av året. Jeg pakket med meg bok og te og sitteunderlag og kom meg ned til sjøen en tur, med duer og måker og irriterende mennesker. Det er ikke det at jeg tror verden roterer rundt meg og mine behov (selv om jeg synes den burde det...), men folk som tar for gitt at alle andre vil høre på deres musikk burde vært straffet. Særlig når de slår seg ned et par meter unna der jeg sitter og leser... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk.... 
Bare tittelen var nok til at den nå svirrer i hjernebarken ( nei, har ikke trykket på videoen en gang! )

:sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roadrunner skrev (5 minutter siden):

Takk.... 
Bare tittelen var nok til at den nå svirrer i hjernebarken ( nei, har ikke trykket på videoen en gang! )

:sukk:

Her og… :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Prøysen på japansk :ler:

Jeg er enig i at mange kalendere er alt for dyre (for min smak i alle fall!). Greit nok om det er noe man vet blir brukt, men hudpleie er man jo gjerne litt kresen på, og ender med masse smånips som ligger og ligger og ligger. 

Meeen, jeg gleder meg til livets første tekalender (inspirert av denne dagboken), jeg har riktignok ikke gått for en til 700 kr, det får bli et annet år. Men nå ble jeg også fristet til en Fazer-kalender, en lite sjokoladebit til kveldsteen høres jo fortreffelig ut! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar intet ansvar for kjøp inspirert av ting skrevet her - all ferdsel foregår på egen risiko (men te og sjokolade hører jo sammen...) :ler: Min Fazer er i hus, sammen med resten av ukeshandelen som var relativt beskjeden og kontrollert. Ingen sjokolade (annet enn kalenderen), kake eller desserter, mye frukt og grønt og fire varianter av frossenfisk. *flink* Jeg prøver fortsatt å holde på de gode vanene fra rehabiliteringsoppholdet - skikkelig middag hver dag, mye grønnsaker og mindre kjeks og sjokolade på hverdagene. At denne uken har inneholdt tre kafébesøk er jo en helt annen historie... :plystre:  

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder for tiden på med både en bok om livet i country houses i England i mellomkrigstiden og selvbiografien til Diana Mitford (Mosley), de overlapper til dels både i tid, sted og persongalleri. Innimellom helt ned i detaljene - i dag har jeg to ganger lest om hertuginne Gladys av Malborough og de uheldige konsekvensene av hennes mislykkede ansiktsløftning (den involverte innsprøyting av parafinvoks, som ikke holdt seg der den skulle...). Et forvirret øyeblikk trodde jeg det var to forskjellige personer og måtte kryssjekke :ler: Jeg leste også en annen anekdote jeg syntes hørtes så kjent ut og innså at jeg hadde lest den i den andre boka for et par dager siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sol ute og te inne; etter hvert blir det vel te og bok ute i dag også (det var igjen dette med å benytte anledningen). Beina har fortsatt ikke kommet seg helt etter torsdagen og prikker og verker mer enn normalt (at fysiotimen ble flyttet fra sin vanlige fredagsplassering og til torsdag, så jeg mistet restitusjonsdagen jeg vanligvis har innimellom alle ukas avtaler, skal nok ha vel så mye av skylda som kaféturen), men litt bevegelse har de bare godt av. Parken eller sjøen, det er spørsmålet (og hvilken te...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

– Det å ha jobbet i barnehage har vært en perfekt inngang til politikken. Jeg er vant til å forholde meg til 18 treåringer som roper etter oppmerksomheten min, som har helt forskjellige problemstillinger, og man må ta raske avgjørelser og ivareta alle. Man skulle tro at det er mindre kaos med 18 voksne enn 18 treåringer, men det er ikke alltid sånn.

Eivor Evenrud om å gå fra barnehage til bystyre. Jeg tror henne så gjerne :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (1 time siden):

– Det å ha jobbet i barnehage har vært en perfekt inngang til politikken. Jeg er vant til å forholde meg til 18 treåringer som roper etter oppmerksomheten min, som har helt forskjellige problemstillinger, og man må ta raske avgjørelser og ivareta alle. Man skulle tro at det er mindre kaos med 18 voksne enn 18 treåringer, men det er ikke alltid sånn.

Eivor Evenrud om å gå fra barnehage til bystyre. Jeg tror henne så gjerne :ler: 

:ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (5 timer siden):

Parken eller sjøen, det er spørsmålet (og hvilken te...).

Sjøen og bringebærte, det er svaret... :ler:  Samt avkjøringen - områdets minst idyllisk, men strategisk godt plasserte, benk.

Det mest presserende spørsmålet nå er middag, og hvor mye innsats jeg skal legge i den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har endelig fått testet After Eight-moussen (jada, jeg spiste middag - pasta - først). Den smakte i grunnen ikke så mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke håndball-EM uvanlig tidlig i år? Det pleier da å være en adventsaffære. Kanskje det er flyttet for å ikke måtte kjemte med fotball-VM om oppmerksomheten? :vetikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (55 minutter siden):

Er ikke håndball-EM uvanlig tidlig i år? Det pleier da å være en adventsaffære. Kanskje det er flyttet for å ikke måtte kjemte med fotball-VM om oppmerksomheten? :vetikke: 

Helt riktig. Det er flyttet pga fotball-VM. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å spre det. På den annen side hadde kanskje avgjørelsen om hvorvidt man skal boikotte sendingene vært enklere å ta om man hadde et annet mesterskap som alternativ... Jeg diskuterer stadig med meg selv om hvorvidt man burde la være å se på i protest, og om det er noe poeng i en protest ingen merker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...