Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

Daria skrev (På 7.11.2022 den 15.35):

07.11: Tre lest, ingen kjøpt.

08.11: Fire lest, ingen kjøpt.

Enda en novellesamling! jeg tror jeg setter rekord også på det området i år... Roskva Koritzinskys Jeg har ennå ikke sett verden har gode formeuleringer og noen historier som treffer - min favoritt er tittelnovellen. Men jeg skulle gjerne tatt en prat med den som har skrevet baksideteksten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ungdommen nå til dags - jeg har nettopp gått flere kvartaler og sniklyttet til tre tenåringsgutters opphetede diskusjon om tilberedning av hummer... :fnise: 

Dagens plikter er utført, inkludert den varslede strikken for å gjøre knebøyene enda litt tyngre. Det er mulig jeg vil komme tilbake til dette i morgen... I går var jeg på utflukt utenfor fylkesgrensa for fiskemiddag, brownies og hundekos, etter å ha først diskutert meningen med livet hos psykologen (som ser ut til å ha revurdert fullskjeggambisjonene sine - jeg applauderer dømmekraften :fnise: ) og oppdaget at kaféen på Glasmagasinet har stengt for oppussing. Ettersom den ligger øverst, innerst i tredje etasje kunne jo et oppslag om dette ved trappa i første etasje gjort seg...?

Daria skrev (21 timer siden):

Jeg kan melde at juletreet på Oslo S monteres i dette øyeblikk - det er et byggesett... :juletre: 

Julelysene i Bogstadveien er på plass, og de var i ferd med å komme opp i området rundt Karl Johans gate i går. Jeg tror det meste tyder på at det nærmer seg...

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutselig fikk jeg andre planer enn sofaen - en venninne sendte snap om at hun var på vei til byen, så keg lurte på om det var et hint om å gjøre meg kafépresenyabel. Det var egentlig ikke det, men hun var åpen for forslag :ler: Spå da ble det te og skravling et par timer, og siden jeg var i området fikk jeg hentet biblioteksbøkene jeg hadde tenkt å vente med til over helgen. Jeg har stått på venteliste til den nyeste til Ian McEwan og boka om Maren Lundby, dessuten ble det en ny novellesamling til leseprosjektet, en bok psykologen snakket om i går og en diktsamling, bare fordi den hadde den fantastiske tittelen En hvithai i Venezia... 🦈 Jeg mistenker at både kvelden og morgendagen vil bli stillesittende og boksentrert :leselusa:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (På 6.11.2022 den 12.09):

Jeg velger å tro (mot alle instinkter) at du ler med meg, ikke av meg... :fnise: 

Med, absolutt med!

😅😅😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

If you say so... :fnise: Dagens strømper er for øvrig grå med rutemønster, i kombinasjon med lilla kjole, grå strikkejakke og rosemønstret lilla skjerf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det store sjokoladekalendervalget er tatt - jeg skulle bestille en levering fra Oda (jeg går knapt i butikken lenger - en litt stor levering annenhver uke dekker mesteparten av behovet. Jeg har litt ambivalente følelser rundt det, men det sparer en del krefter og gjør ting enklere så lenge jeg ikke kan gå i butikken uten staver) og sjekket kalenderutvalget deres - de hadde fra Fazer :sikle: Billig var den også (relativt sett), så antagelig er det nokså små biter, men det er sjelden noe problem at jeg ikke får i meg nok sjokolade og sukker i desember...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg fikk varer fra Oda tidligere i dag og det slo meg ikke å sjekke julekalenderutvalget da jeg bestilte i går. Det skal sjekkes til en senere levering. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (På 8.11.2022 den 21.23):

08.11: Fire lest, ingen kjøpt.

Enda en novellesamling! jeg tror jeg setter rekord også på det området i år... Roskva Koritzinskys Jeg har ennå ikke sett verden har gode formeuleringer og noen historier som treffer - min favoritt er tittelnovellen. Men jeg skulle gjerne tatt en prat med den som har skrevet baksideteksten...

10.11: Fem lest, ingen kjøpt.

For en med min hoppinteresse vil aldri Silje Regine Bråthens bok om Maren Lundby, Et møte med Maren, bli uinteressant - utgangspunktet er altfor godt til det. Derimot har jeg noen innvendinger mot hvordan dette utgangspunktet har blitt forvaltet. For det første er noe av det mest irriterende jeg vet i sakprosabøker at forfatteren blir for synlig og gjør seg selv til en del av historien. Det er begrenset hvor høy frekvens av jeg, private detaljer og egne tanker man bør ha i en bok son faktisk handler om en annen (og selv om det ikke er irrelevant at hun er datteren til hoppsjef Clas Brede Bråthen, føles det litt feil når hun konsekvent omtaler ham som pappa).  For det andre er den veldig ukeblad-reportasje i formen - jeg er interessert i historien til Maren Lundby, ikke hvor hun (eller andre intervjuobjekter) og forfatteren befinner seg eller hva de spiser og drikker mens historien fortelles. Mer hopp og Maren Lundby, mindre kaffe og halvkvedede viser Dessuten synes jeg den blir veldig rotete i formen, det er vanskelig å henge helt med på kronologien. Kort sagt - jeg ville egentlig ha en helt annen bok, men det er jo mulig tittelen burde gitt meg et hint... Og er det lovfestet at bøker utgitt på miniforlag må se litt halvproffe ut...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det sies at det trygge dessertvalget, hvis du er på restaurant og er i tvil, alltid er sjokolade. Jeg tror det samme gjelder for julekalendere. Jeg har god erfaring med både Anthon Berg og Fazer - mens Jacob's var litt skuffende. Dessuten sikler jeg stadig på Pascals, men ender alltid med å synes at den er litt for dyr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det finnes ting man får lyst på bare fordi de finnes - Prøysen på japansk, for eksempel...

Noe annet som finnes er sengen min, hvor jeg tror mine prikkende og verkende ben kunne hatt lyst til å hvile seg (jeg blir ikke veldig overrasket om formen er litt laber i morgen. Sånn kan det gå når man prioriterer kafé og skravling foran hvilebehov - med støtte fra en nokså enstemmig forsamling fagfolk). Snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DundreMilfin skrev (9 timer siden):

Jeg er fortsatt vonbroten etter fjorårets Bulowfadese, så det blir ikke kalender på meg i år ☹️

 

Jeg bommet stygt med Apotek1 sin i fjor. Te og sjokolade er jo godt det, men kjedelig når det bare er fire ulike varianter som går igjen i hele kalenderen… :sukk: Og så langt har jeg ikke klart å bestemme meg i år… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å kjøre ganske trygge valg på kalenderfronten, og har ofte endt med Kinder-kalenderen. Har også vært innom Ferrero Rocher og et par andre, og i år endte jeg på Toblerone. Det må da bli suksess? Dog litt kjedelig kanskje, er vel 3-4 ulike varianter som går igjen i små biter? :klo: Men kjedelig kan være bra :nigo: Viktigste er jo at det er noe man liker! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asså prisene avskrekker meg og på julekalender.

Det bare byr meg litt imot å ha 70-90% utvalg jeg ikke er superinteressert i for typ 1900 kr liksom. 
 

Da kjøper jeg heller de fullsizene jeg liker 🤷‍♀️

OK Kinder hadde funket her da 🍫🥰

Endret av DundreMilfin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...