Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

I går ettermiddag ramlet jeg innom sendingen fra svømme-EM og så en norsk svømmer jeg aldri hadde hørt om gjøre en imponerende semifinale. Selvfølgelig skrur jeg da på i dag for å få med meg finalen - og så har han blitt syk og måttet trekke seg fra finalen. Nedtur - først og fremst for ham, selvfølgelig, men nå hadde jeg jo rukket å bygge opp et engasjement jeg ike hadde for et døgn siden og føler meg litt snytt...

Interessant tempo på versjonen de spiller av den svenske nasjonalsangen, for øvrig - den høres litt halt ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Daria skrev (9 minutter siden):

Jeg tror ikke Roberto hadde vært borti Fredrikssons fabrikk før... :fnise: 

Nope :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde jo være dommerne som har siste ord i finalen, ikke kunden. 

Jeg er litt skeptisk til fargekombinasjonen til Turi, jeg synes ikke de var så fine sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Daria skrev (12 minutter siden):

Det burde jo være dommerne som har siste ord i finalen, ikke kunden. 

Jeg er litt skeptisk til fargekombinasjonen til Turi, jeg synes ikke de var så fine sammen.

Blir jo litt feil hvis kunden skal avgjøre finalen. Da teller jo smaken hennes mer enn syteknikk og sånt… 

Daria skrev (9 minutter siden):

Makrame-stjernehimmel-belteslep? På en rosa kjole? :klo: 

Lurer litt på den ja… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hadde Guro fjernet det grønne stoffet? Og stod igjen med sort og sortstripete? Det grønne var jo fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det så sånn ut... Men jeg har, til tross for at jeg kjolemenneske og glad i farger, litt tro på at idéen hennes kan funke. De andre to så så veldig overdådige og rosa ut, hun kan tjene på å ha gått i en helt annen retning. Tegningen til Roberto minnes mest om et Disney-kostyme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Roberto har stort sett vært "over the top" synes jeg. Enkelte ting har han gjort bra, og han er flink med søm, men det blir ofte for mye for meg... Kanskje godt det ikke er meg som er kunden. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er vel ikke av de som har vært best til å se kunden alltid, må man vel kunne si... Han har sin veldig utpregede stil og sliter med å løsrive seg fra den. Jeg har jo tenkt noen ganger  med redesign-oppgaven hvor dommerne ikke har visst hvem som har sydd hva, at enkelte plagg og opphavspersoner har vært relativt lett å matche (og det gjelder ikke bare Roberto)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (9 timer siden):

Han er vel ikke av de som har vært best til å se kunden alltid, må man vel kunne si... Han har sin veldig utpregede stil og sliter med å løsrive seg fra den. Jeg har jo tenkt noen ganger  med redesign-oppgaven hvor dommerne ikke har visst hvem som har sydd hva, at enkelte plagg og opphavspersoner har vært relativt lett å matche (og det gjelder ikke bare Roberto)...

Helt enig - har tenkt den samme tanken. Spesielt i forrige runde da de skulle lage dette film-kostymet. Tror jeg kunne identifisert alle plaggene ganske enkelt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er :sol: ute og 🍵 inne, jeg har spist frokost, lest avisen og løst sudoku og er påkledd og presentabel - om et par timer skal det graves litt i tanker og følelser igjen. Dagens funderinger er hvor utrykket shrink egentlig kommer fra (og slo den norske varianten hjernekrymper noen gang an utenfor Donald-universet?) - jeg føler vel at hjernen utvides heller enn å krympes av dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden jeg handlet hos et nytt antikvariat nylig, får jeg nå tydeligvis tilsendt nyhetsmail derfra (to, med en times mellomrom, så de skal være sikre på at jeg får det med med). Skrevet på vakkert nynorsk, med det fantastiske ordet skjermbrev. Det høres ut som et av de ordene som dukket opp på 90-tallet da man prøvde å finne norske varianter av alle de nye dataordene man plutselig måtte forholde seg til, og som alle (eller nesten alle tydeligvis) forkastet etter et par uker med halvveis gode intensjoner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom hjem fra konsert midt i Symesterskapet, så all kommentering vil komme med ca 40 minutters forsinkelse :opplyser: Gikk i pausen i filharmonien, da var både hodet og kroppen godt fornøyd og så ikke behovet for en time mørk og intens (programmets ord) Sjostakovitsj. Det mest spennende programmet var uansett før pause - en munter og deilig harpekonsert med en sjarmerende fransk harpist (som kunne fortelle at han hadde med seg sin 80 år gamle mor til Oslo og at det var så fantastisk å få spille med orkester igjen etter å ha tilbrakt pandemien i USA, hvor there was no music at all) og et sørgestykke for strykere, hvor alt på et tidspunkt gikk så i oppløsning at dirigenten (den vandrende finske nåsåen, som hadde fått ny dress og så litt mindre konfirmant ut :fnise: ) et øyeblikk sto med senkede hender, før han hevet dem og begynte å samle melodien igjen. Det er jo sånn sorg er, det var et gripende øyeblikk.

Det kom et par damer inn på raden og gikk forbi meg, før de oppdaget at de hadde gått for langt og måtte snu. -Har du sittet lenger inn før? Jeg var så sikker på at jeg kjente deg igjen og at vi pleide å sitte på den andre siden av deg? Jeg har to abonnement og dermed to forskjellige seter på samme rad, vi fant ut at det måtte være forklaringen :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finalevisningen er i gang - spoling kan forkomme...

Kappesjalgreie var en konkret og god beskrivelse :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er litt skeptisk til at Roberto er så opptatt av å lage timeglassfigur når kunden overhodet ikke har det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte kappen til Guro - hvordan heve en buksedress. Jeg synes også- til tross for at hun var skeptisk på forhånd - at kunden så mer komfortabel ut i den enn i kjolen til Turi. Roberto sin er mer kostyme enn festkjole, hun ser ut som om huk skal på karneval heller enn den røde løperen.

ikke at jeg var forutinntatt og hadde Guro som favoritt før de begynte, altså, men jeg holder fortsatt på henne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yay! :hoppendeglad::danser: Så fortjent! Og så fantastisk passende at finaleantrekket hun sydde til seg selv i første program har litt den samme grunntanken som vinnerantrekket, med det todelte uttrykket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...