Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet
Daria skrev (1 time siden):

Her er det primært naboungen som griner, men jeg tror det er av helt andre grunner...

Og den grunnen er visst sykdom, den hosten som kommer gjennom veggen  sammen med gråten høres ikke god ut. Stakkers liten - og min medlidenhet til foreldrene også, i grunnen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er den morgenen (en av to, for å være nøyaktig) i året hvor jeg på et tidspunkt ser en kommentar på twitter om å stille klokka og innser at 1)husets klokker, selv de som skal være selvstillende, ikke er enige og 2)jeg aner ikke hvem av dem som har rett... Etter å ha konferert med de analoge klokkene (som heller ikke er enige, men jeg vet hvilken av dem som har gått på vintertid hele sommeren) er konklusjonen at klokka nærmer seg halv 11 og at det igjen er get-boksen som har tungt for den. Det er også den klokken som jeg ikke kan stille manuelt og som det faktisk har en praktisk betydning at går feil... 

Endret av Daria
Skrevet

Her har alle klokker fikset seg selv (pulsklokka, mobilen, dekoderen og bilen), så jeg ble plutselig i tvil om de egentlig hadde fikset det selv eller om jeg måtte stille en time. Lot det heldigvis være etter en kjapp bekreftelse på nett. Så nå stiller man ikke klokka lengre, den fikser det selv :sjokkert:

Skrevet
Roadrunner skrev (9 minutter siden):

Her har alle klokker fikset seg selv (pulsklokka, mobilen, dekoderen og bilen),

Åssen vet bilen det? Min er dum som et brød og må stilles manuelt. 

Skrevet

Jeg har fortsatt analog klokke på badet og på kjøkkenet - og den på kjøkkenet krever gardintrapp, så den kan gå en time feil halve året :fnise: Nå prøvde jeg å restarte getboksen for å se om det hjalp, men etter å ha påstått et par minutter at klokka bare var kvart over ti, er den nå tilbake på kvart over 12...

Skrevet
Daria skrev (2 minutter siden):

Nå prøvde jeg å restarte getboksen for å se om det hjalp, men etter å ha påstått et par minutter at klokka bare var kvart over ti, er den nå tilbake på kvart over 12...

It didn't get it? :fnise: 

Skrevet
Cata skrev (1 time siden):

Åssen vet bilen det? Min er dum som et brød og må stilles manuelt. 

Aner ikke :klo:

Stusset da jeg satte meg i bilen og kjørte til treningssenteret og oppdaget at klokka i bilen var riktig. En liten smarting jeg har :nigo:

Skrevet (endret)

Men bilen min har en app som tusler og går på telefonen, så jeg tipper det er årsaken (husket plutselig at jeg faktisk har en ganske smart bil). 

Endret av Roadrunner
Skrevet
Roadrunner skrev (2 timer siden):

Men bilen min har en app som tusler og går på telefonen, så jeg tipper det er årsaken (husket plutselig at jeg faktisk har en ganske smart bil). 

Ja, er sikkert noe sånt. Jeg har ikke koplet bil og mobil så veldig sammen og app har jeg vel ikke  - selv om det er en eller annen greie som jeg skal kunne registrere bilen på. Uansett, klokka på min har knapper for å stille med så den er nok dum som nevnte brød på det holdet uansett. 

PS: Klokke er stilt. 

Skrevet
Roadrunner skrev (3 timer siden):

Nå ser jeg for meg en liten animert bil som kjører rundt på mobilskjermen... :fnise: :reise: 

Getboksen har stilt seg, men jeg oppdaget en svært analog tidsforvirring - jeg har notert morgendagens psykofysio med to forskjellige tidspunkt. Veggkalenderen og hodet var innstilt på klokka 11, mens almanakken insisterer på kokka 10. Det var jo godt jeg dobbeltsjekket i tide...

Skrevet
Daria skrev (23 minutter siden):

Veggkalenderen og hodet var innstilt på klokka 11, mens almanakken insisterer på kokka 10. Det var jo godt jeg dobbeltsjekket i tide...

Amatør! Jeg skal på konsert i februar - trodde jeg. 

"Nehei, det er i mars," sa venninne. 

Hun hadde rett. 

Skrevet
Cata skrev (42 minutter siden):

Amatør! Jeg skal på konsert i februar - trodde jeg. 

"Nehei, det er i mars," sa venninne. 

Hun hadde rett. 

Imponerende :ler: Ikke noe jeg skal gå inn for å overgå, egentlig...

Roadrunner skrev (12 minutter siden):

🚗

Der hadde bil-appen kapret telefonen? :fnise: 

Skrevet

Jeg synes det er flott at den lokale velforeningen arrangerer åpen halloween-fest for ungene i området. Jeg hadde synes det var enda flottere om den primært ikke var rett utenfor huset mitt, sekundært hadde droppet den høye musikken...

Skrevet

🚗 :kaklehone: Litt krangling om hvem som skal ha kontroll på telefonen, men tror vi har løst det nå. 

Skrevet

Når jeg som sitter fire etasjer unna bak lukkede vinduer synes musikken er plagsomt høy - og å høre tven kan jeg bare glemme - er det virkelig så stas for ungene? Jeg vet at det er halloween, men det er også søndag kveld...

Roadrunner skrev (39 minutter siden):

🚗 :kaklehone: Litt krangling om hvem som skal ha kontroll på telefonen, men tror vi har løst det nå. 

Den evige kampen - mann fuggel mot maskin... :fnise: 

Skrevet
Daria skrev (På 30.10.2021 den 16.56):

30.10: 14 lest, seks kjøpt.

Jeg trodde egentlig at Sigrid Undsets roman kunne deles inn i middelalderromaner og samtidsromaner, men Madame Dorthea foregår ca 1800. Madammen er godt gift med en stor barneflokk, men ingen kjenner som kjent dagen før solen har gått ned - og selv da vet man gjerne ikke alt. Moral og religion, men også lyst og glede og nyanser og toleranse - Undset karakterer er sjelden endimensjonale.

31.10: 15 lest, seks kjøpt.

Monica Isakstuens Mine venner er vel egentlig vennene fra helvete. Jeg-fortelleren har kranglet med en (litt for?) nær venninne, og særlig i hodet hennes ser det svært lite pent ut. Hun kommer hjem til en overraskelsesfest hvor alle hennes nære og fjerne venner har samlet seg for å feire henne - og holde taler om vennskapet, når de ikke uttrykket seg unisont som et gresk kor, eventuelt mangehodet uhyre. Ikke en veldig realistisk setting, men det er heller ikke poenget. Det er ikke nødvendigvis de mest flatterende ting som kommer fram i disse talen, hverken om den som tales om eller taleren selv. Alle som en gang har hatt en venninne kan nok kjenne seg igjen i noen grad, men boka er ikke så overdreven og saftig som omtalen hadde gitt meg inntrykk av.

Skrevet
Daria skrev (2 timer siden):

Getboksen har stilt seg, men jeg oppdaget en svært analog tidsforvirring - jeg har notert morgendagens psykofysio med to forskjellige tidspunkt. Veggkalenderen og hodet var innstilt på klokka 11, mens almanakken insisterer på kokka 10. Det var jo godt jeg dobbeltsjekket i tide...

...og så ble timen avlyst, så da hadde det ikke så mye å si uansett. Være litt husmor i morgen da, når jeg plutselig får en helt ledig dag og det skal bli vått og grått ute...

Skrevet

Molde får seg en skikkelig trøkk. Uff, det var jo leit... :rulle: 

Skrevet

Christine Hope som Moder'n får ha meg unnskyld, men det er jo Andreas i silkeslåbrok og congac-glass som gjør at jeg ikke klarer å holde meg alvorlig... :fnise: 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...