Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

DHL melder at julekalenderen min er i deres varetekt og at de planlegger å levere den i en henteboks nær meg på torsdag...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da er et par hjemmetester i hus - planen er å ikke få bruk for dem, men det kan jo være kjekt å ha.

Jeg har begynt å renske opp litt i bokhyllene, i håp om å frigjøre litt plass. Kan jeg i den forbindelse friste noen med et par drømmeleksikon? Stort sett motsier de hverandre, men det er jo bare å velge den tolkningen man foretrekker...

Skrevet
Daria skrev (27 minutter siden):

Da er et par hjemmetester i hus - planen er å ikke få bruk for dem, men det kan jo være kjekt å ha.

Jeg har begynt å renske opp litt i bokhyllene, i håp om å frigjøre litt plass. Kan jeg i den forbindelse friste noen med et par drømmeleksikon? Stort sett motsier de hverandre, men det er jo bare å velge den tolkningen man foretrekker...

Har også noen hjemmetester i hus. Greit å kunne ta en test når man stort sett er på jobb hver dag. 

Drømmeleksikon.... Hmmm, nei takk... Jeg tror det allerede finnes et utvalg her. 

Skrevet

Har ryddet verandaen og fått møblene under presenning - blir nok ikke så mange dager med sol og verandaliv, så det er godt å få det under presenning før regner setter inn. 

Har også fått gått en tur og handlet litt småting. Er på prosjekt "tømme fryser" så det er ikke all verdens som er nødvendig. 

Skrevet

Det spørs vel om ikke balkongsesongen går mot sin slutt, ja - man burde vel demontere tomat og pasjonsblomst og ta inn duken, om ikke annet. Jeg har vært i kjelleren og hentet opp vinterklær og -sko, det begynner også å bli på tide. I løpet av helgen skal jeg vel få dem opp av kassene og inn i skapet også, jeg må bare rydde ut sommertøyet først...

Skrevet
Daria skrev (På 28.10.2021 den 21.10):

28.10: 13 lest, seks kjøpt.

I Housekeeping av Marilynne Robinson vokser søstrene Ruthie og Lucille opp ved en innsjø hvor flere slektninger har endt sine liv av ymse årsaker. Vi er kanskje i Montana, hvertfall et sted nordvest i USA, og jeg vil gjette på 50-60-tallet. Søstrene blir passet på av sin bestemor, så et par eldre slektninger og til slutt en eksentrisk tante, med varierende grad av omsorgsevne selv om det sjelden er viljen det står på. I god Robinson-stil føles det som om det egentlig ikke skjer så mye (på en god måte) - alt er så tilforlatelig rolig og normalt og udramatisk og vakkert skildret, selv om historien egentlig er ganske handlingsmettet.

30.10: 14 lest, seks kjøpt.

Jeg trodde egentlig at Sigrid Undsets roman kunne deles inn i middelalderromaner og samtidsromaner, men Madame Dorthea foregår ca 1800. Madammen er godt gift med en stor barneflokk, men ingen kjenner som kjent dagen før solen har gått ned - og selv da vet man gjerne ikke alt. Moral og religion, men også lyst og glede og nyanser og toleranse - Undset karakterer er sjelden endimensjonale.

Skrevet

Tanken om å ha taco til middag for å bruke opp det halvfulle glasset med tacosaus i kjøleskapet var god. Laget med mugg i glasset tyder på at tanken hadde vært enda bedre for et par uker siden...

Skrevet

Halvor Egner Granerud kommer på annenplass i NM, 0.2 poeng bak en helt ukjent vinner (som hadde smilt rundt om ikke ørene hadde kommet i veien :fnise: ) og får spørsmål fra nrk om hva han synes om det.

-Åh, det er så kult! Jeg prøver å være best i verden, og i dag er jeg ikke engang best i klassen fra Wang. Dette er så fortjent for ham!

Hopperne :hjerte: 

Skrevet

"Ikke noe lurt". Dagens understatement :fnise: 

Skrevet

Så at det var en ukjent nm-vinner ja. Det dukket opp som push-varsel fra lokal-avisen. Han bor visst i denne bydelen. 

Skrevet

Klar for finalen. Te, sjokolade, pc og strikking. 

Skrevet

At Bjørn ikke en gang endrer ansiktsuttrykk når han kommer i finalen - det sier jo litt om hvor få ansiktsuttrykk den mannen har. 

Skrevet

Jeg lurer sånn på om det er et bevisst image eller om han bare er sånn...

Skravla skrev (7 minutter siden):

Klar for finalen. Te, sjokolade, pc og strikking. 

Stryk strikkingen (men det ligger et broderi på bordet) og likheten er stor...

Skravla skrev (8 minutter siden):

Så at det var en ukjent nm-vinner ja. Det dukket opp som push-varsel fra lokal-avisen. Han bor visst i denne bydelen. 

Vintersport er kanskje ikke det den oftest varsler om? :fnise: 

Skrevet

Ooh, jeg har store forhåpninger til Ingeborg Heldal som finaledommer...

Skrevet
Daria skrev (Akkurat nå):

Vintersport er kanskje ikke det den oftest varsler om? :fnise: 

Jeg lurte litt på hvorfor det dukket opp som push-varsel... Det skjer ikke så ofte for å si det sånn.... :ler: Og det er vel ikke bydelen med fleste vintersport-stjerner. 

Skrevet

Ooh, jeg har store forhåpninger til Ingeborg Heldal som finaledommer...

Jeg også. Hun overrasker jo stadig i MGP-programmene.

Skrevet

Neineinei, Ingeborg, jeg sette jo min lit til deg når det gjelder å unngå grining...

Skrevet

Jada, jada, de er så imponert av hverandre. Kan vi gå videre nå?

Skrevet

Jada, jada, de er så imponert av hverandre. Kan vi gå videre nå?

Si fra når jeg kan unmute.... Jeg vil komme i gang. 

Skrevet

Du havnet der du også ja... :fnise: 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...