Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

Du skal selvfølgelig kle deg for anledningen? *ser fram til bilde* Jeg har vært på filmvisning i spektrum - det lerretet er stort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Daria skrev (26 minutter siden):

Du skal selvfølgelig kle deg for anledningen? *ser fram til bilde* Jeg har vært på filmvisning i spektrum - det lerretet er stort...

Veeeel, jeg har et par "Lightsaber" øredobber... Det kan nok tenkes de får være med på turen. Er dog ikke inne i det med Cosplay så mistenker passende antrekk stopper med det. Kan evt vurdere en linbukse og lys skjorte med belte. (Hobbyjedi... :fnise:  ) 

Endret av Cata
Trykkfeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (2 timer siden):

Jeg som så for meg prinsesse Leia med løshår og gullbikini... :fnise: 

:nigo: April. Kaldt. Og vil ikke bli buret inn for uanstendig oppførsel. Kan muligens vurdere Chewbacca? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kostymesying blir vinterens prosjekt? :ler: 

*mett* Jeg har vært ute og lunsjet med Skravla og er full av pasta carbonara og tiramisu, nå er det tid for te og fotball.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TV-aksjonen kom, jeg hadde kontanter og alle var glade. Jeg har et litt barndomssemtimentalt forhold til tv-aksjonen, og idealisten i meg synes det er flott at det fortsatt er folk som vil bruke noen timer på å gå rundt for en god sak, at ikke alt foregår digitalt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nettsidene til antikvariat.net er åpenbart beregnet på generasjonen som fortsatt er skeptisk til netthandel - den er veldig pedagogisk og full av beroligende forsikringer :fnise: Jeg har bestilt en bok jeg allerede holder på med, fordi jeg innså at jeg trenger å eie den, og den finnes ikke i nyere utgaver enn 1950. Boka er Over verdens tak av Wilfred Skrede, om hvordan han som 19-åring i 1941 reiste gjennom Himalaya på vei mot Canada (reising under krigen var ikke så enkelt...). Han skrev boka bare få år senere, fortsatt ung og eplekjekk og med et helt fantastisk 40-tallsspråk. Tonen er herlig munter og ubekymret, alt er et stort eventyr, og ikke minst er det så fullstendig politisk ukorrekt sett med dagens øyne (her er gule kinamenn med skjeve øyne og uvaskede muselmaner) at den dessverre aldri vil bli gjenutgitt - ingen forlag vil ta i dette med ildtang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (1 time siden):

TV-aksjonen kom, jeg hadde kontanter og alle var glade. Jeg har et litt barndomssemtimentalt forhold til tv-aksjonen, og idealisten i meg synes det er flott at det fortsatt er folk som vil bruke noen timer på å gå rundt for en god sak, at ikke alt foregår digitalt.

Er det nå jeg ikke skal si et ord om at jeg donerte noen kroner via nett for noen dager siden, i form av kryptovaluta....  :rulle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cata skrev (8 minutter siden):

Er det nå jeg ikke skal si et ord om at jeg donerte noen kroner via nett for noen dager siden, i form av kryptovaluta....  :rulle:

:skratte:

Holdt meg til Vipps jeg... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme forholdet til tv-aksjonen som deg, men vi sovnet begge på sofaen etter middag og var i ørska da det ringte på døra. Det endte med at multimannen måtte springe etter bøssebærerne, siden det tok litt tid å områ seg. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roadrunner skrev (3 timer siden):

:skratte:

Holdt meg til Vipps jeg... :sjenert:

 

Daria skrev (3 timer siden):

Kryptovaluta forholder jeg meg ikke til...

Altså, dere er jo myyyye yngre enn jeg. Det burde ikke være meg som ledet an med moderne ting.... :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har i alle aldre vært uinteressert av det meste som har med teknikk og penger å gjøre - utover hva jeg kan bruke det til/på :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har det vært grått (med unntak av et solstreif utpå ettermiddagen) - jeg var ute i 12-tida og det var skumringslys, og la oss ikke snakke om regnbygen jeg fikk i hodet på vei hjem. Høsten er definitivt her...  Jeg har hentet notehefte på posten og sittet og lest og drukket te på det som tilsynelatende er en av byens tristere kaféer både hva beliggenhet og interiør angår. På plussiden er det som regel lite folk der, det er aldri bakgrunnsmusikk og ikke minst har de en lang liste over tilgjengelige løsvektsteer som serveres i generøse kanner, til samme pris som en kopp posete på Kaffebrenneriet et kvartal unna...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (På 22.10.2021 den 21.48):

22.10: 11 lest, fire kjøpt.

Dora Bruder av Patrick Modiano er en bok som er vanskelig å definere. Er det en roman (forlaget har utgitt den som det), en biografi, en historiebok, en personlig meditasjon? En forfatter - vi antar at det er Modiano selv - kommer over en notis i en avis fra 1941, hvor en 15 år gammel jødisk pike som har rømt fra internatskolen etterlyses av sine foreldre. Han begynner å grave i gamle arkiver for å finne spor etter henne og fletter det sammen med både jødenes skjebne i Paris under krigen og sin egen historie. Boken er like mye hans vandringer i parisiske gater på jakt etter dokumentasjon og gamle adresser som fortellingen om Dora Bruders liv  - jeg vet ikke hva jeg skal kalle boken, men den gjør inntrykk.

25.10: 12 lest, fire kjøpt.

Overnevnte Wilfred Skrede og hans tur Over verdens tak er ferdiglest - så underholdende og uhøytidelig skrevet at man ikke helt tar innover seg hvilken vanvittig ferd han faktisk var ute på. Vi snakker altså om en 19-åring som sammen med noen kamerater (de måtte skille lag underveis) under krigen reiste østover for å verve seg i Little Norway i Canada. Uten hverken de store språkferdighetene eller annen kunnskap, men med ungdommelig pågangsmot/dumdristighet/uvitenhet, tar de toget inn i Russland og legger i vei på gamle karavaneruter. Det vil jo helst gå godt... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her er planen å se Symesterskapet i formiddag. Skulle egentlig bake i dag. Men kroppen krever en sofadag. Og da er det bare å lystre… :veslejenta: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til må kroppen få siste ordet - og om den ikke får det, tar den det... Jeg tvang min litt ugne kropp til fysio og en litt redusert treningsrunde. Ikke at innsatsen var redusert - jeg var og er helt kake etterpå (og nå spiser jeg kake - gjør det meg til kannibal...?). Det er jo den store fordelen med individuell trening med fysio, det tilpasses min dagsform heller enn at jeg må tilpasse meg dagens plan. Så lenge jeg klarer å møte opp, får vi gjort noe. Men nå blir det nok sofa resten av dagen, muligens med en avstikker eller to til lesestolen for variasjonens skyld... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener ikke å være ufint eller kranglete, eller å være uenig i at det kan trenges flere skeive karakterer i barne- og ungdomslitteraturen, men når en forfatter som er noen år yngre en meg sier at 

Du skjønner, da jeg var barn og ungdom leste jeg ikke en eneste bok med homofile karakterer i. De fantes rett og slett ikke.

– Først da jeg hadde fylt 30 leste jeg en ungdomsbok med en homofil gutt som hovedperson, 

må jeg jo påpeke at jeg leste flere (norske) da jeg var tenåring - de fantes, selv om han ikke fant dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...